Sponcon چیست و آیا نام تجاری شما باید آن را انجام دهد؟
مزایا و معایب sponcon چیست؟
طرفداری: این بازاریابی عالی برای برند شماست. طرفداری: با سازندگان رسانه های اجتماعی تأثیرگذار روابط حرفه ای برقرار می کنید. حرفه ای: محتوای تازه و جذابی دریافت می کنید که کسب و کار شما را تبلیغ می کند.
منفی: شما مجبور به پرداخت هستید – اینجاست که بخش “اسپانسر” وارد می شود. تعجب! بهترین چیزها در زندگی رایگان نیستند.
برای یافتن توصیههای بازاریابی برای ایجاد محتوای حمایتشده موفق (و بدون محدودیت) برای برند خود، ادامه مطلب را بخوانید.
جایزه: الگوی استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر را دریافت کنید تا به راحتی کمپین بعدی خود را برنامه ریزی کنید و بهترین اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی را برای کار انتخاب کنید.
sponcon چیست؟
Sponcon که به عنوان محتوای حمایتشده نیز شناخته میشود، نوعی از اینفلوئنسر مارکتینگ است که در آن برندها به سازندگان پول میدهند تا محتوایی را تولید و تبلیغ کنند که دارای برند آنها باشد.
Sponcon ممکن است شبیه یک آرایشگر باشد که در ازای پستی در مورد یک مارک زیبایی، یک پالت سایه چشم دریافت می کند، یک وبلاگ نویس مسافرتی که برای برجسته کردن ژاکت پیاده روی یک برند لباس پول می گیرد یا یک آشپز که برای استفاده از یک ماده خاص در یک ویدیوی دستور غذا پول می گیرد. Sponcon در همه شکل ها و اندازه ها موجود است و هر چه خلاق تر باشید، بهتر است.
5 نکته برای اسپانکن موفق
1. خالق مناسب را پیدا کنید
Sponcon یک موقعیت مناسب برای همه نیست و همه سازندگان با همه برندها مناسب نیستند. این مهمترین بخش محتوای حمایت شده موفق است: شما باید درباره سازنده ای که می خواهید با او کار کنید تحقیق کنید و مطمئن شوید که ارزش های آنها با ارزش های شرکت شما مطابقت دارد. اطمینان حاصل کنید که مخاطبان آنها مخاطبانی هستند که به دنبال بازاریابی برای آنها هستید و محتوای آنها از نوع محتوایی است که شما مایلید برند خود را با آن مرتبط کنید.
وقتی با اینفلوئنسرها یا KOL ها شریک می شوید، به طور موثر آنها را به تیم بازاریابی خود اضافه می کنید. بنابراین هم زمان و هم منابع را برای اطمینان از یافتن مناسب مناسب اختصاص دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد یافتن خالق مناسب برای این شغل، راهنمای بازاریابی اینفلوئنسر Hootsuite را بخوانید.
2. یک خلاصه واضح بنویسید
از آنجایی که محتوای حمایت شده و اینفلوئنسر مارکتینگ صنایع نسبتاً جدیدی (و همیشه در حال تغییر) هستند، مجموعه استانداردی از شیوه ها وجود ندارد. انتظارات می توانند از خالق به خالق و از برندی به برند دیگر در نوسان باشند.
برای جلوگیری از عوارض، خلاصه ای بنویسید که در مورد انتظاراتی که از شراکت دارید، از جمله پرداخت، بسیار واضح باشد.
اطلاعاتی که باید در محتوا منتقل شود چیست؟ مهلتش چقدره؟ آیا میخواهید قبل از اینکه سازنده محتوا را پست کند، آن را مرور کنید؟
گام به گام در طول فرآیند فکر کنید تا مطمئن شوید که همه چیز را قبل از دستیابی به آن پوشش داده اید.
3. ورودی های خالق را وارد کنید
با در نظر گرفتن موارد فوق، مهم است که به خاطر داشته باشید که این یک مشارکت است – شما نمی توانید هر قسمت از محتوای حمایت شده را دیکته کنید (اگر آن را می خواهید، بهتر است به یک بازیگر پول بدهید و یک تبلیغ استاندارد بسازید).
سازندگان در ساخت محتوای جذاب، منحصر به فرد و جالب که شخصیت فردی آنها را به نمایش می گذارد، تسلط پیدا کرده اند. بنابراین، وقتی نوبت به بحث در مورد محصول تحویل داده میشود، به طور مشترک عمل کنید: بگذارید خالق خلاق باشد، این بهترین کاری است که او انجام میدهد.
4. حمایت مالی را افشا کنید
محتوای حمایت شده به دو دلیل باید به عنوان چنین علامت گذاری شود.
یکی، واگذار کردن یک شراکت با حقوق به گونهای که انگار یک عقیده بیطرفانه است در بهترین حالت بد و در بدترین حالت غیراخلاقی است. و دو، این برخلاف سیاست هر پلتفرمی است.
برای مثال، اینستاگرام بیان میکند که محتوای برند «فقط با استفاده از ابزار محتوای مارکدار پست میشود»، که در غیر این صورت به عنوان برچسب مشارکت پولی اینستاگرام شناخته میشود. TikTok میگوید: «شما باید هنگام ارسال محتوای مارکدار در TikTok، جابجایی محتوای مارکدار را فعال کنید.»
علیرغم این قوانین، هنوز هم برای برندها و سازندگان پست sponcon بدون برچسب گذاری مناسب رایج است. بعضیها #sponcon، #sponsored یا #ad را به محتوای خود اضافه میکنند، اما این از نظر فنی، افشای رسمیای نیست که پلتفرمهای اجتماعی اجبار میکنند. و هنگامی که مخالف خطمشیهای یک پلتفرم هستید، در معرض خطر پرچم گذاری یا حذف محتوا (یا بدتر از آن، تعلیق حساب شما) قرار میگیرید.
این ریسک را نکنید: آن ضامن ها را بکوبید.
5. نظرات و منشن ها را به دقت زیر نظر داشته باشید
اینترنت مکانی زیبا، ترسناک و غیرقابل پیش بینی است. و در حالی که در صورت بروز مشکل در حساب کاربری خود (به خصوص اگر از Hootsuite Streams استفاده می کنید) همیشه به شما اطلاع داده می شود، هنگامی که sponcon به حساب سازنده پست می شود، آنچنان هشیار نخواهید شد. اگر ترول ها شروع به ورود کنند ممکن است به شما اطلاع داده نشود.
با توجه دقیق به تعاملی که sponcon شما دارد، هم در حساب خود و هم در حساب سازنده، از یک کابوس روابط عمومی اجتناب کنید. در واقع، بهتر است قبل از پست شدن محتوا درباره این وضعیت صحبت کنید—به انتظارات شما در مورد افرادی که نظرات تنفرآمیز یا آزاردهنده ارسال می کنند فکر کنید (برای مثال، ممکن است از سازنده درخواست کنید که آنها را حذف کند).
دلیل دیگر برای آگاهی از نظرات و ذکرها این است که می توانند به عنوان یک معیار معقول برای موفقیت مشارکت عمل کنند. آیا به نظر می رسد مخاطبان همکار شما از محصول استقبال کنند؟ این عاملی است که باید در نظر بگیرید، به خصوص اگر قصد دارید در آینده دوباره با این سازنده شریک شوید.
نمونه هایی از اسپانکن اینستاگرام
مشارکتی که مناسب است
بهترین نوع شراکت ها آنهایی هستند که به نظر طبیعی می رسند، و این همکاری بین یک نانوا و شرکت آرد باب رد میل کاملا منطقی است. نانوا بدون توجه به دستور العمل های خود از آرد استفاده می کرد، بنابراین تماس با یک شرکت آرد خاص اجباری به نظر نمی رسد.
از جمله پیوند وابسته
شرکت پوشاک دوستدار محیط زیست Fig Clothing با یک عکاس برای این محتوای حمایت شده شریک شد. این پست توصیههایی از خود سازنده، اطلاعاتی در مورد لباس، و شامل بازاریابی وابسته را به اشتراک میگذارد، که به برند اجازه میدهد تا میزان موفقیت همکاری را بهتر پیگیری کند (مارک میتواند ببیند چند نفر از کد سازنده برای دسترسی به تخفیف 15 درصدی استفاده کردهاند. ).
افزودن نکات شخصی
همکاری دل تاکو با این اینفلوئنسر خانوادگی نمونهای عالی از این است که به سازنده اجازه میدهد لمس شخصی خود را به کمپین اضافه کند. این ویدئو فقط یک تبلیغ قطعی نیست. هر یک از اعضای خانواده انتخاب مورد علاقه از منو را نشان می دهد که به خوبی با محتوای دیگر سازنده مطابقت دارد. همچنین بسیار دوست داشتنی است.
جزئیات مشارکت
وقتی صحبت از افشای sponcon به میان میآید، کلید «مشارکت پولی» را انتخاب کنید، و هرچه شفافتر باشد سازنده در مورد مشارکت، همکاری معتبرتر به نظر میرسد.
این همکاری بین یک هنرمند قلاب بافی و یک شرکت کاموا به طور کامل در توضیحات فاش شده است (“یک تشکر مجدد از @hobbii_yarn که با مهربانی تعدادی از Friends Cotton 8/4 خود را برای این پروژه به من هدیه داد”) و دقیقاً به جزئیات ادامه می دهد. کدام نخ هدیه داده شد. این یک حرکت بسیار واقعی و حرفه ای است.
نورپردازی و فیلمبرداری زیبا
هنگام تحقیق درباره سازندگان برای مشارکت، مطمئن شوید که به فید آنها خوب نگاه میکنید – آیا محتوای آنها (حمایتشده یا نه) به طور مداوم نور، ویرایش، کیفیت صدا و غیره خوبی دارد؟ شما می خواهید که محصول یا خدمات شما در بهترین نور نشان داده شود … به معنای واقعی کلمه. این سازنده با برند مراقبت از پوست Olay همکاری کرد و یک ویدیوی روتین مراقبت از پوست واقعاً زیبا گرفت. این باعث می شود محصولات عالی به نظر برسند، که برای برند عالی است.
نمونههای اسپونکن TikTok
ساخت محتوای مرتبط
این مشارکت بین بانک سلطنتی کانادا و یک خالق TikTok بسیار متفاوت از میانگین تبلیغات بانکی به نظر می رسد. بهجای بارگیری بیش از حد بینندگان با اطلاعات، این یک ویدیوی سرگرمکننده است که بهطور کلی درباره هزینهکردن در مقابل پسانداز صحبت میکند، و در صورتی که مردم میخواهند بیشتر بیاموزند، دعوت به عمل میشود. بهعلاوه، فوقالعاده قابل ارتباط است—نوعی از TikTok که دنبالکنندگان را ترغیب میکند تا دوستان خریدار خود را تگ کنند.
@peternugget #حمایت شده توسط @RBC | مسئولیت پذیری در قبال پول ممکن است سخت باشد، اما همیشه بهترین کار این است که بر اساس آن امور مالی و بودجه خود را برنامه ریزی کنید! وقت بگذارید تا بفهمید چقدر هزینه می کنید و موارد ضروری را اولویت بندی کنید. لینک در بیو برای کسب اطلاعات بیشتر #RBCTok #FinTok #budgeting #budgetingTips #moneytok ♬ صدای اصلی – پیتر گوین
یک قلاب جذاب
به خصوص در TikTok، سازندگان باید به سرعت توجه را جلب کنند. به یک قلاب جذاب که لزوما مثبت نیست باز باشید – برای مثال، در این sponcon خالق خط چشم جدید Shiseido را “عجیب ترین خط چشمی که تا به حال دیده ام” می نامد. این یک قلاب عالی برای بینندگان است، زیرا البته، ما می خواهیم بدانیم که خط چشم عجیب و غریب چگونه به نظر می رسد (اسپویل: عالی به نظر می رسد).
@stxph.h 3 شکل خط چشم با 1 @SHISEIDO ArchLiner جوهر!؟ هشدار هک محصول! #حمایت شده #shiseido #TikOtaku #Beautyhack #BeautyTips #BeautyObsessions ♬ صدای اصلی – stephhui
یک ویدیو رضایت بخش
مقاومت در برابر TikTok از نظر بصری بسیار دشوار است، حتی اگر علاقه ای به موضوع ندارید. این همکاری بین یک هنرمند کتانی و بازیهای EA یک مثال عالی است: حتی اگر به کفش یا بازی اهمیتی نمیدهید، تماشای یک هنرمند که خطوط سفید تمیزی را روی یک جفت کفش مشکی واضح نقاشی میکند، بسیار رضایتبخش است. این به افزایش بازدید از ویدیو کمک می کند، که باعث می شود الگوریتم TikTok از آن حمایت کند.
@_ssneak_ 😱 نتیجه 😍 @Need for Speed #SponsoredbyEA #NeedForSpeed #ChangeYourLane #LaneChangers #ad ♬ Trap, hip hop, dark beat ♪(963369) – Ninja_Muzik_Tokyo
محتوای پشت صحنه
در TikTok، ویدیوها برای موفقیت لازم نیست کامل باشند، و نشان دادن فرآیند پشت ساخت TikToks به سازندگان کمک میکند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند (ستارهها، آنها دقیقاً مثل ما هستند!). سازنده را تشویق کنید تا در صورت امکان از پشت صحنه فیلمبرداری کند—ممکن است در نهایت ویدیوی بهتری نسبت به خود اسپانکن بسازد. این BTS از یک پیتبول رقصنده با صفحه سبز بسیار سرگرم کننده است.
@christendugger 🐕سخت ترین کار در این زمینه. #vankyo @Vankyo projector #pennythepitbull #sponsored ♬ صدای اصلی – کریستن داگر
متناسب با طاقچه خالق
این همکاری بین فیلم لبخند و یک خالق TikTok با حس شوخ طبعی (و یک شریک ناموفق) کار می کند زیرا به نظر می رسد بسیار شبیه به دیگر TikToks شوخی هایی است که سازنده ساخته است. در حالی که به وضوح به دلایل تبلیغاتی ساخته شده است، اما همان حال و هوای بقیه نمونه کارهای سازنده را دارد، بنابراین احساس نابجایی ندارد (و مانند سایر محتوای او، دنبال کنندگانش آن را دوست دارند).
@celinaspookyboo SMILE در 9/30 در سینماها عرضه میشود #حمایتشده توسط paramount ♬ صدای اصلی – CelinaSpookyBoo
فکر کردن خارج از چارچوب
خوب، حالا همه چیزهایی را که در مورد پیدا کردن سازنده مناسب یاد گرفتید فراموش کنید. گاهی اوقات، بهترین تطابق ها بعید است – مانند این همکاری بین History Channel و TikTokker اهل غذا. حال و هوای کانال History با خالق ساده لوح بسیار متفاوت است، اما آنها حد وسط هوشمندانه ای پیدا کردند – تاریخچه آبنبات چوبی – و این مشارکت تازه، مبتکرانه و جذاب به نظر می رسد.
@cookingwithlynja #sponsored Staying Curious with @HISTORY #todayilearned ♬ صدای اصلی – Lynja
سوالات متداول در مورد sponcon
معامله sponcon چیست؟
معامله sponcon (یا محتوای حمایت شده) توافقی است بین یک تجارت و یک سازنده. کسب و کار کالا، خدمات یا پرداخت را مبادله می کند و در ازای آن خالق محتوایی را تولید و تبلیغ می کند که محصولات یا خدمات کسب و کار را برجسته می کند.
sponcon به چه معناست؟
Sponcon همچنین به عنوان محتوای حمایت شده شناخته می شود و نوعی بازاریابی تأثیرگذار است. Sponcon محتوایی است که توسط یک سازنده به منظور تبلیغ یک تجارت ساخته می شود (و در ازای آن، به سازنده کالا، خدمات یا پول پرداخت می شود).
تعامل اینستاگرام خود را با ابزارهای قدرتمند برنامه ریزی، همکاری و تجزیه و تحلیل در Hootsuite به حداکثر برسانید. پستها، داستانها و حلقهها را برنامهریزی کنید، DMهای خود را مدیریت کنید و با ویژگی انحصاری Hootsuite بهترین زمان برای ارسال پست، از الگوریتمها جلوتر بمانید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.
شروع کنید
بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، مجموعه ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.