اگر به فکر شروع تبلیغات TikTok (مخصوصاً Spark Ads) هستید، تنها نیستید. انتظار می رود درآمد TikTok از تبلیغات در سال 2022 سه برابر شود و تعداد کسب و کارها بیش از هر زمان دیگری از تبلیغات پولی برای افزایش دسترسی خود در این پلتفرم استفاده کنند.

تبلیغات TikTok در حال حاضر به نزدیک به 885 میلیون نفر در سراسر جهان و تا 81.3٪ از آمریکایی های بالای 18 سال رسیده است، که آنها را به استراتژی تبلیغاتی رسانه های اجتماعی شما تبدیل می کند. اما چه انتظاری می توان داشت؟

ما خودمان کنجکاو بودیم، بنابراین یک آزمایش کوچک انجام دادیم. نتایج ما را در زیر بررسی کنید، همراه با بهترین پیشنهادات ما برای اطلاع از استراتژی خود.

پاداش: رایگان دریافت کنید چک لیست رشد TikTok از خالق معروف TikTok Tiffy Chen که به شما نشان می دهد چگونه تنها با 3 نور استودیو و iMovie 1.6 میلیون دنبال کننده به دست آورید.

روش شناسی

می‌توانید انواع مختلفی از تبلیغات را در TikTok اجرا کنید، اما ما می‌خواستیم Spark Ads را آزمایش کنیم. این موارد فقط در ژوئن 2021 به مدیر تبلیغات TikTok اضافه شدند و به برندها اجازه می‌دهند محتوای ارگانیک را در فید تبلیغ کنند – مشابه گزینه Boost Post برای فیس بوک.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Spark Ads این است که شما نه تنها می‌توانید از محتوای ارگانیک خود استفاده کنید، بلکه می‌توانید پست‌های سایر سازندگان (مانند محتوای تولید شده توسط کاربر) را نیز تا زمانی که مجوز دارید، تبلیغ کنید. این به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا از تبلیغات دهان به دهان مثبت تأثیرگذاران و مشتریان استفاده کنند و از تلاش آنها برای ایجاد یک تبلیغ صرفه‌جویی می‌کند.

اگر از محتوای خود استفاده می کنید، Spark Ads یک مزیت دیگر نیز دارد. برخلاف تبلیغات معمولی In-Feed، تعامل ایجاد شده توسط Spark Ads به پست اصلی نسبت داده می شود، که دامنه دسترسی به محتوای شما را افزایش می دهد و معیارهای تعامل کانال شما را افزایش می دهد.

تصمیم گرفتیم دو اسپارک تبلیغات را با اهداف متفاوت آزمایش کنیم. یک تبلیغ روی آن متمرکز بود تعاملات جامعه، با هدف هدایت کاربران بیشتر به نمایه ما. هدف دیگر تبلیغات ما این بود بازدیدهای ویدیویی

هدف ما برای این کمپین‌ها یکسان بود: می‌خواستیم ببینیم چگونه استفاده از محتوای با عملکرد برتر می‌تواند به ما کمک کند تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنیم و جامعه خود را رشد دهیم.

در اینجا خلاصه ای از هر کمپین آورده شده است.

کمپین تبلیغاتی 1: بازدیدهای ویدیویی

بازدیدهای ویدیویی

بودجه: 150 دلار آمریکا

مدت کمپین: 3 روز

مخاطب: ما آن را تا حد امکان گسترده نگه داشتیم، از جمله کاربران مرد و زن در تمام سنین و همه مناطق.

کمپین تبلیغاتی 2: تعاملات جامعه

بودجه: 195 دلار آمریکا

مدت کمپین: 3 روز

مخاطب: مانند بالا.

نتایج

به طور کلی، ما شاهد نتایج خوبی از هر دو کمپین بودیم. در حالی که هر دو عملکرد بسیار خوبی داشتند، ما بازدیدهای ویدیویی کمپین یک مزیت داشت. در اینجا نحوه مقایسه این دو کمپین در معیارهای مشابه توضیح داده شده است.

نتیجه کمپین تبلیغاتی 1: بازدیدهای ویدیویی کمپین تبلیغاتی 2: تعاملات جامعه
برداشت ها 54.3 هزار 41.1 هزار
بازدیدهای ویدیویی 51.2k (0.002 دلار در هر مشاهده) 43.2k (0.004 دلار در هر مشاهده)
فالوورهای جدید 45 (3.33 دلار برای هر فالوور جدید) 6 (31.66 دلار)
دوست دارد 416 (0.36 دلار برای هر لایک) 362 (0.54 دلار برای هر لایک)

و در اینجا خلاصه ای از نحوه عملکرد هر کمپین، بر اساس نتایج هدف آن است:

کمپین تبلیغاتی 1: بازدیدهای ویدیویی

@hootsuite

🚨هشدار روند جدید

♬ سانروف – Nicky Youre & Dazy

اکثر بودجه تبلیغات ما صرف کاربران 13 تا 17 ساله می‌شود که بیشترین بازدید و کمترین هزینه را در معیارهایی که ما ردیابی می‌کنیم داشتند. کاربران به طور متوسط ​​7.65 ثانیه ویدیوی ما را تماشا کردند. تبلیغ ما در بین زنان و مردان به یک اندازه خوب عمل کرد و ما بیشترین تأثیر را از کاربران در کانادا، بریتانیا و ایالات متحده داشتیم.

اگرچه بازدید از ویدیو هدف کمپین بود، اما شاهد افزایش خوبی برای فالوورها و لایک‌هایمان بودیم. همانطور که از جدول بالا می بینید، این کمپین تقریباً هشت برابر تعداد فالوورهای جدید ایجاد کرد تعاملات جامعه پویش. همچنین 466 بازدید از پروفایل دریافت کردیم.

در حالی که این فقط یک آزمایش است، یادآوری می کند که بهترین راه برای جلب نظر مخاطبان از طریق محتوای استثنایی است. تبلیغات اسپارک به شما این امکان را می دهد که بهترین ویدیوهای خود را در مقابل افراد بیشتری دریافت کنید و از آن ها ترغیب می کند که اگر آنچه را که می بینند دوست دارند، شما را دنبال کنند.

کمپین تبلیغاتی 2: تعاملات جامعه

@hootsuite

این هک را خودتان امتحان کنید 🙌💯

♬ صدای اصلی – غرغر مواد 😘💅

هدف این کمپین هدایت کاربران به پروفایل ما بود. برای 195 دلار آمریکا، 2198 بازدید از نمایه در طول کمپین دریافت کردیم – نرخ کلیک (CTR) 4.57%. برای زمینه، SmartInsights دریافت که میانگین CTR برای تبلیغات فید اینستاگرام فقط 0.22٪ است و CTR فیس بوک 1.11٪ است.

هزینه به ازای هر کلیک ما 0.09 دلار بود — وقتی میانگین CPC برای تبلیغات فیس بوک را 0.50 دلار در نظر بگیرید بسیار خوب است.

بیشتر هزینه تبلیغات ما صرف کاربران 18 تا 24 ساله شد که بیشترین کلیک را داشتند. با این حال، کاربران 35 تا 44 ساله بالاترین نرخ کلیک را داشتند. تبلیغ ما در میان کاربران مرد موفق‌تر بود و مانند کمپین بازدیدهای ویدیویی ما، بیشترین بازدیدها را در ایالات متحده آمریکا، کانادا و بریتانیا مشاهده کردیم.

چه چیزی یک تبلیغ TikTok Spark عالی می کند؟

ما توصیه‌های داخلی را از افراد TikTok دریافت کردیم که نکاتی را برای انتخاب محتوا برای تبلیغ از طریق Spark Ads ارائه کردند. آنها توصیه می کنند ویدیوهایی را انتخاب کنید که از این چهار رکن برند استخراج می شوند:

  • قابل ارتباط محتوایی که با مخاطبان شما طنین انداز می شود و احساسی واقعی و واقعی دارد. این جایی است که درک واقعی مخاطبان رسانه های اجتماعی شما سودمند است.
  • آرزومند. ویدیوهایی که مثبت هستند و بر دستاوردها یا وضعیت برند شما متمرکز هستند، عملکرد خوبی دارند. فقط مطمئن شوید که از اولین ستون ارتباط پذیری دور نمی شوید! محتوایی که بیش از حد صیقلی یا روان است، با روح خلاقانه و خودانگیخته پلتفرم سازگاری ندارد. همانطور که TikTok می گوید: “تبلیغات ایجاد نکنید، TikToks بسازید.”
  • الهام بخش محتوایی که نشان دهنده تسلط بر مهارت های ارزشمند است. مخاطب شما به چه چیزی اهمیت می دهد؟ جاه طلبی های آنها چیست؟ برای Hootsuite، اینها مدیران رسانه های اجتماعی و حرفه ای هستند که به دنبال ارتقای مهارت های خود هستند.
  • آموزنده. بهترین محتوا چیزی بیشتر از سرگرم کردن یا کمک به کسی که چند دقیقه منتظر است تا نان تست خود را بکشد، انجام می دهد. روی محتوایی تمرکز کنید که دارای بینش های ارزشمندی است، مانند آموزش ها یا نکات مفید.

5 نکته مهم از صرف 350 دلار برای تبلیغات TikTok Spark

1. تبلیغات TikTok در مقایسه با سایر شبکه‌ها، هزینه‌های زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد

بزرگترین چیزی که در آزمایش خود متوجه شدیم ارزش آن بود. در حالی که ما مقدار زیادی پول خرج نکردیم، بازگشت سرمایه بسیار خوبی را برای اهداف هدف و سایر نتایج مشاهده کردیم. زمانی که نرخ کلیک و هزینه به ازای هر کلیک را با دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی مقایسه می‌کنید، این امر به ویژه قابل توجه است.

این یافته توسط گزارش Trends اجتماعی ما در سال 2022 پشتیبانی شده است. ما از 14850 بازاریاب نظرسنجی کردیم که گزارش دادند اینستاگرام و فیس‌بوک بین سال‌های 2020 تا 2021 کمتر موثر بوده‌اند. در همین حال، TikTok به‌طور فزاینده‌ای ارزشمند تلقی می‌شود – با افزایش 700 درصدی بازاریابان که آن را برای رسیدن به اهداف تجاری خود در سال 2021 موثر توصیف می‌کنند.

این ممکن است ربطی به اشباع داشته باشد. مدت‌هاست که تبلیغات در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام وجود داشته است که می‌تواند منجر به خستگی تبلیغات در بین مخاطبان شود. و همچنین ممکن است نتیجه استفاده از Spark Ads باشد که از محتوای ارگانیک استفاده می کند. این بدان معناست که تبلیغات ما با بقیه محتوای موجود در فیدهای کاربران ترکیب می شود.

2. برای دیدن نتایج نیازی به هزینه زیاد ندارید

ما پول زیادی پشت هر یک از این کمپین ها صرف نکردیم، اما از دیدن چنین نتایج مثبتی تحت تأثیر قرار گرفتیم. از آنجایی که می توانید روزانه 20 دلار آمریکا برای تبلیغات خود هزینه کنید، تقریباً با هر بودجه ای می توانید شروع کنید.

تبلیغات TikTok Spark برای مشاغلی که به تازگی بودجه تبلیغات خود را مشخص می کنند عالی هستند، زیرا به شما امکان می دهند محتوای ارگانیک خود را با بهترین عملکرد تقویت کنید. این یکی از مطمئن ترین استراتژی های تبلیغاتی است، زیرا قبلاً محتوا را با مخاطبان فعلی خود آزمایش کرده اید.

این ما را به غذای آماده بعدی می برد…

3. ABC (همیشه کالیبره کنید)

راز موفقیت در هر تبلیغات رسانه های اجتماعی؟ شما همیشه باید محتوای خود را آزمایش کنید و استراتژی خود را اصلاح کنید.

برای این آزمایش، ما زیاد روی کمپین‌هایی که انتخاب کردیم فکر نکردیم. ما فقط با محتوای اخیر رفتیم که عملکرد خوبی داشت. اما یک استراتژی هوشمندتر، آزمایش کمپین‌های کوتاه با محتوای متفاوت و مخاطبان هدف است تا ببینید چه چیزی قوی‌ترین نتایج را به همراه دارد. با هر بار تکرار، استراتژی تبلیغات شما بهبود می یابد.

حتی تبلیغی که عملکرد خوبی داشته باشد، طول عمر محدودی دارد. TikTok توصیه می کند تبلیغات خود را هر هفت روز یکبار تغییر دهید، در غیر این صورت بینندگان شما از آن خسته خواهند شد.

4. با اهداف مختلف آزمایش کنید

تبلیغات اسپارک TikTok اهداف مختلفی را ارائه می دهد که می توانید از بین آنها برای کمپین خود انتخاب کنید. ارزش آن را دارد که در حین کالیبره کردن استراتژی تبلیغات خود، آنها را آزمایش کنید تا بفهمید کدام یک بهترین نتیجه را دارند.

ما متوجه شدیم که هر دو کمپین ما نتایج مثبتی فراتر از هدف تعیین شده خود داشتند: ما تعاملات جامعه کمپین بازدیدهای ویدئویی ایجاد کرد و ما بازدیدهای ویدیویی کمپین تعداد شگفت انگیزی از فالوورها و لایک ها ایجاد کرد.

همانطور که گفته شد، یک کمپین تبلیغاتی تنها زمانی موفق است که از اهداف تجاری شما پشتیبانی کند. زیاد تحت تأثیر معیارهای بیهودگی قرار نگیرید که به تبدیل یا تعامل معنی دار مشتری تبدیل نمی شوند.

5. از هر کمپین چیزی یاد خواهید گرفت

در حالی که ما این آزمایش را موفقیت آمیز می دانیم، یادآوری می کنیم که حتی یک نتیجه آنچنانی آموزنده است. اگر کمپین تبلیغاتی شما بی نتیجه ماند، این فرصت را دارید که از آن بیاموزید و دفعه بعد چیز متفاوتی را امتحان کنید: خلاقیت تازه، مخاطب هدف متفاوت، هدف جدید.

ما آنچه را که در این آزمایش آموخته‌ایم، با اعتماد به نفس بیشتر و درک بهتری از آنچه این پلتفرم ارائه می‌دهد، در حمله بعدی خود به تبلیغات TikTok به کار خواهیم برد.

پاداش: رایگان دریافت کنید چک لیست رشد TikTok از خالق معروف TikTok Tiffy Chen که به شما نشان می دهد چگونه تنها با 3 نور استودیو و iMovie 1.6 میلیون دنبال کننده به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید