تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات اینستاگرام یکی از بهترین روشهای معرفی خدمات و محصولات به تعداد زیادی از کاربران در فضای مجازی است. در این مقاله از سایت همیارسوشال قصد داریم مقوله «تبلیغات در اینستاگرام» را به صورت کامل به شما عزیزان توضیح دهیم.
اهمیت تبلیغات اینستاگرام برای کسب و کارها
اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر در دنیا است که در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال در خود جای داده است. این شبکه اجتماعی در سالهای گذشته با سرعت بالایی رشد کرده و این رشد موجب شده امروزه تبلیغات اینستاگرامی برای اکثر شرکتها و کسب و کارها بسیار کارآمد و خوب واقع شود. این که چرا باید در اینستاگرام تبلیغ کنیم سوالی است که شاید برای شما هم به عنوان مدیر یک کسب و کار مطرح شود.
در واقع اینستاگرام به دلیل آن که روشهای مختلفی را برای انتشار محتوا در نظر گرفته و از قابلیتهای جذابی برای مدیریت صفحات تجاری برخوردار است، یک محیط عالی برای کسب و کارهایی است که نوپا بوده و در میان مردم خیلی شناخته شده نیستند. مدیران این بنگاههای تجاری و اقتصادی میتوانند با صرف هزینههای به مراتب پایینتر از هزینههای گزاف تبلیغاتی دیگر، اقدام به معرفی برند خود در صفحات با دنبال کننده بالا نمایند و از این طریق هم بازدید خوبی کسب کنند هم افراد بیشتری را ترغیب به دنبال کردن صفحه کسب و کارشان نمایند.
بازدهی هزینه تبلیغات در اینستاگرام و تضمین فعالیت کاری شما
تبلیغات اینستاگرام یکی از روشهای تبلیغات در بستر فضای مجازی است و میتوانید از آن برای هر چه بیشتر دیده شدن کسب و کارهایتان استفاده نمایید. با کمی تحقیق و پژوهش در حوزه اینترنت، حتما کسب و کارهای زیادی را مشاهده کردهاید که در شبکههای اجتماعی مختلف فعالیت کرده و برای بیشتر دیده شدن تبلیغ خود را در صفحات و توسط افراد معروف انجام میدهند. سوالی که شاید برای شما هم پیش بیاید این است که «آیا تبلیغات اینستاگرام به نسبت هزینه کهای برای آن پرداخت میکنیم بازدهی دارد یا خیر؟» در جواب این سوال میتوان گفت بله؛ از آن جایی که بیش از نیمی از جمعیت مردم ایران در این بستر عضو بوده و به صورت روزانه فعالیت میکنند، تبلیغات اینستاگرامی راهکاری عالی برای آشنایی این افراد با برند شما میباشد.
اغلب صفحات معروف و اینفلوئنسرهایی که در اینستاگرام اقدام به تبلیغات میکنند، برای تبلیغ برند شما هزینه زیادی دریافت نکرده و شاید مبلغ درخواستی آنها چند برابر کمتر از مبلغی باشد که برای تبلیغات در فضای واقعی (مثل بیلبوردها) پرداخت میکنید. از این رو مطمئن باشید با پرداخت هزینه تبلیغات اینستاگرام، نه تنها فروشتان در کوتاه مدت افزایش پیدا میکند بلکه با پیدا کردن مشتریان ثابت و ماندگار، بقای کسب و کارتان را تضمین میکنید.
مزایای تبلیغات اینستاگرام برای تبلیغ دهنده و تبلیغ کننده
تبلیغات در اینستاگرام همواره مزایای بسیار زیادی را برای تبلیغ کنندگان و حتی تبلیغ دهندگان به همراه داشته است. در واقع این فرآیند یک فرآیند دو سر سود که است همه در آن نفع میبرند. تبلیغات اینستاگرام روش تبلیغاتی مدرنی است که نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی هزینه بسیار کمتری دارد. در واقع شما با انجام تبلیغات در این شبکه اجتماعی تا حد قابل توجهی در هزینه هایتان صرفه جویی خواهید کرد. همچنین بستر اینستاگرام به گونهای است که به راحتی هرچه تمامتر میتوانید در آن مشتریانتان را مدیریت کنید. علاوه بر این موارد، در اینستاگرام همیشه با مشتریان خود در تماس هستید و با افزایش فروش و ارائه هرچه بهتر خدمات بازار خود را گستردهتر خواهید کرد. اینستاگرام به عنوان یک سکوی پرتاب برای برند شما مطرح بوده و میتواند بیشترین بازدهی را در تبلیغات کسب و کار شما برایتان به ارمغان بیاورد. طراحی و اجرای تبلیغات اینستاگرام بسیار آسان بوده و شما میتوانید از طریق صفحات پرمخاطب اینستاگرامی برای جذب مشتریان خود اقدام کنید.
علاوه بر این، امکانات فوق العادهای که اینستاگرام برای بدست آوردن آمار و ارقام برای صاحبان کسب و کار ایجاد کرده است به شما این امکان را میدهد نتایج تبلیغات اینستاگرامیتان را به شکلی دقیق و عالی در اختیار داشته باشید. در کنار این موارد، همان طور که گفته شد قشرهای مختلفی از افراد در اینستاگرام حضور دارند و همین امر موجب دسترسی سریعتر به مخاطبانی با انواع سلیقهها میشود. در اینستاگرام برای این که مخاطبان را از تمام فعالیتها و محصولاتتان باخبر کنید، کافیست هزینهای اندک را بجای هزینههای تبلیغاتی سرسامآور پرداخت کنید. اگر عملکرد خوبی در زمینه تبلیغات داشته و بتوانید با پیشی گرفتن از رقبا به منظور جذب هرچه بیشتر مشتریان جایگاهتان را تثبیت کنید، سودهای کلانی منتظر شما خواهد بود.
افزایش اعتماد و تعامل کاربران با تبلیغ در اینستاگرام
تعداد فالوور و دنبال کنندههای هر پیج در اینستاگرام نشان دهنده میزان محبوبیت آن صفحه در میان کاربران است. در پیجهای تجاری و فروشگاهی، تعداد فالوورها میتواند نمایانگر اعتبار آن فروشگاه باشد. با انجام تبلیغات اینستاگرام روز به روز بر تعداد فالورهای شما افزوده میشود. اگر شما هم صاحب مشاغل آنلاین در این شبکه اجتماعی هستید و دوست دارید از توجه کاربران زیادی بهرهمند شوید، بهترین راهکار انجام تبلیغات اینستاگرام است. اگر قصد دارید تا نظر مخاطبان اینستاگرام را به محصولات خود جلب کنید، باید به صفحهتان ارزش داده و تبلیغات آن را در پیجهای معتبر داشته باشید.
ارزش هر صفحه و اعتبار آن در اینستاگرام به تعداد بازدیدهایی است که از آن به عمل میآید. یکی از مهمترین روشهایی که میتواند روند افزایش بازدید پیج اینستاگرام شما را سرعت بخشد خرید تبلیغات اینستاگرام است.
صرفه جویی در وقت با تبلیغات اینستاگرام
انجام تبلیغات اینستاگرامی به کاربران کمک میکند تا کسب و کارشان را به شکل بهتری در معرض دید مخاطبانی که در این شبکه اجتماعی قرار دهند. اکانتی که شما تبلیغ آن را میکنید میتوانید در کوتاه مدت توسط بسیاری از مخاطبان دیده شود و این یعنی با انجام تبلیغات اینستاگرام یک بستر عالی را برای دیده شدن فعالیتهای خود فراهم میکنید. اگر شما هم جزو کسانی هستید که مایلند با صرف کمترین هزینه، فعالیتهایشان را در اینستاگرام به بهترین شکل در معرض نمایش دیگر کاربران قرار دهند، خرید تبلیغات اینستاگرام به شما کمک فراوانی میکند. قطعا انجام تبلیغات اینستاگرام در صفحاتی با فالوورهای زیاد، بستری مناسب را برای تبدیل بازدید کننده به مشتری برای کسب و کار شما فراهم کرده و در نهایت منجر میشود محصولات شما بیش از پیش فروخته شود.
مقاله پیشنهادی: آموزش بازاریابی در اینستاگرام
در کنار تبلیغ، داشتن یک اکانت اینستاگرام با تعداد فالوورهای بالا نیز اعتماد بازدید کنندگان و مشتریانتان را افزایش داده و موجب تعامل بیشتر این افراد با کسب و کار شما خواهد شد. شبکه اجتماعی اینستاگرام جزو آن دسته از شبکههای اجتماعیای است که کسب و کارهای زیادی در آن فعالیت داشته و اگر این کسب و کارها اگر بخواهند از صفر و بدون هیچ تبلیغاتی شروع کنند، بایستی زمان زیادی را صرف جمع آوری فالوور و ایجاد اعتماد متقابل نمایند. با خرید تبلیغات اینستاگرام به صورت حاضر و آماده میتوانید چندین قدم از رقبای خود جلوتر باشید.
چگونه تبلیغات اینستاگرام تهیه کنم؟
چگونه تبلیغات اینستاگرام تهیه کنم؟ این سوال جزو سوالات پرتکرار کاربرانی است که قصد دارند یک تبلیغات عالی را برای انتشار در پیجهای مختلف دیگر تهیه کنند. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که «چگونه تبلیغات اینستاگرامی عالی تهیه کنم؟» تا پایان این بخش همراه ما باشید تا با فرآیند صفر تا صد تهیه بهترین تبلیغات اینستاگرام آشنایتان کنیم.
تبلیغات اینستاگرام چیست؟
قبل از مرور فرآیند تهیه تبلیغات اینستاگرام، لازم است با این نوع از تبلیغات بیشتر آشنا شوید. تبلیغات اینستاگرام تبلیغاتی است که در پیجهای اینستاگرامی مختلف درج شده و در آن معمولاً یک یا چند لینک به صفحه فردی که تبلیغات را تهیه کرده است داده میشود. تبلیغات اینستاگرامی در سالهای اخیر تاثیر بسیار زیادی روی افزایش اعتبار صفحات و کاربران آنها داشته و به این واسطه این تبلیغات ها، کاربران و صفحات زیادی به درآمدهای شگرفت رسیده اند.
تهیه تبلیغات اینستاگرامی، انتشار آن در صفحات مختلف و وجود لینک صفحه شما در آن، سه مرحلهای است که در نهایت موجب کسب اعتبار بیشتری برای پیج شما در اینساگرام شده و کاربران را ایجاب میکند تا توجه ویژهتری به پیج شما داشته باشند. البته لازم به ذکر است که هدف از تهیه تبلیغات اینستاگرام تنها افزایش اعتبار نزد کاربران نبوده و اگر تبلیغات شما به شکلی اصولی تهیه شود، میتواند کاربران بسیار زیادی را به سمت پیج شما فراخوانی کند. خیلی از کاربران از ما میپرسند که یک تبلیغات خوب چه ویژگیهایی داشته و «چگونه تبلیغات اینستاگرامی تهیه کنیم» تا مخاطبان بیشتری جذب صفحه شوند؟ در ادامه با ۵ گام اصلی که در واقع پاسخ به این سوال است در خدمت شما هستیم.
تعیین هدف و سبک
تبلیغات اینستاگرام در واقع نوعی محتوای متنی، صوتی و تصویری است که میتواند به شکلهای مختلفی تهیه و در پیج مقصد منتشر شود. به طور کلی همواره مهمترین سوالی که باعث میشود یک تبلیغات اینستاگرامی به شکل بهتری تهیه شود، هدف از تهیه آن است. اگر در ابتدای مسیر هدف خود را از تهیه تبلیغات اینستاگرام مشخص کنید. این طوری در طول تهیه آن میدانید که قرار است چه چیزی را به مخاطب القا نمایید و در مواردی که لازم بود روی آن تاکید میکنید.
گاهی اوقات هدف شما از تهیه تبلیغات اینستاگرام آموزش یک موضوع است و گاهی تبلیغ یک محصول یا خدمت، اساس تبلیغات شما را تشکیل میدهد. برای اهداف مختلف سبکهای مختلفی از طراحی تبلیغات مطرح است و این هدف است که سبک تبلیغات اینستاگرام را مشخص میکند. از این رو پیش از هر چیزی تعیین کنید که تبلیغات اینستاگرام برای چه منظوری تهیه شده و میخواهید چه چیزی را به کاربر بگوید.
شناخت ویژگی مخاطب
شناخت مخاطب، دومین گام در تهیه یک تبلیغات اینستاگرامی عالی است. همان طور که میدانید هر پیج در حوزه خاصی فعالیت میکند و هر حوزه نیز مخاطبان ویژه خود را دارد. حتی اگر مخاطب پیج شما عموم مردم باشند، باز هم خاصیت تبلیغات اینستاگرامی شما باید به گونهای باشد که توسط عموم مردم مورد استقبال قرار بگیرد. در حوزه بازاریابی، یک مفهوم بسیار کاربردی وجود دارد که کلید موفقیت بسیاری از افراد است. این کلید طلایی «شناخت پرسونای مخاطب» نام دارد. یعنی شما باید بدانید که روبرویتان چه فردی قرار گرفته تا با توجه به ویژگیهای آن فرد محتوای خاصی را برای وی در نظر بگیرید. ما به صورت ناخودآگاه در زندگی شخصیمان با توجه به پرسونای مخاطب رفتارهایمان را صورت میدهیم.
به طوری که رفتار و محتوای ارائه شده از سمت ما برای یک فرد میانسال نسبت به یک کودک تفاوتهای زیادی دارد. در واقع در محتوای تبلیغات هم همین این موضوع صدق کرده و باید ببینید که مخاطب اصلی کسب و کار و صفحهتان چه ویژگیهایی دارد و سپس با توجه به آن ویژگیها، تبلیغات مناسبی را تهیه کنید. طبیعی است تبلیغات اینستاگرامی که برای مخاطبان یک سایت آرایشی که اغلب خانمهای جوان مخاطب آن هستند تهیه میشود با تبلیغاتی که برای یک صفحه فروش سنگ تهیه میشود تفاوتهای چشمگیری داشته باشد و اینجا است که شناخت پرسونای مخاطب تفاوتها را رقم میزند.
شناخت کلمات شاخص و استفاده در تبلیغات
خودتان را جای کاربر قرار داده و فکر کنید اگر جای او بودید برای پیدا کردن صفحه موردنیازتان چه عناوینی را جست و جو میکردید یا روی چه تبلیغهایی کلیک میکردد؟ شناخت عناوین پر جست و جویی که توسط اغلب مخاطبان یک صفحه در قسمت سرچ اینستاگرام مورد استفاده قرار گرفته است، به شما کمک میکند از این کلمات به صورت ویژهتری در تبلیغات اینستاگرامیتان استفاده نمایید.
در واقع بکارگیری کلمات شاخص و پرمخاطب در طول تبلیغات، نه تنها باعث دیدن کامل تبلیغ توسط کاربر میشود، بلکه از نظر اعتبار هم تاثیر مثبتی روی جایگاه صفحه شما در ذهن مخاطب دارد. از این رو با شناخت کلمات شاخص مناسب سعی کنید دقیقا همان چیزی که اغلب کاربران به دنبالش هستند را در تبلیغات اینستاگرامی بازتاب دهید.
استفاده از عناوین و تصاویر خلاقانه و جذاب
شما خودتان به عنوان مخاطب، وقتی وارد یک صفحه میشوید در ابتدا به چه چیزهایی دقت میکنید؟ مطمئناً اگر «عناوین و تصاویر به کار رفته در پست» اولین جواب شما نباشد، جزو موارد نخستی است که آن را دنبال میکنید. طبق تحقیقات به عمل آمده، اکثر مخاطبان وقتی وارد یک صفحه میشوند در ابتدا به عکسهای موجود در آن نگاهی انداخته و با اسکرول کردن صفحه سعی میکنند یک شِمای کلی از مطلب صفحه را در ذهن خود ایجاد نمایند.
این یعنی عناوین و تصاویر مورد استفاده در پیج جزو مهمترین موارد در تبلیغات اینستاگرام است که کاربران را تحت تاثیر خود قرار میدهد. پس سعی کنید از سرتیترهای جذاب و تصاویر غیر کلیشهای استفاده کنید که نظر مخاطب را جلب کرده و در آن عباراتی که کاربران زیاد جست و جو میکنند به کار رفته باشد. تجربه نشان داده در هر زمینهای خلاق باشید به موفقیت میرسید؛ پس سعی کنید در تهیه تبلیغات اینستاگرام هم خلاقیت را چاشنی کار کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود.
ویراستاری و نگارش نهایی تبلیغ
شاید خیلی از طراحان تبلیغات اینستاگرام تا چهارمین گام در تهیه تبلیغات به شکل عالی پیشروی نمایند، اما یکی از مهمترین مراحل تهیه تبلیغ یعنی ویراستاری آن را فراموش کنند. همین سهل انگاری موجب میشود در قسمتهایی از تبلیغات ناهماهنگی بین جملات و تصاویر یا منظور فردی که داخل تبلیغ است رخ دهد. این ناهماهنگی مطمئناً از کیفیت تبلیغات اینستاگرام میکاهد. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است پس از تهیه متن و تصویر تبلیغات، حداقل یک بار آن را به دقت مرور کرده ویرایشاتی نظیر اصلاح کلمات، قرار دادن علائم نگارشی و آیکونهای مختلف در تصویر یا فیلم و بررسی اجزای تبلیغ را به دقت اعمال کنید.
ایجاد کسب و کار موفق و پایدار با انجام تبلیغات در اینستاگرام
اگر میخواهید کسب و کاری موفق و پایدار در فضای اینستاگرام داشته باشید، بایستی از همان ابتدا تبلیغات مناسبی را برای نشان دادن خدمات و به نمایش گذاشتن محصولات خود ایجاد کنید. با انجام تبلیغات اینستاگرام، در مراحل بعدی جذب بازدید بیشتر و یافتن مشتریهای جدید جزو اهدافتان خواهد بود. در این سالها که شبکههای اجتماعی به یک عضو جدانشدنی از زندگی روزمره بسیاری از جوامع تبدیل شده است، انجام تبلیغات در شبکههای اجتماعی عاقلانهترین کار برای افزایش سود و فروش است. اینستاگرام یکی از بزرگترین و محبوبترین پلت فرمهای اجتماعی است که در آن انواع و اقسام قشرهای جامعه حضور دارند. همین امر موجب شده کسب و کارهای مختلف برای معرفی محصولات و خدماتشان در این پلت فرم عضو شده و فعالیت کنند.
یک میانبر و راهکار عالی برای این که چند قدم جلوتر از کسب و کارهای رقیب باشید، انجام تبلیغات اینستاگرام است. در واقع شما با خرید تبلیغات اینستاگرام در ازای پرداخت هزینهای نه چندن زیاد، کسب و کارتان را در صفحه دیگری که هزاران دنبال کننده در خود جای داده است به این افراد نشان میدهد. این یعنی دیگر نیازی نیست از نقطه صفر شروع کرده و وقت ارزشمندتان را صرف جمع آوری فالور و معرفی خدمات و محصولات کنید. بلکه در ازای پرداخت هزینهای اندک، نیمی از راه را در یک آن طی کرده و نسبت به دیگر رقیبانتان پیشتاز خواهید شد.
کیفیت تبلیغاتتان را در بالاترین سطح نگه دارید
اگر شما هم جزو کسانی باشید که با زیر و بم اینستاگرام آشنا بوده و اطلاعات خوبی درباره آن دارند، حتما این را میدانید که تبلیغات بیکیفیت تاثیر منفی روی ایجاد اعتماد در مشتری داشته و به نوعی نشانه ضعف یک کسب و کار میباشد. تجربه نشان داده هرچه تعداد فالورهای بیشتری در صفحهای که تبلیغات اینستاگرامیتان را در آن میکنید حضور داشته باشند، مشتریان بیشتر و در نتیجه سود بیشتری هم کسب خواهید کرد. به همین علت پیجهای فروشگاهی و افرادی که میخواهند با طیف گستردهتری از مخاطبین اینستاگرام تعامل داشته باشند باید از طرق مختلف برای افزایش مشتریان اینستاگرام از طریق خرید تبلیغات اینستاگرام صفحهشان اقدام کنند.
از این رو یکی از بهترین و به صرفهتان روشها برای افزایش فالوور اینستاگرام و مخاطبین یک کسب و کار اینستاگرامی در سریعترین زمان، خرید تبلیغات اینستاگرامی میباشد. با خرید تبلیغات اینستاگرامی میتوانید به افزایش چشمگیر تعامل مشتریان با صفحهتان امیدوار بوده و در صورت رعایت یک سری نکات، صفحهتان را در کوتاه مدت با رشد بسیار زیادی همراه کنید. جهت خرید تبلیغات اینستاگرامی پربازده میتوانید با متخصصین سایت ما مشورت کرده تا هم تعرفههای مناسبتری در اختیارتان باشد و هم از تجربه ارائه خدمت در بالاترین کیفیت و سریعترین زمان ممکن لذت ببرید.
قبل از تبلیغات، حتما با یک مشاور بازاریابی صحبت کنید
همان طور که میدانید برای فروش بیشتر در اینستاگرام و جذب تعداد زیادی از مخاطبان، باید محصولات، خدمات و به طور کلی صفحهتان را به انبوهی از مخاطبان نشان داده و کاری کنید فرد با دیدن تبلیغات صفحه تان، به صورت ناخودآگاه وارد پیجتان شده و به شما اعتماد کند. از این رو میتوان نتیجه گرفت که فرآیند جذب اعتماد مشتری در تبلیغات اینستاگرام ارتباط مستقیمی با کیفیت تبلیغات دارد. این یعنی هر چه تبلیغات بهتری داشته باشید، مشتریان زیادتری هم به شما اعتماد کرده و از محصولات و خدماتتان دیدن میکنند.
برای افزایش کیفیت تبلیغات اینستاگرامی راهکارهای زیادی وجود دارد که در این بین مشورت با یک متخصص خبره و حرفهای یکی از بهترینِ آن هاست. از آن جایی که تقریبا تمام افرادی که در ایران دارای کسب و کار هستند مخاطبان و مشتریانی ایرانی دارند، لازم است تا با یک متخصص تبلیغات اینستاگرام مشورت کرده تا استراتژی صحیح کسب حداکثر بازدهی را داشته باشید.
تبدیل بازدید کننده به مشتری با تبلیغات اینستاگرام
تبلیغات اینستاگرام به کاربران کمک میکند تا کسب و کار و محصولاتشان را به شکل بسیار بهتری در معرض دید مخاطبان قرار داده و نتیجه بهتری از فعالیت در این شبکه اجتماعی کسب کنند. تبلیغات اینستاگرامی که شما انجام میدهید، باعث ایجاد یک بستر فوق العاده عالی را برای دیده شدن فعالیتهایتان شده و نوید بخش آیندهای درخشان برای صفحهتان است. از این رو اگر شما هم جزو کسانی هستید که مایلند با صرف کمترین هزینه، فعالیتها و محصولاتشان را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به بهترین شکل ممکن در معرض دید سایر کاربران قرار دهند، خرید تبلیغات اینستاگرام به شما کمک فراوانی میکند.
قطعا داشتن یک تبلیغ خوب و حرفهای در یک پیج مناسب، شرایط را برای تبدیل بازدید کننده به مشتری برای کسب و کارتان فراهم کرده و در نهایت منجر میشود محصولات شما بیش از پیش فروخته شود.
چرا در ایران تبلیغات اینستاگرامی بهترین نوع تبلیغات است؟
اینستاگرامی یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در ایران است که تبلیغات در آن مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب وکارها و بنگاههای اقتصادی کوچک و بزرگ قرار گرفته است. برای انجام فعالیتهای مناسب و موثر در اینستاگرام بهتر است با نوع کارکرد آن آشنا بوده و با توجه به این کارکرد از بهترین روشها برای افزایش مخاطبان استفاده نمایید. تبلیغات موثر در اینستاگرام بهتر است که با شکل و فرم این شبکه اجتماعی محبوب بیشتر آشنا شویم. این شبکه اجتماعی یکی از پلت فرمهای مبتنی بر عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران میدهد تا عکسها و ویدئوهای خود را به شکلهای مختلف منتشر کرده و در معرض دید کاربران دیگر قرار دهند. کاربران اینستاگرامی امکان استفاده از دهها فیلتر جذاب و دیجیتال را برای عکسهایشان داشته و میتوانند به کمک این فیلترها تصاویر زیباتری از خود و چیزهای مورد علاقهشان به اشتراک بگذارند. همین ویژگی اینستاگرام، یعنی مبتنی بودن بر تصویر باعث شده کاربران بسیار زیادی جذب آن شوند.
به طوری که امروزه بیش از ۴۵ میلیون نفر از ایرانیان در اینستاگرام فعالیت میکنند. در واقع اینستاگرام به جز یک شبکه اجتماعی ساده، یک بستر برای پیدا کردن نیازهای روزمره افراد هم میباشد. در باب اهمیت شبکه اجتماعی اینستاگرام همین را میتوان گفت که علاوه بر صدها میلیونها کاربر از سراسر دنیا، اینستاگرام میزبان هزاران کسب و کار اینترنتی هم میباشد. این کسب و کارها محصولات و خدمات مختلفی را به کاربران ارائه کرده و همواره با مدرنترین روشهای تبلیغاتی روز دنیا در حال معرفی محصولاتشان به کاربران هستند. امروزه یکی از پربازدهترین روشهای تبلیغات اینترنتی که اتفاقاً جزو اثرگذارترین مدلهای تبلیغات محسوب میشود، تبلیغات در اینستاگرام میباشد. اینستاگرام بستری است که برای خیلی از برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. چراکه میلیونها نفر با سلایق و ویژگیهای متمایز در آن عضو بوده و همین مورد نشان دهنده طیف عظیمی از کاربران است که قابلیت دیدن تبلیغ شما را دارند.
اصول و قواعد تبلیغات اینستاگرام
برای انجام هرکاری به بهترین نحو ممکن، باید از یک سری اصول و قواعد پیروی کرد. تبلیغات در اینستاگرام هم یکی از کارهایی است که اصول و قوانین خاص خود را داشته و شما با تجربهای که میتوانید در این زمینه به دست آورید، بهترین بازدهی را از تبلیغاتهایی که در اینستاگرام میکنید داشته باشید. ما در این قسمت از همیارسوشال قصد داریم شما را با چند نمونه از اصول تبلیغات اینستاگرام آشنا کرده تا با کمک آنها نتیجه بهتری از تبلیغات برایتان حاصل شود.
توجه به زمان و بستر تبلیغ
برای این که تبلیغات اینستاگرام شما توسط افراد بیشتری دیده شود، لازم است تا بهترین زمان و مدت را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. البته یک مورد مهم در این زمینه، نوع کسب و کار شماست. به طوری که باید به نوع خدمات و محصولاتی که قصد تبلیغ آن را دارید نگاه کرده و سپس در زمان مناسب تبلیغات کنید. برای مثال تبلیغات یک پیج آشپزی قبل از وعدههای غذایی و ساعتهای ظهر و شب بهترین بازدهی را برای تبلیغ دهنده دارد و در عوض تبلیغات صفحه مربوط به فیلمهای سینمایی، در تایم آخر شب بازدهی بیشتری دارد. سعی کنید زمانهایی که برای تبلیغات انتخاب میکنید اوج ترافیک استفاده در اینستاگرام باشد و کاربران در این زمانها فعالیت چشمگیری داشته باشند.
تداوم تبلیغات
علاوه بر زمان تبلیغ، تداوم آن تاثیر زیادی در موفقیتتان دارد. سعی کنید تبلیغاتی که انجام میدهید برای مدت زمان نسبتا زیادی در یک صفحه اینستاگرام قرار بگیرد و هر بار با معرفی یک محصول تازه، کاربران پیج هدف را به صفحه خودتان نزدیکتر کنید.
تبلیغات همراه با تخفیف
اغلب صفحات پرمخاطب برای خرید تبلیغات بلند مدت، تخفیفهای خوبی را به شما میدهند. از این رو تبلیغات اینستاگرام خود را برای چندین روز و حتی چندین هفته رزور کنید تا بتوانید تخفیف خوبی را از نمایش دهنده بگیرید. کمپینهای تبلیغاتی با نمایش تبلیغات شما در چندین صفحه، معمولا تعرفه مناسبی را برایتان در نظر میگیرند.
نظرسنجی از کاربران
قبل و بعد از تبلیغات حتما نظر افراد مختلف در مورد تبلیغات بپرسید. این طوری متوجه میشوید که کاربران چه ارتباطی با تبلیغات شما برقرار کردند و آیا این تبلیغ برای دیده شدن کسب و کارتان مثمر ثمر بوده یا خیر؟ همچنین مشورت با متخصصین بازاریابی اینستاگرام به شما در تهیه یک تبلیغ عالی و اصولی کمک زیادی میکند. از این رو نقش مخاطب و متخصص را در تبلیغات نادیده نگیرید چرا که دیدِ بازتری به شما میدهند.
زیر نظر داشتن رقبا
حتما رقیبانتان را به دقت تحت نظر داشته باشید. این که رقیب شما چگونه تبلیغ میکند میتواند عاملی برای انجام تبلیغات باکیفیتتر توسط شما شود. بنابراین تبلیغات رقیبانتان را پیگیری کرده و سعی کنید چیزهایی که آنها در تبلیغاتشان میگویند با بیان بهتر و شکل خلاقانهتری در تبلیغ خود بازتاب دهید. بدین ترتیب هم مخاطبان رقیب را به سمت خود جذب کرده و هم از ایدههای خلاقانه برای بیشتر دیده شدن استفاده کرده اید.
تبلیغات با ربات اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام با استفاده از ربات اینستاگرام یکی از مدرنترین روشهای تبلیغات اینستاگرام است که اگر به طور درستی انجام شود نتایج فوق العادهای را برایتان به همراه خواهد داشت. رباتهای اینستاگرام قادرند صفحه شما را با کمک متنی خلاقانه و حرفه ای، به صورت کامنت به کاربران دیگر معرفی نمایند.
همچنین این رباتها با در دست گرفتن صفحه شما، فالوینگهایتان را لایک کرده و از طریق صفحهتان برای پست آنها کامنتهای تبلیغاتی خاص و از پیش تعیین شده میگذاند. اگر اینستاگرام متوجه استفاده از رباتهای اینستاگرامی در پیج شما شود، صفحهتان را بن کرده و باز پس گیری آن فرآیندی پیچیده دارد که باید انجام دهید. از این رو برای استفاده از ربات برای تبلیغات اینستاگرامی حتما دقت کافی را به کار برده و این کار را به شخصی کاربلد و باتجربه بسپارید.
انواع تبلیغات اینستاگرامی
به طور کلی دو روش برای انجام تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد که هر یک از آنها برای یک سری از کسب و کارها کارآمد بوده و افراد مختلف میتوانند از آنها استفاده کنند. این دو روش تبلیغات با تصاویر و تبلیغات ویدئویی میباشد که در ادامه هر یک را توضیح داده ایم.
تبلیغات با تصاویر در اینستاگرام
همانطور که از نام این نوع تبلیغ پیداست، این نوع از تبلیغات اینستاگرام شامل آگهیهایی است که عنصر اصلی به کار رفته در آنها عکس میباشد. جنبه بصری اینستاگرام اساس این شبکه اجتماعی را تشکیل میدهد و این موضوع که بتوانید از تصاویر گرافیکی برای تبلیغاتتان بهره ببرید بسیار مهم و ضروری میباشد. به لطف رابط کاربری عالی این پلت فرم، انواع و اقسام تصویر را میتوان با فرمت بسیار جذابی در قالب پست و استوری نمایش داد. این یعنی تبلیغات شما میتواند هم به صورت دائمی و هم به صورت موقت در یک صفحه به نمایش گذاشته شود.
مقاله پیشنهادی: بهینه سازی تصاویر اینستاگرام
تبلیغات با ویدئو
افرادی که میخواهند یک تجربه عالی را برای تبلیغات اینستاگرامیشان داشته باشند، میتوانند از تبلیغات مبتنی بر ویدئوی اینستاگرام که یک گزینه فوق العاده کاربردی است استفاده نمایند. همان طور که میدانید تاثیر ویدئوی تبلیغاتی روی افراد بسیار بیشتر از تبلیغات به صورت متن و عکس است. به همین علت با انجام تبلیغات اینستاگرام در قالب ویدئو، بازار هدفتان را بهتر شناسایی کرده و از استقبال کاربران بیشتری برخوردار شوید. این نوع از تبلیغات هم در قالب استوری و پست به نمایش درآمده و از نظر بازدهی نسبت به تبلیغاتهای دیگر بازده بیشتری دارد. اگر قصد دارید مجموعهای از تصاویر و ویدئوها را به مخاطبان نشان دهید، از قابلیت جدیدی که اینستاگرام در خود جای داده است استفاده نمایید. این قابلیت باعث میشود بتوانید تا ۱۰ عکس و فیلم را در قالب یک پست به نمایش گذاشته و تاثیرگذاری تبلیغاتتان را دو چندان کنید.
تبلیغات اسپانسری
تبلیغات اسپانسری نوع دیگری از تبلیغات اینستاگرام است که توسط خود اینستاگرام و به صورت پست یا استوری انجام شده و در طی انجام آن نیازی به پیدا کردن پیج مناسب ندارید. در این نوع از تبلیغات شما تنها بنر یا ویدیوی خود را در اختیار اینستاگرام قرار داده و با تعیین برخی از فیلترها مثل کشور، شهر، سن، جنسیت و غیره، جامعه مخاطبتان را هدفگذاری میکنید. این روش جزو پرکاربردترین روشهای تبلیغات اینستاگرام است که بر اساس تعداد کلیک یا تعداد دفعات نمایش محاسبه میشود. هزینه تبلیغات اسپانسری به ازای هر کلیک توسط کاربر و هر ۱۰۰۰ نمایش تبلیغ محاسبه شده و چون به دلار محاسبه میشود شاید برای خیلی از ایرانیان مناسب نباشد. البته این تعرفه در کشورهایی که از واحد پولی دلار برخوردارند بسیار عالی است و تعرفه بالایی نیست ولی با یک حساب سرانگشتی و ساده، میتوان نتیجه گرفت که چون تبلیغات اسپانسری جزو تبلیغات دلاری است، اصلا در ایران مناسب نیست.
لازم است بدانید پستها و استوریهایی که در این نوع از تبلیغات به کاربران نمایش داده میشود با عبارت Sponsored برچسبگذاری و مشخص شده و نمایش یاعدم نمایش آن، بر اساس قیمت و ارتباطات کاربر مشخص میشود. چنانچه تمایل به انجام تبلیغات اینستاگرام به صورت اسپانسری دارید، بهترین راهکار استفاده از کمپینهای تبلیغاتی است. در ادامه راجع به این کمپینها اطلاعات کاملتری را به شما عزیزان عرض کرده ایم.
کمپین تبلیغاتی و تبلیغات اینستاگرام اینفلوئنسرها
منظور از کمپین تبلیغاتی، گروههایی هستند که به صورت متمرکز تبلیغات شما را در چندین صفحه محبوب و توسط چندین اینفلوئنسر نمایش میدهند. این کمپینها با این کار صفحه شما را در معرض نمایش میلیونها نفر قرار داده و کار تبلیغات را برایتان راحتتر میکنند. اینفلوئنسرها، افراد معروف و پربازدید در اینستاگرام هستند که فالورهای زیادی را در صفحه خود داشته و توسط قشر زیادی از جامعه مورد اعتماد میباشند. اگر شما هم ساعاتی از شبانه روز را در اینستاگرام سپری میکنید، حتما چیزهای خوب و بد زیادی را در مورد تبلیغات با اینفلوئنسرها شنیدهاید. یکی از روشهای اصلی تبلیغات در این روزها، استفاده از این افراد برای تبلیغات و تشکیل کمپین تبلیغاتی اینستاگرام است. تبلیغات به کمک اینفلوئنسرها در اینستاگرام اگر به شکل درست و اصولی انجام شود، نتیجه فوق العادهای را برای شما به همراه خواهد داشت.
اینفلوئنسرها میتوانند به راحتی اسم شما را بر سر زبانها انداخته و با افزایش محبوبیت برند و کسب و کارتان، میزان فروش محصولات و خدماتتان را به طرز چشمگیری ارتقاء دهند. برای تشکیل کمپین تبلیغاتی و سپردن تبلیغات اینستاگرام به اینفلوئنسرها، حتما باید با متخصصهای زبدهای که در این زمینه فعالیت میکنند مشورت کرده و از آنها کمک بگیرید.
اصول انجام تبلیغات در اینستاگرام
برای این که تبلیغتان بازدهی بیشتری داشته باشد، لازم است تا با اصول اولیه و پایه تبلیغ در این شبکه اجتماعی آشنا باشید. در ادامه چند نکته را در این زمینه به شما عزیزان گفته ایم.
تعیین بودجه
تعیین بودجه اولین گام برای انجام تبلیغات در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام میباشد. طبیعی است هرچه بودجه شما بیشتر باشد امکان تبلیغات در صفحاتی که تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را دارند خواهید داشت. در واقع این بودجه شماست که مشخص میکند کسب و کارتان تا چه اندازه دیده شود و از این رو در قدم اول مشخص کنید که بودجه شما چه اندازه میباشد. با تعیین این بودجه از صفحات و افرادی که میتوانند تبلیغات شما را منتشر نمایند مطلع میشوید. در تعیین بودجه تعداد دفعات تبلیغ را هم در نظر بگیرید. برای مثال ممکن است شما در طراحی و برنامهریزیای که داشتید، پنج تبلیغ در یک هفته را تعیین کرده اید. در این صورت باید باید بودجهتان به پنج قسمت تقسیم کرده و هر قسمت از آن را برای انجام تبلیغات در یک صفحه خاص و یک زمان مشخص اختصاص دهید.
مقاله پیشنهادی: تبلیغات ویدیویی در لینکدین
تبلیغات با هدفگذاری دقیق و عالی در بستری مناسب
در گام بعدی از انجام تبلیغات اینستاگرام لازم است هدفگذاریهایتان را انجام دهید. این هدفگذاری شامل هدفگذاری زمانی، مکانی و موضوعی میباشد. به طوری که اگر قصد تبلیغات یک رستوران در شهر یزد را دارید، باید تبلیغاتتان را در صفحاتی که در شهر یزد فعال هستند انجام دهید. همچنین زمان تبلیغات باید در وعدههای غذایی باشد و موضوع و محتوای تبلیغ هم جای خود را دارد.
طراحی پیام تبلیغاتی به شکل اصولی و استاندارد
مورد دیگری که برای انجام تبلیغات اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است محتوای تبلیغات است. این محتوا میتواند به صورت یک عکس یا ویدئو به مخاطب نمایش داده شود. در قسمتهای بالاتر از این مقاله همیارسوشال آموزش طراحی تبلیغات اینستاگرامی به بهترین روش را به شما عزیزان دادیم. اگر میخواهید از بیشترین بازدهی تبلیغات و نرخ تعامل کاربر با تبلیغتان بهرهمند شوید، لازم است تا از یک تبلیغ خوب با طراحی عالی استفاده کنید. تبلیغ خوب تبلیغی است که هم از نظر متون بکار رفته، هم گرافیک و هم نشان دادن ویژگیهای متمایز کسب و کار شما در سطح استانداردی قرار داشته باشد.
تبلیغ در صفحات چهرههای مشهور و موردتوجه جامعه
تبلیغ در صفحات شاخص و پیج افراد شناخته شده اینستاگرام به یکی از کارآمدترین روشهای تبلیغاتی در این روزها تبدیل شده است. به طوری که امروزه صدها اینفلوئنسر در قالب پست و استوری کسب و کارهای مختلف را تبلیغ کرده و به خاطر محبوبیت و شهرتی که دارند، میتوانند کسب و کار شما را به خوبی ارتقاء دهند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که مایل به انجام تبلیغ در این پیجها میباشید، باید با تحقیق در این صفحات بهترین صفحه و فردی که مخاطبان وی با مخاطبان کسب و کارتان در یک راستا هستند را پیدا کرده و تبلیغات صفحهتان را به وی بسپارید. شایان ذکر است اکثر کمپینهای تبلیغاتی در اینستاگرام به این گونه عمل کرده و تبلیغ پیج شما را در قالب پست و استوری توسط اینفلوئنسرها نمایش میدهند.
کنترل و استمرار تبلیغات
یک تبلیغ خوب و کارآمد تبلیغات است که به صورت مستمر ادامه داشته و نه یک بار، بلکه چندین بار توسط افراد مختلف و شناخته شده منتشر شود. طبیعتاً تبلیغات مستمر روی استقبال کاربران بیشتر از صفحهتان تاثیر مثبتی داشته و اگر سعی کنید در هربار از خلاقیت خاصی برای تبلیغتان استفاده نمایید، در آخر بازدهی بسیار عالی نصیبتان خواهد شد.
بهترین ساعت تبلیغات اینستاگرام
تجربه نشان داده بهترین روزها برای انجام تبلیغات اینستاگرامی، روزهایی هستند که فردایشان تعطیل است. مثل روز پنجشنبه، یا روزهایی که قبل از تعطیلات عید و غیره وجود دارد. همچنین بهترین ساعت انجام تبلیغات در قالب استوری و پست هم بستگی به کسب و کار شما دارد اما به صورت عمومی ساعت ۱۹ تا ۲۱ بهترین ساعتی است که بیشترین کاربر در اینستاگرام آنلاین بوده و میتوانند تبلیغات شما را ببینند.
بررسی نرخ مشارکت دنبال کنندگان صفحه پیش از تبلیغات
ملاک اصلی پربازده بودن یک تبلیغ در شبکه اجتماعی اینستاگرام، تعامل کاربران با شما پس از انجام تبلیغات است. این یعنی ممکن است شما در یک صحفه که یک میلیون فالوور دارد تبلیغ انجام داده و پس از انتشار آن تنها چند نفر پیجتان را فالو کرده و با شما تعامل داشته باشند. در صورتی که برعکس این موضوع هم صدق کرده و این احتمال هست که شما تبلیغات اینستاگرامی صفحهتان را در پیجی با چند هزار فالوور انجام دهید و از این بین چند صد نفر با شما وارد تعامل شوند. چیزی که مهم است تعداد فالوور پیج تبلیغ دهنده نیست بلکه واقعی یا فیک بودن آنها و همچنین پرسونای مخاطبان صفحه است.
اگر بخواهید به یک صفحه اینستاگرامی تبلیغ کسب و کارتان را بدهید، در ابتدا باید بتوانید تشخیص دهید که آیا صفحه مورد نظر شما دارای فالورهای تقلبی یا فیک است و یا دنبال کنندگان آن افرادی واقعی هستند؟ اگر این صفحه دنبال کننده فیک داشته باشد، مطمئناً نرخ تعامل شما پایین آمده و باید هزینه تبلیغ کمتری بپردازید. یک روش عالی برای بررسی فیک یا واقعی بودن دنبال کنندگان یک صفحه، بررسی نرخ مشارکت کاربران است. به طوری که به راحتی میتوانید با مقایسه تعداد لایک و کامنت با تعداد فالور، از وضعیت کاربران آن صفحه مطلع شوید. هر چه تعداد لایک، نشر و کامنت یک صفحه بیشتر باشد نشان دهنده فعالیت بیشترِ کاربران واقعی در آن است. پس پیش از انجام هرگونه تبلیغات در اینستاگرام حتما نرخ مشارکت دنبال کنندگان آن صفحه را جویا شوید.
هزینه تبلیغات در اینستاگرام؛ سرسامآور یا منطقی؟
تبلیغات در اینستاگرام یکی از ارزانترین روشهای تبلیغاتی در عصر امروز است. در این شبکه اجتماعی افراد زیادی هستند که با کمترین هزینه برایتان کار تبلیغات را انجام داده و فرصتی عالی برای معرفی کالا یا خدماتتان در بین هزاران کاربر را فراهم میکنند. شاید در ابتدا تصور کنید هزینه تبلیغات اینستاگرام بسیار بالاست! در صورتی که اگر نگاهی به تعرفههای تبلیغاتی در بسترهای دیگر بیاندازید، متوجه خواهید شد که تبلیغات اینستاگرام شاید یک دهم آنها هم برایتان هزینه به همراه نداشته باشد.
برای مثال هزینه اجاره یک بیلبورد برای یک ماه در اتوبانهای شناخته شده تهران چیزی حدود ۴۰۰ میلیون تومان است و اگر این رقم را با هزینه تبلیغات در پرمخاطبترین پیج اینستاگرام مقایسه کنید، خواهید دید چه تفاوت چشمگیری بین این دو رقم وجود دارد. از این رو هزینه تبلیغات اینستاگرام هزینه بالایی نبوده و به نسبت بازدهی که برای افراد دارد، بسیار منطقی و هوشمندانه است.
تبلیغات هوشمندانه و اقتصادی در اینستاگرام
شبکههای اجتماعیای مثل اینستاگرام، امروزه به پرکاربردترین کانالهای ارتباطی در فضای مجازی تبدیل شده و با توجه به سهولت در دسترسی این فضاها، در بسیاری از جوامع با سرعت بسیار بالایی فراگیر شده اند. یکی از این جوامع، جامعه ایران است که بیش از ۴۵ میلیون کاربر اینستاگرام دارد. این شبکه اجتماعی برای خیلی از مردم محلی برای گذراندن ساعتها وقت در طول روز بوده و خیلیها بدون این شبکههای اجتماعی نمیتوانند روزمرگیهایشان را سپری کنند. تقریبا همه گروههای سنی از شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام استفاده کرده و در این بین قشر جوانان و نوجوان بیشترین حضور را ترتیب میدهند. این گروه با توجه به اقتضای سنی تمایل بیشتری به گشت و گذار در فضای مجازی و خرید محصولات و خدمات مختلف دارند.
از این رو طبیعی است که تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام روز به روز گستردهتر شده و تبدیل به مبحثی جدی در فضای رقابتی کسب و کارها شود. استفاده از بازاربابی شبکههای اجتماعی برای ایجاد یک برند موفق و حرفه ای، سادهترین راه برای برقرار ارتباط با مشتریان بوده و همواره به عنوان یکی از کاربردیترین روشهایی مطرح میشود که اکثر مشاوران کسب و کارهای اینترنتی از آن استفاده مینمایند. شما هم به عنوان مدیر یک کسب و کار، لازم است تا با صرف هزینه و وقت در این شبکه اجتماعی، اقدام به تبلیغ خدمات و محصولات خود کرده تا از این طریق شهرت و مشتریان بیشتری کسب نمایید.
از این که تا پایان این مقاله از همیارسوشال همراه ما بودید از شما صمیمانه متشکریم. در صورت داشتن سوال یا انتقاد راجع به این مطلب، از طریق بخش دیدگاهها با ما در ارتباط باشید.