چگونه یک فراخوان برای اقدام بنویسیم که کار کند [Tips + 6 Examples]
میدونی چطوری میگن دهن بسته سیر نمیشه؟ اگر می خواهید کسی کاری را انجام دهد، باید آن را بخواهید. نوشتن یک فراخوان قاتل (CTA) یکی از راهبردهای رسیدن به آنچه می خواهید است.
فرقی نمی کند که مردم را وادار به خرید محصولات شما، ثبت نام در ایمیل های شما یا پیوستن به فرقه خود کنید، ایجاد یک فراخوان عالی برای موفقیت ضروری است.
اما چگونه میتوانید یک فراخوان بنویسید که از بین مردم متمایز باشد و در واقع منجر به نتایج شود؟ در این پست وبلاگ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با چند نمونه قدرتمند از حرکت فراخوان به اقدام و نکاتی در مورد نوشتن آنها انگیزه ایجاد کنید.
جایزه: دانلود راهنمای رایگان تبلیغات اجتماعی و 5 مرحله برای ایجاد کمپین های موثر را بیاموزید. بدون ترفند یا راهنمایی خسته کننده – فقط دستورالعمل های ساده و آسان برای دنبال کردن که واقعا کار می کنند.
فراخوان برای اقدام چیست؟
فراخوانی برای اقدام، کلمه یا عبارتی است که به عمل می پردازد. این یک اصطلاح بازاریابی برای تشریح ترغیب مخاطبان به رفتار به روشی خاص است.
تماس برای اقدام می تواند به عنوان یک دکمه قابل کلیک یا به سادگی به عنوان یک قطعه متن ظاهر شود. دکمه ها و عبارات فراخوان می توانند در هر مکانی از سفر کاربر که می خواهید مخاطبان خود را هدایت کنید ظاهر شوند.
فرض کنید می خواهید یک جفت کفش را در اینستاگرام بفروشید و این کار را انجام می دهید ایجاد CTAهای شفاف رسانه های اجتماعی ممکن است در انتهای کپشن پست اجتماعی خود تماسی برای اقدام داشته باشید که میگوید: «روی پیوند موجود در بیو ما کلیک کنید». پیوند موجود در بیو شما میتواند به صفحه محصول با اطلاعاتی درباره کفشهای روی آن منجر شود. تماس برای اقدام در این صفحه دکمه “افزودن به سبد خرید” خواهد بود.
CTA ها فقط برای رسانه های اجتماعی نیستند. آنها همچنین می توانند در ایمیل های یک کمپین بازاریابی ایمیلی، در تبلیغات پولی، در انتهای یک پست وبلاگ و در صفحات فرود ظاهر شوند.
CTA ها در بازاریابی چاپی نیز رایج هستند – به بیلبوردها یا آگهی هایی فکر کنید که فریاد می زنند “اکنون تماس بگیرید!”
نمونه هایی از CTA های رایج
شما CTA های زیادی را در اطراف خواهید دید، اما چند عبارت آزمایش شده و آزمایش شده در تکرار وجود دارد.
این CTAهای رایج عباراتی بدون عارضه هستند که به کاربر خود بگویید دقیقاً چه کاری انجام دهد و چه انتظاری دارد به محض پیگیری قدرت در سادگی وجود دارد، به همین دلیل است که بارها و بارها استفاده از این کلمات را خواهید دید.
برخی از رایج ترین CTA ها عبارتند از:
- هم اکنون خریداری کنید
- اشتراک در
- با ما تماس بگیرید
- مجانی امتحان کنید
- حالا امتحان کن
- به سبد خرید اضافه کنید
- بیشتر بدانید
- شروع کنید
- به ما بپیوند
- ادامه مطلب
چرا یک CTA خوب مهم است؟
یک فراخوان خوش ساخت به عنوان یک پل یا یک مسیر روشن عمل می کند. این کاربر شما را راهنمایی می کند که می خواهید به کجا بروند. که اگر طرح کسب و کار شما در جای درست باشد، در راستای اهداف شما خواهد بود.
یک CTA قوی توجه مشتریان را به خود جلب می کند و آنها را تشویق می کند تا گامی تعیین کننده برای رسیدن به اهداف خود بردارند. CTAهای موثر به مشتریان در کسب و کار شما اطمینان می دهند. آنها میتوانند امنیت، قابلیت اطمینان و راحتی را با هم ارتباط برقرار کنند، که همگی میتوانند تبدیلها را افزایش دهند یا ترافیک را به جایی که میخواهید هدایت کنند.
فراخوان برای اقدام همچنین می تواند با خستگی تصمیم گیری مقابله کند. وقتی کسی گزینه های زیادی دارد، ممکن است در انتخاب غرق شود. CTA ها می توانند با دادن یک فرمان مستقیم به خواننده شما، سردرگمی تصمیم را کاهش دهند. اکنون، بهترین روش ها برای ایجاد CTA های موثر را بخوانید.
بهترین روش ها برای ایجاد CTA های موثر
درست مانند کوتاه کردن چتریهایتان، یک راه درست و یک راه اشتباه برای ایجاد CTA وجود دارد. شما باید مواردی مانند کپی رایتینگ، طراحی، تصاویر و قرار دادن در یک صفحه وب را در نظر بگیرید.
ممکن است زیاد به نظر برسد، اما ما شما را با لیست بهترین تمرین های مفید در زیر پوشش داده ایم!
مختصر و واضح بیان کنید
CTA باید مختصر باشد و یک درخواست واضح برای مشتری ارائه دهد، خواه این درخواست برای آنها برای پیوستن به لیست پستی یا خرید یک محصول یا خدمات باشد. برای خواننده خود یک پاراگراف با CTA مدفون در آن ننویسید. شما می خواهید آنها بتوانند فوراً بدانند کجا باید بروند.
منبع: Squarespacه
آن را قابل مشاهده کنید
مردم صفحه وب شما را جست و جو نمی کنند. آنها هر کلمه را نمی خوانند و مطمئناً دوست ندارند چیزی را جستجو کنند. اگر CTA شما بلافاصله مشخص نشود، در عرض چند ثانیه علاقه بیننده خود را از دست خواهید داد. به یاد داشته باشید که احتمالاً یک رقیب همان کاری را که شما انجام می دهید انجام می دهد و مشتریان شما از انتخاب رنج می برند.
دکمه ها یا عبارات دعوت به اقدام خود را به وضوح در صفحه خود نمایان کنید. شما می توانید تصاویر یا طراحی سایت خود را متناسب با آن تنظیم کنید اشاره به CTA برای دید بیشتر. برای مثال Fashion Nova را در نظر بگیرید. در اینجا، بدنه مدل بنر به سمت Shop Now CTA است.
منبع: مد نوا
از فضای سفید استفاده کنید
یک راه عالی برای اطمینان از اینکه مردم می توانند CTA شما را ببینند این است که آن را با فضای سفید احاطه کنید.
از فضای سفید در وب سایت خود نترسید! این به بینندگان شما اجازه می دهد تا بین محتوا نفس بکشند و می تواند اطلاعات مهم را برجسته کند.
احاطه کردن دکمه CTA با فضای سفید باعث می شود آن را باز کند.
منبع: غرب نارون
از رنگ های متضاد یا پررنگ استفاده کنید
علائم ایست به دلایلی قرمز هستند. آنها در میان مناظر شهری یا حومه شهر ظاهر می شوند زیرا رنگ قرمز روشن و جذاب خطر ترکیب شدن با آن را ندارد. همین کار را برای رنگ های دکمه CTA خود انجام دهید.
به خاطر داشته باشید که نباید از رنگ های برند خود دور شوید. رنگ برند ثانویه می تواند کار را به خوبی انجام دهد. (و اگر می خواهید بیشتر بدانید رنگ های برند و یک راهنمای سبک ثابت، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.)
منبع: مک دونالد
قرار دادن صفحه به خوبی در نظر گرفته شده باشد
جایی که دکمه های فراخوان برای اقدام خود را قرار می دهید بسیار مهم است. شما می خواهید جریان طبیعی سفر کاربر خود را در نظر بگیرید. کاربرانی خواهید داشت که فوراً می خواهند خرید کنند یا به صفحه بعدی بروند، و کاربرانی خواهید داشت که می خواهند قبل از حرکت در صفحه فرود شما حرکت کنند.
یک فراخوان برای اقدام باید در زیر هدر و در پایین صفحه شما قرار گیرد. شما میخواهید فوراً افراد را جذب کنید (اگر مایل باشند) و به کسانی که به زمان بیشتری نیاز دارند فرصت دیگری بدهید تا آن CTA را در پایین صفحه قرار دهند.
منبع: فضای مربعی
متن پشتیبان فایده رو به جلو بنویسید
متن پشتیبان محتوایی است که قبل یا بین CTAهای شما آمده است. این می تواند محتوای وبلاگ، کپی متن ایمیل، متن روی وب سایت شما یا هر کپی که از CTA شما پشتیبانی می کند باشد.
این اطلاعات اضافی فرصتی است برای نشان دادن مزایایی که با کلیک بر روی CTA به مخاطبانتان می رسد.
منبع: فضای مربعی
به عنوان مثال، شاید شما در حال تلاش برای جذب مخاطب برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود هستید. اگر میخواهید مردم را متقاعد کنید که آدرسهای ایمیل خود را تحویل دهند، باید به آنها بگویید که این خبرنامه برای آنها چه کاری انجام میدهد.
یک خبرنامه کپیرایتینگ ممکن است چیزی شبیه این را بگوید: «ما هزاران نمونه کپیرایتینگ را غربال میکنیم و فقط بهترینها را برای شما میکشیم تا برای استفاده خودتان دوباره استفاده کنید. به علاوه، ما دقیقا به شما می گوییم چرا آنها کار می کنند، بنابراین شما مجبور نیستید زمان خود را صرف استراتژی معما کنید. مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید، در زمان صرفه جویی کنید و مانند یک متخصص ظاهر شوید. امروز ثبت نام کنید.”
کپی پشتیبان مزایا را برجسته میکند، بنابراین دعوت به اقدام بسیار جذاب به نظر میرسد. خواننده دقیقاً می داند که هنگام ثبت نام در خبرنامه ایمیل چه انتظاراتی دارد و چه سودی برای آنها خواهد داشت.
کپی رایتینگ متفکرانه ایجاد کنید
به غیر از متن حمایتی سودمند، بقیه کپی رایتینگ شما باید به درستی باشد. همه چیز، از هدرهای سایت گرفته تا پست های اجتماعی شما، باید در صدای برند شما باشد و مستقیماً با مخاطبان شما صحبت کند.
فراموش نکنید که به زبانی که هم در فراخوانی و هم در اطراف آن استفاده می کنید توجه کنید. کلمات قدرتمند احساسات مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. کپی سفید داغ CTA یک راه انفجاری برای افزایش سرسام آور بازگشت سرمایه است. (ببینید من آنجا چه کار کردم؟)
همانطور که گفته شد، مخاطبان خود را گیج نکنید. در حالی که متن اطراف شما می تواند پر از زبان قدرتمند باشد، CTA شما باید واضح باشد تا مخاطبان شما بدانند به کجا می روند. «امتحان را انجام دهید» یا «اکنون خرید کنید» به مخاطبان شما هر آنچه را که باید بدانند در مورد جایی که دکمه منجر میشود، میدهد.
منبع: کونول
تست کنید، تست کنید و دوباره تست کنید
تنها راه برای واقعا بدانید که آیا از بهترین نسخه CTA خود استفاده می کنید، آزمایش آن است. اجرای تست های A/B در تماس ها به عمل به شما نشان می دهد که کدام استراتژی بهترین عملکرد را دارد.
این یک روش ساده است: شما یک عنصر را تغییر میدهید (مانند کپی، محل قرارگیری یا رنگهای خود) و اجازه میدهید برای مدت زمان مشخصی اجرا شود. سپس ببینید که چگونه با نسخه قبلی مقایسه می شود.
6 نمونه عالی دعوت به اقدام
اکنون که می دانید چه کاری باید انجام دهید، وقت آن است که بررسی کنید دیگران چه کار می کنند! برای CTA بعدی خود از مثال های زیر الهام بگیرید.
براق تر
آه، چقدر ما عشق یک راز خوب! چه یک درام جنایی جذاب باشد یا یک هدیه غافلگیرکننده از یک شرکت، چیزی در مورد ندانستن آنچه ممکن است دریافت کنید وجود دارد که بسیار فریبنده است.
گلوسیر “این یک راز است!” CTA باعث می شود که روی آن دکمه کلیک کنیم تا ببینیم طرف دیگر چه چیزی است.
منبع: براق تر
مقاله
مقاله از رنگ به نفع خود با دکمه های فراخوان وب سایت استفاده می کند. رنگ برند ثانویه آنها یک مرجان روشن است که می بینید برای دکمه CTA “افزودن به سبد خرید” استفاده می شود.
واضح، چشم نواز و مختصر است، همه چیزهایی که یک دکمه CTA عالی باید باشد.
منبع: مقاله
کوکو و حوا
کمپین ایمیل مارکتینگ Coco & Eve از کد تخفیف به عنوان CTA استفاده می کند. چه کسی پس انداز پول را دوست ندارد؟ گنجاندن کد تخفیف خود در CTA روشی هوشمندانه برای ترغیب مردم به کلیک کردن است.
منبع: کوکو و حوا کمپین ایمیل
در حالی که این استراتژی در کمپین ایمیل Coco & Eve به خوبی کار می کرد، آنها با محدودیت های CTA در سایر سیستم عامل ها مانند فیس بوک مواجه شدند. اگر در لینکدین یا فیس بوک تبلیغ می کنید، می دانید که برنامه ها شما را مجبور می کنند از مجموعه ای از کپی استاندارد CTA روی دکمه ها استفاده کنید.
در حالی که این محدودیتهایی را ایجاد میکند، همچنان میتوانید متن حمایتی را اضافه کنید که مخاطبانتان را تشویق به کلیک کردن کند. در زیر، Coco & Eve کد تخفیف را روی تصاویر درج کرده است، که تنها یکی از راههای هوشمندانه برای تبلیغات فیسبوک است.
منبع: کوکو و حوا در فیس بوک
توییتر
CTA “توییت” توییتر از زبان برند خاص خود استفاده می کند. قبل از ظهور رسانههای اجتماعی، اگر به کسی میگفتید که چیزی توییت کند، با یک نگاه خالی مواجه میشوید. (واقعاً از سال 2006 آمده ایم.)
برای اینکه خودتان این کار را انجام دهید، فقط یک پلتفرم مورد استفاده جهانی ایجاد کنید که آواز پرندگان را مترادف با تکههایی از فکر کند. آسان.
منبع: توییتر
توشی
توشی از اثبات اجتماعی به عنوان متن پشتیبانی در خود استفاده می کند تبلیغ استوری اینستاگرام. بیانیه “100000+ 5 ستاره بررسی” در زیر به دیگران انگیزه می دهد تا توشی را بگیرند. اثبات اجتماعی یکی از آن تاکتیک های بازاریابی است که فقط آثار. مردم برای تعیین اینکه چه چیزی داغ است و چه چیزی نیست، به دیگران نگاه می کنند.
اثبات اجتماعی بسیار شبیه اثر bandwagon، نوعی سوگیری شناختی است. افکت bandwagon تقریباً دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. وقتی اکثریت مردم چیزی را دوست دارند یا تأیید می کنند، اغلب توسط دیگران انتخاب می شود. و با 100000 بررسی 5 ستاره، توشی از افکت bandwagon به نفع خود در زیر استفاده می کند.
منبع: توشی در اینستاگرام
NatGeo
NatGeo یک نسخه آزمایشی رایگان را در تبلیغ اینستاگرام خود قرار داده است، یکی از بسیاری از ایده های موثر فراخوان برای اقدام که می توانید بی شرمانه آن را بدزدید. اگر چه، وقتی افراد زیادی این کار را انجام می دهند و به موفقیت می رسند، آیا واقعاً دزدی است؟
منبع: NatGeo در اینستاگرام
با Hootsuite در زمان مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. از یک داشبورد میتوانید پستها را منتشر و زمانبندی کنید، تبدیلهای مرتبط را پیدا کنید، مخاطبان را درگیر کنید، نتایج را اندازهگیری کنید و موارد دیگر. امروز آن را رایگان امتحان کنید.
شروع کنید
بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.