حوزه رسانه‌های اجتماعی مملو از اصطلاحات و واژه‌های رایج است، به‌قدری که پیگیری همه آنها دشوار است. کافی است وردل، NFT و متاورس را دنبال کنید، اما Substack چیست؟

با مقاومت در برابر میل به شوخی در مورد انبوهی از ساندویچ ها، به شما خواهیم گفت که Substack یک تغییر دهنده اصلی بازی در دنیای انتشارات آنلاین است. در واقع، این بزرگترین اختلال در روزنامه نگاری، نوشتن شخصی و رهبری فکری از زمان رونق وبلاگ در دهه 2000 است. و ممکن است تنها بخش گم شده در برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی شما باشد.

در ادامه بخوانید تا همه چیزهایی را که باید در مورد Substack بدانید و اینکه آیا این گزینه برای برند شما مناسب است یا خیر، بخوانید.

جایزه: راهنمای گام به گام استراتژی رسانه های اجتماعی را بخوانید با نکات حرفه ای در مورد چگونگی افزایش حضور خود در رسانه های اجتماعی.

Substack چیست؟

Substack یک پلت فرم خبرنامه ایمیل است. رابط کاربری ساده و توانایی آن برای انتشار (و کسب درآمد) از پست ها در وب، آن را تبدیل به یک تغییر بازی برای نویسندگان با هر سطح مهارت کرده است.

برای روزنامه‌نگاران، این برنامه جذاب است زیرا برای رساندن پیام خود به ویراستاران یا فروش آگهی‌ها متکی نیست. برای رهبران فکری، این یک راه عالی برای یادداشت برخی از افکار و ارائه آنها به طور مستقیم به دانش آموزان است. برای نویسندگان جدید، این یک راه عالی برای ساختن نمونه کارها و در عین حال یافتن مخاطب است، هرچند موضوع مهم باشد. برای سازندگان، این یک راه عالی برای کسب درآمد از فالوورهای وفاداری است که در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده‌اید.

Substack به دلیل رویکرد غیرمستقیم خود به سانسور شناخته شده است. در حالی که هنوز برخی از دستورالعمل‌های انتشار وجود دارد (مثلاً بدون فیلم‌های مستهجن، سخنان مشوق نفرت‌انگیز یا آزار و اذیت)، فقدان دروازه‌بانی این پلتفرم هم روزنامه‌نگاران پیشگام و هم برخی از نویسندگان بحث‌برانگیز جدی را به خود جلب کرده است.

به عبارت دیگر، سایت به سادگی ابزاری برای تسهیل انتشار برای هر کسی است. و داره کار میکنه هر ماه بیش از 1 میلیون نفر برای اشتراک انتشارات Substack پرداخت می کنند.

Substack چگونه کار می کند؟

نان و کره Substack در حال انتشار است. با Substack، می توانید به سرعت و به راحتی پست ها را در وب یا به صورت ایمیل در چند کلیک منتشر کنید.

پست ها را می توان به صورت رایگان پرداخت یا منتشر کرد. همچنین می‌توانید موضوعات بحث و گفتگو را امتحان کنید – قابلیتی که به شما امکان می‌دهد مکالمات به سبک توییتر را بین مشترکین خود شروع کنید.

اما این همه ماجرا نیست – Substack for Podcasts نیز وجود دارد، ابزاری نسبتاً جدید که به سازندگان صوتی اجازه می‌دهد پادکست‌های خود را منتشر کرده و رشد دهند. در اوایل سال 2022، Substack همچنین آزمایش بتا یک پخش کننده ویدیو را برای سازندگان آغاز کرد، به این معنی که پتانسیل ایجاد محتوا در حال افزایش است.

هنگامی که Substack خود را راه اندازی کردید (و در یک دقیقه بیشتر در مورد آن …)، سادگی رابط را متوجه خواهید شد. این واقعا یک بوم خالی است، اما مردم کارهای شگفت انگیزی با این پلت فرم انجام می دهند.

مطمئناً، نویسندگان سنتی جذابیت اصلی Substack هستند، و صدها چهره رسانه‌ای، روزنامه‌نگار، رهبران فکری و، خوب، هر کس دیگری را خواهید دید که صفحه کلید و چیزی برای گفتن داشته باشد. برخی از بازیگران اصلی Substack عبارتند از Gawker’s Will Leitch، روزنامه‌نگار فمینیست Roxane Gay و تاریخ‌دان Heather Cox Richardson.

