هیچ چیز قانع‌کننده‌تر از تأیید یک دوست نیست – به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی. به همین دلیل است که برنامه حمایت از رسانه های اجتماعی بهترین راه برای این کار است نشان می دهد مزایای محصولات شما به جای گفتن مشتریان شما چرا باید به آنها اهمیت دهند.

حامیان برند به شما کمک می کنند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و سر و صدای آنلاین را کاهش دهید. آنها می توانند دید شما را با موارد زیر افزایش دهند:

  • نمایش محصولات خود در شبکه های اجتماعی
  • گذاشتن نظرات مثبت در وب سایت شما
  • ترافیک بیشتری را به سمت محصولات خود هدایت کنید

به طور خلاصه، یک جامعه فعال منجر به نتایج فروش بهتری می شود. به خواندن راهنمای ما برای ایجاد یک برنامه حمایت از رسانه های اجتماعی قوی ادامه دهید.

جایزه: یک جعبه ابزار حمایت از کارکنان را دانلود کنید که به شما نشان می دهد که چگونه یک برنامه موفق برای حمایت از کارکنان را برای سازمان خود برنامه ریزی، راه اندازی و رشد دهید.

حمایت از رسانه های اجتماعی چیست؟

حمایت از رسانه های اجتماعی راهی برای از شبکه های اجتماعی افرادی که شما را دوست دارند و/یا در موفقیت مستمر شما سرمایه گذاری می کنند، استفاده کنید: مشتریان، کارمندان، شرکای تجاری، تأثیرگذاران و موارد دیگر.

بر اساس مطالعه 2021 تراست در تبلیغات نیلسن، 89 درصد از پاسخ دهندگان به توصیه های افرادی که می شناسند اعتماد دارند. این توصیه‌ها نیز تقریباً دو برابر بیشتر احتمال دارد که اقدامی ایجاد کنند.

استراتژی حمایت از رسانه های اجتماعی بزرگترین طرفداران شما را به حامیان برند تبدیل می کند. حامی برند کسی است که برند شما را آنقدر دوست دارد که به طور داوطلبانه محصولات یا خدمات شما را در کانال های رسانه اجتماعی خود تبلیغ می کند.

در حالی که اینفلوئنسرها برای ایجاد محتوای حمایت شده برای برند شما پول می گیرند، طرفداران برند با اشتیاق به محصول یا خدمات شما برانگیخته می شوند. آنها داوطلبانه در برنامه حمایت از شما شرکت می کنند. مشتریان باهوش در تشخیص محتوای اینفلوئنسرهای پولی عالی هستند، اما تأییدیه‌های ارگانیک همچنان اهمیت زیادی دارند.

با استفاده از بزرگترین تشویق کنندگان شرکت خود، به شبکه های اجتماعی آنها دسترسی پیدا می کنید. روابط مشتری مبتنی بر اعتمادی که ایجاد می کنید ارزش طلا را دارد.

طرفداران برند چه کاری می توانند برای شما انجام دهند؟

رسانه های اجتماعی در حال حاضر یک کانال برتر برای تحقیقات برند آنلاین است و بعد از موتورهای جستجو در رتبه دوم قرار دارد. مشتریان در هر مرحله از سفر خرید به شبکه اجتماعی متکی هستند. پست مثبت یک طرفدار برند واقعاً می تواند به شما کمک کند تا از بقیه متمایز شوید.

در اینجا چند راه وجود دارد که طرفداران برند می توانند به شما در ایجاد کسب و کار کمک کنند:

نظرات مثبتی از خود به جا می گذارند

نظرات کاربران واقعی اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتریان بالقوه قرار می دهد. در واقع، وقتی خریداران به خرید آنلاین فکر می کنند، بررسی ها سومین عامل مهم هستند:

نموداری که دلایل خرید آنلاین را نشان می دهد

منبع: گزارش Hootsuite Digital 2022

طرفداران برند خود را تشویق کنید تا نظرات مثبتی را در وب سایت شما بگذارند – و انجام این کار را برای آنها آسان کنید. حتی می‌توانید پیوندی برای گذاشتن نظر در Google ایجاد کنید و آن را در ایمیل‌های پس از خرید خود برای همه مشتریان قرار دهید.

مشتریان ترکیبی از نظرات مثبت و منفی را قابل اعتمادتر می دانند. پاسخ به بررسی ها نشان می دهد که برند شما پذیرای بازخورد است. مطمئن شوید که با آن درگیر هستید یا به آن پاسخ می دهید همه نظرات خوب یا بد

آنها محتوای تولید شده توسط کاربر ایجاد می کنند

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) محتوای اصلی و ویژه برند است که توسط مشتریان ایجاد شده و در رسانه های اجتماعی یا کانال های دیگر منتشر می شود. UGC به عنوان یک سیگنال اعتماد عمل می کند و اعتبار برند شما را به سطح بعدی می برد. این فوق العاده در مراحل پایانی سفر خریدار تأثیرگذار است.

برندهایی مانند استارباکس از UGC برای شکستن جریان پست های بازاریابی سنتی در جریان های رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند:

محتوای تولید شده توسط کاربران اینستاگرام استارباکس

منبع: instagram.com/Starbucks

تنها چهار مورد از این 12 پست اخیر در فید اینستاگرام استارباکس، پست های بازاریابی برند هستند. هشت پست دیگر محتوای تولید شده توسط کاربر است. در این مثال‌ها، UGC حسی از FOMO ایجاد می‌کند که مشتریان را وادار می‌کند تا برای آخرین خوراکی‌های فصلی توقف کنند.

آنها کاربران یا مشتریان جدیدی را وارد می کنند

دیدن موفقیت دیگران می تواند به مشتریان جدید کمک کند تا موفقیت خود را تجسم کنند. به همین دلیل است که داستان های موفقیت در هنگام جذب مشتریان یا کاربران بالقوه بسیار ارزشمند هستند.

Airbnb، یک غول در فضای اقامتی کوتاه مدت، با برنامه Superhost Ambassador حمایت از برند را ایجاد می کند.

سوپر هاست ها کاربران با تجربه ای هستند که حداقل 10 اقامت در سال گذشته را تکمیل کرده اند، رتبه 4.8+ را حفظ کرده اند و نرخ پاسخگویی 90 درصدی در عرض 24 ساعت دارند. آنها از امتیازات و شناخت ویژه برای کسب وضعیت Superhost برخوردار هستند.

سفیران سوپرهاست تجربیات مثبتی را به اشتراک می گذارند تا به کاربران جدید کمک کنند تا مزایای میزبانی را ببینند. آن‌ها راهنمایی و ابزارهایی را برای کمک به موفقیت میزبان‌های جدید ارائه می‌کنند، در حالی که برای آوردن میزبان‌های جدید به Airbnb جوایزی دریافت می‌کنند.

Airbnb Superhost Ambassadors

منبع: airbnb.ca/askasuperhost

با عملکرد “از یک سوپرهاست بپرسید”، سفیران به طور واقعی به نمایندگان خدمات مشتری تبدیل می شوند. آنها به سؤالات تازه کارها پاسخ می دهند و به آنها کمک می کنند تا فهرست های موفق Airbnb ایجاد کنند. در ازای حمایت آنها، سفیران جوایز نقدی دریافت می کنند و از ویژگی ها و ابزارهای انحصاری لذت می برند.

چگونه یک برنامه حمایت از رسانه های اجتماعی راه اندازی کنیم

کلید ایجاد یک برنامه حمایت از رسانه های اجتماعی قوی در استفاده از جوامع موجود شما نهفته است. اما قبل از اینکه با طرفداران بالقوه تماس بگیرید، مطمئن شوید که برنامه‌ای دارید.

در اینجا نحوه ایجاد برنامه حمایت از رسانه های اجتماعی خود را شروع کنید.

1. با اهداف خود شروع کنید

در نظر بگیرید که با برنامه حمایت از رسانه های اجتماعی خود به چه چیزی می خواهید برسید. به دنبال چه نوع حامیان برند هستید تا جامعه خود را با آنها بسازید؟ چه نوع ROI را هدف دارید؟

از برنامه هدف گذاری SMART برای ایجاد مجموعه ای از اهداف موثر استفاده کنید. این به معنای تعیین اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع است.

در اینجا یک مثال از یک هدف SMART آورده شده است:

برنامه ای برای حمایت از برند ایجاد کنید تا در 90 روز آینده 15 درصد فالوور اینستاگرام من افزایش یابد.

اکنون که یک هدف قابل اجرا در ذهن دارید، می توانید تاکتیک هایی را که برای رسیدن به آن باید دنبال کنید، بیابید.

2. حامیان بالقوه برند را شناسایی کنید

پس از تعیین اهداف خود، باید حامیان برند خود را پیدا کنید، آنها را برای هدف خود استخدام کنید و در مورد شرکت، کمپین یا ابتکار خود در میان آنها هیجان ایجاد کنید.

مطمئن شوید که برنامه خود را بر اساس فرصت ها و پاداش های ارزشمند برای شرکت کنندگان توسعه می دهید. به آنها نشان دهید که شرکت در برنامه چگونه برای آنها سودمند خواهد بود. سه چیز اصلی که باید روی آن تمرکز کنید تا برنامه را هدایت کنید، از جمله جستجوی شما برای شرکت کنندگان عالی، عبارتند از:

  • ارتباط موثر
  • پاک کردن معماری برنامه
  • ادغام حرفه ای

برای یافتن بهترین حامیان برند برای برنامه حمایت از رسانه های اجتماعی خود، باید بدانید چه کسی را می خواهید هدف بگیرید و چند سوال کلیدی از خود بپرسید:

  • نقاط درد آنها چیست؟
  • چه مشوق هایی برای آنها ارزشمند است؟
  • علایق آنها چیست؟
  • آنها در شبکه های اجتماعی با چه کسانی در ارتباط هستند؟

تصمیم برای توسعه یک برنامه حمایت از برند به معنای شروع از صفر نیست. اگر برند شما در رسانه های اجتماعی فعال است، پس احتمال زیادی وجود دارد که مشتریان و طرفداران شما نیز فعال باشند. احتمالاً این جامعه قبلاً درباره (و) برند شما صحبت می کند.

به دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی و لیست مشترکان خبرنامه خود نگاه کنید. چه کسی پست های شما را دوست دارد و روی پیوندهای خبرنامه شما کلیک می کند؟ این طرفداران متعهد، نامزدهای اصلی برنامه حمایتی شما هستند.

3. حامیان کارمند را فراموش نکنید

کارمندان همچنین می توانند مدافعان فوق العاده ای برای برند و تجارت شما باشند. برنامه حمایت از کارمندان، پیام‌رسانی شرکت را تقویت می‌کند و دامنه رسانه‌های اجتماعی شما را گسترش می‌دهد.

هنگام جذب حامیان برند کارمند، روشن کنید که این برنامه اختیاری است. طرفداران داخلی معمولاً ارزش را در مشوق ها می دانند، اما نمی خواهند به آنها رشوه داده شود یا مجبور به مشارکت شوند!

در اینجا چند نکته برای تشویق طرفداران برند کارمند شما وجود دارد:

  • کارمندان را از حساب های شرکت خود دنبال کنید تا شبکه آنها را تقویت کنید
  • از حساب های شرکت برای به اشتراک گذاری پیام های خلاقانه ایجاد شده توسط کارمندان استفاده کنید
  • مسابقه ای ایجاد کنید که در آن هر کسی که یک محتوای بازاریابی را به اشتراک می گذارد، برای برنده شدن یک جایزه شرکت می کند
  • کارمندانی که به طور مداوم محتوا را به اشتراک می گذارند را پیگیری کنید و این اطلاعات را با مدیران خود به اشتراک بگذارید
  • اشتراک‌گذاران مکرر در جلسات شرکت یا خبرنامه‌ها را تأیید کنید

https://www.youtube.com/watch?v=72RqbLHccyY

Hootsuite Amplify به شما کمک می کند تا حدس و گمان را از حمایت از رسانه های اجتماعی کارمندان حذف کنید. Amplify به کارمندان شما امکان می‌دهد به محتوای از پیش تأیید شده برای اشتراک‌گذاری در فیدهای اجتماعی خود دسترسی داشته باشند – همه در صف و آماده کار هستند.

هنگامی که به درستی انجام شود، حمایت از کارکنان یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تقویت وجهه عمومی و مشارکت کارکنان شما است.

4. به طرفداران خود پاداش دهید

هنگامی که طرفداران نام تجاری را پیدا کردید، از آنها استفاده کنید! اطمینان حاصل کنید که برنامه حمایت از رسانه های اجتماعی شما شامل فرصت ها و پاداش های ارزشمند برای شرکت کنندگان است. به آنها نشان دهید که شرکت در برنامه چگونه برای آنها سودمند خواهد بود.

نکات زیر را برای چرخاندن توپ امتحان کنید:

  • کاربرانی که شما را دنبال می کنند را دنبال کنید و با محتوایی که به اشتراک می گذارند درگیر شوید
  • اعضای انجمن را که در بحث های آنلاین شما مشارکت مثبت دارند، برجسته کنید
  • به افرادی که در جامعه شما برجسته هستند پاداش دهید
  • برای آنها کدهای تخفیف یا سواگ بفرستید

بهترین شیوه ها برای یک برنامه قوی حمایت از رسانه های اجتماعی

طرفداران برند را درگیر نگه دارید

برای اینکه برنامه حمایتی شما موثر باشد، باید یک ارتباط قوی با طرفداران خود ایجاد کنید. بهترین حالت: صدها یا حتی هزاران نفر از طرفداران نام تجاری را خواهید داشت که از برند شما حمایت می کنند. این مدافعان باید احساس ارزشمندی کنند!

استراتژی حمایت از رسانه های اجتماعی شما باید مقیاس پذیر باشد. شخصی را مسئول پاسخگویی به سؤالات مدافع و حفظ آنها در مسیر درست قرار دهید. انتصاب یک رهبر برنامه را در نظر بگیرید تا با رشد برنامه، وظیفه مشارکت را بر عهده بگیرد.

به تجربه ارزش اضافه کنید

می‌توانید با افزودن ارزش به تجربه‌شان، اعضا را درگیر نگه دارید:

  • برای حامیان برند خود برنامه نویسی یا آموزش ایجاد کنید
  • ارائه تخفیف در فرصت های آموزشی
  • با تجربیات انحصاری، مانند ملاقات حضوری، ارزش اضافه کنید
  • با اجرای مسابقات یا چالش های سرگرم کننده، برنامه خود را تشویق یا حتی بازی سازی کنید

رابطه با یک حامی برند خوب برای دو طرف سودمند است، بنابراین با پایان معامله همراه باشید.

برنامه حمایتی خود را به طور منظم مرور کنید

برنامه حمایت از برند خود را هر چند ماه یکبار مرور کنید تا ببینید پیشرفت شما در برابر اهدافی که در ابتدا تعیین کرده اید چگونه است. اگر چیزی کار نمی کند، تنظیماتی را انجام دهید تا همه چیز به روال خود بازگردد. رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تحول هستند، و برنامه حمایتی شما نیز باید به همین ترتیب باشد.

با Hootsuite Amplify از قدرت حمایت از کارکنان بهره ببرید. دسترسی را افزایش دهید، کارمندان را درگیر نگه دارید و نتایج را به صورت ایمن و ایمن اندازه‌گیری کنید. بیاموزید که چگونه Amplify امروز به رشد سازمان شما کمک می کند.

درخواست نسخه ی نمایشی Hootsuite Amplify

Hootsuite Amplify این امکان را برای کارمندان شما فراهم می کند که با خیال راحت محتوای شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند—افزایش دسترسی شما در رسانه های اجتماعی. یک نسخه نمایشی شخصی و بدون فشار رزرو کنید تا آن را در عمل ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید