TikTok با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه و 3 میلیارد نصب جهانی، به سرعت به یکی از جذاب ترین پلتفرم های رسانه اجتماعی در جهان تبدیل می شود. این پلتفرم نه تنها جمعیت زیادی را جذب می کند، بلکه بالاترین نرخ تعامل را در رسانه های اجتماعی دارد.

برای بازاریابان، TikTok دنیایی از مشتریانی را باز می کند که نه تنها بسیار درگیر هستند، بلکه دائماً فعال هستند. آیا این بدان معناست که شما فقط می توانید ظاهر شوید و محتوایی را پست کنید و شروع به دیدن نتایج کنید؟ متاسفانه نه.

موفقیت در TikTok به لایک، اشتراک گذاری، نظر، همکاری و موارد دیگر نیاز دارد. این نوع پست منحصر به پلتفرم نیست، اما ایمن سازی آن با اینستاگرام یا فیس بوک متفاوت به نظر می رسد.

در این مقاله نحوه محاسبه نرخ تعامل TikTok را به شما آموزش می دهیم و نکات ساده ای برای افزایش تعامل در پلتفرم به شما ارائه می دهیم. ما در اینجا فقط بر اشتراک‌گذاری واقعی تمرکز می‌کنیم، بنابراین شما هیچ اطلاعاتی در مورد خرید لایک یا پیوستن به گروه‌های اشتراک‌گذاری پیدا نخواهید کرد (اگرچه این روش برای ما در اینستاگرام کار می‌کند).

کاری که ما انجام خواهیم داد این است که به شما یاد می دهیم چگونه موفقیت خود را در TikTok اندازه گیری کنید (با استفاده از ماشین حساب تعاملی TikTok ما) و چگونه در صورت پایین بودن نرخ تعامل خود را تقویت کنید. اگر برای برداشتن گام های بعدی آماده هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

امتیاز: استفاده کنید ماشین حساب نرخ تعامل رایگان TikTokس برای مشاهده سریع نرخ تعامل خود از 4 راه. آن را بر اساس پیام به پیام یا برای کل کمپین – برای هر شبکه اجتماعی محاسبه کنید.

پست TikTok به چه معناست؟

قبل از اینکه به ماشین‌حساب تعامل TikTok بپردازیم، اجازه دهید ابتدا منظور خود را از «اشتراک‌گذاری» تعریف کنیم.

در بیشتر موارد، هر چیزی که توجه کسی را جلب کند، می تواند یک تعامل در نظر گرفته شود. این شامل لایک ها، نظرات، اشتراک گذاری ها و بازدیدها می شود.

تعاملات کاربر به عنوان مهمترین عامل در سفارشی کردن صفحه TikTok For You ذکر شده است. این بدان معنی است که هر چه کاربران بیشتر محتوای شما را دوست داشته باشند، به اشتراک بگذارند، نظر بدهند و با آن تعامل داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که شما را به صورت ارگانیک پیدا کنند.

بازاریاب هایی که به دنبال بهبود موفقیت کمپین های TikTok هستند، می خواهند در طول زمان بر تجزیه و تحلیل و بهبود این معیارها تمرکز کنند. در اینجا خلاصه‌ای سریع از آنچه این نرخ‌های تعامل می‌توانند به شما بگویند آورده شده است:

  • نظرات: مردم در مورد ویدیوی شما چه می گویند؟ آیا آنها بازخورد ارائه می کنند یا فقط یک پیام ساده از خود می گذارند؟ نظرات می تواند راه بسیار خوبی برای سنجش واکنش مردم به محتوای شما باشد.
  • گرفتار: ویدیوی شما چند بار به اشتراک گذاشته شده است؟ این به شما می گوید که چقدر ویدیوی شما تأثیرگذار خواهد بود.
  • دوست دارد: چند نفر ویدیوی شما را پسندیدند؟ این به خوبی نشان می دهد که محتوای شما چقدر محبوب است و تا کجا پیش خواهد رفت.
  • بررسی ها: چند نفر ویدیوی شما را دیده اند؟ از این برای تعیین اینکه آیا محتوای شما در فیدهای کاربران ظاهر می شود و توجه آنها را جلب می کند، استفاده کنید.
  • کل زمان بازی: آیا مردم ویدیوی شما را تا آخر تماشا می کنند؟ این می تواند نشانه ای از مشارکت مداوم آنها باشد. این معیار می تواند به ویژه هنگام مقایسه محتوای شما با محتوای یک رقیب مفید باشد.