نویسندگان سلمان رشدی و چاک پالانیوک از این پلتفرم برای انتشار رمان‌های جدید خود استفاده کرده‌اند، در حالی که مایکل مور، فیلم‌ساز و فعال، از آن برای دفاع از سیاست استفاده می‌کند.

عمیق تر حفاری کنید، و زیر پشته ها را برای هر جایگاهی پیدا خواهید کرد:

  • جسیکا دفینو، منتقد زیبایی، صنعت زیبایی را با خبرنامه‌اش The Unpublishable نقد می‌کند.
  • گرایش‌های فرهنگی با هواپیمای جاسوسی بلک‌برد توسط Jonah Weiner و Erin Wylie پیش‌بینی و شکسته می‌شوند.
  • و TrueHoop، یکی از طولانی‌ترین پادکست‌های NBA در جهان، قسمت‌های خود را از طریق این پلتفرم منتشر می‌کند.
  • پتی اسمیت همچنین از ویژگی صوتی Substack برای انتشار شعرخوانی منظم استفاده می کند.

زیرپشته پتی اسمیت

به دلیل رابط کاربری ساده اش، Substack شما می تواند به همان اندازه که می خواهید ساده یا پیچیده باشد.

زیرپشته Blackbird Spyplane

منبع: هواپیمای جاسوسی بلک برد

چگونه یک Substack را شروع کنیم

ثبت نام و ارسال پست در Substack فوق العاده آسان است. این مراحل را دنبال کنید، تا چند دقیقه دیگر منتشر خواهید کرد.

1. جایگاه خود را مشخص کنید

البته این اولین قدم برای هر تلاشی در وب است. کار، موضوع بحث یا نوع محتوای شما ممکن است تکامل یابد، اما برنامه ریزی اولیه هنوز قبل از شروع مفید خواهد بود.

آیا قصد دارید برای بافندگان مبتدی خبرنامه بنویسید؟ طرفداران ارباب حلقه ها؟ معتادان سیاست؟

مخاطبی را انتخاب کنید و قبل از شروع هر چیزی را که می توانید در مورد نگرانی ها، خواسته ها، عادات مطالعه و موارد دیگر آنها بدانید.

2. برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید

می توانید از ایمیل استفاده کنید یا با حساب توییتر خود ثبت نام کنید. ادغام Substack در توییتر عالی است – پیوند دادن مخاطبین خود آسان است و حتی می توانید خبرنامه خود را به طور برجسته در نزدیکی بیو خود قرار دهید – بنابراین اگر دنبال کنندگان زیادی در حساب توییتر خود دارید قطعاً آن گزینه را انتخاب کنید.

3. پروفایل خود را تنظیم کنید

بله، مراحل به همین سادگی است. این جایی است که آدرس ایمیل و نام کاربری خود را تأیید می کنید. همچنین می خواهید یک عکس نمایه آپلود کنید که در صفحه شما استفاده می شود.

4. انتشارات خود را ایجاد کنید

انتشارات خود را نام ببرید، خلاصه ای از آنچه در مورد آن است ارائه دهید و URL خود را تأیید کنید. اینجا جایی است که باید خلاقیت خود را منعطف کنید (اما زیاد نگران نباشید – همیشه می توانید بعداً تغییراتی ایجاد کنید).

مطمئن شوید که خلاصه شما تا حد امکان کوتاه و توصیفی باشد، مانند مثال زیر. اگر مردم بدانند در حال ورود به چه چیزی هستند – و در مورد آن هیجان زده هستند، احتمال بیشتری برای ثبت نام خواهند داشت.

توضیحات صنعت زیبایی غیر قابل انتشار

5. مشترک شدن در نشریات

اگر توییتر خود را پیوند داده‌اید و افرادی را دنبال می‌کنید که Substacks دارند، می‌توانید به راحتی آنها را در اینجا دنبال کنید. این یک ایده خوب به دو دلیل است – به شما کمک می‌کند مسیر محتوایی مشابهی را که در توییتر دارید شروع کنید، و به افراد متقابل شما هشدار می‌دهد که به Substack ملحق شده‌اید.

6. لیست پستی خود را وارد کنید

اگر از سرویس دیگری مانند Mailchimp، TinyLetter یا Patreon به Substack می‌آیید، می‌توانید یک فایل CSV آپلود کرده و مخاطبین خود را وارد کنید.

7. مشترکین را اضافه کنید

در اینجا، می‌توانید به‌عنوان راهی برای ایجاد پایگاه مشترک، دوستان و خانواده خود را به صورت دستی به فهرست مشترکین خود اضافه کنید. ممکن است کوچک به نظر برسد، اما باید از جایی شروع کنید. ثبت نام با آدرس ایمیل شخصی دوم را نیز در نظر بگیرید – سپس می توانید خبرنامه خود را دقیقاً همانطور که برای مشترکین به نظر می رسد ببینید.

8. یک پست ایجاد کنید

پس از ثبت نام، به داشبورد هدایت می شوید، جایی که می توانید یک را ایجاد کنید پست جدید، موضوع جدید یا قسمت جدید. همانطور که خواهید دید، رابط کاربری فوق العاده ساده است. برای نوشتن، قالب بندی و انتشار اولین پست خود مشکلی نخواهید داشت.

چگونه Substack خود را رشد دهیم

Substack باز هم بیشتر یک ابزار است تا یک شبکه اجتماعی. از این نظر، شما باید مهارت های بازاریابی خود را از بین ببرید و کار خود را به روش قدیمی تبلیغ کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد:

فراخوانی برای اقدام

بله، کپی رایتینگ فراخوان هنوز بهترین دوست شماست. پست های خود را با سرصفحه ها، پاورقی ها و دکمه هایی پر کنید که افراد را تشویق می کند در خبرنامه شما مشترک شوند، در مورد پست های شما نظر دهند و محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

پیوند دادن

Substack خود را در صفحه اصلی خود، سایت های رسانه های اجتماعی، امضاهای ایمیل شرکت یا، خوب، هر جای دیگری که به URL ها اجازه می دهد ارسال کنید. این همچنین به رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند تا مردم بتوانند به صورت ارگانیک با Substack شما آشنا شوند.

اجتماعی شدن

شاید واضح ترین چیز در لیست باشد، اما باید تکرار شود: خبرنامه های خود را در رسانه های اجتماعی ارسال کنید. محتوای خود را در یک تاپیک توییتر تجزیه کنید، نکات کلیدی را برای اینستاگرام انتخاب کنید یا یکپارچه سازی مستقیم با فیس بوک را تنظیم کنید.

نظر دور

در حالی که ممکن است سال‌ها پیش خواندن بخش‌های نظرات را متوقف کرده باشید، Substack در واقع در بحث و گفتگو رشد می‌کند. در مورد پست های مرتبط نظر دهید و کاربران می توانند به Substack خود لینک دهند. همچنین این یک راه عالی برای نشان دادن مهارت های نوشتن خود به سایر مشترکین بالقوه در جامعه است.

ایجاد مشارکت

لزومی ندارد که مانند بازاریابی باشد، حتی اگر اینطور باشد. شما می توانید پیشنهاد دهید که پست مهمان در Substacks دیگران ارسال کنید، به تنهایی با سازندگان دیگر مصاحبه کنید، از حساب های مربوطه در رسانه های اجتماعی بخواهید که انتشارات شما را به اشتراک بگذارند یا حتی هزینه یک حمایت مالی را بپردازید.

Substack مطالعه موردی خود را با پیروی از علی ابولاتا و وبلاگ او First 1000 انجام داد.

او با استفاده از یک سری آزمایش، تنها در سه سال بیش از 20000 مشترک به دست آورد. علی این رشد را از طریق کار سخت، عزم راسخ و تمایل به تعامل با جایگاه خود در خارج از پلتفرم، بازاریابی از طریق Quora، Discord، WhatsApp و Slack به دست آورد.

با ویدیوی Substack بیشتر بیاموزید:

آیا Substack رایگان است؟

به عنوان یک ناشر، Substack کاملا رایگان است. هیچ هزینه ای برای داشتن حساب کاربری وجود ندارد و می توانید متن و صدا را بدون پرداخت هزینه ذخیره سازی منتشر کنید.

به طور مشابه، اکثریت زیادی از پست های Substack برای خواندن رایگان هستند. این به سازندگان محتوا بستگی دارد که آثار خود را پشت یک دیوار پرداخت قرار دهند یا نه. به طور معمول، یک کاربر ترکیبی از محتوای رایگان و ممتاز را در صفحه خود خواهد داشت.

اشتراک در یک Substack پولی به طور متوسط ​​حدود 5 دلار در ماه است (اگرچه برخی از آنها تا 50 دلار نیز می رسد).

طرفداران همچنین می توانند به عنوان یک عضو موسس مشترک شوند، که به کاربران امکان می دهد به عنوان نشان حمایت هزینه اضافی پرداخت کنند. Substack آن را مانند یک کمک مالی توصیف می کند. میانگین پرداختی اعضای مؤسس در نمودار زیر موجود است.

از طریق مدل اشتراک است که Substack پول خود را به دست می آورد، زیرا آنها 10٪ از هزینه های اشتراک را نگه می دارند.

این شرکت از Stripe استفاده می‌کند که 2.9 درصد کارمزد را به اضافه 30 سنت برای هر مشترک دریافت می‌کند.

قیمت گذاری اعضای موسس زیرپشته

منبع: زیر پشته

چگونه در Substack کسب درآمد کنیم

واقعاً تنها یک راه برای کسب درآمد در Substack وجود دارد – فروش اشتراک در محتوای خود. اما خوانندگان Substack عاشق پرداخت هستند، بنابراین کسب درآمد از پلتفرم غیرعادی نیست.

چند نکته کلیدی که باید به خاطر بسپارید:

  • مقاوم باش. شما می خواهید خوانندگان خود را از گاه به گاه به طرفدار تبدیل کنید. بهترین راه برای انجام این کار انتشار منظم و قابل اعتماد است. در نظر بگیرید که یک پست رایگان در روزهای پنجشنبه و یک پست پولی در روزهای سه شنبه منتشر کنید. برنامه ای را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد و به آن پایبند باشید.
  • جالب باش ممکن است وسوسه انگیز باشد که فید خود را پر از محتوا کنید، اما همچنین مهم است که مطمئن شوید آنچه می نویسید واقعا خوب است. و از آنجایی که Substack هیچ ویرایشگری ندارد، به این معنی است که بر عهده شماست. مطمئن شوید که ویرایش کار خود را کپی کرده اید و از خود سوالاتی مانند “اگر من کسی بودم که این را می خواند، لذت می بردم؟”
  • آزاد بمان. حتی اگر هدف شما ایجاد پایگاه مشترک است، همچنان باید اکثریت محتوای خود را رایگان کنید. خوانندگان زیرمجموعه لزوماً به دنبال خرید محتوا نیستند – اگر شما را دوست داشته باشند، صرف نظر از اینکه چقدر از نوشته های شما رایگان است، پول را به سمت شما می ریزند. در حالت ایده‌آل، نمی‌خواهید بیش از 50 درصد محتوای خود را دیوار پرداخت کنید، و حتی این می‌تواند طولانی باشد.

آیا Substack ارزشش را دارد؟

با در نظر گرفتن Substack به عنوان یک بوم خالی، پلتفرم کاملاً به برند، هدف نهایی و مجموعه مهارت شما ارزش آن را خواهد داشت. اگر به دنبال راه‌های جدیدی برای بازاریابی یک محصول یا خدمات هستید، بهتر است استراتژی خود را گسترش دهید تا TikTok یا Pinterest را نیز شامل شود. اما اگر می‌خواهید داستان‌های بزرگ‌تری بگویید، در رهبری فکری شرکت کنید و به طور مداوم به یک شیوه نوشتن متعهد شوید، هیچ گزینه بهتری از انتشار با Substack وجود ندارد.

جایزه: راهنمای گام به گام استراتژی رسانه های اجتماعی را بخوانید با نکات حرفه ای در مورد چگونگی افزایش حضور خود در رسانه های اجتماعی.

با Hootsuite در زمان مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. از یک داشبورد می‌توانید پست‌های اجتماعی را منتشر و زمان‌بندی کنید، تبدیل‌های مرتبط را پیدا کنید، مخاطبان را درگیر کنید، نتایج را اندازه‌گیری کنید، و موارد دیگر. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

دیدگاهتان را بنویسید