اتوماسیون فیس بوک: چگونه آن را به روش صحیح انجام دهیم
بازاریابان رسانه های اجتماعی افراد پرمشغله ای هستند. بین آزمایش خلاقیتهای مختلف تبلیغاتی برای افزایش کلیک، مدیریت کمپینهای متعدد در پلتفرمهای مختلف، و درگیر شدن با پاسخهای دنبالکنندگان، وظیفه ارسال محتوا و ایجاد جامعه نیز وجود دارد.
اینجاست که اتوماسیون فیس بوک برای بازاریابان رسانه های اجتماعی که به دنبال ساده کردن حجم کاری خود و صرفه جویی در زمان و منابع هستند بسیار مفید است. به خواندن ادامه دهید تا درباره اتوماسیون فیس بوک و نحوه استفاده از آن برای آسان کردن کارتان بیشتر بدانید.
جایزه: دانلود راهنمای رایگان که به شما می آموزد که چگونه با استفاده از Hootsuite، ترافیک فیس بوک را در چهار مرحله ساده به فروش تبدیل کنید.
اتوماسیون فیسبوک چیست؟
اتوماسیون فیس بوک فرآیند استفاده از ابزارها و نرم افزارهای آنلاین برای ساده کردن برخی از وظایف مربوط به مدیریت صفحه فیس بوک است. یک مثال عالی از اتوماسیون فیس بوک که به خوبی انجام شده است، برنامه ریزی پست ها از قبل یا استفاده از اتوماسیون برای کمک به تجزیه و تحلیل نتایج تست A/B است.
اتوماسیون را به عنوان داشتن یک جفت دست اضافی در نظر بگیرید که به اجرای روزانه صفحه کسب و کار فیس بوک شما کمک می کند و زمان آزاد بیشتری برای تمرکز بر جنبه های دیگر ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق فیس بوک برای شما باقی می گذارد.
متأسفانه، اتوماسیون فیس بوک تمایل به دریافت یک نماینده بد دارد. یک سوء تفاهم کلی و سردرگمی در اطراف وجود دارد دقیقا اتوماسیون فیس بوک چیست – پس بیایید روشن کنیم.
اتوماسیون بد فیس بوک
خرید فالوور
خرید فالوور در شبکه های اجتماعی معادل پرداخت پول به مردم برای معاشرت با شما در IRL است. اصلا باحال نیست
مشاغل و مردم (ما به شما نگاه می کنیم، الن و کیم کارداشیان!) بر این اساس فالوورها را خریداری می کنند که تعداد فالوورهای بالاتر به معنای محبوبیت بیشتر است و نشان می دهد که کانال های رسانه های اجتماعی شما ارزش دنبال کردن را دارند زیرا افراد زیادی اکانت را دنبال می کنند.
با این حال، خودکار کردن تعداد فالوورهای خود با خرید فالوور، به دلایل مختلفی برای صفحه فیس بوک شما مضر است.
- فالوورهای خریداری شده صرفاً حساب های رباتی هستند که با صفحه شما درگیر نیستند یا ارزشی ارائه نمی دهند.
- اگرچه تعداد فالوورهای شما افزایش مییابد، اما معیارهای دیگر مانند تعداد بازدیدها و نرخ کلیک منحرف میشوند زیرا دادهها غیرقابل اعتماد و غیر معتبر خواهند بود.
- ربات ها و فالوورهای خریداری شده به اعتبار و اعتبار برند آسیب می رسانند.
- بودجه تبلیغات و هزینه های رسانه های اجتماعی صرف ارائه تبلیغات به حساب های جعلی می شود.
خوشبختانه، فیس بوک انگشت خود را روی نبض گذاشته و حساب های اسپم و فالوورهای خریداری شده را حذف می کند. فیس بوک تنها در سه ماهه چهارم 1.7 میلیارد حساب جعلی را به عنوان بخشی از تلاش خود برای ایجاد تجربه ایمن تر در فیس بوک حذف کرد.
بنابراین، قبل از خرید فالوورهای خود دو بار فکر کنید. در بهترین حالت، هرزنامهای و ناخوشایند به نظر میرسید، و در بدترین حالت، میتوانید اکانت خود را پرچمگذاری کرده و توسط فیسبوک به حالت تعلیق درآیید.
ارسال پیام های خودکار از شبکه های دیگر
ارسال متقاطع فرآیند ارسال محتوای مشابه در چندین کانال رسانه های اجتماعی است. مدیران رسانه های اجتماعی از این تاکتیک برای کمک به صرفه جویی در زمان و منابع استفاده می کنند. دیگر نیازی به ایجاد یک بهروزرسانی منحصربهفرد رسانههای اجتماعی برای هر کانال در هر زمان که نیاز به پست دارید، عجله کنید!
هنگامی که ارسال متقاطع به درستی اجرا شود، صرفه جویی قابل توجهی در زمان می کند، اما زمانی که ارسال متقاطع بد انجام می شود، باعث می شود که برند شما در یک ساعت آماتور در جدول بالا قرار گرفته و سفت و روباتیک به نظر برسد.
خودکار کردن پست متقاطع فرآیندی نامرتب است که به راحتی می تواند نام تجاری شما را احمقانه و فیدهای اجتماعی شما را شلخته جلوه دهد. این #epicfail از FateClothing را بررسی کنید. (شخصی فراموش کرده است که پلتفرم های مختلف محدودیت های تعداد کاراکترهای متفاوتی دارند.)
ما مجبور شدیم یک سرماخوردگی را در جشن ماه مه که با BANGER به پایان می رسد، بکوبیم!🎊
•
ما کاملاً اختراع مجدد فروشگاه اینترنتی خود را به موقع به پایان رساندیم تا طیف گسترده ای از محصولات SS20 نهایی شود و… https://t.co/iGwrBMSRj8— FateClothingCo (@1FateClothingCo) 19 مه 2020
پاسخ به این پست متقاطع خودکار و بد سرنوشت گویای همه چیز است.
تعامل خودکار
رباتهایی که بهطور خودکار با گذاشتن نظرات اسپم و لایکهای تصادفی با مخاطبان شما درگیر میشوند، رسانههای اجتماعی بزرگی هستند. آنها نه تنها تجربه کاربر را ارزان می کنند، بلکه برای درک برند شما نیز مضر هستند. هیچ کس نمی خواهد با یک ربات تعامل داشته باشد (مگر اینکه یک ربات چت خدمات مشتری باشد و در واقع هدفی را در کسب و کار شما انجام دهد).
ایجاد تعامل با مشتری، ایجاد انجمن، پاسخ دادن به نظرات، مانند بهروزرسانی وضعیت، و نظر دادن روی تصاویر و ویدیوها با انسانها، نه رباتها، بهترین روش و هرزنامه کمتری است.
اتوماسیون خوب فیس بوک
برنامه ریزی پست های فیسبوک
هیچ شرم آور نیست که از قبل برای پست های فیس بوک برنامه ریزی کنید و این فرآیند را خودکار کنید تا زمان خود را برای تمرکز بر سایر جنبه های اجرای یک صفحه موفق فیس بوک آزاد کنید.
استفاده از اتوماسیون فیس بوک برای برنامه ریزی از قبل تقویم رسانه های اجتماعی برای هر مدیر شبکه اجتماعی پرمشغله ای است که به دنبال صرفه جویی در وقت و منابع در طول هفته است. این استراتژی اتوماسیون هنگام استفاده از ابزار برنامه ریزی داخلی Hootsuite بسیار آسان است.
اگر محتوای زیادی دارید که منتشر میشود، شاید ارزش بررسی برنامهریزی انبوه را داشته باشد (و بله، ما نیز از آن پشتیبانی میکنیم!)
https://www.youtube.com/watch?v=CyrlryIfY_A
پاسخ خودکار به DM های تکراری
پاسخهای خودکار به پیامهای مستقیم یک تاکتیک مفید برای آزاد کردن زمان شما برای تمرکز بر چیزهای دیگر است. به هر حال، چند بار میتوانید با ساعات کاری خود پاسخ دهید، خواه بیرون برید یا پیوندی به صفحه بازگشت خود را به اشتراک بگذارید، بدون اینکه خود را دیوانه کنید؟ برخی از کسب و کارها ممکن است بیش از 2000 DM با پرسیدن یک سوال دریافت کنند، بنابراین خودکار کردن این بخش از مراقبت از مشتری کاملاً منطقی است.
از Hootsuite Inbox برای ارسال پاسخ های ذخیره شده استفاده کنید تا کارایی و ثبات خود را هنگام برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان افزایش دهید. پاسخهای ذخیرهشده همچنین به شما کمک میکند تا اطمینان حاصل کنید که تیم شما با پیروی از دستورالعملهای نام تجاری و پیامرسانی شما ارتباط برقرار میکند، به این معنی که پاسخهای DM شما همیشه بهموقع و بهموقع خواهد بود.
استفاده از چت ربات خدمات مشتری
24 منطقه زمانی در جهان وجود دارد، و شما به سادگی نمی توانید در همه آنها بیدار باشید – یعنی بدون دستیار مجازی. کمک گرفتن از یک ربات چت فیسبوک مسنجر برای کمک به خودکارسازی پاسخها به سوالات و نگرانیهای مشتریان به این معنی است که کسب و کار شما 24/7/365 بدون از بین بردن الگوهای خواب شما کار خواهد کرد.
هر چت ربات مسنجر فیسبوک که ارزشش را داشته باشد نه تنها به سوالات مشتریان پاسخ می دهد، بلکه با ردیابی بسته ها، ارائه توصیه های محصول برای کمک به مخاطبان خود در سفر و حتی بستن یک فروش، از تدارکات و عملیات پشتیبانی می کند.
11 ابزار اتوماسیون فیس بوک که در زمان شما صرفه جویی می کند
1. هوت سوئیت
Hootsuite به شما قدرت کنترل کامل اتوماسیون فیس بوک را می دهد و ادغام های سطح بالایی را برای کمک به مدیریت آسان صفحه فیس بوک خود ارائه می دهد.
از آنجایی که گویی امکان برنامهریزی ۳۵۰ پست فیسبوک از قبل کافی نیست، Hootsuite همچنین ابزارهای شنیداری اجتماعی را برای کمک به خودکارسازی تحقیق و تجزیه و تحلیل خودکار و بینش در مورد نحوه عملکرد کمپینها ارائه میدهد. اوه!
2. صندوق ورودی Hootsuite
در Hootsuite، به Inbox دسترسی دارید، ابزاری فوق العاده مفید برای مدیریت تمام مکالمات اجتماعی (خصوصی و عمومی!) در یک مکان. فیس بوک، لینکدین، توییتر، کل باند اینجا هستند.
پیامها را برچسبگذاری یا دستهبندی کنید، پاسخها را به تیم خود اختصاص دهید، و مهمتر از همه، اضطراب دائمی را که اجازه میدهید چیزی بین شکافها بیفتد، رها کنید.
3. اوج
Heyday یک ربات چت هوش مصنوعی برای خرده فروشان است که فروشگاه آنلاین شما را با کانال های رسانه های اجتماعی شما یکپارچه می کند. این به شما امکان می دهد تا 80٪ از مکالمات پشتیبانی مشتری خود را خودکار کنید. هنگامی که مشتریان در رسانه های اجتماعی با سؤالاتی در مورد موجودی یا ردیابی سفارش شما با شما تماس می گیرند، ربات چت در زمان واقعی به آنها کمک می کند (و سؤالات پیچیده تری را به تیم پشتیبانی شما ارسال می کند).
Heyday همچنین میتواند با ارسال خودکار اعلانهای بازگشت در انبار و کاهش قیمت به مشتریانی که قبلاً به یک محصول ابراز علاقه کردهاند، به افزایش فروش شما کمک کند.
4. AdEspresso
AdEspresso یک ابزار اتوماسیون تبلیغات فیس بوک است که به طور خودکار مجموعه های تبلیغاتی مختلفی را بر اساس عناصری که در حال آزمایش هستید تولید می کند، یا می توانید یک ترکیب از پیش تعیین شده را آزمایش کنید. این تقریباً بهترین ابزار تست A/B برای تبلیغات فیس بوک شما است. همچنین میتوانید مخاطبان منفرد یا چندگانه را برای آزمایش تبلیغات شیرین جدید خود انتخاب کنید. هر راهی که بروید، یک بازیکن قدرتمند واقعی است.
5. مدیر کسب و کار فیس بوک
این یک «فروشگاه یکجا» برای مدیریت داراییهای کسبوکار شما است – مکانی برای ردیابی و گزارش عملکرد تبلیغات فیسبوک. در اینجا، می توانید به شرکا یا همکاران نیز دسترسی داشته باشید.
6. منشنلیتیک ها
Mentionlytics مانند شایعات نهایی است، اما از یک جهت خوب: موتور مانیتورینگ وب جهانی (از جمله منابع خبری و وبلاگ ها) را برای نمونه هایی از نام تجاری، رقبا یا کلمات کلیدی شما اسکن می کند و آنها را مستقیماً به داشبورد Hootsuite شما می کشاند.
7. برندفورت
به BrandFort به عنوان جسور خود فکر کنید… عضله ای برای خاموش کردن افراد متنفر. ناظر محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی شکایات عمومی، نفرت و هرزنامه را شناسایی و پنهان می کند. “فقط حالات مثبت” می گیرد خیلی به طور جدی.
8. مجنتو
افزونه Magento Facebook Product Catalog Synchronization محصولات کاتالوگ را به فیس بوک می کشد که به طور خودکار برای پلتفرم به صورت مرتب و منظم قالب بندی می شوند.
9. IFTTT
حسابها، پلتفرمها و فنآوریهای مختلف خود را با کمک IFFT (“اگر این پس آن”) به خوبی بازی کنند. این برنامهنویسی کاملاً خالی است: فقط یک «دستور العمل» از واکنشهای زنجیرهای بسازید که با یک عمل شروع میشود.
10. تصویرسازی
به ویدیوی اجتماعی نیاز دارید، اما زمان، مهارت یا تجهیزات لازم برای تولید آن را ندارید؟ پیکتوری را دوست خواهید داشت. با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی، می توانید متن را تنها با چند کلیک به ویدیوهای با کیفیت حرفه ای تبدیل کنید.
چگونه کار می کند؟ شما متن را در Pictory کپی کرده و جایگذاری میکنید، و هوش مصنوعی بهطور خودکار بر اساس ورودی شما، ویدیوی سفارشی ایجاد میکند و از کتابخانه وسیعی با بیش از 3 میلیون ویدیو و کلیپ موسیقی بدون حق امتیاز استخراج میشود.
Pictory با Hootsuite ادغام می شود، بنابراین می توانید به راحتی ویدیوهای خود را برای انتشار برنامه ریزی کنید بدون اینکه داشبورد آنها را ترک کنید. اتوماسیون دوگانه رسانه های اجتماعی!
11. اخیرا
اخیراً یک ابزار کپینویسی با هوش مصنوعی است. صدای برند شما و ترجیحات مخاطبان شما را مطالعه می کند تا یک “مدل نوشتاری” سفارشی برای برند شما بسازد (صدای نام تجاری شما، ساختار جمله و حتی کلمات کلیدی مرتبط با حضور آنلاین شما را در نظر می گیرد).
هنگامی که هر متن، تصویر یا محتوای ویدیویی را به تازگی وارد میکنید، هوش مصنوعی آن را به کپی رسانههای اجتماعی تبدیل میکند و سبک نوشتن منحصر به فرد شما را منعکس میکند. به عنوان مثال، اگر یک وبینار را در Lately آپلود کنید، هوش مصنوعی به طور خودکار آن را رونویسی می کند – و سپس ده ها پست اجتماعی را بر اساس محتوای ویدیو ایجاد می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پست های خود را بررسی و تایید کنید.
اخیراً با Hootsuite ادغام می شود، بنابراین هنگامی که پست های شما آماده شد، می توانید آنها را برای انتشار خودکار تنها با چند کلیک برنامه ریزی کنید. آسان!
درباره نحوه استفاده از Lately with Hootsuite بیشتر بیاموزید:
https://www.youtube.com/watch?v=QArdJKZmx_A
از Hootsuite برای صرفه جویی در زمان و خودکار کردن کار شلوغ درگیر کردن مخاطبان فیس بوک خود استفاده کنید. پستها را از قبل برنامهریزی کنید، رقبای خود را زیر نظر داشته باشید، بهطور خودکار محتوای با عملکرد برتر را تقویت کنید و موارد دیگر. امروز آن را رایگان امتحان کنید.
شروع کنید
به راحتی صفحه فیس بوک خود (+ سایر حساب های رسانه های اجتماعی) را مدیریت کنید و با Hootsuite در زمان صرفه جویی کنید. برنامه ریزی کنید، درگیر شوید، تجزیه و تحلیل کنید، اجرا کنید.