به گفته FTC، متا والدین را در مورد اینکه چقدر می توانند بر ارتباطات فرزندانشان در برنامه مسنجر کیدز کنترل داشته باشند، گمراه کرده است.

متا

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده، شبکه اجتماعی فیس بوک متعلق به شرکت متا برای گمراه کردن والدین در مورد محافظت فرزندان متهم در نتیجه متا نمی تواند به داده های مربوط به کودکان دسترسی داشته باشد زیر 18 سال کسب درآمد

بر اساس گزارش رویترز، FTC گفته است که متا والدین را در مورد اینکه چقدر می توانند بر ارتباطات فرزندانشان در برنامه مسنجر کیدز کنترل داشته باشند، گمراه کرده و همچنین میزان دسترسی توسعه دهندگان برنامه به داده های خصوصی کاربران را نادرست معرفی کرده است. این اقدامات خط مشی رازداری 2019 را نقض می کند.

FTC تغییراتی را پیشنهاد داده است که از جمله آنها جلوگیری از کسب درآمد فیس بوک از داده های کاربران زیر 18 سال است. متا همچنین با محدودیت های گسترده ای در استفاده از فناوری تشخیص چهره مواجه خواهد شد.

متا در بیانیه‌ای گفت که اقدام FTC یک «شلیک سیاسی» است و این سازمان در انجام چنین اقدامی علیه «شرکت‌های چینی مانند TikTok» شکست خورده است. متا اکنون 30 روز فرصت دارد تا پاسخ خود را ارسال کند. این غول رسانه های اجتماعی همچنین می تواند در دادگاه تجدید نظر شکایت کند.

متا، که مالک اینستاگرام نیز هست، بیش از 98 درصد از درآمد خود را از تبلیغات دیجیتالی که از اطلاعات شخصی کاربران استفاده می کند، به دست می آورد.

قراردادهای قبلی متا و FTC

FTC دو بار با متا در مورد نقض حریم خصوصی توافق کرده است. اولین مورد در سال 2019 رخ داد، زمانی که متا با پرداخت 5 میلیارد دلار جریمه برای حل و فصل دعوی از سال 2012 که ادعا می کرد کاربران را در مورد میزان کنترل آنها بر داده های شخصی خود گمراه می کند، موافقت کرد. FTC همچنین تلاش کرد تا از خرید متا سازنده محتوای VR Unlimited جلوگیری کند، اما در دادگاه شکست خورد.

این آژانس همچنین دو سال پیش از دادگاه فدرال خواست تا متا را مجبور کند اینستاگرام را که در سال 2012 به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد و واتس اپ را که در سال 2014 به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری کرد، بفروشد. این موضوع همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید