مشتریان از طریق اینستاگرام، فیس‌بوک مسنجر، واتس‌اپ و تقریباً هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر در مورد محصولات و خدمات سؤال می‌پرسند. آیا شما آنجا هستید که به آنها پاسخ دهید؟ برای اکثر کسب و کارها، نظارت بر آنچه در رسانه های اجتماعی 24/7 اتفاق می افتد می تواند دشوار باشد. اینجاست که هوش مصنوعی مکالمه می تواند کمک کند!

با وجود تمام این پرسش‌ها و تنها افراد زیادی که به آنها توجه می‌کنند، یک ربات چت مصنوعی مکالمه یا دستیار مجازی می‌تواند نجات‌بخش باشد.

هوش مصنوعی مکالمه ای می تواند یک دارایی اصلی برای حضور شما در رسانه های اجتماعی باشد. این می تواند کارایی تیم شما را افزایش دهد و به مشتریان بیشتری اجازه دهد تا کمک مورد نیاز خود را سریعتر دریافت کنند.

به خواندن ادامه دهید تا بدانید کسب و کار شما چگونه می تواند از استفاده از ابزار هوش مصنوعی مکالمه ای برای خدمات اجتماعی به مشتریان و تجارت اجتماعی بهره مند شود.

پاداش: بیاموزید که چگونه محصولات بیشتری را در رسانه های اجتماعی با رایگان ما بفروشید تجارت اجتماعی 101 راهنما. مشتریان خود را خوشحال کنید و نرخ تبدیل را بهبود بخشید.

هوش مصنوعی محاوره ای چیست؟

عبارت هوش مصنوعی محاوره ای (هوش مصنوعی) به فناوری‌هایی مانند دستیارهای مجازی یا ربات‌های گفتگو اشاره می‌کند که می‌توانند با مردم «صحبت کنند» (مثلاً به سؤالات پاسخ دهند).

برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مکالمه اغلب در خدمات مشتری استفاده می شود. آنها را می توان در وب سایت ها، فروشگاه های آنلاین و کانال های رسانه های اجتماعی یافت. فناوری هوش مصنوعی می تواند به طور موثر پاسخگویی و مسیریابی سوالات مشتریان را سرعت بخشیده و ساده کند.

هوش مصنوعی محاوره ای چگونه کار می کند؟

هوش مصنوعی مکالمه در درجه اول به لطف دو عملکرد کار می کند. اولی این است فراگیری ماشین. به بیان ساده، یادگیری ماشینی به این معنی است که فناوری هر چه بیشتر استفاده شود، «یاد می گیرد» و بهبود می یابد. اطلاعات را از تعاملات خود جمع آوری می کند. سپس از این اطلاعات برای بهبود خود با گذشت زمان استفاده می کند.

نتیجه سیستمی است که شش ماه پس از افزودن آن به وب‌سایت خود بهتر و حتی بهتر از آن یک سال بعد کار خواهد کرد.

دومی نامیده می شود پردازش زبان طبیعییا به اختصار NLP. این فرآیندی است که از طریق آن هوش مصنوعی زبان را درک می کند. هنگامی که یاد گرفت کلمات و عبارات را تشخیص دهد، می تواند به سمت آن حرکت کند نسل زبان طبیعی. اینگونه با مشتریان شما صحبت می کند.

به عنوان مثال، اگر مشتری در رسانه های اجتماعی برای شما پیام ارسال کند و اطلاعاتی درباره زمان ارسال سفارش بخواهد، چت ربات هوش مصنوعی مکالمه می داند که چگونه پاسخ دهد. این کار را بر اساس تجربه قبلی در پاسخ به سؤالات مشابه انجام می دهد و به این دلیل که درک می کند که کدام عبارات در پاسخ به سؤالات حمل و نقل بهتر عمل می کنند.

این تئوری ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما چت ربات‌های هوش مصنوعی مکالمه‌ای یک تجربه بسیار روان برای مشتری ایجاد می‌کنند. در اینجا مثالی از نحوه عملکرد آن در عمل آورده شده است:

اسکرین شات چت با ربات چت هوش مصنوعی در مسنجر
منبع: اوج

آمار هوش مصنوعی محاوره ای

  • پیش بینی می شود تا سال 2030، اندازه بازار جهانی هوش مصنوعی محاوره ای به 32.62 میلیارد دلار برسد.
  • حجم تعاملات انجام شده توسط عوامل مکالمه تا 250٪ در صنایع مختلف از زمان همه گیر شدن افزایش یافته است.
  • سهم بازاریابانی که از هوش مصنوعی برای بازاریابی دیجیتال در سراسر جهان استفاده می کنند، از 29 درصد در سال 2018 به 84 درصد در سال 2020 افزایش یافته است.
  • تقریباً همه کاربران بزرگسال دستیار صوتی از فناوری هوش مصنوعی مکالمه ای در تلفن هوشمند استفاده می کنند (91.0٪ در سال جاری).
  • در میان کاربران دستیار صوتی ایالات متحده که توسط CouponFollow در آوریل 2021 مورد بررسی قرار گرفتند، مرور و جستجوی محصولات برترین فعالیت‌های خریدی بود که آنها با استفاده از این فناوری انجام دادند.
  • دستیارهای مجازی بیشترین کاربرد را برای خدمات مشتریان دارند. در میان متخصصان فناوری در سراسر جهان که دستیارهای مجازی رو به مشتری دارند، تقریباً 80٪ گفتند که از آنها برای این منظور استفاده می کنند.
  • بر اساس نظرسنجی 73 درصد از تصمیم گیرندگان خدمات مشتری در آمریکای شمالی که در ماه می 2021 مورد بررسی قرار گرفتند، چت آنلاین، چت ویدیویی، چت بات ها یا شبکه های اجتماعی پر استفاده ترین کانال خدمات مشتری در سه سال آینده خواهند بود.
  • در میان مدیران آمریکایی، 86 درصد موافق بودند که هوش مصنوعی در سال 2021 به یک “فناوری اصلی” در شرکت آنها تبدیل خواهد شد.
  • تا فوریه 2022، 53 درصد از بزرگسالان ایالات متحده در سال گذشته با یک ربات چت هوش مصنوعی برای خدمات مشتری ارتباط برقرار کرده بودند.
  • در سال 2022، به 3.5 میلیارد برنامه چت بات در سراسر جهان دسترسی داشت.
  • سه دلیل اصلی که مصرف کنندگان آمریکایی از چت بات استفاده می کنند، برای ساعات کاری (18%)، اطلاعات محصول (17%) و درخواست خدمات مشتری (16%) است.

5 مزیت برتر استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مکالمه

1. در زمان صرفه جویی کنید

در یک دنیای ایده آل، هر یک از مشتریان شما یک تجربه کامل از خدمات مشتری را دریافت می کند. اما واقعیت این است که برخی از مشتریان با سوالاتی بسیار ساده تر از سایرین به شما مراجعه می کنند. یک چت بات یا دستیار مجازی یک راه عالی برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای همه بدون افزایش بیش از حد خود و تیمتان است.

چت ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به مسائل ساده خدمات مشتری رسیدگی کنند و به شما و تیمتان اجازه دهند تا با موارد پیچیده‌تر مقابله کنید. همچنین زمان انتظار را در هر دو طرف کاهش می دهد. ربات چت خود ما، Heyday by Hootsuite، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا 80 درصد از تمام مکالمات خدمات مشتری را خودکار کنند!

پیگیری سفارش در هیدی
منبع: Heyday

هوش مصنوعی مکالمه ای می تواند چندین ادعا را به طور همزمان مدیریت کند در حالی که شما و تیمتان نمی توانید. این سیستم خدمات مشتری را بسیار کارآمدتر می کند.

2. افزایش دسترسی

شما نمی توانید هفت روز هفته شبانه روز در دسترس مشتریان خود باشید. تجهیز پلت فرم رسانه های اجتماعی به هوش مصنوعی مکالمه ای این مشکل را حل می کند. اگر مشتری خارج از ساعات کاری معمولی به کمک نیاز داشته باشد، یک ربات چت می تواند به مشکلات او رسیدگی کند. این یک مشکل لجستیکی را حل می‌کند و به این موضوع کمک می‌کند که چت‌بات‌ها چگونه می‌توانند در زمان صرفه‌جویی کنند، اما چیزهای بیشتری در این زمینه وجود دارد.

هوش مصنوعی محاوره‌ای می‌تواند باعث شود مشتریان شما با توجه به اینکه چگونه دسترسی شما را افزایش می‌دهند، احساس مراقبت و آرامش بیشتری کنند. واقعیت این است که نیمه شب ممکن است تنها وقت آزاد باشد که کسی باید پاسخ سوال خود را دریافت کند یا به موضوع رسیدگی کند. با ابزار هوش مصنوعی مانند Heyday، دریافت پاسخ به درخواست حمل و نقل چند ثانیه است.

