چه چیزی در فیس بوک داغ است؟ چه باحاله؟ آیا دیگر آن را فیس بوک می نامند؟ تعجب می کنید، به آرامی چانه خود را در افکار عمیق و آگاهانه رسانه های اجتماعی نوازش کنید.

به روز رسانی های مکرر فیس بوک، تغییرات الگوریتم و ویژگی های جدید ممکن است سخت باشد. اما با 2.91 میلیارد کاربر که هر کدام به طور متوسط ​​19.6 ساعت در ماه را صرف خواندن، تماشا، لایک کردن، پیمایش و نظر دادن می کنند، چیزهایی است که باید بدانید.

در اینجا برترین ترندهای فیس بوک است که باید هنگام ساختن یا اصلاح استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود در سال 2022 در صدر قرار بگیرید.

دانلود گزارش کامل ترندهای اجتماعی برای به دست آوردن یک تجزیه و تحلیل عمیق از داده های مورد نیاز برای اولویت بندی و برنامه ریزی استراتژی اجتماعی خود در سال 2022.

10 مورد از مهم ترین ترندهای فیس بوک در سال 2022

1. متاورس بچه جدید در بلوک است

این را تصور کنید: زمان بازگشت به مدرسه است. فیس بوک دیر سر کلاس حاضر می شود، با مدل موی متفاوت و کفش هایی با ظاهری آینده نگر. آنها می گویند تابستان را در یک خلوتگاه متحول کننده گذرانده اند و اکنون همه آنها به دنبال زندگی سه بعدی هستند. اوه، و آنها اکنون با “متا” پیش می روند.

این انتقال فیسبوک به متا است – البته اگر یک درام نوجوانانه وحشتناک بود. تغییر نام (که مربوط به شرکت است، نه خود شبکه اجتماعی) نشان دهنده تمرکز جدید مارک زاکربرگ بر متاورس است. این روش جدید اتصال، یک دنیای واقعیت افزوده سه بعدی مجازی با فرصت‌های جدید برای معاشرت، بازی، ورزش، آموزش و موارد دیگر است – مدیر عامل متا همه چیز را در اینجا توضیح می‌دهد.

آمارهای اولیه در مورد علاقه متا امیدوارکننده نیست (Statista دریافت که 68٪ از بزرگسالان در ایالات متحده “اصلاً” علاقه ای به پروژه متاورس فیس بوک در نوامبر 2021 نداشتند) اما هی، تغییر سخت است. فیسبوک 10 میلیارد دلار در متا سرمایه گذاری کرده است، بنابراین ما در حال مراقبت از آینده هستیم. تا اینجا، تشخیص اینکه آیا این بچه جدید قرار است باحال باشد یا نه، دشوار است.

2. قرقره ها یک پول ساز واقعی هستند

فیس بوک Reels در 150 کشور در دسترس است، و به گفته این شرکت، فرمت ویدیوی جدید فیس بوک “سریع ترین فرمت محتوایی است که تا به حال رشد می کند.”

حلقه‌ها همه جا هستند: در داستان‌ها، در تب Watch، در بالای فید اصلی و در سرتاسر فید خبری فیس‌بوک پیشنهاد می‌شوند. کلیپ های جلب توجه فقط یک راه دیدنی برای از دست دادن یک بعدازظهر کامل نیستند – آنها راهی برای سازندگان برای کسب درآمد در پلتفرم هستند.

ویدیوی آشپزی فیس بوک Reels

منبع: فیس بوک

سازندگان می توانند از حلقه های عمومی با تبلیغات همپوشانی کسب درآمد کنند (تا زمانی که بخشی از برنامه تبلیغات درون جریانی فیس بوک باشند). تبلیغات همپوشانی جلوی Reels نمایش داده می‌شود، بنابراین بینندگان می‌توانند همزمان کل Reel و آگهی را ببینند. دو نوع تبلیغات همپوشانی فیس بوک در حال حاضر عبارتند از تبلیغات بنری (که در پایین ظاهر می شوند) و تبلیغات برچسب (که سازنده می تواند در یک نقطه ثابت روی پست قرار دهد – مانند، می دانید، یک برچسب).

وقتی افراد بیشتری یک حلقه پولدار را مشاهده می‌کنند و با آن درگیر می‌شوند، سازنده پول بیشتری کسب می‌کند. طبق گفته فیسبوک، حداکثر درآمدی که می توانید داشته باشید 35000 دلار در ماه است. نه خیلی کهنه

نمی دانید چگونه هزینه تبلیغات فیس بوک خود را مدیریت کنید؟ این معیارهای هزینه تبلیغات فیس بوک در سال 2021 به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی در بودجه شما ممکن است.

3. گروه ها مرکزی تر هستند و مدیریت آنها آسان تر است

2022 در حال حاضر خبرهای خوبی را برای برندهایی که از Groups به عنوان بخشی از استراتژی های بازاریابی فیس بوک خود استفاده می کنند، به همراه داشته است. این شرکت برگه Groups را در سال 2019 دوباره طراحی کرد و به همه کاربران دسترسی سریع به Groups داد (و به شما یادآوری می‌کند که واقعاً دیگر نیازی به حضور در “هدیه تولد دفتر برای فرانک 2014” ندارید – خیلی درام است). از آن زمان، این پلتفرم بر Groups به عنوان راهی برای اتصال تاکید بیشتری کرده است.

در مارس 2022، فیس‌بوک «ویژگی‌های جدیدی را برای کمک به مدیران گروه فیس‌بوک برای حفظ امنیت و سلامت گروه‌های خود، کاهش اطلاعات نادرست، و تسهیل مدیریت و رشد گروه‌های خود با مخاطبان مرتبط برای آن‌ها اعلام کرد».

این ویژگی‌ها شامل امکان تعلیق موقت افراد از گروه‌ها و رد خودکار پست‌های دریافتی به مدیران است.

گروه‌های فیس‌بوک، کمک ادمین را مدیریت می‌کنند

منبع: فیسبوک

در همان اطلاعیه، فیس‌بوک به اشتراک گذاشت که مدیران گروه اکنون این قدرت را دارند که از طریق ایمیل افراد را برای پیوستن به گروه‌ها دعوت کنند، و گروه‌ها اکنون دارای کدهای QR نیز هستند — اسکن یکی شما را به صفحه درباره گروه می‌برد. گروه‌های فیس‌بوک نیز منبعی عالی برای ایجاد کسب‌وکار شما هستند (در اینجا بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهید).

4. مصرف کنندگان برای کسب اطلاعات در مورد برندها به فیس بوک مراجعه می کنند

گزارش روند سال 2022 Hootsuite نشان داد که 53.2٪ از کاربران جهانی اینترنت در سنین 16 تا 24 سال از شبکه های اجتماعی به عنوان منبع اصلی اطلاعات خود هنگام تحقیق در مورد برندها استفاده می کنند. این بدان معناست که در بیشتر مواقع، ژنرال Z به وب‌سایت یک شرکت مراجعه نمی‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه کسی هستند، چه چیزی ارائه می‌دهد یا چقدر هزینه دارد، در عوض، آنها در شبکه‌های اجتماعی خود جستجو می‌کنند.

نسل های جوان از شبکه های اجتماعی به عنوان منبع اصلی اطلاعات برند استفاده می کنند

چرا این مهم است؟ قدرت خرید ژنرال Z در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2026 بزرگترین پایگاه مصرف‌کننده در ایالات متحده باشد. برای فیس بوک، این به معنای ایجاد یک صفحه تجاری (در اینجا نحوه انجام آن است) و بهینه سازی آن برای آموزنده و کاربرپسند است.

خریداران دیجیتال Gen Z ایالات متحده و نفوذ 2020-2025

منبع: eMarketer

5. مسنجر ابزاری مناسب برای تجارت اجتماعی است

نه تنها مصرف کنندگان برای اطلاعات برند به رسانه های اجتماعی روی می آورند، بلکه از آن برای ارتباط سریع نیز استفاده می کنند. وقتی می‌پرسید شرایط کار در کارخانه آن‌ها بسیار عالی است یا نه، دیگر به info@verycoolpants.com ایمیل ارسال نکنید. در عوض، می توانید یک پیام مستقیم برای آنها ارسال کنید.

طبق گفته فیس بوک، مصرف کنندگان می گویند که توانایی ارسال پیام به یک کسب و کار باعث می شود که نسبت به برند احساس اعتماد بیشتری کنند. پیام‌رسانی راهی به‌موقع و شخصی برای ارتباط با یک کسب‌وکار است و آن کسب‌وکار را بیشتر با دنیای «اجتماعی» هماهنگ می‌کند تا دنیای کسب‌وکار—شما به جای ارسال ایمیل با استفاده از همان پلتفرمی که برای چت‌های معمولی با دوستان استفاده می‌کنید ارتباط برقرار می‌کنید. یا رفتن به فروشگاه

درختچه خوش شانس از پیام رسان برای تجارت استفاده می کند

منبع: فیس بوک

و در حالی که مسنجر برای مشتریان بسیار راحت است، اما می‌تواند برای کسب‌وکارها دردسر ایجاد کند—اگر نمی‌توانید از DM خود مطلع شوید، گم شدن یا نادیده گرفته شدن پیام‌ها به راحتی امکان‌پذیر است.

