آلومینیوم ماده ای سفید مایل به نقره ای، سبک وزن، مقاوم در برابر خوردگی، غیر مغناطیسی و انعطاف پذیر است. این فلز فراوان ترین فلز روی زمین است. این ماده بیش از 8 درصد از ماده پوسته زمین را تشکیل می دهد و تنها پس از اکسیژن و سیلیکون قرار دارد. آلومینیوم به دلیل خواص و فراوانی آن، تولید شده ترین و تصفیه شده ترین فلز غیر آهنی است. معمولاً در تعدادی از صنایع از جمله حمل و نقل، ساخت و ساز، بسته بندی، ماشین سازی و کالاهای مصرفی استفاده می شود.

 

کاربرد آلومینیوم در آهن فولاد کیوان

آلومینیوم یکی از رایج ترین فلزاتی است که امروزه در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. دارای چندین ویژگی مطلوب مانند: استحکام عالی، شکل پذیری، نسبت مقاومت به وزن و مقاومت در برابر خوردگی می باشد. در حالی که آلومینیوم و نمک‌ها و اکسیدهای مختلف آن از زمان امپراتوری روم استفاده می‌شده است، این فلز تا سال 1808 توسط هامفری دیوی به طور رسمی کشف نشد و تا سال 1888 به‌عنوان امروزی پالایش و تولید انبوه نشد. امروزه، آلومینیوم در طیف گسترده ای از کاربردها و صنایع از جمله: قوطی نوشابه، فویل آشپزخانه، بدنه هواپیما و قاب خودرو استفاده می شود.اگر شما در ایران و اصفهان هستید میتوانید با خرید ورق آلومینیوم در اصفهان یا ورق استیل در اصفهان از آهن فولاد کیوان بهترین استفاده را از آلومینیوم داشته باشید.

آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم ماده ای سفید مایل به نقره ای، سبک وزن، مقاوم در برابر خوردگی، غیر مغناطیسی و انعطاف پذیر است. این فلز فراوان ترین فلز روی زمین است. این ماده بیش از 8 درصد از ماده پوسته زمین را تشکیل می دهد و تنها پس از اکسیژن و سیلیکون قرار دارد. آلومینیوم به دلیل خواص و فراوانی آن، تولید شده ترین و تصفیه شده ترین فلز غیر آهنی است. معمولاً در تعدادی از صنایع از جمله حمل و نقل، ساخت و ساز، بسته بندی، ماشین سازی و کالاهای مصرفی استفاده می شود.

تاریخچه آلومینیوم چیست؟

در حالی که آلومینیوم برای قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است، بشریت عمدتاً از این فلز بی خبر بود، زیرا به ندرت به شکل خالص آن یافت می شود. اغلب در سنگ ها، کانی ها و رس ها یافت می شود. از زمان های قدیم تا انقلاب صنعتی، آلوم، نمکی بر پایه آلومینیوم، رایج ترین شکلی بود که در آن از آلومینیوم استفاده می شد. اغلب به عنوان ضد شعله، در رنگها و داروها و در سفالگری استفاده می شد.

در سال 1807، هامفری دیوی وجود یک فلز ناشناخته در زاج را توصیف کرد و تلاش ناموفقی برای جداسازی آن از طریق الکترولیز کرد. در سال 1825، هانس کریستین اورستد با کاهش کلرید آلومینیوم، آلومینیوم را با موفقیت جدا کرد. در سال 1854، هنری سنت کلر دویل، فرآیند احیای آلومینیوم را برای تولید مقادیر بالاتر فلز، بیشتر کرد. در سال 1886، چارلز مارتین هال و پل لوئیس توسن هرول به طور همزمان فرآیند ذوب آلومینیوم را توسعه دادند که هنوز هم استفاده می شود. در نتیجه در دسترس بودن فرآیند پالایش کارآمدتر، استفاده از آلومینیوم در قرن بیستم افزایش یافت.

نماد آلومینیوم چیست؟

نماد آلومینیوم در جدول تناوبی “Al” است.

عدد اتمی آلومینیوم چیست؟

عدد اتمی آلومینیوم 13 است. این اولین فلز پس از گذار در جدول تناوبی است. آلومینیوم در دوره سوم (ردیف) و در گروه سیزدهم (ستون) قرار دارد.

آلومینیوم از چه ساخته شده است؟

آلومینیوم در طبیعت به شکل آلوم (سولفات) و اکسید یافت می شود. موادی که از آنها می توان آلومینیوم خالص را تصفیه کرد در زیر فهرست شده است:

  1. بوکسیت
  2. خاک رس
  3. شیل
  4. سنگ لوح
  5. سنگ گرانیت
  6. آنورتوزیت

کاربرد آلومینیوم در آهن فولاد کیوان

ویژگی های آلومینیوم چیست؟

برخی از مشخصات اصلی آلومینیوم در زیر توضیح داده شده است:

  1. سبک وزن است و چگالی آن در حدود یک سوم فولاد است.
  2. نسبت مقاومت به وزن بالایی دارد.
  3. به دلیل تشکیل یک لایه اکسیدی محکم چسبنده روی سطح آن، به طور طبیعی در برابر خوردگی مقاوم است.
  4. بسیار انعطاف پذیر است.
  5. رنگی براق و سفید نقره ای دارد.
  6. رسانایی حرارتی و الکتریکی عالی دارد.

آهن فولاد کیوان خدمات فروش ورق آلومینیوم ، ورق گالوانیزه در اصفهان و ورق آجدار در اصفهان با بهترین قیمت ارائه میکند.

از بهترین سایت هایی که میتوانید در زمینه فروش آلومینیوم پیدا کنید میتوان به آهن آنلاین ، مرکز آهن ، آهن یکتا و آهن فولاد کیوان اشاره نمود.

رنگ آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم خالص، آلیاژهای آلومینیوم و آلومینیوم تصفیه شده همگی دارای رنگ سفید نقره ای هستند.

چگالی آلومینیوم چقدر است؟

چگالی آلومینیوم 2.71 گرم بر سانتی متر مکعب است.

انواع مختلف آلومینیوم چیست؟

انواع مختلف آلومینیوم در زیر توضیح داده شده است:

1. آلومینیوم خالص

آلومینیوم خالص فاقد عناصر آلیاژی و سطوح کم آلاینده است. تقریباً هرگز در طبیعت وجود ندارد و از پالایش مواد معدنی و سنگ معدنی استخراج شده مانند بوکسیت به دست می آید. نرم، انعطاف پذیر، مقاوم در برابر خوردگی و رسانای الکتریکی است. آلومینیوم خالص اغلب برای کاربردهای غیر باربر مانند سیم، کابل و فویل استفاده می شود.

2. آلیاژهای آلومینیوم

آلیاژ آلومینیوم ماده ای است که از آلومینیوم خالص و عناصر آلیاژی تشکیل شده است. عناصر اضافی در ساختار آلومینیوم خالص آلومینیوم را قوی تر می کند. آلیاژهای آلومینیوم از ذوب و مخلوط کردن آلومینیوم خالص با عنصر(های) آلیاژی و اجازه دادن به مخلوط برای خنک شدن ساخته می شوند. آلیاژهای آلومینیوم سخت‌تر و قوی‌تر از آلومینیوم خالص هستند، اما همچنان سبک، انعطاف‌پذیر، مقاوم در برابر خوردگی و رسانای الکتریکی هستند. آلیاژهای آلومینیوم اغلب برای ساخت موتورها و شاسی خودروها، بال‌های هواپیما و محصولات مصرفی استفاده می‌شوند.

3. آلومینیوم ریخته گری

محصولات آلومینیومی ریخته گری از آلیاژهای آلومینیومی ساخته می شوند که ذوب شده و سپس در قالب ریخته می شوند تا اشکال نهایی ایجاد شود. ریخته گری آلومینیوم روشی مقرون به صرفه برای تولید مقادیر زیاد قطعات است. با این حال، قطعات آلومینیومی ریخته گری استحکام کششی و شکل پذیری کمتری نسبت به قطعات آلومینیومی فرفورژه دارند. ریخته گری برای اجزای موتور و قطعات مصنوعی استفاده می شود.

4. آلومینیوم فرفورژه

آلومینیوم فرفورژه و آلیاژهای آلومینیوم با استفاده از فرآیندهای شکل دهی مانند اکستروژن آلومینیوم ، نورد یا آهنگری شکل می گیرند. این فرآیندها برای تشکیل بیلت، میله و شمش برای سایر فرآیندهای تولید مانند ماشینکاری استفاده می شود. برای ماشینکاری و فرآیندهای ساخت ورق فلز برای ساخت قطعات برای صنایع خودروسازی، هوافضا، پزشکی و محصولات مصرفی استفاده می شود.

5. آلومینیوم آنودایز

آلومینیوم آنودایز شده آلومینیوم یا آلیاژ آلومینیومی است که سطح آن از طریق واکنش های الکتروشیمیایی سخت تر و بادوام تر شده است. آندایزینگ همچنین می تواند برای ایجاد سطوح با رنگ های مختلف با روکش مات یا براق استفاده شود. آلومینیوم آنودایز اغلب در موارد زیر استفاده می شود: محصولات ساختمانی و معماری مانند قاب های پنجره و تابلوها. اجزای داخلی هواپیما و قطار؛ و سطوح جذاب برای محصولات مصرفی مانند لوازم الکترونیکی و آشپزخانه.

6. روکش آلومینیوم

آلومینیوم روکش شده که با نام آلکلاد نیز شناخته می‌شود، یک آلیاژ آلومینیومی است که با پوشاندن لایه‌های اضافی آلومینیوم خالص یا آلیاژ آلومینیوم بر روی یک بستر آلیاژ آلومینیوم برای بهبود بیشتر مقاومت در برابر خوردگی آن ساخته می‌شود. آلیاژ آلومینیوم روکش آندی است و به صورت الکتروشیمیایی از بستر در برابر خوردگی محافظت می کند. آلکلاد معمولاً در کاربردهای هوافضا استفاده می شود و با نورد کردن آلیاژ بر روی بستر و حرارت دادن مواد کامپوزیت تا دمای بالا ساخته می شود.

کاربرد آلومینیوم

آلومینیوم چه نوع فلزی است؟

آلومینیوم یک فلز پس از گذار در گروه 13 یا گروه بور جدول تناوبی است. به دلیل داشتن کاتیون +3 تمایل به تشکیل ترکیبات شیمیایی با حالت اکسیداسیون +3 دارد. این باعث می شود که آلومینیوم به راحتی با سایر عناصر، در درجه اول اکسیژن، و هر آنیونی که حالت -3 را ارائه می دهد، پیوند بخورد.

خواص آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم دارای چندین ویژگی فیزیکی و شیمیایی مطلوب از جمله هدایت الکتریکی و حرارتی خوب است.

 

برچسب ها : ورق آلومینیوم,آلومینیوم,خرید ورق آلومینیوم,قیمت ورق آلومینیوم,ورق استیل,خرید ورق استیل,قیمت ورق استیل,ورق گالوانیزه,قیمت ورق گالوانیزه,خرید ورق گالوانیزه,ورق سیاه,قیمت ورق سیاه,خرید ورق سیاه

دیدگاهتان را بنویسید