در سه ماهه دوم سال 2022، 3.65 میلیارد نفر در هر ماه حداقل از یک محصول متا استفاده می کردند. این تقریباً نیمی از جمعیت جهان است. مسلماً، هیچ نام تجاری دیگری از گستردگی بیشتری برخوردار نیست، که استفاده از متا را برای تجارت یک الزام مطلق می کند.

بخشی از دلیل تغییر نام متا از فیس بوک، نمایش بهتر چندین محصول زیر چتر خود بود. متا چندین محصول اصلی از جمله فیس بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس اپ.

در حالی که مخاطبان زیادی وجود دارد، هر پلتفرمی تاثیر یکسانی بر کسب و کار شما نخواهد داشت. هر شبکه اجتماعی یا اپلیکیشن به ابزارها و استراتژی های بازاریابی متفاوتی نیاز دارد تا مورد توجه مشتریان قرار گیرد. بیایید در مورد چگونگی دریافت بهترین نتایج برای هر کدام شیرجه بزنیم!

جایزه: یک الگوی استراتژی رسانه اجتماعی رایگان دریافت کنید به سرعت و به راحتی استراتژی خود را برنامه ریزی کنید. همچنین از آن برای پیگیری نتایج و ارائه طرح به رئیس، هم تیمی ها و مشتریان خود استفاده کنید.

متا برای کسب و کار

پلتفرم‌های متا مختلف، مخاطبان بسیار زیاد و متنوعی برای کسب‌وکارها دارند. فقط به تعداد افراد در هر پلتفرم نگاهی بیندازید:

  • فیس بوک: 2.9 میلیارد
  • پیام رسان: 988 میلیون
  • اینستاگرام: 1.4 میلیارد
  • واتس اپ: 2 میلیارد

بیایید هر یک از برنامه‌های مجموعه کسب و کار Meta را بررسی کنیم، چه کسی از آن استفاده می‌کند و چه چیزی برای موفقیت در آن نیاز دارید.

فیس بوک برای تجارت

ایجاد یک صفحه تجاری فیس بوک اولین قدم برای ارتباط با مخاطبان در فیس بوک است.

یک صفحه کسب و کار به شما امکان می دهد به روز رسانی ها را پست کنید، اطلاعات تماس را به اشتراک بگذارید و رویدادها یا محصولات را تبلیغ کنید.

در حالی که بازاریابی فیس بوک کاملا رایگان است، شما همچنین می توانید تبلیغات فیس بوک را ایجاد و ارسال کنید.

آمار کاربران فیس بوک

با تقریباً 3 میلیارد کاربر، احتمالاً مخاطبان هدف شما از آن استفاده می کنند. در اینجا مروری کوتاه بر مخاطبان فیس بوک است:

  • خانم ها 35-54 سال و آقایان 25-44 سال به احتمال زیاد می گویند فیس بوک پلت فرم رسانه اجتماعی مورد علاقه آنهاست
  • میانگین زمان صرف شده در فیس بوک است 19.6 ساعت در ماه برای کاربران اندروید

ابزارهای کسب و کار فیس بوک

مهم نیست که کسب و کار شما چیست، فیس بوک یک ابزار تجاری برای کمک به رشد آنلاین شما دارد. بیایید برخی از ویژگی های موجود در صفحه کسب و کار فیس بوک را که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید بررسی کنیم:

  • قرار ملاقات ها: از مشتریان خود بخواهید مستقیماً در فیس بوک قرار ملاقات رزرو کنند.
  • مناسبت ها: اگر در حال اجرای کنسرت یا راه اندازی یک محصول جدید هستید، ابزار رویدادها می تواند علاقه مخاطبان شما را افزایش دهد و رویداد را به آنها یادآوری کند.
  • شغل ها: استخدام کارمندان با استعداد دشوار است. اما می توانید با ارسال مشاغل در فیس بوک به نامزدهای بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید.
  • مغازه ها: کسب و کارهای مبتنی بر محصول از فعال کردن ابزار Shops سود خواهند برد. به شما امکان می دهد موجودی خود را به اشتراک بگذارید و مشتریان می توانند مستقیماً در فیس بوک خرید کنند.
  • گروه های فیس بوک: گروه ها می توانند انجمن های خصوصی یا عمومی برای مخاطبانی با علایق مشترک باشند. این یک راه صمیمی تر برای ارتباط با فالوورهای شما است.

هنوز در مورد نحوه تبلیغ کسب و کار خود در فیس بوک مانده اید؟ راهنمای بسیار کامل ما در مورد بازاریابی فیس بوک را بررسی کنید.

نمونه های فیس بوک

بیایید نگاهی به مثال‌های واقعی از نحوه استفاده کسب‌وکارها از فیس‌بوک برای دستیابی به اهداف تجاری خود بیندازیم.

پینک تگ از فروشگاه‌های فیسبوک و خرید زنده برای فروش بیش از 40000 دلار در یک دوره تقریباً 5 ماهه استفاده کرد. با نمایش محصولات و در دسترس قرار دادن آنها برای خرید همه در فیس بوک، افزایش فروش آنها را آسان کرد.

علاقه مند به انجام همین کار هستید؟ راهنمای ما در مورد راه اندازی فروشگاه فیس بوک را بررسی کنید.

مد زنانه بوتیک تگ صورتی

Tonal یک گروه فیس بوک ایجاد کرد تا مشتریان را تشویق کند تا از سیستم تمرین قدرتی خود استفاده کنند. میزبان رویدادها و چت های اجتماعی برای تشویق تعامل بود.

این باعث شد که 95 درصد از فعال ترین اعضای گروه فیس بوک بگویند که اگر دیگر نتوانند از Tonal استفاده کنند بسیار ناامید خواهند شد.

آیا یک گروه فیس بوک استراتژی مناسبی برای شماست؟ در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه گروه های فیس بوک می توانند کسب و کار شما را توسعه دهند.

گروه رسمی فیس بوک Tonal Community

اینستاگرام برای تجارت

اینستاگرام به‌عنوان پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها شروع به کار کرد و به گونه‌ای رشد کرد که ویژگی‌هایی مانند Stories، Reels و Shopping را در خود جای داده است. این آن را به یک پلتفرم عالی برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار تبدیل می کند.

آمار کاربران اینستاگرام

با بیش از 1.4 میلیارد کاربر اینستاگرام چهارمین پلتفرم محبوب رسانه های اجتماعی است. بیایید مخاطبان اینستاگرام را بررسی کنیم:

  • زنان 16-34 ساله و پسران 16-24 ساله به احتمال زیاد می گویند اینستاگرام پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه آنهاست
  • میانگین زمان صرف شده در اینستاگرام است 11.2 ساعت در ماه برای کاربران اندروید

ابزارهای کسب و کار اینستاگرام

در اینجا چند ابزار وجود دارد که می توانید آنها را در استراتژی اینستاگرام خود بگنجانید:

  • دکمه های عمل: فراخوان برای اقدام بخش مهمی از هر استراتژی است. دکمه‌های اکشن روی نمایه شما، رزرو قرار، رزرو رستوران یا سفارش تحویل غذا را آسان‌تر می‌کند.
  • پست های همکاری: اینستاگرام دارای پست های Collab در فید اینستاگرام برند و خالق است. پست های همکاری به راحتی می توانند اثربخشی مشارکت اینفلوئنسر و برند را افزایش دهند.
  • خريد كردن: با Instagram Checkout، فالوورها می توانند یک محصول را پیدا کنند و بدون خروج از برنامه آن را خریداری کنند.
  • نکات برجسته داستان: می‌توانید مهم‌ترین استوری‌های خود را انتخاب کرده و در بخش برجسته‌سازی ذخیره کنید. دنبال کنندگان جدید می توانند محتوای بیشتری را ببینند و دنبال کنندگان فعلی می توانند برای دنبال کردن محصولات، منوها یا خدمات به آن مراجعه کنند.

نمونه های اینستاگرام

علاوه بر تبلیغات ایستا در فید اینستاگرام، به بخش ویدیو و استوری نیز فکر کنید. چوبانی از تبلیغات ویدیویی در استوری اینستاگرام برای افزایش موفقیت آمیز آگاهی از راه اندازی محصول استفاده کرد.

برای ایجاد تبلیغات موثر در استوری اینستاگرام به کمک نیاز دارید؟ ما شما را تحت پوشش قرار دادیم.

چوبانی

elf Cosmetics از Story Highlights و یک ویژگی سنجاق برای تبلیغ محصولات خاص استفاده می کند.

با قرار دادن محصولات مورد تقاضا در بالای فید و نمایه خود، دنبال کنندگان به سختی چیزی را که می فروشد از دست خواهند داد.

فراموش نکنید که پست ما را در مورد برخی از بهترین نکات و ترفندهای استفاده از استوری اینستاگرام بخوانید.

ویژگی هایلایت استوری و پین کردن elf Cosmetics در اینستاگرام

پیام رسان برای تجارت

Meta Messenger به شما امکان ارسال متن، عکس، فیلم و صدا را می دهد. همچنین شامل ویژگی هایی مانند تماس های ویدیویی گروهی زنده و پرداخت می شود.

به شما امکان می دهد با فالوورها ارتباط برقرار کنید و اطلاعات مورد نیاز آنها را ارائه دهید.

آمار کاربران مسنجر

مسنجر جزء کلیدی یک استراتژی کلی بازاریابی فیس بوک است. آ عملکرد چت زنده می تواند به سؤالات پاسخ دهد و فروش مطمئنی داشته باشد.

برای استفاده از این موضوع، یادگیری اطلاعات جمعیتی افرادی که از مسنجر استفاده می کنند به پیام رسانی شما کمک می کند:

  • میانگین زمان صرف شده در مسنجر است 3 ساعت در ماه برای کاربران اندروید
  • این بیشترین جمعیت شناسی تبلیغاتی (19%) را مردان بین 25 تا 34 سال تشکیل می دهند
  • 82 درصد از بزرگسالان ایالات متحده می گویند که مسنجر متعلق به آنهاست پرکاربردترین برنامه پیام رسانی

ابزارهای کسب و کار پیام رسان

مسنجر چیزی فراتر از تبادل متن با مخاطبان شماست. می تواند کل سفر مشتری از کشف تا خرید را پشتیبانی کند.

در اینجا چند مورد از ابزارهای تجاری مسنجر وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک کمپین بازاریابی قوی پیاده سازی کنید:

  • چت ربات ها: سوالات متداول را با چت بات ها خودکار کنید. این یک منبع 24 ساعته برای دنبال کنندگان شما فراهم می کند و می تواند به سؤالات پاسخ دهد، توصیه هایی ارائه کند یا یک فرآیند فروش را تکمیل کند. اگر به لمس انسانی نیاز دارید، یک ربات چت می تواند یک فرد را به تیم پشتیبانی مشتری زنده شما متصل کند.
  • ارتباط با اینستاگرام: مسنجر به اکانت اینستاگرام شما نیز متصل می شود. هنگامی که شخصی پیامی مستقیم به پروفایل اینستاگرام شما ارسال می کند، مسنجر برای کمک به او در آنجا حضور خواهد داشت.
  • بازخورد مشتری: نظرسنجی ها به شما کمک می کند تا در مورد مشتریان خود اطلاعات کسب کنید. مسنجر یک ابزار بازخورد مشتری دارد تا به راحتی از مخاطبان خود بپرسید که آیا از خدمات شما راضی هستند یا خیر.
  • محصولات ویترین: شما می توانید مسنجر خود را به یک مینی کاتالوگ تبدیل کنید تا به مشتریان خود در یافتن محصولات و خرید آنها کمک کند.
  • پذیرش پرداخت ها: وقتی صحبت از خرید شد، می‌توانید با یکپارچه‌سازی Webview پرداخت‌ها را بپذیرید. همچنین رسید و پیام های پس از خرید ارسال می کند.

نمونه های پیام رسان

BetterHelp از ربات‌های چت استفاده می‌کند تا به دنبال‌کنندگان کمک کند تا نحوه عملکرد آن را بیاموزند، به سؤالات پاسخ دهند و در صورت نیاز با پشتیبانی مشتری در تماس باشند.

عدم پاسخگویی به مسنجر آداب بدی است. 9 نکته دیگر را برای تعامل با مشتریان خود در مسنجر بیاموزید.

BetterHelp Therapy

Dii Supplements از کمپین های تبلیغاتی خود برای تشویق مردم به ارسال پیام در اینستاگرام (که به مسنجر متصل است) استفاده کرد. با وجود یک متخصص در طرف دیگر، مردم توانستند در مورد محصولات این شرکت اطلاعات کسب کنند. در زیر نمونه ای از یکی از مشتریان آنها، Lucky Shrub آورده شده است.

نمونه ای از افزودن مسنجر از Dii با استفاده از Meta for Business

واتس اپ برای کسب و کار

WhatsApp Business به شما کمک می کند با خودکارسازی، سازماندهی و پاسخ سریع به پیام ها در ارتباط باشید.

این یک مکان عالی برای ارتباط با مشتریان شما، ارائه پشتیبانی عالی از مشتری و به اشتراک گذاری به روز رسانی است.

آمار کاربران واتس اپ

واتس اپ با بیش از 2 میلیارد کاربر یکی از محبوب ترین برنامه های روی کره زمین است. در اینجا یک تفکیک سریع از افرادی که از WhatsApp استفاده می کنند آورده شده است:

  • 15.7 درصد از کاربران اینترنت 16 تا 64 سال می گویند واتس اپ متعلق به آنهاست پلت فرم رسانه های اجتماعی مورد علاقه
  • زنان 55-64 ساله و پسران 45-64 ساله به احتمال زیاد می گویند واتس اپ پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه آنهاست
  • میانگین زمان صرف شده در Whatsapp است 18.6 ساعت در ماه برای کاربران اندروید

ابزارهای تجاری واتس اپ

واتس اپ می تواند عملکردی مشابه مسنجر داشته باشد. در اینجا چند ابزار کسب و کار شامل موارد زیر است:

  • کاتالوگ: با واتس اپ یک فروشگاه آنلاین بسازید. این ابزار به شما امکان می دهد محصولات و خدمات خود را به نمایه خود اضافه کنید و به دنبال کنندگان اجازه می دهد کاتالوگ را مرور کنند.
  • وضعیت: مشابه استوری های اینستاگرام و فیسبوک، وضعیت واتس اپ پس از 24 ساعت ناپدید می شود. می‌توانید متن، ویدیو، تصاویر یا GIF ارسال کنید تا با مخاطبان خود در ارتباط باشید.
  • مشخصات: واتس اپ به حساب های تجاری اجازه می دهد تا پروفایل ایجاد کنند. این شامل توضیحات، آدرس، ساعات کاری، وب سایت و پیوندهای رسانه های اجتماعی است. این کار شناسایی کسب و کار شما در واتس اپ را آسان تر می کند.
  • پیام های خودکار: می‌توانید پیام‌هایی را در واتس‌اپ برای ارسال تبریک، پیام‌های دور و پاسخ سریع تنظیم کنید. اگر به دنبال یک ویژگی چت بات کاملاً توسعه یافته هستید، به یک فروشنده شخص ثالث نیاز دارید.

نمونه های واتس اپ

مهم است که مشتریان را با برنامه‌هایی که قبلاً استفاده می‌کردند ملاقات کنید. اگر مخاطبان شما واتس اپ را به مسنجر ترجیح می دهند، یک تجربه استثنایی از واتس اپ ایجاد کنید.

Omay Foods حساب تجاری واتس اپ خود را به وب سایت، صفحه فیس بوک و نمایه اینستاگرام خود متصل کرد. این امر منجر به افزایش 5 برابری درخواست های مشتری شد.

غذاهای Omay

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از WhatsApp برای کسب و کار، به راهنمای ما نگاه کنید. همچنین ممکن است بخواهید نکات ما در مورد استفاده از WhatsApp برای خدمات مشتریان را بخوانید.

Facebook Metaverse برای تجارت

در حالی که Metaverse هنوز در حال پیشرفت است، انتظار می‌رود دنیای واقعی را با واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) ترکیب کند.

آمار کاربران Metaverse

برای اینکه بدانید چه کسی ممکن است از Metaverse استفاده کند، بیایید نگاهی به جمعیت‌شناسی جهان‌های مجازی فعلی مانند Roblox بیندازیم. در اینجا نگاهی داریم به افرادی که در حال حاضر از بازی آنلاین استفاده می کنند:

ابزارهای تجاری Metaverse

سازندگان و کسب و کارها بخش بزرگی از ساخت Metaverse خواهند بود. تا آن زمان، راه‌هایی برای درگیر شدن با AR یا محصولات دیجیتال وجود دارد. در اینجا چند ابزار تجاری برای فکر کردن وجود دارد:

  • فیلترها: فیلترهای واقعیت افزوده مسئول تبدیل چهره شما به سگ یا امتحان کردن آرایش های جدید هستند.
  • اقلام دیجیتال: فروش کالاهای دیجیتال در فورتنایت منجر به فروش 1.8 میلیارد دلاری شد. NFT ها همچنین یک کالای دیجیتال محبوب هستند که ارزش بازار را 22 میلیارد دلار می کند.
  • تبلیغات: AR در تبلیغات فیسبوک در دسترس است. این یک راه تعاملی برای مصرف کنندگان است تا محصولات یا برند شما را امتحان کنند.

نمونه های متاورس

در حال حاضر می توانید از AR برای تبلیغات استفاده کنید. به کاری که MADE انجام داد نگاه کنید. از تبلیغات برای تشویق مردم به استفاده از AR استفاده کرد تا ببینند مبلمان در خانه هایشان چگونه به نظر می رسد. این کمپین دارای نرخ تبدیل 2.5 برابری بود.

MADE.COM

ایجاد فیلتر AR اینستاگرام خود راه دیگری برای تشویق فالوورها به اشتراک گذاری برند شما است. دیزنی فیلتری را برای جشن راه اندازی این مجموعه تلویزیونی ایجاد کرد. لوکی. فیلتر کلاه شاخدار لوکی را اضافه می کند.

شخص لوکی که تاج بر سر دارد

(منبع)

با استفاده از Hootsuite، حضور کسب و کار خود را در فیس بوک، اینستاگرام، مسنجر و سایر کانال های رسانه های اجتماعی خود مدیریت کنید. از یک داشبورد، می‌توانید پست‌های برند را برنامه‌ریزی کنید، ویدیو را به اشتراک بگذارید، مخاطبان خود را درگیر کنید و تأثیر تلاش‌های خود را بسنجید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، مجموعه ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.

دیدگاهتان را بنویسید