ابزارهایی مانند Hootsuite می توانند در این مورد کمک کنند. Inbox Hootsuite همه نظرات و DM های شرکت شما را در یک مکان جمع آوری می کند (و این فقط برای فیس بوک نیست – صندوق ورودی ما می تواند برای اینستاگرام، لینکدین و توییتر نیز استفاده شود. شما نیازی به جستجو در نمایه خود یا استفاده از داخلی فیس بوک ندارید. صندوق ورودی برای پاسخ به سوالات مشتری: Hootsuite آنها را برای شما جمع می کند.

یکی دیگر از پلتفرم‌های مفید برای افزودن به زرادخانه پیام‌رسانی، Heyday است. پلت‌فرم هوش مصنوعی مکالمه‌ای Heyday دارای یکپارچگی فیس‌بوک مسنجر است، به این معنی که می‌توانید از سیستم پیام‌رسانی بسیار هوشمند و خودکار Heyday برای برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان بدون نیاز به پاسخ دادن به هر DM به صورت جداگانه استفاده کنید. به آن مانند یک اجاق گاز آهسته فکر کنید: آن را روشن کنید، بگذارید کار را انجام دهد و دوباره وارد شوید تا… کوفته‌ها را پیدا کنید! (یا، می دانید، فروش است.)

6. کسب و کارهای بیشتری (و مصرف کنندگان) از فروشگاه های فیس بوک استفاده می کنند

از زمان معرفی فروشگاه‌های فیسبوک در سال 2020 (در ابتدای همه‌گیری کووید-19، زمانی که بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی در سراسر جهان بسته شدند)، کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک روشی رسمی برای فروش روی پلتفرم داشتند. تا ژوئن 2021، فروشگاه های فیس بوک ماهانه یک میلیون کاربر جهانی و 250 میلیون فروشگاه فعال در سراسر جهان داشت.

بنابراین، جنبه تجارت اجتماعی فیس بوک همچنان در حال رشد است. برخی از برندها گزارش می دهند که فروش در فروشگاه های فیس بوک 66 درصد بیشتر از سایت های خودشان است. حتی می توانید از فیس بوک برای ارسال و پذیرش پرداخت (سلام، فیس بوک پی) برای کسب و کار خود و ارسال پول به دوستان یا اهداف خیریه استفاده کنید.

7. خرید زنده در حال افزایش است

خرید زنده پاسخ فیس بوک به مصرف کنندگانی است که می خواهند تجربه تعاملی بیشتری داشته باشند – و به مشاغلی که می خواهند محصولات خود را در عمل به نمایش بگذارند. فیس بوک دومین پلتفرم محبوب در جهان برای این نوع محتوا است و شرکت ها از افرادی که دوست دارند محتوا را در زمان واقعی تجربه کنند، پول نقد می کنند.

نکات زیبایی در تابستان برای خرید زنده فیس بوک

منبع: فیس بوک

خرید زنده علاوه بر جذاب‌تر بودن از یک تبلیغ معمولی، به شرکت‌ها امتیازهای معتبری می‌دهد. قرار دادن چهره ای برای برند خود باعث می شود که شما توجه اسکرولرها را به خود جلب کنید، و انسانی کردن حساب شما همیشه چیز خوبی است (ممکن است طعنه آمیز باشد، اما دنیای مجازی رسانه های اجتماعی همیشه به محتوایی که بسیار واقعی است اهمیت می دهد) .

شفاف‌تر (یا آسیب‌پذیرتر!) نسبت به محتوای ویدیویی زنده سخت است، و این می‌تواند به افزایش فروش محصولات شما کمک کند.

8. فیس بوک لایو تقویت شده توسط همه گیری همچنان قوی باقی می ماند

فیسبوک لایو البته فقط برای خرید نیست. به خصوص در طول همه‌گیری COVID-19، ویدیوهای زنده این پلتفرم به مردم اجازه می‌داد اخبار، رویدادها و حتی کنسرت‌ها را با خیال راحت از خانه پخش کنند. و حتی با بهبود بیماری همه گیر و بازگشت رویدادهای حضوری، بسیاری از مردم همچنان برای ویدیوهای زنده و مجازی به فیس بوک مراجعه می کنند.

آمار محتوای زنده بینندگان ویدیوهای اجتماعی ایالات متحده

منبع: eMarketer

از نوامبر 2021، فیس‌بوک پس از یوتیوب در زمینه پخش ویدیوی زنده در رتبه دوم قرار داشت (بدیهی است که یوتیوب قدرتمند و تثبیت شده کاملاً بر تماشاگران ویدیو در همه جا تسلط دارد).

9. فیس بوک در حال کاهش «محتوای مضر» است

همانطور که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند سرگرم‌کننده و نشاط‌آور باشند، همیشه ترول‌ها، ربات‌ها و آن عمه‌ای وجود دارند که سعی می‌کنید در شام‌های خانوادگی با آنها صحبت نکنید. (بله، چه کسی می دانست که میم مینیون می تواند اینقدر تحریک کننده باشد؟)

تنظیم اینترنت بسیار دشوار است، اما طبق گزارش اجرای استانداردهای جامعه فیس بوک در سال 2021، شیوع محتوای مضر در فیس بوک در برخی مناطق به لطف «فناوری های تشخیص پیشگیرانه بهبود یافته و توسعه یافته» کاهش یافته است.

در سه ماهه چهارم سال 2021، این شرکت در مورد 4 میلیون قطعه محتوای دارویی (در مقایسه با 2.7 میلیون در سه ماهه سوم)، 1.5 میلیون قطعه محتوای مرتبط با سلاح گرم (از 1.1 میلیون) و 1.2 میلیارد قطعه محتوای هرزنامه (از 777) اقدام کرد. میلیون).

شیوع سخنان تنفر در فیس بوک در مقابل اینستاگرام

منبع: Facebook’s 2021 گزارش اجرای استانداردهای جامعه

فیس‌بوک همچنین گزارش داد که در بین سال‌های 2021 و سال قبل از آن، سخنان تنفرآمیز بسیار کم شده است (اجازه ندهید این نمودار افراطی شما را فریب دهد – مقیاس بسیار کوچک است). این تا حدی به دلیل پیشرفت در هوش مصنوعی است – یک بهینه ساز یکپارچگی تقویت شده، شخصی سازی بهبود یافته و یادگیرنده Meta-AI Few Shot.

با این حال، سیاست به ظاهر سختگیرانه این شرکت در مورد پست های مضر کاملاً کامل نیست. برای مثال، فیس‌بوک خاطرنشان می‌کند که فناوری «هوشمند» آن تعداد زیادی محتوا را در حوالی ماه آگاهی از سرطان سینه در سال 2020 نشان می‌دهد. گزارش سال 2021 می‌گوید که فیس‌بوک «برای بهبود دقت اجرای محتوای بهداشتی، از جمله محتوای مرتبط با سرطان سینه کار می‌کند. و جراحی ها» و اینکه «اجرای بیش از حد قابل توجهی کمتر در سال گذشته وجود داشت [2021’s] ماه آگاهی از سرطان پستان.”

10. Facebook Marketplace ابزاری برای خرید محلی است

از ژانویه 2022، تبلیغات بازار فیس بوک می تواند به 562.1 میلیون نفر بالقوه برسد – که تعداد زیادی از خریداران آنلاین هستند. و در حالی که Marketplace اغلب توسط افراد برای فروش مبلمان مستعمل یا لباس های نامناسب خریداری شده در یک خرید آنلاین بسیار پشیمان کننده استفاده می شود، همچنین یک پلت فرم عالی برای کسب و کارهای ایالات متحده است که محصولات جدید می فروشند (و می تواند برای خودرو و املاک و مستغلات در برخی موارد استفاده شود. کشورها).

بنابراین تفاوت فیس بوک مارکت با فروشگاه های فیس بوک چیست؟ در واقع، موضوع به موقعیت مکانی مربوط می شود – به طور کلی، مصرف کنندگان در بازار برای اقلام موجود در یک منطقه جغرافیایی خاص جستجو می کنند. اکثر تراکنش‌های بازار شامل برداشتن کالا از سوی مصرف‌کننده به صورت حضوری است، که در نوع معاملات تجارت الکترونیکی که از طریق فروشگاه‌های فیسبوک انجام می‌شود، رایج نیست.

به عبارت دیگر، اگر به دنبال خرید محلی هستید، Marketplace مکان خوبی برای شروع است.

به طور کلی، روندهای 2022 فیس بوک تماماً در مورد تجارت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی است – ارتباط برندها با مصرف کنندگان، ارتباط مصرف کنندگان با برندها و برای همه کاربران برای داشتن تجربه قوی تر و مثبت تر در برنامه آسان تر می شود. پیشرفت در فناوری هوش مصنوعی دنیای مجازی را بیش از پیش شبیه دنیای واقعی می کند. بنابراین متا.

با استفاده از Hootsuite حضور فیسبوک خود را در کنار سایر کانال های رسانه اجتماعی خود مدیریت کنید. از یک داشبورد، می‌توانید پست‌های برند را برنامه‌ریزی کنید، ویدیو را به اشتراک بگذارید، مخاطبان خود را درگیر کنید و تأثیر تلاش‌های خود را بسنجید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

به راحتی صفحه فیس بوک خود (+ سایر حساب های رسانه های اجتماعی) را مدیریت کنید و با Hootsuite در زمان صرفه جویی کنید. برنامه ریزی کنید، درگیر شوید، تجزیه و تحلیل کنید، اجرا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید