چگونه از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای 10 برابر کردن تبلیغات خود استفاده کنید
تبلیغ کنندگان می دانند که رقابت آنلاین چقدر می تواند سخت باشد. وقتی صحبت از تبلیغات فیس بوک به میان می آید، حتی کوچکترین حاشیه نیز می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند.
مطمئناً، ممکن است تجربه، استراتژی و ذهن مشتاق برای ایجاد تبلیغات قانعکننده داشته باشید، اما اگر آن تبلیغات شروع به بالا رفتن کنند چه اتفاقی میافتد؟ برای بهبود ROI چه کاری می توانید انجام دهید؟
Enter: کتابخانه تبلیغات فیس بوک (یا همانطور که می توان به آن کتابخانه متا تبلیغات نیز اشاره کرد).
کتابخانه تبلیغات فیس بوک بهشت دوستداران داده است. شما می توانید اطلاعاتی را در مورد هر تبلیغ فیسبوکی که در حال حاضر اجرا می شود، از جمله اینکه چه کسی آن را ساخته است، چه شکلی است و چه زمانی اجرا شده است.
این ابزار برای ارتقای شفافیت طراحی شده است و به کاربران اجازه می دهد به اطلاعات تبلیغاتی که هر روز می بینند دسترسی داشته باشند.
برای بازاریابان، کتابخانه تبلیغات فیس بوک راهی برای بهبود تبلیغات شما ارائه می دهد. با مطالعه تبلیغات فیس بوک که عملکرد خوبی دارند، می توانید یاد بگیرید که چگونه تبلیغات خود را موثرتر کنید.
بیایید نگاهی دقیقتر به کتابخانه تبلیغات فیسبوک و نحوه استفاده از آن برای بهبود تبلیغات فیسبوک بیندازیم.
جایزه: دانلود راهنمای رایگان که به شما نشان می دهد چگونه در زمان و هزینه خود در تبلیغات فیس بوک خود صرفه جویی کنید. نحوه دستیابی به مشتریان مناسب، کاهش هزینه به ازای هر کلیک و موارد دیگر را بیابید.
کتابخانه تبلیغات فیس بوک چیست؟
کتابخانه تبلیغات فیس بوک یک پایگاه داده قابل جستجو از هر آگهی فعال در فیس بوک است. این کتابخانه شامل اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی آگهی را ایجاد کرده است، چه زمانی منتشر شده است و چه نوع خلاقیتی با آن همراه شده است.
هر آگهی منتشر شده در فیس بوک تا 7 سال در کتابخانه تبلیغات نمایش داده می شود.
چرا این مهم است؟
خوب، برای مصرف کنندگان، کتابخانه تبلیغات راهی برای دیدن آنچه فیس بوک دارد ارائه می دهد. این کتابخانه در ابتدا در پاسخ به بحث تبلیغات سیاسی فیس بوک در سال 2016 برای بهبود شفافیت ایجاد شد.
برای بازاریابان، کتابخانه تبلیغات فیس بوک یک معدن طلا از اطلاعات است. میتوانید از آن برای دیدن کارهایی که رقبایتان انجام میدهند، ایدههایی برای کمپینهای خود و پیگیری پیشرفت خود در طول زمان استفاده کنید.
برخی از بهترین ویژگی های کتابخانه تبلیغات فیس بوک عبارتند از:
- امکان مشاهده تبلیغات از سراسر جهان
- دسترسی به تبلیغات رقبا برای تحقیق
- شفافیت تبلیغات سیاسی و لابی گری
- الهام بخش خلاقانه برای تبلیغات آینده
چگونه از کتابخانه تبلیغات فیس بوک برای بهتر کردن تبلیغات خود استفاده کنیم
کتابخانه تبلیغات فیس بوک به گونه ای طراحی شده است که کاربر پسند و قابل دسترس برای همه باشد، از تبلیغ کنندگانی که برای اولین بار در فیس بوک به کار می پردازند تا حرفه ای های با تجربه.
برای دسترسی به کتابخانه تبلیغات فیس بوک، از facebook.com/ads/library/ دیدن کنید و مکان، دسته و کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.
همچنین می توانید از نام های تجاری در کادر کلمات کلیدی برای یافتن تبلیغات رقبای خود استفاده کنید.
بیایید از Hootsuite به عنوان مثال استفاده کنیم.
اگر من یک بازاریاب هستم که علاقه مند به انواع تبلیغاتی هستم که Hootsuite در کانادا اجرا می شود، عبارت های Canada، All Ads و Hootsuite را به عنوان کلمه کلیدی خود وارد می کنم.
وقتی روی Enter کلیک کردم، میتوانم همه آگهیهایی را که Hootsuite در 7 سال گذشته در کانادا اجرا کردهاند، و همچنین تاریخ انتشار، نوع تبلیغ استفادهشده و موارد دیگر را ببینم.
خوب، حالا شما داده ها را دارید، اما به چه معناست؟ بیایید برخی از راه هایی را که می توانید از این داده ها برای بهبود تبلیغات فیس بوک خود استفاده کنید، بررسی کنیم.
تبلیغات رقبای خود را جستجو کنید
یکی از بهترین راه ها برای فهمیدن اینکه چه کاری باید انجام دهید این است که به آنچه رقبای شما انجام می دهند نگاه کنید. این تحلیل رقابتی نامیده می شود و راهی عالی برای یادگیری از دیگران در صنعت شماست.
کتابخانه تبلیغات فیس بوک تجزیه و تحلیل رقابتی را آسان می کند زیرا می توانید تمام تبلیغاتی را که رقبای شما اجرا می کنند مشاهده کنید. همچنین میتوانید ببینید که چه زمانی و کجا آنها را اجرا میکنند، و چگونه به پیامهایشان نزدیک شدهاند.
با توجه به این محتوا، می توانید استراتژی تبلیغات فیس بوک خود را طوری تنظیم کنید که از بهترین تاکتیک های رقیب خود استفاده کنید (و از بدترین تاکتیک های آنها اجتناب کنید). این می تواند شامل تنظیم بودجه، تغییر هدف یا آزمایش انواع تبلیغات جدید مانند تبلیغات ویدیویی یا چرخ فلکی باشد.
حتی اگر با استراتژی تبلیغات رقیب خود موافق نباشید، همیشه چیزی برای یادگیری وجود دارد. داده های رقیب می تواند به شما نشان دهد که چه کاری را انجام دهید، چه کاری را نباید انجام دهید، یا به طور کلی برای یک استراتژی جدید الهام بخش می شود.
از ویژگی گزارش استفاده کنید
اگر به دنبال نقاط داده دقیق تری هستید، ویژگی گزارش را امتحان کنید.
ویژگی گزارش کتابخانه تبلیغات فیس بوک به شما امکان می دهد جستجوی کلی خود را برای فیلتر کردن تبلیغاتی که بر سیاست، انتخابات یا مسائل اجتماعی مهم تمرکز دارند، تغییر دهید.
این دادهها را میتوان بر اساس آگهیدهنده، مقدار هزینه یا حتی موقعیت جغرافیایی تجزیه کرد.
این نشان دهنده تلاش فیس بوک برای افزایش شفافیت بازاریابی است و به کاربران اجازه می دهد تا پلتفرم را پاسخگو نگه دارند.
برای بازاریابان، ویژگی گزارش می تواند گنجینه ای از اطلاعات برای درک نحوه استفاده از تبلیغات فیس بوک باشد. بهعلاوه، چه چیزی کار میکند، چه چیزی نیست، و ممکن است لازم باشد استراتژی خود را در کجا قرار دهید.
سایر تبلیغات را در منطقه خود جستجو کنید
یکی از بهترین ویژگی های کتابخانه تبلیغات فیس بوک توانایی آن در فیلتر کردن تبلیغات بر اساس مکان است. این به شما اجازه می دهد تا ببینید رقبای مستقیم شما چگونه محصولات خود را به مخاطبان هدف خود تبلیغ می کنند.
در حال حاضر، شما فقط می توانید بر اساس کشور فیلتر کنید، اما امیدواریم به زودی شاهد فیلترهای منطقه ای بیشتری باشیم.
نکته حرفه ای: اگر به دنبال تحقیق در مورد تبلیغات در یک شهر خاص هستید، سعی کنید نام آن شهر را در کادر کلمه کلیدی موجود در کتابخانه تبلیغات تایپ کنید. اگر تبلیغکنندهای از نام شهر شما در کپی استفاده کرده باشد، آگهی در نتایج شما نمایش داده میشود.
از فیلترها برای جستجوی انواع رسانه خاص استفاده کنید
یکی از جدیدترین ویژگی هایی که در کتابخانه تبلیغات فیس بوک وجود دارد، امکان فیلتر کردن تبلیغات بر اساس نوع رسانه است.
اکنون میتوانید نتایج خود را با تبلیغاتی که حاوی تصاویر، میمها، ویدیوها یا رونوشتهای ویدیوها هستند، محدود کنید.
این یک راه عالی برای الهام گرفتن از کمپین های تبلیغاتی خود و مشاهده اینکه چه نوع محتوایی با مصرف کنندگان در صنعت شما طنین انداز شده است.
به عنوان مثال، اگر به آزمایش میم ها در تبلیغات خود فکر می کنید، بررسی کنید که چگونه این تاکتیک برای رقابت شما کارآمد بوده است.
میتوانید همین کار را با محتوای ویدیویی و انواع تبلیغات، مانند چرخ فلکها، مجموعهها یا تبلیغات قابل پخش انجام دهید.
به این فکر کنید که رقبای شما تست A/B را برای شما انجام می دهند. تنها کاری که باید انجام دهید مطالعه، تقلید و بهینه سازی است.
برای جلوگیری از بازههای زمانی رقابتی، بر اساس تاریخ فیلتر کنید
درک اینکه چه زمانی و چرا رقبای شما تبلیغات را اجرا می کنند می تواند به شما کمک کند از موقعیت های خاص اجتناب کنید یا از آنها استفاده کنید.
برای مثال، اگر میدانید که رقیب شما همزمان با شما فروش دارد، ممکن است بخواهید فروش خود را یک هفته به عقب برگردانید.
کتابخانه تبلیغات فیس بوک به شما امکان می دهد تبلیغات را بر اساس تاریخ فیلتر کنید، بنابراین می توانید دقیقاً ببینید رقبای شما در چه فصلی چه چیزی را اجرا می کردند.
اگر متوجه شدید آخرین فروش شما ترافیکی را که شایسته آن است دریافت نکرده است، ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا با فروش یک رقیب مخالف هستید یا خیر.
همچنین، اگر معمولاً فروش فصلی دارید، بررسی کنید که رقابت شما در سال گذشته چه چیزی را ارتقا داده است و از آن داده ها برای بهبود فروش خود در سال جاری استفاده کنید.
به پیام های کمپین توجه کنید
ایجاد تبلیغات خلاقانه بخش مهمی از راه اندازی یک کمپین جدید است. شما می خواهید بتوانید بدون از دست دادن اثربخشی پیام خود، تا حد امکان با افراد بیشتری صحبت کنید.
یکی از راههای الهام گرفتن برای پیامرسانی کمپین، نگاه کردن به آنچه رقبای شما میگویند است.
کتابخانه تبلیغات فیس بوک به شما امکان می دهد تبلیغات را بر اساس تبلیغ کننده فیلتر کنید، بنابراین می توانید نحوه ایجاد کمپین های منسجم را مشاهده کنید.
در اینجا نمونه ای از Allbirds است که خط جدید کفش های پشم مرینو خود را تبلیغ می کند. میتوانید ببینید که چگونه آنها از مسدود کردن رنگ، پیامهای همپوشانی و ترکیبی از تصاویر ثابت و محتوای ویدیویی برای برقراری ارتباط با محصول جدید خود استفاده میکنند.
نکته حرفه ای: یک کمپین تبلیغاتی فیس بوک ایجاد کنید، مخاطبان هدف خود را مشخص کنید، بودجه تعیین کنید، انتخاب کنید چه مدت می خواهید اجرا شود، تبلیغات خود را خلاقانه بسازید، و کمپین را در فیس بوک یا اینستاگرام از داشبورد Hootsuite خود منتشر کنید – همان جایی که برنامه ریزی می کنید و منتشر می کنید. محتوای ارگانیک رسانه های اجتماعی
این ویدیو نحوه عملکرد آن را نشان می دهد:
نسخه نمایشی رایگان من را دریافت کنید
به آنچه رقبای شما در حال آزمایش هستند نگاه کنید
یکی از مهمترین ابزارها در جعبه ابزار بازاریابی، تست A/B است. تست A/B به ما این امکان را میدهد که بفهمیم چه پیامها و تصاویری بیشتر در بین مخاطبان ما طنین انداز میشوند.
چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید در یک تبلیغ آزمایش کنید، از کپی گرفته تا محتوا، قالب تبلیغات و موارد دیگر.
اگر نمی دانید چه چیزی را ابتدا باید آزمایش کنید، به کتابخانه تبلیغات فیس بوک خود نگاهی بیندازید تا ببینید رقبای شما چه چیزی را آزمایش می کنند.
ابتدا بر اساس تبلیغ کننده فیلتر کنید تا نتایج خود را به یک رقیب اصلی محدود کنید.
سپس، به تبلیغاتی که از تصاویر مشابه اما کپی متفاوت یا یک کپی با قالب های تبلیغاتی متفاوت استفاده می کنند، توجه کنید.
همچنین میتوانید به برچسبی در خود آگهی که بیان میکند، توجه داشته باشید.این تبلیغ چندین نسخه دارد“. این نشان می دهد که تبلیغ کننده در حال آزمایش نسخه های مختلف آن تبلیغ است.
از آنجا، می توانید شروع به ایده پردازی کنید که چه چیزی را می توانید در تبلیغات خود برای بهبود عملکرد آزمایش کنید.
با استفاده از Hootsuite حضور فیسبوک خود را در کنار سایر کانال های رسانه اجتماعی خود مدیریت کنید. از یک داشبورد، میتوانید پستهای برند را برنامهریزی کنید، ویدیو را به اشتراک بگذارید، مخاطبان خود را درگیر کنید و تأثیر تلاشهای خود را بسنجید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.
شروع کنید
به آسانی کمپین های ارگانیک و پولی را از یک مکان برنامه ریزی، مدیریت و تجزیه و تحلیل کنید با Hootsuite Social Advertising. آن را در عمل ببینید.