تجارت TikTok در مقابل حساب های شخصی: نحوه انتخاب
زمان آن فرا رسیده است: شما آماده هستید که از کمین کردن دست بردارید و از TikTok برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید. اما چگونه بین حساب تجاری TikTok در مقابل حساب شخصی تصمیم می گیرید؟
ممکن است ساده به نظر برسد، اما در واقع، هر دو نوع حساب دارای مزایایی هستند. ما نگاه دقیقتری به حسابهای تجاری و سازندگان TikTok میکنیم تا به شما در انتخاب مناسب برای نیازهایتان کمک کنیم.
پاداش: دریافت رایگان چک لیست رشد TikTok از Tiffy Chen خالق معروف TikTok که به شما نشان می دهد چگونه با تنها 3 نور استودیو و iMovie 1.6 میلیون دنبال کننده به دست آورید.
انواع مختلف حساب های TikTok چیست؟
در TikTok، دو نوع حساب برای انتخاب وجود دارد: خالق/شخصی و کسب و کار. در اینجا یک نمای کلی از آنچه هر نوع حساب ارائه می دهد آورده شده است:
حساب سازندگان | حساب تجاری | |
---|---|---|
تایپ کنید | شخصی | کسب و کار |
بهترین برای | کاربران عمومی TikTok
سازندگان محتوا اکثر شخصیت های عمومی |
برندها
مشاغل در هر اندازه |
تنظیمات حریم خصوصی | عمومی یا خصوصی | فقط عمومی |
حساب های تایید شده | آره | آره |
دسترسی به صداها؟ | صداها و صداهای تجاری | فقط صداهای تجاری |
دسترسی به ویژگی ارتقا (تبلیغات)؟ | آره | آره |
دسترسی به تجزیه و تحلیل؟ | بله (فقط درون برنامه) | بله (قابل دانلود) |
قیمت گذاری | رایگان | رایگان |
توجه داشته باشید: TikTok قبلا دو نوع حساب حرفه ای داشت، Business و Creator که از حساب شخصی استاندارد متمایز بودند. در سال 2021، آنها حساب های شخصی و سازنده را ادغام کردند و به همه کاربران امکان دسترسی به ابزارهای خاص سازنده را دادند.
حساب سازنده TikTok چیست؟
حساب سازنده یا شخصی، نوع حساب پیشفرض TikTok است. اگر تازه در TikTok شروع کرده اید، یک حساب سازنده خواهید داشت.
مزایای یک حساب سازنده TikTok
دسترسی به صداهای بیشتر: سازندگان هم به صداها و هم به صداهای تجاری دسترسی دارند، به این معنی که میتوانید ویدیویی از رقص مادربزرگتان با آخرین تک آهنگ لیزو بدون نگرانی در مورد حذف صدا به دلیل مشکلات حق نسخهبرداری پست کنید. حسابهای تجاری به همه صدای پرطرفدار در TikTok دسترسی ندارند، که میتواند توانایی آنها را برای مشارکت در روندهای نوظهور محدود کند.
تنظیمات حریم خصوصی: سازندگان می توانند در صورت نیاز حساب های خود را به صورت خصوصی تنظیم کنند. حسابهای تجاری پیشفرض عمومی هستند و قابلیت جابهجایی بین تنظیمات حریم خصوصی را ندارند.
تایید: درست مانند برندها و مشاغل، حسابهای سازنده را میتوان در TikTok تأیید کرد.
دسترسی به ویژگی Promote: حسابهای سازنده میتوانند از ابزارهای تبلیغاتی TikTok استفاده کنند تا افراد بیشتری ویدیوهایشان را کشف کنند و دنبالکنندگان بیشتری به دست آورند. تبلیغ برای ویدیوهایی که دارای صدای دارای حق نسخهبرداری هستند در دسترس نیست، بنابراین فقط میتوانید ویدیوهایی را تبلیغ کنید که از صدای اصلی استفاده میکنند که برای اهداف تجاری پاک شده است.
توانایی محدود برای افزودن لینک در بیو: سازندگان می توانند در صورت داشتن شرایط خاص، پیوندی به بیو خود اضافه کنند.
دسترسی به برنامه های توسعه ویژه TikTok: حسابهای شخصی به چندین برنامه خاص سازندگان دسترسی دارند، مانند Creator Next، که به سازندگان اجازه میدهد در حین رشد جوامع خود کسب درآمد کنند و صندوق ایجادکننده، که TikTok برای پرداخت به کاربران واجد شرایط برای ایجاد محتوا ایجاد کرده است. حساب های تجاری به این برنامه ها دسترسی ندارند.
@creatorportal معرفی Creator Next: جایی که به عنوان سازندگان TikTok می توانید جامعه خود را توسعه دهید و در عین حال از محتوای خود کسب درآمد کنید.
♬ صدای اصلی – پورتال خالق
با این حال! هم حساب های تجاری و هم حساب سازندگان می توانند به بازار محتوا دسترسی داشته باشند. این پلتفرم حساب های تجاری و سازندگانی که به دنبال فرصت های همکاری هستند را به هم متصل می کند.
دسترسی به تجزیه و تحلیل: حسابهای سازنده به تجزیه و تحلیل ساده در بخش «ابزار سازندگان» دسترسی دارند. با این حال، داده های تجزیه و تحلیل را نمی توان بارگیری کرد (اطلاعات بیشتر در این مورد در زیر).
معایب حساب سازنده TikTok
دسترسی به تجزیه و تحلیل: حسابهای سازنده نمیتوانند دادههای تحلیلی خود را دانلود کنند و نمای درونبرنامه به محدوده داده ۶۰ روزه محدود میشود. این می تواند تجزیه و تحلیل عملکرد کسب و کار یا برند شما در TikTok، شناسایی روندهای بلندمدت، یا ایجاد یک نمای کلی برای به اشتراک گذاشتن با سایر اعضای تیم را دشوارتر کند.
نمی توانید حساب خود را با استفاده از یک پلت فرم شخص ثالث مدیریت کنید: حسابهای سازنده را نمیتوان به پلتفرمهای مدیریت رسانههای اجتماعی شخص ثالث مانند Hootsuite متصل کرد. اگر میخواهید محتوای خود را برنامهریزی کنید، پستها را برای آینده برنامهریزی کنید، نظرات را مدیریت کنید و به معیارهای تعامل بهروز دسترسی داشته باشید، یک حساب شخصی TikTok نمیتواند شما را راه دوری بردارد.
حسابهای سازنده TikTok برای…
کاربران عمومی TikTok، اینفلوئنسرها و اکثر شخصیت های عمومی.
حساب تجاری TikTok چیست؟
همانطور که ممکن است از نام آن حدس بزنید، یک حساب تجاری TikTok برای برندها و مشاغل در هر اندازه مناسب است. حسابهای تجاری به کاربران امکان میدهند به ویژگیهای پیشرفتهتر دسترسی داشته باشند و در تجزیه و تحلیلهای خود غوطهور شوند.
ارتقا به حساب تجاری TikTok رایگان است و فقط چند ثانیه طول می کشد. بهتر از همه، بازگشت به حساب سازنده آسان است اگر نظر خود را تغییر دهید.
مزایای یک حساب تجاری TikTok
حساب خود را با استفاده از یک پلتفرم شخص ثالث مدیریت کنید: حساب های تجاری را می توان به پلتفرم های مدیریت رسانه های اجتماعی شخص ثالث مانند Hootsuite متصل کرد و به شما امکان دسترسی به طیف گسترده ای از ویژگی ها را می دهد.
Hootsuite به شما امکان می دهد ویدیوها را برنامه ریزی و زمان بندی کنید، با مخاطبان خود درگیر شوید و از عملکرد محتوای خود مطلع شوید، بنابراین می توانید روی تولید محتوا تمرکز کنید و به این پلتفرم قدرتمند اجازه دهید بقیه کارها را انجام دهد.
Hootsuite به شما این امکان را میدهد تا پیشنمایش و پست یا زمانبندی محتوا را داشته باشید و حتی بهترین زمانها را برای پست کردن برای حداکثر تعامل توصیه میکند. همچنین میتوانید پستها را برای هر زمانی در آینده زمانبندی کنید (برخلاف ویژگی زمانبندی درونبرنامه TikTok، که محدودیت ۱۰ روزه دارد)
ویدیوهای TikTok را در بهترین زمان و به مدت 30 روز رایگان ارسال کنید
پست ها را برنامه ریزی کنید، آن ها را تجزیه و تحلیل کنید و به نظرات یک داشبورد با کاربری آسان پاسخ دهید.
تایید: TikTok نشانهای تأیید شده را برای کمک به کاربران در انتخاب آگاهانه در مورد حسابهایی که برای دنبال کردن انتخاب میکنند ارائه میکند. حساب کسب و کار شما را می توان در TikTok تأیید کرد، که می تواند دید شما را در سراسر پلتفرم افزایش دهد و به شما در ایجاد اعتماد با فالوورهای خود کمک کند.
دسترسی به ویژگی Promote: حسابهای تجاری میتوانند از ابزارهای تبلیغاتی TikTok استفاده کنند تا افراد بیشتری محتوای آنها را کشف کنند و دنبالکنندگان بیشتری به دست آورند. تبلیغ برای ویدیوهایی که دارای صدای دارای حق نسخهبرداری هستند در دسترس نیست، بنابراین فقط میتوانید ویدیوهایی را تبلیغ کنید که از صدای اصلی استفاده میکنند که برای اهداف تجاری پاک شده است.
دسترسی به ویژگی TikTok Shop: حسابهای تجاری میتوانند سایت Shopify خود را پیوند دهند و محصولات را مستقیماً در TikTok نمایش داده و بفروشند. بازرگانان همچنین میتوانند برای نمایش و فروش محصولات، پخش جریانی زنده داشته باشند.
امکان افزودن لینک در بیو: حساب های تجاری با بیش از 1000 دنبال کننده به فیلد وب سایت دسترسی دارند. افزودن یک پیوند وب سایت به بیو TikTok راهی عالی برای هدایت ترافیک به سایت شما پس از درگیر شدن کاربران با ویدیوی شما است.
@tiktok_small_business 🗣 توجه #BusinessTikTok و EntrepreneurTok! آیا آماده تغییر به یک حساب تجاری TikTok هستید؟ به نمایه خود بروید و روی منوی گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب کنید، سپس مدیریت حساب و در نهایت تغییر به حساب تجاری را انتخاب کنید!
♬ صدای اصلی – TikTok برای مشاغل کوچک
معایب حساب تجاری TikTok
دسترسی محدود به صداها: حسابهای تجاری فقط به Commercial Sounds دسترسی دارند. در اینجا هیچ نگرانی حق چاپ وجود ندارد – این آهنگ ها و صداها برای استفاده تجاری از قبل پاک شده اند.
@tiktok_small_business 🎶 نحوه استفاده از کتابخانه موسیقی تجاری برای گنجاندن موسیقی ایمن با حق نسخه برداری در TikToks خود را بررسی کنید. #tiktokbusinessaccount #smallbusinessscheck
♬ خانه گرمسیری به سبک آسیایی – سه گانه آینده گرا
متأسفانه، هر صدای پرطرفداری بخشی از کتابخانه صوتی تجاری TikTok نخواهد بود. این می تواند شرکت در روندهای مبتنی بر صدا را بسیار دشوارتر کند.
عدم دسترسی به برنامه های توسعه TikTok: حسابهای تجاری به برنامههای Creator Next یا Creator Fund دسترسی ندارند. همانطور که ممکن است بتوانید از نام آن حدس بزنید، این موارد فقط به سازندگان محدود می شود.
حسابهای تجاری همچنان میتوانند برای ارتباط با سازندگان و یافتن اینفلوئنسرها به بازار محتوا دسترسی داشته باشند.
حسابهای تجاری TikTok برای…
برندها و مشاغل در هر اندازه.
انتخاب بین حسابهای تجاری و سازنده TikTok
بیایید همه ویژگیهای مختلف TikTok را برای هر نوع حساب مرور کنیم:
خالق | کسب و کار | |
---|---|---|
تجزیه و تحلیل | دسترسی درون برنامه ای | دسترسی کامل، قابل دانلود |
تایید | آره | آره |
ویژگی فروشگاه (طراحی شده توسط Shopify) | آره | آره |
دسترسی به همه صداها | آره | خیر (فقط صداهای تجاری) |
امکان ارتقاء ویژگی | آره | آره |
به داشبورد رسانه های اجتماعی شخص ثالث مانند Hootsuite متصل شوید | خیر | آره |
قیمت گذاری | رایگان | رایگان |
اگر به دنبال ارتقای بازی TikTok خود هستید، توصیه می کنیم به یک حساب تجاری تغییر دهید. TikTok همیشه ویژگیهای جدیدی را اضافه میکند تا به کسبوکارها کمک کند تا برای فروش محصولات خود با خریداران ارتباط برقرار کنند. اگر می خواهید فروش خود را افزایش دهید، یک حساب تجاری راهی برای رفتن است.
نحوه تبدیل به یک حساب تجاری در TikTok
اگر میخواهید از یک ایجادکننده به یک حساب تجاری تغییر دهید، فقط این مراحل آسان را دنبال کنید:
- ضربه زدن مشخصات در سمت راست پایین برای رفتن به نمایه خود.
- روی ضربه بزنید نماد 3 خطی در بالا سمت راست برای رفتن به تنظیمات خود.
- ضربه زدن تنظیمات و حریم خصوصی
- روی Manage Account ضربه بزنید.
- ضربه زدن به حساب تجاری بروید برای انتخاب
- برای اتمام، دستورالعمل ها را دنبال کنید.
اگر ویژگیهای حساب تجاری را دوست ندارید، نگران نباشید: TikTok به شما امکان میدهد به حساب سازنده بازگردید. با این حال، بلافاصله دسترسی به ویژگی های کسب و کار را از دست خواهید داد.
نحوه تغییر به حساب سازنده در TikTok
TikTok جابهجایی بین حسابهای تجاری و شخصی را توصیه نمیکند، اما اگر نیاز دارید، بسیار ساده است.
- ضربه زدن مشخصات در سمت راست پایین برای رفتن به نمایه خود.
- روی ضربه بزنید نماد 3 خطی در بالا سمت راست برای رفتن به تنظیمات خود.
- ضربه زدن تنظیمات و حریم خصوصی
- ضربه زدن مدیریت حساب
- ضربه زدن به حساب شخصی تغییر دهید
از Hootsuite برای تسلط بر TikTok استفاده کنید. ویدیوهای خود را مدیریت کنید، محتوا را برنامه ریزی کنید و عملکرد را بهبود بخشید – همه از یک داشبورد ساده! امروز آن را رایگان امتحان کنید.
شروع کنید
با Hootsuite در TikTok سریعتر رشد کنید
پست ها را برنامه ریزی کنید، از تجزیه و تحلیل بیاموزید، و به نظرات پاسخ دهید همه در یک مکان.