در این مقاله 5راه حل توسط تعمیرکاران موبایل برای تشخیص تاچ ال سی دی اصلی و اورجینال از کپی ارائه شده است.

 

سوالاتی که اکثر افراد هنگام شکستن تاچ ال سی دی گوشی یا خرید یک گوشی دست دوم با آن روبرو می شوند این است که ، تفاوت تاچ ال سی دی اصلی و کپی چیست؟ از کجا بفمیم تاچ ال سی دی گوشی تعویض شده است؟

در این مقاله که با کمک کارشناسان نمایندگی شیائومی  و نمایندگی گوشی سامسونگ اصفهان با ده سال سابقه در این زمینه نگارش شده است قصد داریم به تمامی سوالات متداول کاربران در مورد صفحه نمایش گوشی پاسخ دهیم.

چگونه تاچ ال سی دی اصلی از کپی را تشخیص دهیم؟ +5راه حل تعمیرکاران

تفاوت تاچ ال سی دی اصلی از کپی چیست؟

این دو نوع از تاچ ال سی دی تفاوت های زیادی دارند که بیشتر در کیفیت آنهاست. و در حالی که تاچ ال سی دی “کپی” تا حدودی ارزان تر از نسخه اصلی هستند.

به طور کلی، صفحه نمایش تلفن های تولید شده از کارخانه برند شما، صفحه های اصلی هستند در حالی که صفحه نمایش های “کپی” آنهایی هستند که توسط تولید کنندگان و کارخانه های شخص ثالث طراحی و تولید می شوند که به برند شما مرتبط نیستند.

بسیاری از مردم معمولاً به دلیل قیمت ارزان تر به سراغ صفحه نمایش های کپی می روند. با این حال، تفاوت های “واقعی” بین صفحه های اصلی و کپی در کیفیت آنها نهفته است. بنابراین قبل از اینکه از تعویض تاچ ال سی دی گوشی خود با یک قطعه کپی پشیمان شوید،  در ادامه  تفاوت های اساسی بین تاچ ال سی دی اصلی و کپی را بصورت کامل توضیح داده ایم.

1. مشکلات تاچ از جمله هنگ کردن ، کارنکردن و تاچ خودکار

یکی از مشکلات اصلی تاچ ال سی دی موبایل کپی و دلیل تفاوت آن با نسخه اصلی، مشکلات تاچ و لمس است. و این یک مشکل بزرگ است زیرا در گوشی های جدید بصورت مداوم در حال کار کردن با تاچ گوشی هستید و اولین ومهم ترین راه ارتباطی کاربر با موبایل صفحه نمایش آن است.

سازندگان و شرکت های برند موبایل تاچ را با خود ال سی دی می سازند، در حالی که سازنده صفحه نمایش کپی شده آن را به طور جداگانه روی شیشه سطح می سازد. از این رو، تفاوت در حساسیت تاچ وجود دارد. علاوه بر این،تاچ ال سی دی های کپی شده معمولاً نرخ نمونه برداری لمسی بالا را کاهش می دهند، به این معنی که صفحه نمایش شما ممکن است سریعتر به لمس های شما پاسخ ندهد و تاچ آن بسیار کند باشد.

همچنین یکی دیگر از مشکلات مهم تاچ ال سی دی کپی می توان به تاچ خودکار اشاره کرد به این معنا است که به عنوان مثال هنگام تایپ کردن و نوشتن پیام ممکن است با تایپ یک کلمه،چندین کلمه بصورت خودکار تایپ شود.

بیشتر بخوانید: خاموش شدن گوشی پوکو x3

2. کیفیت تصویر پایین تاچ ال سی دی کپی نسبت به اصلی

علاوه بر مشکلات لمسی، اکثر تاچ ال سی دی تلفن کپی معمولاً کیفیت نمایش ضعیفی دارند. این بدان معناست که شما روشنایی، دقت رنگ، وضوح، کنتراست و … کمتری دریافت می‌کنید. و زمانی که صفحه نمایش کیفیت ندارد، تماشای فیلم و مشاهده محتوای دیگر خسته‌کننده می‌شود.

تشخیص تاچ ال سی دی اصلی از کپی

به عنوان مثال، اگر قرار باشد صفحه نمایش اصلی 480 نیت(Nits) روشنایی داشته باشد، اما صفحه کپی فقط 200 نیت روشنایی دارد ،  و این مشکل باعث می شود نور کم تاچ ال سی دی در زیر نورهای زیاد مثل آفتاب ،گوشی غیرقابل استفاده می شود. همچنین تاچ ال سی دی کپی شده دارای نور آبی بیشتری است، که در مقابل، بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است در شب چشمان شما را آزار دهد.

برای تشخیص اصلی بودن تاچ ال سی دی یک ویدیو را در پلتفرم هایی مانندیوتیوب یا سایر پلتفرم ها پخش کنید و روشنایی را به حداکثر برسانید و توجه به کیفیت تصویر داشته باشید.همچنین اگر تصادفاً یکی از آشنایان یک مدل موبایل مشابه شما در اختیار دارد، می توانید نتیجه را با هم مقایسه کنید .

3. عدم تطابق با سایر اجزا گوشی مثل شاسی و قاب گوشی

همه چیز به کیفیت تاچ ال سی دی نیست. اگر مشخصات تاچ ال سی دی شما  با سایر اجزا تطابق نداشته باشد ممکن است بر سایر قسمت های سیستم موبایل نیز تأثیر بگذارد. یکی دیگر از نشانه های کپی بودن تاچ ال سی دی این است که به درستی روی شاسی قرار نمی گیرد و اگر به اطراف ال سی دی دقت کنید حاشیه و درز ایجاد شده است و حتی ممکن است از کنار ال سی دی نور به بیرون بازتاب کند.

4. دقت اثر انگشت پایین و یا حتی کار نکردن اثرانگشت بعد از تعویض تاچ ال سی دی

اگر حسگر اثر انگشت گوشی شما با ال سی دی کار می کند باید بدانید که حسگر اثرانگشت در یر ال سی دی شما قرار دارد و در صورت شکستن تاچ ال سی دی و جایگزین کردن تاچ ال سی دی کپی،حسگر اثرانگشت گوشی شما بهم می ریزد و حتی ممکن است دیگر کار نکند.

اگر به امنیت گوشی خود اهمیت می دهید و نمی خواهید سنسور اثرانگشت ضعیفی داشته باشید، توصیه می کنیم فقط به سراغ تعویض تاچ ال سی دی اصلی گوشی بروید.

5. تاچ ال سی دی کپی به راحتی شکسته می شود

از این موضوع میتوانیم به عنوان آخرین تفاوتی که بین تاچ ال سی دی کپی و اصلی است می توانیم اشاره می کنیم. تاچ ال سی دی کپی را با مواد شیشه ای ضعیف تولید می کنند. بنابراین، سریعتر از نمونه های اصلی می شکنند. و با کوچکترین ضربه و حتی در برخی مواقع هنگام افتادن گوشی بر روی سطوح نرم مثل فرش و یا فشار کم در جیب شلوار ممکن است تاچ ال سی دی گوشی شما مجدد بشکند.

از کجا بفهمیم که تاچ ال سی دی گوشی تعویض شده است؟

یکی از نشانه های تعویض تاچ ال سی دی توجه به حاشیه ی اطراف تاچ است اگر در حاشیه تاچ چسب یا هر نوع کثیفی بین شاسی و تاچ وجود داشت یا اینکه سمت چپ و راست تاچ فاصله یکسانی نسبت به شاسی نداشت می توان به تعویض تاچ ال سی دی پی برد. همچنین می توان به توری اسپیکر که در قسمت بالای آن قرار گرفته توجه کرد در برخی موارد هنگام تعویض تاچ ال سی دی این توری اسپیکر دچار آسیب می شود. نکته بعدی اگر حسگر اثر انگشت با ال سی دی گوشی کار می کند می توان یک مرتبه حسگر اثرانگشت را چک کرد اگر حسگر عمل نکند می توان به تعویض تاچ ال سی دی پی برد.

بهترین و ایمن ترین راه قبل از خرید گوشی این است از یک تعمیرکار موبایل در فروشگاه های تعمیرات موبایل سطح شهر کمک بگیرید تا با کارشناسی نسبت به تعویض قطعات آن به شما مشاوره دهد. همچنین اگر دسترسی و امکان مراجعه حضوری ندارید می توانید به سایت موبایل 0913 مراجعه کنید و از قسمت تماس در پیام رسان های مختلف به کارشناسان این مجموعه پیام دهید و با ارسال عکس گوشی از آنها مشاوره رایگان بگیرید. برای این کار میتوانید در گوگل تعمیرات موبایل0913 را جستجو کنید و وارد سایت این مجموعه شوید.

 

کد تشخیص ال سی دی اصلی سامسونگ از کپی چیست؟

تشخیص تاچ ال سی دی اصلی از کپی،کد تشخیص ال سی دی اصلی سامسونگ

به دلیل شباهت ساخت بالای تاچ ال سی دی کپی نمی توان فقط به این کد اکتفا کرد ولی می توان به عنوان یک راه حل در کنار راه حل های بالا برای تشخیص تاچ ال سی دی اصلی از کپی از آن استفاده کرد با شماره گیری کد ستاره مربع صفر ستاره مربع (#*0#*) در گوشی سامسونگ وارد یک صفحه می شوید که می توانید رنگ های مختلف و همچنین تاچ گوشی سامسونگ را بصورت کامل تست کنید.

کد تشخیص اصلی بودن تاچ ال سی دی گوشی شیائومی چیست؟

در گوشی ها شیائومی چندین کد برای سلامت گوشی و تست اصالت قطعات وجود دارد که به ترتیب با شماره گیری کد (#**#*#2663#*) می توانید نسخه تاچ اسکرین را مشاهده کنید همچنین با شماره گیری کد#*#**#*64663# می توانید قسمت های مختلف گوشی شیائومی را تست کنید.

در مورد تاچ ال سی دی گوشی و تعویض آن چه سوالی دارید؟

اگر با مطالب بالا جواب سوالات خود را پیدا نکردید می توانید همین الان به سایت موبایل0913 مراجعه کنید و در صفحه تماس (در قسمت منو سایت) به کارشناسان این مجموعه در پیام رسان های مختلف پیام دهید تا بصورت رایگان به سوالات شما پاسخ داده شود برای دسترسی به سایت می توانید در گوگل تعمیرات موبایل0913 را جستجو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید