جنجال بستنی شانگهای; بی ام و مینی مجبور شدند از چینی ها عذرخواهی کنند
مینی قرار بود با توزیع بستنی نظر مثبت چینی ها را جلب کند اما برعکس شد!
مینی مجبور شد بابت حاشیه های غرفه اش در نمایشگاه شانگهای از چینی ها عذرخواهی کند. این شرکت انگلیسی قصد دارد با اهدای 300 بار بستنی رایگان توجه بازدیدکنندگان را به غرفه خود جلب کند. اما قضیه آنطور که باید به نفع مینی تمام نشد. انزجار چینی ها از رویدادهای جاری به قدری بالا بود که اصطلاح “BMW Mini” بیشتر از آن استفاده می شود 93 میلیون جستجو، به دومین عبارت پر جستجو در بین کاربران این کشور تبدیل شده است. علاوه بر این، شبکه های اجتماعی نیز مملو از انواع عکس ها، فیلم ها و کامنت های منفی علیه مینی و بی ام و شده است.
ماجرا از این قرار است که ظاهراً دو مدل مینی از اهدای بستنی به بازدیدکنندگان محلی خودداری کردند و فقط برای غربی ها بستنی می دهند! مشخص نیست که آیا این دو بر اساس توصیه های قبلی این کار را انجام داده اند یا خیر.
با این حال، مینی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo اعلام کرد که این اتفاقات مربوط به آن بوده است مدیریت داخلی ضعیف و آموزش ناکافی او هست. از سوی دیگر، یکی از آشنایان نشریه به European Automotive News گفت که وقتی دو نفر از مردم محلی برای تهیه بستنی رفتند، موجودی آن تمام شد. این منبع ناشناس اظهار داشت که در آن لحظه در رابطه با یک غربی با بستنی در دست کارمند BMW بوده است. بد نیست اشاره کنیم که شرکت مینی دو خانم را استخدام کرده است که وظیفه توزیع بستنی را به صورت پاره وقت و فقط برای مدیریت غرفه نمایشگاه شانگهای بر عهده دارند و کارمند رسمی نیستند.
اهمیت زیاد بازار چین برای خودروهای مینی و بی ام و
بازار چین برای گروه BMW بسیار مهم است. به طوری که سالانه تعداد زیادی از محصولات این گروه توسط چینی ها خریداری می شود. حضور BMW و Mini در نمایشگاه خودرو شانگهای نیز ریشه در همین موضوع دارد. بنابراین، هرگونه رویداد نامطلوب یا آسیب به اعتبار آنها می تواند هزینه بر باشد از دست دادن بازار که خاتمه یافته است
MINI با مدل کاملاً الکتریکی Cooper SE کانورتیبل و دستیار اختصاصی ‘spike’ و مفهوم آسمن در نمایشگاه خودرو شانگهای واقع شده است. این کانسپت که سال گذشته معرفی شد، اولین کراس اوور الکتریکی مینی را به نمایش می گذارد. علاوه بر این، این مفهوم همچنین زبان طراحی جدید مینی را به نمایش می گذارد. زبانی که از آن به عنوان “سادگی کاریزماتیک” یاد می شود.
ذکر این نکته ضروری است که در سال های اخیر حساسیت مشتریان چینی نسبت به رفتار تهاجمی شرکت های مختلف به ویژه برندهای خارجی افزایش یافته است. کار به جایی رسیده است که مشتریان از برخی برندها استفاده می کنند تحریم کردن و تبدیل شده است.