“استادیوم گوگل” در راه است. پیشنهاد احتمالی گوگل برای خرید حق نامگذاری تاتنهام هاتسپور
گزارش جدید حاکی از آن است که گوگل در حال مذاکره با باشگاه فوتبال تاتنهام انگلیس برای قرار دادن نام خود در ورزشگاه این تیم ورزشی است.
گزارش جدیدی حاکی از آن است که گوگل در حال بررسی شرایط خرید حق نام گذاری ورزشگاه باشگاه فوتبال است خار انگلیس اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از مذاکرات طرفین در دست نیست، اما به نظر می رسد در صورت توافق، نام این ورزشگاه باشد. Google Playground (Google Playground) تغییر خواهد کرد.
به گزارش وبسایت The Athletic، گوگل در حال مذاکره با باشگاه تاتنهام هاتسپر در لیگ برتر انگلیس برای خرید حق نام گذاری ورزشگاه آنها است. پیشتر «دانیل لوی» رئیس هیئت مدیره این باشگاه گفته بود فروش حق نام گذاری این ورزشگاه در صورت دریافت پیشنهادات مناسب قابل بررسی است.
بر اساس این گزارش، نام خاصی برای این ورزشگاه انتخاب نشده است، اما محتمل ترین گزینه “Google Playgroundایس سه سال پیش شایعه ای مبنی بر اینکه این باشگاه حق نام گذاری ورزشگاه خود را به شرکت هایی مانند گوگل و فدکس داده است.
آیا گوگل و تاتنهام با هم کار می کنند؟
تاتنهام در سال 2017 با نام استادیوم قدیمی خودوایت هارت لیناو خداحافظی کرد و مسابقات خود را برای مدت کوتاهی در ورزشگاه ومبلی انجام داد. سپس این باشگاه در سال 2019 با این نام به ورزشگاه جدید خود نقل مکان کرد ورزشگاه تاتنهام هاتسپر او حرکت کرد.
بسیاری از باشگاه های انگلیسی حق نام گذاری ورزشگاه های خود را به برندهای مختلف فروخته اند. مثلا اسم ورزشگاه انبار مهمات برای چندین سال،ورزشگاه اماراتتغییر کرد با توجه به اینکه گوگل در همکاری با تیم های ورزشی کم تجربه نیست و قبلا در فرمول 1 و NBA همکاری داشته است، اصلا دور از ذهن نیست که این بار به فکر همکاری بیشتر در دنیای فوتبال باشد.
با حضور تاتنهام در لیگ قهرمانان، گوگل می تواند با این معامله بازتاب بین المللی مناسبی برای خود ایجاد کند. شایان ذکر است که سایر برندهای بزرگ مانند Spotify آنها هم وارد دنیای فوتبال شدند. اسپاتیفای چند ماه پیش از عقد قرارداد با باشگاه اسپانیایی بارسلونا برای کسب حق نامگذاری ورزشگاه این تیم خبر داد.