ما در این مطلب سعی داریم درباره چگونگی گذاشتن ریلز اینستاگرام اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم؛

زیرا همان‌طور که می‌دانید، این پلتفرم یکی از برنامه‌های محبوبی است که بسیاری از کاربران در سرتاسر دنیا از آن استفاده می‌کنند و به لحاظ آنکه هرچند مدت یک‌ بار Instagram قابلیت‌های جدیدی را به این برنامه می‌افزاید، بهتر است با دیدن آموزش، کار با این برنامه را به خوبی فراگیرید.

اما با این‌حال نکته دیگری وجود دارد و آن هم طراحی سایت به‌ عنوان روشی جانشین برای گسترش فعالیت‌ های کاری و کسب‌ و کار در هر حوزه‌ای است؛ زیرا شما با این وسیله می‌توانید تمامی محصولات و یا خدمات خود را به خوبی به کاربر و مشتری معرفی کرده و بازخورد بهتری در خصوص جلب مشتری داشته باشید. ضمن آنکه کار با سایت بسیار راحت‌ تر از فعالیت در اینستاگرام است، اما به‌ هرروی، بسیاری از افراد مایل‌ اند از این برنامه برای پیشبرد کسب‌ و کار خود استفاده نمایند؛ به همین منظور ما هم در ادامه آموزش تصویری گام به گام نحوه گذاشتن ریلز در اینستاگرام را قرار داده ایم.

ریلز اینستاگرام چیست؟

در سال 2020 شرکت اینستاگرام قابلیتی را به پلتفرم خود افزود که با استفاده از آن کاربر می‌ تواند فیلم‌های جذاب و سرگرم‌ کننده‌ ای را تولید کرده و با استفاده از موزیک و یا افکت‌ های تصویری و … آن را روی پیج خود قرار داده و با دوستان و فالوورهای خود به اشتراک بگذارد. reels for Stories که به‌اختصار به آن reels گفته می‌شود، امکان تهیه و ضبط ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای تا یک دقیقه‌ای را برای کاربران فراهم خواهد کرد، مضاف بر اینکه همان‌طور که اشاره کردیم، شما می‌توانید جلوه‌های تصویری و یا موسیقی را هم به آن‌ها اضافه نمایید. reels را می‌توان بین ۱۵ تا ۹۰ ثانیه آماده کرده و ضمن سرگرم کردن مخاطب، محتوایی آموزشی را با وی در میان گذاشت.

یکی از امکاناتی که reels دارد، این است که کاربر می‌تواند لیستی از آهنگ‌های محبوب عرصه موسیقی جهانی را در اختیار داشته باشد و از آن‌ها به‌صورت رایگان استفاده نماید. همان‌طور که می‌دانید، تا پیش‌ازاین برای گذاشتن پست و استوری، کاربران از آهنگ‌های دلخواه خود استفاده می‌کردند و گاهی برخی از این آهنگ‌ها به‌ خاطر حق کپی‌رایت امکان پخش شدن نداشت و بنابراین پست شما دیده نمی‌شد، اما با قابلیت ریلز اینستاگرام اکنون کاربر می‌تواند از بین صدها آهنگ؛ موسیقی دلخواه خود را انتخاب کرده و روی ویدئوی خود قرار دهد.

آموزش تصویری قرار دادن ریلز اینستاگرام

اکنون بهتر است ببینیم برای گذاشتن ریلز اینستاگرام چه مراحلی را باید طی کرد. در ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که اگر Instagram  شما آپدیت نشده و نسخه جدید آن را ندارید، نمی‌توانید از این قابلیت نیز استفاده نمایید. بنابراین بهتر است در وهله اول برنامه خود را آپدیت کنید.

  • پس از بروزرسانی، همان مسیر گذاشتن استوری را طی کنید یعنی دوربین Instagram  را باز کرده و گزینه reels را انتخاب نمایید.
  • اگر مایلید همان لحظه فیلم‌برداری را انجام دهید، از همان‌جا روی دکمه ضبط کلیک کنید.
  • برای ویرایش ریلز اینستاگرام نیز می‌توانید از مجموعه ابزارهای ویرایش ریلز که در سمت چپ صفحه قرار دارد استفاده نمایید. لازم به ذکر است که از این قسمت می‌توانید به افزودن صدا و موسیقی و یا متن و جلوه‌های دیگر بپردازید.
  • قابلیت دیگری که این پلتفرم دارد این است که می‌توانید ریلز آماده شده را در استوری و یا به‌عنوان پست پیج خود به اشتراک بگذارید و یا آن را سیو کرده و بعدا آن را به اشتراک بگذارید، به‌این‌ترتیب می‌توانید روی آن کار کرده و از افکت‌ ها و صداهای جذاب‌تری استفاده نمایید.

همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر می‌ توانید از قابلیت گذاشتن استوری و یا عکس و ویدئو به‌عنوان پست استفاده کرده و ارتباط نزدیک‌ تری را با مخاطبان و یا بهتر بگوییم فالوورهای خود برقرار نمایید. یکی از قابلیت‌های جدیدی که اینستاگرام به پلتفرم خود افزوده، امکان گذاشتن ریلز است که در ادامه به آموزش گذاشتن آن خواهیم پرداخت.

آموزش بصورت گام به گام؛

آموزش تصویری گام به گام نحوه گذاشتن ریلز در اینستاگرام

 

images_1661150062.webp

 

images_1661150127.webp

 

images_1661150061.webp

 

images_1661150170.webp

 

images_1661150060.webp

 

images_1661149979.webp

 

images_1661149981.webp

images_1661149978.webp

images_1661150089.webp

 

اینستاگرام چه برنامهای است؟

Instagram برنامه‌ای است که کاربران در تمام دنیا با داشتن گوشی‌های اندروید و یا ios می‌توانند از آن استفاده کنند. در حال حاضر نسخه وب آن نیز برای استفاده کاربران مهیا شده که می‌توان روی کامپیوتر و یا لپ‌ تاپ از آن استفاده کرد.

قابلیت‌های برنامه Instagram  به این صورت است که کاربران می‌توانند عکس یا ویدئویی را تهیه‌کرده و آن را با دیگران در این پلتفرم به اشتراک بگذارند. این برنامه نیز هرچند مدت یک‌ بار قابلیت‌های جدیدی را به این برنامه اضافه می کند که امکانات بیشتری را برای کاربران مهیا خواهد کرد.

ریلز اینستاگرام با استوری چه تفاوتی دارد؟

می‌توان گفت تفاوتی که بین این دو وجود دارد، یکی در نحوه اشتراک‌گذاری آن‌ها در Instagram  است؛ دومین تفاوت این است که شما می‌توانید reels را در بخشی اختصاصی از حساب برنامه خود ذخیره نمایید و سپس در زمان لازم آن را منتشر کنید. برای reels، افکت‌های بیشتر و متفاوت‌تری نسبت به استوری در نظر گرفته‌شده است. شباهت ریلز اینستاگرام به استوری نیز در این است که هر دو ۱۰۸۰ پیکسل در ۱.۹۲۰ پیکسل هستند.

 

چرا استفاده از ریلز بهتر است؟

چنانچه به تازگی پیجی برای کسب‌وکار و یا سایر فعالیت‌های اینستاگرامی راه‌اندازی کرده‌اید، نیاز به جلب مخاطبان و همچنین جذب فالوورهای بیشتری دارید؛ به همین منظور لازم است کاری کنید تا مدت‌زمان حضور فالوورهای فعلی‌تان در پیج افزایش یابد؛ بنابراین استفاده از ریلز اینستاگرام برای شما بهتر است؛ زیرا می‌توانید هنگام ساختن reels، جذابیت‌های بصری بیشتری به آن بیفزایید و یا موزیک‌های زیبایی را برای آن انتخاب کنید؛ به همین دلیل کاربر و یا مخاطب پیج شما مایل خواهد بود تا انتهای reels را مشاهده نماید. به‌این‌ترتیب زمان بیشتری در پیج شما باقی خواهد ماند که این موضوع بسیار پراهمیت خواهد بود.

جمع‌بندی

در انتها بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که Instagram  قابلیت‌های خوبی را برای جذب مخاطب و فالوور بیشتر در اختیار کاربران این پلتفرم قرار داده است و استفاده از آن می‌تواند به افرادی که به دنبال داشتن یک کسب‌ و کار اینترنتی هستند، کمک‌های بسیاری نماید، اما طراحی سایت نیز برای کسب‌وکارهای اینترنتی بسیار مناسب است.؛ زیرا سایت نیز می‌تواند قابلیت‌های گسترده‌ تری را برای انجام فعالیت‌های کاری بر بستر اینترنت در اختیار شما قرار دهد.

 

برگرفته شده از : بهیان وب

دیدگاهتان را بنویسید