لیست کامل تجزیه و تحلیل و معیارهای TikTok را در اینجا بیابید.

آیا تعامل در TikTok زیاد است؟

TikTok به دلیل نرخ تعامل ارگانیک بالا شناخته شده است. در واقع، مطالعات نشان داده است که اشتراک گذاری در TikTok 15 درصد قوی تر از سایر پلتفرم ها است.

چه چیزی TikTok را اینقدر جذاب می کند؟

خوب، این برنامه به ارتقای اصالت، شادی و تجربیات منحصر به فرد به پایگاه کاربران خود افتخار می کند. ممکن است این اصطلاح به نظر برسد، اما یک مطالعه 2021 نیلسن نشان داد که 53 درصد از کاربران TikTok احساس می‌کنند که می‌توانند خودشان در این پلتفرم باشند. 31 درصد دیگر احساس می‌کنند که این پلت‌فرم «کاملاً نشاط‌بخش» است. در سطح جهانی، به طور متوسط، 79٪ از کاربران احساس می کنند محتوای TikTok “منحصر به فرد” و “متفاوت” است، حتی در مورد تبلیغات.

بدیهی است که اگر یک برنامه بتواند احساس خوبی در مورد خودتان ایجاد کند، برای یافتن محتوای جدید هیجان زده شود و فضایی برای خلاقیت واقعی به شما بدهد، بهتر است برای اطلاعات بیشتر بازگردید.

نحوه محاسبه تعامل در TikTok

نرخ‌های تعامل TikTok معیاری است برای میزان تعامل محتوای شما با کاربران برنامه. راه‌های زیادی برای محاسبه نرخ تعامل وجود دارد، اما در اینجا دو فرمول را بیشتر دوست داریم:

((تعداد لایک + تعداد کامنت) / تعداد فالوورها) * 100

یا

((تعداد لایک + تعداد کامنت + تعداد پست) / تعداد فالوورها) * 100

اگر به دنبال محاسبه نرخ تعامل TikTok خود با استفاده از این فرمول هستید، می‌توانید معیارهایی را در پلتفرم TikTok Analytics بیابید، نظر دهید، دنبال کنید و به اشتراک بگذارید.

نمای کلی پلتفرم تجزیه و تحلیل TikTok

نرخ تعامل خوب TikTok چقدر است؟

میانگین نرخ تعامل در اکثر کانال های رسانه های اجتماعی حدود 1-2٪ است. اما این بدان معنا نیست که این سقف شیشه ای شماست. در Hootsuite، نرخ تعامل تا 4.59٪ را در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام مشاهده کرده ایم.

نرخ های تعامل خوب برای TikTok بین برندها و صنایع متفاوت است. طبق تحقیقات ما، نرخ تعامل خوب TikTok می تواند از 4.5٪ تا 18٪ متغیر باشد.

مهم است که به خاطر داشته باشید که نرخ تعامل اغلب برای برندها و تولیدکنندگان محتوا با فالوورهای بزرگتر بالاتر است. به عنوان مثال، جاستین بیبر نرخ تعامل TikTok را تا 49٪ مشاهده کرد.

@جاستین بیبر

♬ ریمیکس اصلی جینگل بل راک – جاستین بیبر

عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند بر نرخ تعامل TikTok شما تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که محتوای مختلف را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. اگر احساس می‌کنید که نرخ تعامل TikTok بسیار پایین است، نگران نباشید! ما نکاتی را برای کمک به افزایش مشارکت خود در زیر داریم.

ماشین حساب تعامل TikTok

اکنون که می دانید به دنبال چه چیزی باشید، از این ماشین حساب اشتراک گذاری ساده Tiktok (برای دسترسی روی کادر آبی زیر کلیک کنید) برای سنجش عملکرد خود استفاده کنید.

امتیاز: استفاده کنید ماشین حساب نرخ تعامل رایگان TikTokس برای مشاهده سریع نرخ تعامل خود از 4 راه. آن را بر اساس پیام به پیام یا برای کل کمپین – برای هر شبکه اجتماعی محاسبه کنید.

برای استفاده از این ماشین حساب، صفحه گسترده Google خود را باز کنید. روی تب File کلیک کرده و Make a copy را انتخاب کنید. از آنجا، می توانید شروع به پر کردن فیلدها کنید.

اگر می خواهید نرخ تعامل را برای یک پست محاسبه کنید، فقط “1” را به بخش “No. Posts” اضافه کنید.

اگر می‌خواهید نرخ تعامل در چندین پست را محاسبه کنید، تعداد کل پست‌ها را در بخش «تعداد پست‌ها» اضافه کنید.

نحوه افزایش تعامل TikTok: 5 نکته

افزایش تعامل در هر کانال رسانه اجتماعی می تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، TikTok با کاربران فعال روزانه، مصرف کنندگان درگیر و محتوای خلاقانه پیشرفت می کند.

در اینجا پنج راه وجود دارد که می توانید تعامل خود را در TikTok افزایش دهید.

1. از ویژگی پرسش و پاسخ استفاده کنید

در مارس 2021، TikTok ویژگی جدیدی را منتشر کرد که به سازندگان اجازه می‌دهد بخش‌های پرسش و پاسخ را به نمایه‌های خود اضافه کنند. این شغل برای همه کاربران در دسترس است و می توانید در زیر رزومه خود پیدا کنید.

سوالات را می توان از طریق کادر ارسال ارسال کرد که سپس آنها را در صفحه ایجاد کننده نمایش می دهد. کاربران همچنین می توانند نظرات را در این پنجره لایک کنند.

پس از پست شدن سؤالات، سازنده می تواند با یک ویدیو به آنها پاسخ دهد. این یک راه عالی برای ایجاد محتوای مرتبط برای فالوورها و افزایش تعامل است.

نکته: حتما تا حد امکان به سوالات پاسخ دهید! هرچه بیشتر با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، آنها با محتوای شما تعامل بیشتری خواهند داشت

برای استفاده از ویژگی پرسش و پاسخ TikTok، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. به نمایه TikTok خود بروید و روی سه خط در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید

2. کلیک کنید ابزارهای سازنده

تنظیمات و ابزارهای حفظ حریم خصوصی

3. کلیک کنید پرسش و پاسخ

ابزارهای سازندگان سؤالات متداول را اضافه کنید

4. سوالات خود را اضافه کنید یا به سوالات دیگران پاسخ دهید

گزینه ای برای اضافه کردن سوالات اضافی در بخش پرسش و پاسخ

2. به نظرات با محتوای ویدیویی پاسخ دهید

همه ما می دانیم که تعامل با مخاطبان خود از طریق نظرات و پیام ها بخش مهمی از افزایش تعامل است. در حالی که بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی نظرات را فقط به متن محدود می‌کنند، TikTok پاسخ‌های ویدیویی را به لیست ویژگی‌های خود معرفی کرده است.

پاسخ دادن به نظرات ویدیویی یک راه سرگرم کننده برای شگفت زده کردن مخاطبان و ایجاد احساس در آنها است. آنها از اینکه شخصاً به آنها پاسخ می دهید و از طریق پلتفرم با آنها تعامل می کنید، قدردانی می کنند.

علاوه بر این، فرصت های زیادی برای طنز باز می کند!

برای پاسخ به نظر با یک ویدیو، این مراحل را دنبال کنید:

  1. به بخش نظرات در یکی از ویدیوهای خود بروید و روی نظری که می خواهید به آن پاسخ دهید کلیک کنید
  2. روی نماد قرمز دوربین فیلمبرداری که در سمت چپ ظاهر می شود کلیک کنید
  3. او انتخاب می کند ثبت نام یا دانلود و ویدیو خود را به کامنت اضافه کنید
@Tik Tok

آیا می خواهید به یک نظر با یک ویدیو پاسخ دهید؟ حالا می توانید! اکنون در دسترس همه کاربران است!

♬ صدای اصلی – TikTok

3. از تجزیه و تحلیل برای اطلاع رسانی محتوای جدید استفاده کنید

TikTok Analytics اطلاعات زیادی در مورد اینکه چه کسی محتوای شما را می بیند و چگونه با آن تعامل دارد ارائه می دهد. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند محتوای جدید و منحصر به فردی ایجاد کنید که می دانید مخاطبان شما آن را دوست خواهند داشت.

با درک مشخصات دموگرافیک بیننده خود شروع کنید: سن، جنسیت و مکان. دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند محتوای مرتبطی را که به طور خاص برای آنها جذاب است به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید از تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا ببینید کدام یک از ویدیوهای شما محبوب ترین هستند و نوع محتوایی که با مخاطبان شما طنین انداز می شود. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا موارد بیشتری را ایجاد کنید، یا ژانرها و سبک های جدید را امتحان کنید.

هنگامی که مخاطب خود را به خوبی درک کردید، زمان آن فرا رسیده است که با آنها تعامل برقرار کنید.

پست‌های آن‌ها را لایک کنید و روی آن‌ها نظر بدهید، به نظرات و پیام‌های مستقیم پاسخ دهید و اکانت‌هایی را که دوست دارید و با آن‌ها مرتبط هستید دنبال کنید. این کمک می کند تا حساب شما را در معرض مخاطبان بیشتری قرار دهید و دیگران نیز احتمالاً با محتوای شما تعامل خواهند داشت.

4. از ویژگی های Stitch و Duet بهره ببرید

Stitch و Duet دو ویژگی کاملا منحصر به فرد هستند که فقط در TikTok در دسترس هستند. این ابزارهای بسیار جذاب می توانند در افزایش نرخ تعامل در TikTok کمک زیادی کنند و استفاده از آنها واقعاً آسان است.

ویژگی Stitch به شما امکان می دهد بخشی از ویدیوی شخص دیگری را به ویدیوی خود اضافه کنید. ویدیوها را می توان به طول دلخواه برش داد و سپس با محتوایی که می خواهید اضافه کنید عکس بگیرید.

بهترین راه برای استفاده از این ویژگی این است که در ویدیوی خود سؤالی بپرسید تا افراد را تشویق کنید که با شما همراه باشند. این به افزایش تعامل و شروع گفتگو با سایر کاربران کمک می کند.

در اینجا مثالی از نحوه عملکرد Stitch آورده شده است:

جاسازی توییت

#بخیه با @nasouin برو محتوایش رو ببین 🙂 #fyp

♬ صدای اصلی – BLM

Duet به شما امکان می دهد محتوای خود را به ویدیوی کاربر دیگر اضافه کنید. دوئت ها اغلب ویدئوهایی را با آواز خواندن و رقص نشان می دهند، از این رو نام آن به این معنی است.

در Duet، دو ویدیو در کنار هم در برنامه پخش می‌شوند تا بتوانید هر دو ویدیو را همزمان تماشا کنید. اینها همچنین برای ویدیوهای واکنش، ویدیوهای ساختگی و پخش عالی هستند.

محبوبیت زنجیره های Duo نیز در حال افزایش است. Duet String زمانی اتفاق می افتد که چندین کاربر با هم یک Duet ایجاد کنند. هر چه سازندگان بیشتری به آن ملحق می شدند، سریال مشهورتر می شد. با جستجوی #DuetChain در TikTok می توانید نمونه هایی از این زنجیره ها را مشاهده کنید.

@سفید خالص

#دوئت با bigbizvizz قطعا پوشش کامل را دریافت کرد ✍️ #TikTokPartner #LearnOnTikTok

♬ صدای اصلی – Austin Vizz

5. با سایر کاربران درگیر شوید

طبق گفته TikTok، 21 درصد از کاربران احساس می‌کنند با برندهایی که روی پست‌های دیگران نظر می‌دهند، ارتباط بیشتری دارند. 61٪ آن را دوست دارند که برندها در یک روند درگیر شوند.

اگر می خواهید نرخ تعامل TikTok خود را افزایش دهید، شروع به تعامل با سایر کاربران کنید. در مورد ویدیوهای آنها نظر دهید، پست های آنها را لایک کنید و به نظرات آنها پاسخ دهید.

این به شما کمک می کند تا با جامعه ارتباط برقرار کنید و ارتباط شخصی بیشتری با فالوورهای خود ایجاد کنید.

امتیاز: استفاده کنید ماشین حساب نرخ تعامل رایگان TikTokس برای مشاهده سریع نرخ تعامل خود از 4 راه. آن را بر اساس پیام به پیام یا برای کل کمپین – برای هر شبکه اجتماعی محاسبه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید