مگر اینکه شما یک مسافر زمان خوشبخت از دهه 1800 باشید، احتمالاً از قبل می دانید که یک تأثیرگذار چیست. (اگر جزو دسته اول هستید، به سال 2022 خوش آمدید! صبر کنید تا در مورد BeReal بشنوید.) تأثیرگذاری به عنوان یک شغل تأثیر قابل توجهی بر بازاریابی اجتماعی و در کل صنعت رسانه داشته است.

اما همه اینفلوئنسرها با هم برابر نیستند و جامعه جدیدی از افراد برجسته وجود دارد که از چراغ های حلقه برای ایجاد تفاوت استفاده می کنند. این رهبران صنعت KOL نامیده می شوند و بخش ارزشمندی از هر استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی مدرن هستند.

در این پست وبلاگ، ما شما را با تمام نکات و نکات KOL آشنا خواهیم کرد: اینکه چه هستند، چرا برای بازاریابی عالی هستند و چگونه KOL مناسب برای برند خود پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر اسکرول کنید (مسافر زمان: نه از این نوع اسکرول).

فهرست مطالب
KOL چیست؟

4 دلیل برای کار با KOL

چگونه KOL های مناسب برای برند خود را پیدا کنید

4 نکته برای استفاده حداکثری از بازاریابی KOL

جایزه: الگوی استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر را دریافت کنید تا به راحتی کمپین بعدی خود را برنامه ریزی کنید و بهترین اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی را برای کار با آن انتخاب کنید.

KOL چیست؟

KOL مخفف رهبر عقیده کلیدی. یک KOL از این نظر شبیه یک تأثیرگذار است نفوذ داشته باشد: یک KOL پیروان قابل توجهی دارد که متشکل از افرادی است که به ارزش‌های خود اهمیت می‌دهند، و اغلب، این افراد مایلند پول خود را صرف کارهایی کنند که فرد آن‌ها را شایسته می‌داند.

تفاوت اصلی بین اینفلوئنسرها و KOL ها این است که KOL ها دارای یک هستند مخاطب خاص تر، و به طور کلی به عنوان ارزش گذاری می شوند کارشناسان در آن طاقچه. همچنین، اینفلوئنسرها یک پدیده خاص آنلاین و KOL هستند نیازی به حضور آنلاین نیست (اما، از آنجایی که در این پست وبلاگ در مورد بازاریابی اجتماعی صحبت می کنیم، ما فقط روی مواردی که انجام می دهند تمرکز خواهیم کرد).

به‌عنوان مثال، اینفلوئنسر سگ مد پیشرو @jiffpom بیش از 9 میلیون فالوور وفادار دارد، اما او به عنوان رهبر عقاید کلیدی در یک جایگاه خاص در نظر گرفته نمی‌شود (متاسفم، جیف – چیز خوبی است که نمی‌توانید بخوانید).

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

یک پست به اشتراک گذاشته شده توسط jiffpom (@jiffpom)

همچنین در دسته حیوانات دکتر لورن تیلن قرار دارد. او دامپزشکی است که در حیوانات عجیب و غریب تخصص دارد و به عنوان یک KOL در نظر گرفته می شود: مردم برای به اشتراک گذاشتن بینش در زمینه خاص خود به او اعتماد می کنند و او یک متخصص آگاه در نظر گرفته می شود.

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

پست به اشتراک گذاشته شده توسط دکتر لورن تیلن (@dr.laurenthielen)

4 دلیل برای کار با KOL

بنابراین، چرا برای یک مشارکت بازاریابی اجتماعی با یک KOL تماس بگیرید؟ بیایید راه ها را بشماریم:

1. به مخاطبان گسترده تر (و درگیرتر) دسترسی پیدا کنید

همکاری با سایر سازندگان همیشه منجر به نمایش نام تجاری شما در فیدهای بیشتر می شود – کسب و کار شما هم با دنبال کنندگان شما و هم با دنبال کنندگان سازنده به اشتراک گذاشته می شود. به همین دلیل است که اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار محبوب است.

بنابراین مخاطبان گسترده‌تر امری مسلم است. اما از آنجایی که KOL ها مخاطبان خاص تری دارند، فالوورهای آن ها عموماً بیشتر درگیر هستند: احتمال بیشتری دارد که پست ها را لایک کنند، نظر بدهند و به اشتراک بگذارند. این برای تجارت بهتر است.

فالوورها همه چیز کمیت نیستند (و علاوه بر این، تعداد زیادی ربات فالوور در اینستاگرام وجود دارند و از نظر مالی از شما حمایت نمی کنند) – داشتن یک جامعه کوچکتر از فالوورهای با کیفیت مهمتر از رسیدن به تعداد معینی است.

2. فروش بیشتری داشته باشید

این هدف نهایی هر کمپین بازاریابی است، درست است؟

به دلیل عواملی که در بالا ذکر شد (دستیابی به کاربران بیشتر و با تعامل بهتر در رسانه های اجتماعی) وقتی با یک KOL شریک می شوید، تبدیل حضور خود در شبکه های اجتماعی به فروش آسان تر است. آنها در زمینه خود پیشرو هستند، بنابراین تأیید آنها از هر محصولی احتمالاً منجر به فروش بیشتر می شود.

علاوه بر پشتیبانی پولی، احراز هویت خاصی وجود دارد که با یک رابطه با KOL همراه است – اما در بخش بعدی در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

3. از کارشناسان حمایت کنید

این فقط پول نیست. داشتن حمایت عمومی از یک متخصص محترم در صنعت مرتبط با برند شما از نظر اعتماد مخاطبان به محصول شما بسیار ارزشمند است.

به طور خلاصه: پشتیبانی از یک KOL باعث می شود که شما قانونی تر به نظر برسید.

این به فروش کمک می کند، اما همچنین می تواند به رشد جامعه شما کمک کند و شما را برای همکاران احتمالی آینده جذاب تر کند. اگر از یک KOL پشتیبانی دریافت کرده باشید، ممکن است احتمال بیشتری وجود داشته باشد که اینفلوئنسر که با آن DM تماس گرفته اید، با شما شریک شود. در مورد آن شرکتی که می خواهید با آن هدایایی بدهید هم همینطور.

پشتیبانی تخصصی می تواند متمایز باشد خوب بازاریابی اجتماعی از عالی بازاریابی اجتماعی. این ثابت می کند که شما فقط صحبت نمی کنید.

4. به طور طبیعی فراتر از بازاریابی اجتماعی گسترش می یابد

اینجاست که یک تفاوت کلیدی بین KOL و اینفلوئنسرها مفید است: KOL ها نیازی به حضور در رسانه های اجتماعی ندارند. با ما بمان.

KOL ها معمولاً دنبال کنندگان خود را از طریق رسانه های اجتماعی ایجاد نمی کنند. آنها در زمینه خود متخصص هستند، بنابراین ممکن است از طریق کسب و کارهای موفق، کنفرانس های حرفه ای یا حتی تبلیغات شفاهی، طرفداران خود را به دست آورند. به طور کلی، دنبال کننده رسانه های اجتماعی پس از آن خواهد آمد قبلا، پیش از این ساختن این مخاطب

قبلاً اشاره کردیم که ما فقط بر روی KOL هایی تمرکز می کنیم که انجام دادن دنبال کننده رسانه های اجتماعی باشید و این درست است. اما مشارکت با یک KOL ممکن است به مخاطبانی فراتر از رسانه های اجتماعی نیز منجر شود.

برای مثال، دکتر سانجی گوپتا یک جراح مغز و اعصاب، نویسنده، پادکست و رهبر محترم نظرات کلیدی در زمینه پزشکی است. او حضور اجتماعی دارد (245 هزار دنبال کننده در اینستاگرام، 2.5 میلیون نفر در توییتر) اما افرادی نیز دارد که تحقیقات او را دنبال می کنند، او را در تلویزیون تماشا می کنند، به پادکست او گوش می دهند و کارهایش را می خوانند.

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

یک پست به اشتراک گذاشته شده توسط سانجی گوپتا (@drsanjaygupta)

داشتن شخصی مانند دکتر گوپتا به طور عمومی از برند شما حمایت می کند، فراتر از اجتماعی، برای تجارت خوب است. او فقط در «گرام» نیست، بلکه در تلویزیون هم حضور دارد، با بیگ برد مصاحبه می کند و پادکست می کند.

جایزه: الگوی استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر را دریافت کنید تا به راحتی کمپین بعدی خود را برنامه ریزی کنید و بهترین اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی را برای کار با آن انتخاب کنید.

اکنون قالب رایگان را دریافت کنید!

چگونه KOL های مناسب برای برند خود را پیدا کنید

اگر به تازگی بازاریابی KOL را شروع کرده اید، پیدا کردن رهبران مناسب می تواند چالش برانگیز باشد. در اینجا چند نکته برای به ثمر رساندن این شراکت های عالی آورده شده است.

به دنبال KOL در صنعتی باشید که به برند شما مرتبط است

فقط به این دلیل که شما یک رهبر نظر کلیدی را تحسین می کنید به این معنی نیست که آنها برای شراکت مناسب هستند. مطمئن شوید که KOL هایی که می خواهید با آنها همکاری کنید در زمینه ای کار می کنند که به حوزه شما مرتبط است.

قبل از تماس با آنها، یک KOL را به طور کامل تحقیق کنید

در بخش بعدی بیشتر به این موضوع می‌پردازیم، اما حقیقت سریع و کثیف این است که شما نمی‌خواهید خود را با کسی که ممکن است برند شما را نامناسب نشان دهد هماهنگ کنید. اطمینان حاصل کنید که عمیقاً در رسانه های اجتماعی آنها (و هر اطلاعات دیگری که می توانید به دستتان بیاورید!) شیرجه بزنید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی با یک کابوس روابط عمومی شریک نمی شوید.

برای راهنمایی به سایر برندهای موفق نگاه کنید

کسب و کارهای بدی که شما به آنها نگاه می کنید احتمالاً در گذشته مشارکت های KOL را انجام داده اند. کمی از آنها اطلاعات بگیرید و با رهبران مشابه تماس بگیرید.

فقط با KOL هایی با تجربه در رسانه های اجتماعی تماس بگیرید

همانطور که قبلا ذکر شد، رهبران افکار کلیدی این کار را نمی کنند نیاز داشتن حضور اجتماعی به منظور در نظر گرفتن KOL – اما از آنجایی که شما با هدف نهایی توسعه کسب و کار خود از طریق اینترنت همکاری می کنید، باید مطمئن شوید که هر KOL که با آن شریک می شوید از رسانه های اجتماعی آگاه است.

به دنبال KOL هایی باشید که در گذشته با برندهایی همکاری داشته اند

بسیاری از رهبران نظرات کلیدی قبلاً با یک تجارت همکاری کرده اند و تجربه همیشه خوب است. یک KOL که یک کیت رسانه یا سایر اطلاعات مرتبط با همکاری در وب سایت خود دارد، احتمالاً حداقل دانش اولیه در مورد نحوه عملکرد یک مشارکت برند دارد.

یک تماس عمومی برقرار کنید

این یک استراتژی خاص نیست، اما سرمایه گذاری کم و بالقوه با پاداش بالا است. برقراری تماس در شبکه های اجتماعی (پرسیدن از رهبران نظر کلیدی در مورد یک موضوع خاص) زمان زیادی نمی برد و به مخاطبان شما این فرصت را می دهد که کارشناسان را توصیه کنند. این یک برنامه بازی بی‌خطر نیست، اما هرگز نمی‌دانید که یک تماس عمومی چه نتیجه‌ای دارد.

4 نکته برای استفاده حداکثری از بازاریابی KOL

بسیار خوب، اکنون همه چیزهایی را که باید در مورد رهبران افکار کلیدی بدانید، می دانید. در اینجا نحوه اطمینان از استفاده از این استراتژی بازاریابی با حداکثر پتانسیل آن آورده شده است.

1. تحقیقات خود را انجام دهید

شما کارمند جدیدی را بدون مصاحبه و بررسی مرجع استخدام نمی کنید، درست است؟ در حالی که شراکت با یک رهبر عقیده کلیدی مانند آن نیست که آنها برای شما کار می کنند، برخی از اصول مشابه اعمال می شود: KOL اکنون توسعه برند شما است و هر کاری که آنها انجام می دهند یا می گویند ممکن است بر شرکت شما تأثیر بگذارد. آخرین چیزی که می خواهید این است که خود را با کسی که #لغو شده است هماهنگ کنید.

پس تحقیق کن فقط بررسی نکنید که KOL دارای مخاطبان درگیر و حضور اجتماعی مؤثر است، بلکه باید مطمئن شوید که ارزش ها و اخلاقیات آنها با برند شما (و با طرفداران برند شما) مطابقت دارد.

همیشه هنگام گسترش نام تجاری خود به افراد دیگر خطری وجود دارد، اما می توانید با جستجوی قبل از اینترنت، بخشی از این خطر را محدود کنید («آیا [KOL name here] نژادپرست» یک جستجوی خوب در گوگل برای شروع است، IMHO).

2. اهداف خود را بشناسید – و به خوبی با آنها ارتباط برقرار کنید

قبل از تماس با یک KOL برای یک همکاری احتمالی، مطمئن شوید که می دانید از رابطه چه می خواهید. اگر نیازهای خود را به وضوح بیان نکنید (یا بدتر از آن، اگر نیازهای خود را ندانید) به احتمال زیاد KOL نتواند نتیجه موفقیت آمیزی ارائه دهد.

صریح بودن در مورد اهداف شما بهترین راه برای اطمینان از رسیدن به آنها است. یک هدف ممکن است به نظر برسد به تعداد فالوورهای خاصی، دریافت تعداد معینی از استفاده از پیوندهای وابسته یا به سادگی تعداد معینی لایک یا اشتراک گذاری در محتوای KOL. هدف شما هر چه باشد، آن را کاملاً واضح بیان کنید.

به توصیه های آنها اعتماد کنید

آنها به دلیلی رهبر نامیده می شوند. KOL ها متخصص هستند: آنها می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند، و اگر به شما بینش یا راهنمایی ارائه کردند، آن را به طور جدی در نظر بگیرید.

شما به دنبال شراکت با یک KOL صرفاً به دلیل پیروان اجتماعی آنها نیستید. شما (و مشتریان بالقوه شما) واقعاً برای نظرات آنها ارزش قائل هستید، بنابراین باید به آنها احترام بگذارید – حتی اگر مخالف برنامه اصلی شما باشد. خوب، همکاری‌ها باید مشارکتی باشند، و مهم است که KOL که با آن کار می‌کنید احساس کند که ورودی‌هایشان ارزشمند است – که ما را به نقطه بعدی می‌رساند:

4. زمان، تلاش و پول را در مشارکت سرمایه گذاری کنید

برابری در هر شراکتی مهم است و KOL هایی که با آنها همکاری می کنید باید این حس برابری را در رابطه شما احساس کنند. یک رهبر عقیده کلیدی (یا هر انسانی، در این مورد) نمی خواهد احساس کند مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابراین بله، به توصیه های آنها گوش دهید، اما تمام منابعی را که می توانید در این مشارکت سرمایه گذاری کنید. مطمئن شوید که به ایمیل‌های آن‌ها به سرعت پاسخ می‌دهید، دوستانه و خوش‌آمد باشید و به خوبی به آن‌ها جبران کنید. در حالت ایده آل، شما یک رابطه مثبت با یک KOL ایجاد خواهید کرد که می تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد و به طور بالقوه منجر به مشارکت های دیگر در آینده شود.

سرمایه‌گذاری نکردن منابع کافی برای همکاری مانند این می‌تواند منجر به احساس ناراحتی KOL شود، که به طور کلی بد است (ما می‌خواهیم همه اوقات خوشی داشته باشند) و برای تجارت بسیار بد است (وقتی همه چیز ضعیف می‌شود، شما متخصصان را در کنار خود می‌خواهید. ). این یک تعهد لحظه آخری و خارج از میز کار شما نیست. آنچه را که در آن قرار می دهید از آن خارج خواهید شد.

و با آن، ما رسماً شما را آماده آغاز اولین همکاری KOL خود می‌دانیم. برو! برو! برو!

بازاریابی KOL را با Hootsuite آسانتر کنید. پست ها را برنامه ریزی کنید، تحقیق کنید و با KOL در صنعت خود درگیر شوید و موفقیت کمپین های خود را بسنجید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید


بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، مجموعه ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.

آزمایشی رایگان 30 روزه (بدون خطر!)

دیدگاهتان را بنویسید