پیگیری سفارش با Heyday
منبع: اوج

در حالی که نمی توان همه مشکلات را از طریق دستیار مجازی حل کرد، هوش مصنوعی مکالمه ای به این معنی است که مشتریانی مانند این می توانند کمک مورد نیاز خود را دریافت کنند.

3. به مشتریان خود در تصمیم گیری برای خرید کمک کنید

مطمئناً هوش مصنوعی مکالمه می تواند به حل بلیط های پشتیبانی مشتری کمک کند. اما همچنین می تواند به ایجاد و اصلاح فروش کمک کند.

یکی از مزایای یادگیری ماشینی توانایی آن در ایجاد یک تجربه شخصی برای مشتریان شما است. این بدان معناست که یک پلتفرم هوش مصنوعی محاوره‌ای می‌تواند محصول یا توصیه‌های افزودنی را به مشتریان ارائه دهد که ممکن است آن‌ها را ندیده باشند یا در نظر نگرفته باشند.

در اینجا نمونه‌ای از این است که این توصیه‌ها در عمل چگونه به نظر می‌رسند:

هوش مصنوعی محاوره ای محصولاتی را در گپ Heyday توصیه می کند
منبع: اوج

راه‌حل‌های هوش مصنوعی مکالمه‌ای مانند Heyday این توصیه‌ها را بر اساس آنچه در سبد خرید مشتری و درخواست‌های خرید آنها وجود دارد (مثلاً دسته‌بندی مورد علاقه‌شان) ارائه می‌کنند.

نتیجه؟ فروش بیشتر بدون نیاز به انگشت بلند کردن.

4. خارج از ساعات کاری بفروشید

صحبت از کمک به مشتریان در تصمیم گیری خرید، یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی محاوره ای به دسترسی آن برمی گردد. یکی از مزایای عالی برای راه اندازی یک تجارت آنلاین این واقعیت است که فروش می تواند در هر زمانی رخ دهد. تنها چیزی که می تواند با آن تداخل داشته باشد، نوع ارسال، فروش، یا سؤالات محصول است که مشتریان ممکن است در صورت عدم وجود نمایندگان در دسترس داشته باشند.

یک چت بات یا دستیار مجازی به سرعت این مشکل را برطرف می کند. از آنجایی که در تمام ساعات در دسترس است، می‌تواند به هر کسی که منتظر است قبل از تکمیل تسویه حساب خود برای دریافت پاسخ سؤال کمک کند. این بدان معنی است که این فروش ها سریعتر انجام می شود – و شما در معرض خطر از دست دادن علاقه مشتریان به خرید قبل از تکمیل آن نیستید.

با Heyday، حتی می‌توانید ربات چت خود را طوری تنظیم کنید که شامل تماس‌های «افزودن به سبد خرید» باشد و مشتریانتان را به‌طور یکپارچه به تسویه‌حساب هدایت کنید.

اعلانات خرید در چت هیدی
منبع: اوج

5. دیگر موانع زبانی وجود ندارد

یکی از جنبه های دست کم گرفته شده هوش مصنوعی محاوره ای این است که موانع زبانی را از بین می برد. اکثر چت بات ها و دستیاران مجازی با نرم افزار ترجمه زبان ارائه می شوند. این به آنها امکان می دهد تقریباً هر زبانی را به طور ماهرانه شناسایی، تفسیر و تولید کنند.

نتیجه این است که هیچ تعامل خدمات مشتری با موانع زبانی متوقف نمی شود. یک چت ربات چندزبانه باعث می شود که کسب و کار شما برای طیف وسیع تری از مشتریان خوشامدتر و در دسترس باشد.

تشخیص زبان در چت Heyday
منبع: Heyday

بهترین شیوه های هوش مصنوعی مکالمه ای

بدانید چه زمانی باید نمایندگان خدمات مشتری (انسانی) را درگیر کنید

یک ابزار هوش مصنوعی برای حل مسائل ساده عالی است. اما خوب است محدودیت های آنها را بدانید. قرار نیست هر مشتری با مشکلی مواجه شود که هوش مصنوعی مکالمه ای بتواند آن را حل کند. چت بات ها دستیار تیم خدمات مشتری شما هستند – نه جایگزینی. اطمینان حاصل کنید که نمایندگانی در حالت آماده به کار دارید، آماده ورود به هنگام درخواست پیچیده تر.

بهینه سازی برای تجارت اجتماعی

شما می خواهید از هوش مصنوعی مکالمه خود بیشترین بهره را ببرید. شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که مشتریان شما تا حد امکان به کمک مورد نیاز خود دسترسی دارند. بهترین راه برای انجام هر دوی این موارد، انتخاب ابزار هوش مصنوعی مکالمه‌ای است که برای تجارت اجتماعی بهینه شده است.

Heyday یک طراحی ابزار با در نظر گرفتن نیازهای خاص خرده فروشان است. این ابزار با تجارت الکترونیک، حمل و نقل و بازاریابی ادغام می شود و به طور یکپارچه بخش پشتیبان کسب و کار شما را با مشتریان خود متصل می کند – و به شما کمک می کند تا بهترین تجربه ممکن را برای مشتری ایجاد کنید.

برخی از ادغام های Heyday عبارتند از:

  • Shopify
  • مجنتو
  • پرستاشاپ
  • پانیر بلو
  • شیره
  • سرعت نور
  • بیش از 780 ارائه دهنده حمل و نقل

با Heyday، می‌توانید هوش مصنوعی مکالمه‌ای را با همه کانال‌های ارتباطی مورد علاقه مشتری خود، از جمله:

  • پیام رسان
  • اینستاگرام
  • واتس اپ
  • Google Business Messages
  • کاکائو تاک
  • چت وب و موبایل
  • پست الکترونیک

… و همه این تعاملات را از یک پلتفرم مدیریت کنید.

هنگامی که برای تجارت اجتماعی بهینه شده است، هوش مصنوعی محاوره ای بسیار بیشتر از یک ابزار خدمات مشتری است – می تواند به شما در خودکارسازی فروش نیز کمک کند.

توصیه های محصول در داشبورد Heyday
منبع: اوج

نمونه های هوش مصنوعی مکالمه ای

در اینجا نحوه استفاده برندهای بزرگ و کوچک از چت ربات های محاوره ای مبتنی بر هوش مصنوعی و دستیاران مجازی در رسانه های اجتماعی آمده است.

آمازون – سؤالات برانگیخته

چت ربات آمازون با هوش مصنوعی

آنها ممکن است یک پلت فرم رسانه اجتماعی نباشند، اما یادداشت برداری از بزرگترین خرده فروش آنلاین در جهان هرگز ایده بدی نیست.

آمازون از یک دستیار مجازی به عنوان اولین خط خدمات مشتری خود استفاده می کند. تجربه آمازون عمدتاً توسط سؤالات مطرح شده، مانند مثال بالا، هدایت می شود. همچنین داده‌های مربوط به سفارش‌های اخیر را برای به دست آوردن اطلاعات در مورد آنچه مشتریان ممکن است به آن علاقه‌مند باشند، ترکیب می‌کند.

ساعت و رنگ – پشتیبانی بصری از مشتری

چت بات در مسنجر فیس بوک

برند جواهرات Clocks and Colors از یک ربات چت در صفحه فیس بوک خود استفاده می کند. وقتی کسی به سراغش می‌آید، دستیار مجازی برند فعال می‌شود. مانند ربات آمازون، این ربات نیز از طریق پرسش‌های تحریک‌آمیز و تولید زبان ساده به مشتریان برند خدمات ارائه می‌دهد.

ربات ساعت‌ها و رنگ‌ها با کانال‌های سنتی خدمات مشتری این برند ادغام شده است. وقتی کاربر نشان می دهد که می خواهد با یک نماینده چت کند، هوش مصنوعی به نماینده خدمات مشتری هشدار می دهد. اگر کسی در دسترس نباشد، یک پیام سفارشی «دور» ارسال می‌شود و درخواست به صف تیم خدمات مشتری اضافه می‌شود.

با خریداران در کانال های دلخواه آنها تعامل داشته باشید و با Heyday، ابزارهای اختصاصی هوش مصنوعی مکالمه ما برای خرده فروشان، مکالمات مشتری را به فروش تبدیل کنید. ارائه تجربیات 5 ستاره مشتری – در مقیاس.

یک نسخه نمایشی رایگان Heyday دریافت کنید

با Heyday گفتگوهای خدمات مشتری را به فروش تبدیل کنید. زمان پاسخگویی را بهبود ببخشید و محصولات بیشتری بفروشید. آن را در عمل ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید