این دپارتمان مسئولیت فعالیت های متا در زمینه واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و متاورس را بر عهده دارد.

متا

متا در گزارش مالی خود برای سه ماهه چهارم سال 2022 اعلام کرد که آزمایشگاه های واقعیتواحد مسئول فعالیت های واقعیت افزوده و مجازی و متاورس زیان عملیاتی 4.28 میلیارد دلاری را به ثبت رساند که مجموع زیان خود را در سال 2022 به 13.72 میلیارد دلار می رسد

طبق گزارش CNBC، واحد Reality Labs در سه ماهه چهارم موفق به کسب 727 میلیون دلار و درآمد 2.16 میلیارد دلاری برای شرکت در سال گذشته شد که بیشتر آن شامل فروش هدست Quest بود. این میزان نیز نسبت به درآمد 2.27 میلیارد دلاری این بخش در سال 2021 کاهش یافته است.

به عبارت دیگر، این بخش بیش از شش برابر درآمدی را که در سال گذشته تولید کرده بود از دست داد، در حالی که کمتر از 2 درصد کل فروش متا را به خود اختصاص داد.

بر اساس گزارش StreetAccount، تحلیلگران انتظار داشتند که آزمایشگاه‌های واقعیت با درآمدی معادل 715.1 میلیون دلار در سه ماهه 4.36 میلیارد دلار از دست بدهند.

سرمایه گذاری مداوم متا در آزمایشگاه های واقعیت

آزمایشگاه های واقعیت

سوزان لی، مدیر ارشد مالی متا، گفت که این شرکت انتظار دارد زیان سالانه واحد Reality Labs خود را در سال 2023 افزایش دهد. لی خاطرنشان کرد که با توجه به فرصت های بلند مدتی که در این زمینه می بینند، آنها به سرمایه گذاری در آن ادامه خواهند داد. او همچنین تلاش های متا در واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و متاورس را یک “سرمایه گذاری بلندمدت” خواند.

در همین حال، طبق داده‌هایی که توسط شرکت تحقیقاتی NPD Group با CNBC به اشتراک گذاشته شده است، فروش هدست‌های واقعیت مجازی در ایالات متحده در سال 2022 نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

در ماه جولای، متا اعلام کرد که قیمت هدست واقعیت مجازی Quest 2 خود را 100 دلار افزایش داده است. این شرکت در آن زمان اعلام کرد که افزایش قیمت برای محاسبه فشارهای تورمی ضروری است. سپس متا هدست گران قیمت Quest Pro را در اکتبر سال جاری معرفی کرد و آن را به عنوان یک دستگاه طراحی شده برای کاربران حرفه ای و شرکتی با قیمت 1500 دلار به شرکت ها عرضه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید