کاهگل نانو می‌تواند برای سطوحی که قصد کاهگل کردن داریم و بیمناک از ریزش آن هستیم اجرا کنیم و این نوع ملات را می‌توان در مناطق مرطوب و پر‌باران نیز به کار برد. همچنین می‌توان از کاهگل ضدآب برای اندود کردن نماهای ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری استفاده کرد؛ زیرا این ملات در اثر بارش باران شسته نمی‌شود و نیاز به مرمت و بازسازی سالانه ندارد.

همچنین استفاده از این نوع کاهگل برای احیای بافت تاریخی و نوسازی ساختمان‌های قدیمی بسیار مفید و سودمند است. زیرا با نفوذ به شکاف‌های سطح زیرین و پرکردن خلل و فرج‌ها، موجب افزایش استحکام بنا می‌شود.

هتل‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، مناطق بوم‌گردی، ویلاها و باغ‌ها، نمای مغازه‌ها و غیره را می‌توان با استفاده از کاهگل نانو پوشش داد و علاوه بر زیبایی، از سایر ویژگی‌های آن نیز بهره مند شد.

کاهگل نانو و یا کاهگل ضد آب چیست؟ قیمت و ویژگیهای این محصول

انواع کاهگل

بسیاری از مردم ممکن است ملات کاهگل مدرن را با کاهگل سنتی اشتباه بگیرند. در حقیقت، ملات مدرن فقط ظاهری شبیه کاهگل سنتی دارد و دارای افزودنی‌های متنوعی است که بر اساس نوع و جنس کاهگل، آنها را دسته‌بندی می‌کنند. این افزودنی‌ها نقاط ضعف کاهگل سنتی را تا حدودی برطرف می‌کنند و مقاومت بالایی به کاهگل می‌بخشند.

 

بعضی از انواع کاهگل عبارتند از:

– کاهگل سنتی یا ۱۰۰ درصد طبیعی: به‌صورت ترکیب خاک رس، کاه و آب استفاده می‌شود و اجرا روی هر نوع سطحی اعم از گچی یا سیمانی ممکن است.

– کاهگل مصنوعی: پودری کاملاً شبیه کاهگل است که حاوی کاه طبیعی است و دارای سختی در حد سیمان و مقاوم در برابر رطوبت می‌باشد. این نوع کاهگل می‌تواند رزین‌های چسب و یا هر سخت‌کننده‌ای را داشته باشد.

در نتیجه، استفاده از کاهگل ضدآب یا کاهگل نانو می‌تواند یک گزینه مناسب برای ساخت و ساز بافت‌های تاریخی و همچنین اندود کردن نماها و سطوح مختلف باشد. این مصالح ساختمانی، علاوه بر مزایای ظاهری، به لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است و از نظر محیط‌زیست نیز می‌تواند گزینه‌ای بسیار عالی باشد.

ویژگیهای پوشش کاهگل نانو

کاهگل نانو یک ماده‌ی مناسب بر روی انواع سطوح است که در دو نوع ملاتی و رنگ تولید می شود. این ماده قابل استفاده روی هر نوع سطحی، از جمله سیمان، بلوک، آجر، سطوح فلزی، چوبی، سیمان، کناف و غیره است. البته سطح زیر کار تعیین میکند که از کدام یک محصولات ملات کاهگل ضد آب و یا رنگ کاهگل نانو استفاده کنیم. بعضی از خواص این دو نوع کاهگل نانو عبارتند از:

  1. عدم جذب گرد و غبار
  2. ضد قارچ و باکتری
  3. عدم تغییر پذیری حتی در مقابل برف و یخ‌زدگی
  4. بدون بو و حساسیت‌های مربوط
  5. اقتصادی برای بازسازی و نوسازی محیط
  6. عدم تغییر رنگ

 

قیمت کاهگل نانو

قیمت کاهگل نانو بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به کاهش خطاهای انسانی در تولید این محصول در گذشته، هزینه‌های آن به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. شما می‌توانید این محصول نوآورانه را به‌صورت آنلاین و مستقیم از مجموعه تولیدی رنگ فرداد سفارش دهید.

این محصول با توجه به استفاده از بهترین متریال و ضمانت 10 ساله شرکتی میتواند جایگزین بسیار مناسبی برای خیلی از مصالح ساختمانی باشد که هزینه های بسیار زیادی را به مصرف کننده متحمل میکنند.

مزایای کاهگل ضد آب

  1. مقاومت در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی: کاهگل نانو به عنوان یک عایق موثر در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. کاهش هزینه‌ها: استفاده از کاهگل نانو در بازسازی و نوسازی محیط‌ها هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. عدم نیاز به استفاده از مواد دیگر برای مخلوط شدن و آماده‌سازی این کاهش هزینه‌ها را تسهیل می‌کند.
  3. استفاده آسان: کاهگل نانو به راحتی بر روی دیوار یا بنا قابل اجرا است و نیاز به نیروی انسانی متخصص ندارد.
  4. طول عمر مفید بالا: این محصول دارای عمر مفید بالایی است و نیاز به تعمیر و تغییرات مکرر را کاهش می‌دهد.

 

به عنوان یک خلاصه، کاهگل نانو یک محصول نوآورانه است که می‌تواند در بسیاری از محیط‌ها و شرایط مورد استفاده قرار گیرد. همچنین هزینه‌های کاهگل نانو نسبت به سایر مصالح دیگر به میزان قابل توجهی پایین‌تر است. برای اطلاع از قیمت کاهگل مصنوعی با ضمانت 10 ساله به وبسایت مجموعه رنگ فرداد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید