خرید اجتماعی: نحوه فروش مستقیم محصولات در رسانه های اجتماعی
خرید اجتماعی از سال 2019 به طور پیوسته در حال رشد بوده است. مردم خواهان تجربه خرید آسان، در دسترس و راحت در دستگاه های تلفن همراه خود هستند. آنها می خواهند خرید کنند در داخل لحظه کشف اساساً آنها می خواهند از شبکه های اجتماعی خرید کنند.
اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چیست؟ است خرید اجتماعی؟ چرا به آن نیاز دارم و چگونه آن را انجام دهم؟
در این مقاله، خواهید آموخت که خرید اجتماعی چیست و چرا باید آن را سنگ بنای استراتژی تجارت الکترونیک خود قرار دهید. ما شما را در مورد نحوه عملکرد فروشگاه اجتماعی شما در پلتفرم های مختلف و نکاتی برای بالا بردن رتبه شما در فروش توضیح خواهیم داد.
پاداش: بیاموزید که چگونه محصولات بیشتری را در رسانه های اجتماعی با رایگان ما بفروشید تجارت اجتماعی 101 راهنما. مشتریان خود را خوشحال کنید و نرخ تبدیل را بهبود بخشید.
خرید اجتماعی به فروش و خرید محصولات به طور مستقیم در رسانه های اجتماعی اشاره دارد. با خرید اجتماعی، تراکنش های کامل بدون خروج از اپلیکیشن شبکه اجتماعی انجام می شود.
شکی نیست که تقاضا برای خرید آنلاین آسان و فوری در حال افزایش است. و با این تقاضا بالقوه به وجود می آید.
Statista گزارش می دهد که تجارت اجتماعی در سراسر جهان در سال 2022 تقریباً 724 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است. آنها ادامه می دهند که رشد سالانه مورد انتظار از سال 2022 تا 2030 30.8 درصد است، بنابراین “پیش بینی می شود درآمد در این بخش به حدود 6.2 تریلیون دلار در دومی برسد. سال.”
اکثر شرکت ها یک تکه از این پای را گرفته اند. آنها از تمایل مصرف کنندگان برای خرید آنلاین با افزایش پیشنهادات تجارت الکترونیک خود بهره برده اند.
یک نظرسنجی در سال 2021 نشان داد که 29٪ از پاسخ دهندگان جهانی چیزی را که در یک پلتفرم رسانه اجتماعی دیده بودند از خود پلتفرم خریداری کردند. اگر مشتریان خود را جذب نکنید و از رسانه های اجتماعی در استراتژی تجارت الکترونیک خود استفاده نکنید، این تعداد زیادی فروش بالقوه است که از دست می دهید.
اکنون، فروشگاههای اجتماعی شما بسته به پلتفرمی که استفاده میکنید کمی متفاوت نشان داده میشوند. در اینجا چیزی است که باید در مورد چهار مورد بزرگ بدانید: اینستاگرام، فیس بوک، پینترست و تیک تاک.
خرید اینستاگرام
خرید اینستاگرام یک ویژگی تجارت الکترونیک در پلتفرم اینستاگرام است که به افراد امکان خرید اجتماعی را می دهد. این به مردم امکان می دهد محصولات را از طریق پست های عکس و ویدیو کشف و خریداری کنند.
چگونه کار می کند:
راه اندازی فروشگاه اینستاگرام شما بسیار آسان است. هنگامی که ویترین فروشگاه شما فعال شد و کاتالوگ محصولات شما بارگذاری شد، می توانید برچسب های محصول را به عکس ها و ویدیوها اضافه کنید.
منبع: مقاله
همچنین می توانید با تأثیرگذاران تعامل داشته باشید و از محتوای تولید شده توسط کاربر برای تبلیغ محصولات خود برای شما استفاده کنید. با اجازه دادن به دیگران برای برچسب گذاری محصولات شما، می توانید دسترسی خود را افزایش دهید و بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارید.
خرید واقعی اجتماعی فقط برای حسابهای تجاری واجد شرایط ایالات متحده و محتواسازان در دسترس است. در حال حاضر، اینستاگرام فقط به حساب های خاصی در ایالات متحده اجازه می دهد تا ویژگی های پرداخت درون برنامه ای را به فروشگاه های اینستاگرام خود اضافه کنند. با این حال، فروشگاه های اینستاگرام در سراسر جهان، به ویژه برای مشاغل در این بازارها، در دسترس است.
ویژگی های خرید:
فروشگاه اینستاگرام دارای تعداد زیادی ویژگی تجارت الکترونیک عالی برای فروشگاه دیجیتال شما است، مانند:
- مغازه ها: ویترین سفارشی شما به افراد امکان می دهد در نمایه شما خرید کنند.
- برچسب های خرید: این برچسب ها محصولاتی را از کاتالوگ شما نشان می دهند. آنها به مشتریان اجازه می دهند مستقیماً از وب سایت شما یا در اینستاگرام (در صورت واجد شرایط بودن) خرید کنند.
- خرید در Explore: مردم اکنون می توانند پست ها را با برچسب های خرید در بخش کاوش مرور کنند.
- مجموعه ها: میتوانید محصولات را در مجموعهها قرار دهید تا به مشتریان خود کمک کنید آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
- صفحه جزئیات محصول: این صفحه به مصرفکننده میگوید آنچه را که باید درباره محصول بداند، مانند قیمت یا توضیحات. اینستاگرام این جزئیات را از کاتالوگ محصولات شما استخراج می کند، بنابراین مطمئن شوید که آن را به درستی پر کرده اید.
- تبلیغات با برچسب محصول: اکنون می توانید از پست های قابل خرید خود تبلیغات ایجاد کنید!
برای مشاغلی که واجد شرایط استفاده از Checkout هستند، به موارد زیر نیز دسترسی دارید:
- راه اندازی محصول: معرفی محصول معلق خود را در اینستاگرام برای ایجاد تبلیغات! در اینجا، افراد میتوانند جزئیات مربوط به راهاندازی را پیشنمایش کنند و یادآور خرید ایجاد کنند.
- مجوزهای شریک خرید: می توانید به شرکای اینستاگرام خود اجازه دهید تا محصولات شما را برچسب گذاری کنند یا به فروشگاه شما پیوند دهند. این می تواند به شما کمک کند تا دسترسی خود را افزایش دهید.
خرید فیس بوک
خرید فیس بوک یک ویژگی تجارت الکترونیک در پلت فرم فیس بوک است. این به سازندگان و مشاغل اجازه می دهد تا در خرید اجتماعی شرکت کنند. این بسیار شبیه خرید اینستاگرام است، که جای تعجب نیست زیرا متا هر دو پلتفرم را در اختیار دارد.
چگونه کار می کند:
تا زمانی که یک صفحه فیس بوک دارید که می خواهید از آن بفروشید و یک حساب تجاری دارید، طلایی هستید. راه اندازی فروشگاه فیس بوک شما ساده است. از آنجا، می توانید کاتالوگ محصولات خود را به روز کنید و فروشگاه فیس بوک خود را سفارشی کنید.
منبع: وایرکو
برای استفاده از فروشگاههای فیسبوک، باید الزامات واجد شرایط بودن تجارت فیسبوک را رعایت کنید و در بازار پشتیبانی شده باشید. خوشبختانه، اینها می توانند در سراسر جهان باشند. در اینجا لیست کاملی از بازارهای پشتیبانی شده توسط فیس بوک آمده است.
برای استفاده حداکثری از تجربه خرید فیس بوک، باید بررسی کنید که چگونه حساب مدیریت بازرگانی فیس بوک شما می تواند برای شما کار کند.
ویژگی های خرید:
- مجموعه ها: میتوانید مجموعههای محصولات خود را سفارشی کنید تا مشتریان راحتتر بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
- تبلیغات: یک مخاطب سفارشی به کمپین های تبلیغاتی خود اضافه کنید تا به افرادی که از قبل به فروشگاه شما علاقه مند هستند دسترسی پیدا کنید.
- بینش: Commerce Manager به شما بینشی در مورد عملکرد فروشگاه فیس بوک شما نشان می دهد. با استفاده از آن، می توانید پیشنهاد تجارت الکترونیک خود را بهتر بهینه کنید.
- قرارگیری در معرض: محصولات شما ممکن است در مراکز خرید محبوب فیس بوک مانند Marketplace ظاهر شوند.
- پیام های مستقیم در سراسر پلتفرم ها: فروشگاه ها می توانند به مسنجر، دایرکت اینستاگرام و به زودی واتس اپ دسترسی داشته باشند. به این ترتیب مشتریان شما می توانند در مکان های مختلف به شما دسترسی داشته باشند.
خرید پینترست
Pinterest نیروگاه OG خرید آنلاین است. این یک پلتفرم با تسلط بصری و اولین محصول است. و سبک سازمانی و الگوریتم قوی Pinterest همچنان در خدمت طرفداران آن است. آنها در مقایسه با سایر پلتفرم های اجتماعی 80 درصد فروش بیشتری در ماه گزارش می دهند.
واقعاً، Pinterest آمارهای چشمگیری دارد. به عنوان یک فروشنده آنلاین، نمی خواهید روی این برنامه بخوابید.
چگونه کار می کند:
میخواهید با پیوستن به برنامه Merchant تأیید شده، حساب خرید Pinterest خود را راهاندازی کنید. از آنجا، موضوع آپلود محصولات، تنظیم پین های محصول و سفارشی کردن فروشگاه شما است.
خرید Pinterest در بسیاری از کشورها در دسترس است. لیست کامل را در اینجا ببینید.
نکته قابل توجه این است که خرید اجتماعی Pinterest برای اکثر تجار و خریداران در دسترس نیست. برخی از بازرگانان واجد شرایط مستقر در ایالات متحده وجود دارند که می توانند در برنامه Pinterest بررسی کنند. خریداران آمریکایی می توانند در صورت واجد شرایط بودن، دکمه خرید را در زیر پین (آبی است!) پیدا کنند. با این حال، در بیشتر موارد، Pinterest شما را برای تکمیل خرید به سایت تجارت الکترونیک تاجر می فرستد.
منبع: پینترست
ویژگی های خرید:
- پین های محصول: این پینها از پینهای معمولی و غیرقابل خرید متمایز هستند، زیرا قیمتی در گوشهی آن درج شده است. آنها جزئیات محصول شما را نشان می دهند، از جمله عنوان و توضیحات خاص، قیمت و موجودی موجودی.
- لنز قابل خرید: این ویژگی کمی شبیه تصاویر گوگل است. شما از یک محصول فیزیکی عکس می گیرید، سپس پینترست محصولات مشابه را به شما نشان می دهد.
- لیست خرید: هنگامی که افراد محصولات را در تابلوهای خود ذخیره می کنند، به طور خودکار به لیست خرید آن شخص اضافه می شوند.
- خرید در جستجو: برخی از مناطق واجد شرایط به کاربران امکان می دهند در یک دسته بندی خاص فروشگاه جستجو کنند. محصولات قابل خرید شما به طور خودکار در اینجا نمایش داده می شوند.
- فروشگاه نورافکن: اسپات لایت ها می توانند محصول شما را به طور برجسته نشان دهند و آن را در مقابل دیدگان بیشتری قرار دهند. Spotlight ها توسط بلاگرها، نویسندگان و ویراستاران مد انتخاب می شوند، بنابراین به بهینه سازی صفحه محصول خود ادامه دهید و به بهترین ها امیدوار باشید.
- تبلیغات قابل خرید: می توانید تبلیغات قابل خرید ایجاد کنید و تبلیغاتی که مجموعه کاملی از محصولات شما را نشان می دهد.
خرید TikTok
فروشگاه TikTok یک ویژگی تجارت الکترونیک است که در پلتفرم TikTok یکپارچه شده است. این ویژگی فروش محصولات در TikTok را امکان پذیر می کند. و با 24 میلیارد بازدید و با احتساب، هشتگ #TikTokMadeMeBuyIt به تنهایی دلیل خوبی برای فروش در برنامه است.
چگونه کار می کند:
اگر شرایط برنامه را برآورده کنید، می توانید فروشگاه TikTok خود را راه اندازی کنید. هنگامی که این کار انجام شد، به آسانی بهینه سازی کاتالوگ محصولات و تبلیغ محصولاتتان آسان است.
ویژگی های خرید TikTok:
- تبلیغات یکپارچه Shopify: اگر یک تاجر Shopify هستید، می توانید تبلیغات قابل خرید را در TikTok همه از داشبورد Shopify خود اجرا کنید
- تبلیغات ویدیویی: میتوانید تبلیغات ویدیویی قابل خرید ایجاد کنید که در صفحه For You کاربران ظاهر میشوند
- TikTok Shopping API (به زودی!)
- ادغام شریک شخص ثالث مانند Shopify، Square، Ecwid و PrestaShop
- می توانید لینک های محصول خود را در ویدیوها قرار دهید
اکنون که شما یک حرفه ای خرید اجتماعی هستید، زمان آن رسیده است که استراتژی خرید اجتماعی خود را ایجاد یا تجدید و اصلاح کنید. در اینجا هشت نکته سریع برای فروش محصولات شما آورده شده است!
تصویر همه چیز است
از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. افراد بصری گرا هستند، بنابراین مطمئن شوید که عکس های محصول شما واضح و جذاب هستند. حتما از تصاویر روشن و با نور مناسب استفاده کنید که محصولات شما را در بهترین نور ممکن به نمایش بگذارند.
پاسخ “این چیست و چرا من آن را می خواهم؟” در توضیحات محصول شما
از توضیحات جذاب استفاده کنید. علاوه بر فهرست کردن حقایق در مورد محصول خود، از زبانی استفاده کنید که توجه افراد را به خود جلب کند و آنها را به یادگیری بیشتر وادار کند. توضیحات واضح و مختصر محصول با مزایای بیش از ویژگیها باید این کار را انجام دهد.
سعی نکنید اطلاعات زیادی را در هر توضیحات قرار دهید. در عوض، بر این تمرکز کنید که مشتریان بالقوه بدانند محصول شما چیست و چرا به آن نیاز دارند.
تخفیف و معاملات
ارائه تخفیف و معاملات. معاملات و تخفیف ها انگیزه اصلی خریداران آنلاین در سال 2021 بود. 37 درصد از مردم گفتند که تخفیف ها و معاملات عامل تعیین کننده آنها بود. مطمئن شوید که معامله خود را در صفحه خود تبلیغ کنید!
خرید را آسان کنید
خرید اجتماعی مزیت بزرگی با سهولت استفاده دارد زیرا کاربران مجبور نیستند برنامه را برای تبدیل ترک کنند. پیوندهایی به صفحات محصول خود را در پست های خود قرار دهید و مطمئن شوید که خرید تا حد امکان ساده است. شما میخواهید سفر کاربری خود را خودتان آزمایش کنید تا ببینید آیا ممکن است کاربران شما نقاط دردناکی داشته باشند یا خیر.
قیمت رقابتی داشته باشید
اطمینان حاصل کنید که قیمت شما مطابق با استانداردهای صنعت است. نگاهی به قیمت ها در صفحات مشابه فروشندگان خرید اجتماعی بیندازید. سپس محصولات خود را بر اساس آن قیمت گذاری کنید.
ترویج، ترویج، ترویج!
در شبکه های اجتماعی فعال بمانید. هر چه بیشتر در مورد محصولات خود پست کنید، احتمال اینکه مردم آنها را ببینند و خرید کنند بیشتر می شود. برای کسب بهترین نتایج، صفحات رسانه های اجتماعی خود را به طور مرتب به روز کنید.
اگر مشتری یک بررسی عالی از محصول یا فروشگاه شما ارسال کرد، ارسال مجدد آن اثبات اجتماعی را از دست ندهید. میتوانید با Hootsuite، پستها را از قبل برنامهریزی کنید، و این مرحله را آسانتر کنید.
یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه Hootsuite دریافت کنید
از ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای بالا رفتن استفاده کنید
از ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر استفاده کنید. از هشتگها استفاده کنید، مرتباً بهروزرسانیها را پست کنید و کمپینهای تبلیغاتی را در کانالهای اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک اجرا کنید. ابزارهای تجزیه و تحلیل شما (Hotsuite را امتحان کنید!) به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.
از چت ربات رسانه های اجتماعی استفاده کنید
ارائه خدمات عالی به مشتریان به سوالات و نگرانیها به سرعت پاسخ دهید و هر کاری که میتوانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما در طول فرآیند خرید راضی هستند. یک هک نجات بخش برای خدمات مشتری بی عیب و نقص؟ یک چت ربات رسانه اجتماعی مانند Heyday دریافت کنید.
Heyday یک ربات گفتگوی هوش مصنوعی است که می تواند به طور خودکار به تمام سوالات متداول و سوالات مشتریان شما پاسخ دهد و در وقت و هزینه تیم شما صرفه جویی کند.
منبع: اوج
با خریداران در رسانه های اجتماعی تعامل داشته باشید و با Heyday، ربات گفتگوی اختصاصی هوش مصنوعی مکالمه ای ما برای خرده فروشان تجارت اجتماعی، گفتگوهای مشتری را به فروش تبدیل کنید. ارائه تجربیات 5 ستاره مشتری – در مقیاس.
یک نسخه آزمایشی Heyday رایگان دریافت کنید
با Heyday گفتگوهای خدمات مشتری را به فروش تبدیل کنید. زمان پاسخگویی را بهبود ببخشید و محصولات بیشتری بفروشید. آن را در عمل ببینید.