طبق گزارش ها، بیش از 500 تبلیغ کننده تصمیم گرفته اند در توییتر خرج نکنند و درآمد این شبکه اجتماعی را تا 40 درصد کاهش داده است.

توییتر

بیش از 500 تبلیغ کننده توییتر از سال گذشته که ایلان ماسک این شرکت را تصاحب کرد، آنها از پرداخت هزینه تبلیغات در این شبکه اجتماعی خودداری کردند. و با توجه به این شرایط گفته شد درآمد روزانه شرکت در 17 ژانویه 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بود.

این خبر را برای اولین بار «زوی شفر» گزارشگر مجله پلتفرم منتشر کرد. در توییتر توییتر نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش درآمد ثبت کرده است. در حالی که این گزارش توسط رویترز نیز منتشر شده است، توییتر هنوز به طور رسمی به آن واکنش نشان نداده و گزارش مالی این شرکت نیز هنوز منتشر نشده است.

کاهش درآمد تبلیغات توییتر

درآمد توییتر

در همین حال، سایت خبری اطلاعات گزارش می دهد که به کارمندان توییتر گفته شده است که از زمان خرید ایلان ماسک در ماه اکتبر، بیش از 500 تبلیغ کننده برتر در این پلتفرم هزینه خود را متوقف کرده اند.

تبلیغات منبع اصلی درآمد توییتر است و بیش از 90 درصد از درآمد 5.1 میلیارد دلاری آن در سال 2021 را تشکیل می دهد. با این حال، مشتریان عمده از جمله آئودی و فایزر پس از خرید 44 میلیارد دلاری مدیرعامل تسلا، تبلیغات روی آن را متوقف کردند.

از زمانی که ماسک کنترل توییتر را در اکتبر سال گذشته به دست گرفت، تبلیغ‌کنندگان در واکنش به اخراج هزاران کارمند توسط شرکت و عجله میلیاردر برای پول نقد با ارائه خدمات پولی که به کلاهبرداران امکان جعل هویت شرکت‌ها را می‌داد، از توئیتر خارج شدند.

این در حالی اعلام شد که توییتر در گذشته به دنبال راه هایی برای افزایش درآمد خود بوده است. از جمله این روش ها می توان به فروش اشتراک یک ساله Twitter Blue با تخفیف 12 درصدی و فروش نام کاربری از طریق حراج آنلاین اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید