مدیر عامل سابق FTX بر بی گناهی خود تاکید می کند، اما اگر مجرم شناخته شود، ممکن است با چندین دهه زندان روبرو شود.

سام بنکمن-فرید، یکی از بنیانگذاران بورس FTX، با چهار اتهام جدید روبرو شده است.

سام بنکمن-فرید، یکی از بنیانگذاران بورس FTX که به دلیل رسوایی های مالی محاکمه می شود، با چهار اتهام جدید مرتبط با سقوط بورس مواجه است. این اتهامات شامل فعالیت های متقلبانه و نقض قوانین مالی فدرال است که تعداد کل اتهامات علیه وی را به 12 می رساند.

به گفته انگگت، سند جدید دادگاه فدرال نیویورک سام بنکمن-فرید به گول زدن از طریق FTX و شرکت دیگر آن، Alameda Research. همچنین گفته می شود که پینکمن فرید به یک کمپین سیاسی کمک مالی کرده است. قوانین مالی فدرال کارشناسان می گویند اگر او در دادگاه با این اتهامات جدید مجرم شناخته شود، ممکن است با 40 سال زندان دیگر روبرو شود.

سام پینکمن فرد در 21 دسامبر در باهاما دستگیر و به ایالات متحده فرستاده شد. او قبلاً در مورد اتهامات فدرال بی گناه بود. با این حال، بنکمن-فرید نیز با A.J شکایت حقوقی او با شکایتی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و شکایت دیگری از سوی کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) مواجه است.

سام پینکمن فرید متهم به کلاهبرداری به ارزش دو میلیارد دلار شد

دادستان ها در این پرونده ادعا می کنند که یکی از بنیانگذاران FTX تقریبا 2 میلیارد دلار او از سرمایه گذاران کلاهبرداری کرد، اما ادعا می کند که هرگز مرتکب کلاهبرداری نشده است و فکر نمی کند که باید در سقوط FTX مقصر شناخته شود. دو تن از مدیران ارشد این شرکت، کارولین الیسون و گری وانگ، به اتهامات وارده اعتراف کرده اند.

FTX تنها صرافی ارز دیجیتال نیست که با مشکلات زیادی مواجه شده است. سایر برندهای بزرگ مانند Binance، Celsius و Travellabs آنها همچنین با اتهامات جنایی متعدد، شکایات قانونی و ورشکستگی روبرو هستند. اما FTX و مدیر عامل سابق آن نمونه بارز بحران در بازار ارزهای دیجیتال هستند و این کارمزدهای جدید همه چیز را پیچیده‌تر می‌کند.

اعلام هزینه جدید همچنین نشان می دهد که دولت فدرال به دنبال افزایش فشار بر بازار ارزهای دیجیتال و شرکت های مرتبط است. مجلس نمایندگان و سنا امیدوارند که به زودی بتوانند قوانین سختگیرانه ای را در مورد فعالیت در این زمینه تصویب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید