به گفته یک منبع نزدیک به سامسونگ، این شرکت باید 25 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه جدید چیپست در ایالات متحده هزینه کند.

کارخانه سامسونگ

بر اساس گزارش های غیر رسمی، کارخانه اسلاید جدید سامسونگ ساخت آن در ایالات متحده 8 میلیارد دلار بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت هزینه خواهد داشت. با این افزایش هزینه، رقم نهایی برای ساخت کارخانه سامسونگ در تگزاس تقریباً می باشد 25 میلیارد دلار دریافت خواهید کرد.

دلیل گرانی ساخت کارخانه سامسونگ چیست؟

یکی از منابع داخلی سامسونگ اعلام کرد که با توجه به افزایش تورم در ایالات متحده، هزینه ساخت یک کارخانه جدید در جنوب ایالات متحده 8 میلیارد دلار بیشتر از برآورد قبلی خواهد بود. افزایش هزینه های ساخت دلیل اصلی این جهش است که حدود 80 درصد رقم مذکور را نشان می دهد. همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

یک منبع ناشناس نزدیک به سامسونگ گفت که در صورت تاخیر بیشتر در تکمیل پروژه، احتمال افزایش مجدد هزینه تخمینی وجود دارد. سامسونگ هنوز پاسخی رسمی به این خبر ارائه نکرده است. شایان ذکر است که دولت آمریکا بر اساس قانون جدید چیپ، بخشی از هزینه های مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه در این کشور را جبران خواهد کرد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که کمک های دولتی تا 15 درصد از هزینه های ساخت کارخانه های جدید تراشه را پوشش می دهد. البته لازم به ذکر است که قانون مربوطه حدود سه سال پیش تصویب شد و از آن زمان تاکنون شاهد افزایش چشمگیر دستمزد، هزینه ساخت و مواد اولیه بوده ایم. به همین دلیل، سامسونگ و سایر شرکت های خصوصی مجبورند پول بیشتری را از جیب خود برای ساخت کارخانه های جدید خرج کنند.

کارخانه جدید سامسونگ که در تیلور، تگزاس واقع شده است، 2000 شغل با فناوری پیشرفته را در خود جای خواهد داد. انتظار می رود این کارخانه تراشه های پیشرفته ای را برای موارد مختلفی مانند هوش مصنوعی، اتصال 5G و گوشی های هوشمند تولید کند. کره ای ها در تلاش هستند تا ساخت کارخانه جدید خود را تا سال 2024، دو سال زودتر از موعد مقرر، به پایان برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید