بیش‌از دو دهه است که مترو تهران فعالیت می‌کند و روزانه میلیون‌ها نفر را در سطح شهر جابه‌جا کرده و به مقصد می‌رساند. این سیستم به‌عنوان بزرگ‌ترین سیستم قطار شهری خاورمیانه شناخته می‌شود. اگر بلیط بوشهر تهران را خریداری کرده‌اید و به تهران سفر می‌کنید، بهترین راه فرار از ترافیک تهران، استفاده از مترو است. اما برای استفاده از مترو باید با نقشه مترو تهران آشنا باشید. در این مطلب به نقشه و حمل‌و‌نقل آسان با مترو تهران می‌پردازیم.

آشنایی با نقشه مترو تهران و حمل و نقل آسان

آشنایی با خطوط مترو تهران

نقشه مترو تهران در همه واگن‌های مترو نصب شده است. بنابراین نیازی به همراه‌داشتن نقشه جدا ندارید. اما برای اطمینان بهتر است، نقشه متروی تهران را البته با آخرین به‌روزرسانی آن در گوشی موبایل‌تان ذخیره کنید. با این‌کار درصورتی‌که خارج از مترو نیاز به استفاده از نقشه داشته باشید، می‌توانید خیلی راحت از نقشه ذخیره‌شده استفاده کنید. مترو تهران هفت خط اصلی و سه خط انشابی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. آشنایی با این خطوط کار شما را در مسیریابی بسیار ساده خواهد کرد.

خط تجریش- کهریزک؛ خط1

تجریش کهریزک طولانی‌ترین خط مترو تهران است که روی نقشه با رنگ قرمز مشاهده می‌شود. این خط 29 ایستگاه دارد و جنوب و شمال تهران را به‌هم متصل می‌کند. فاصله ایستگاه اول تا ایستگاه آخر این خط 37 کیلومتر است و چیزی در حدود 71 دقیقه طول می‌کشد. برای استفاده از خط یک مترو تهران از 5:30 صبح تا 22:30 فرصت دارید. این خط ایستگاه تجریش را به ایستگاه کهریزک متصل می‌کند.

صادقیه- فرهنگسرا؛ خط 2

در نقشه ایستگاه‌های این خط را با رنگ آبی مشاده می‌کنید. خط دو مترو تهران پرترددترین ایستگاه‌ها را دارد. فاصله ایستگاه اول تا ایستگاه آخر 25 کیلومتر است و چیزی در حدود 45 دقیقه به‌طول می‌انجامد. برای استفاده از این خط مترو از ساعت 5:30 تا 22:30 فرصت دارید. این خط ایستگاه تهران (صادقیه) را به فرهنگ‌سرا متصل می‌کند و 22 ایستگاه دارد.

قائم-آزادگان؛ خط 3

ایستگاه‌های خط 3 مترو را در نقشه با رنگ آبی کم‌رنگ مشاهده می‌کنید. خط 3 دارای 25 ایستگاه است که شمال و جنوب تهران را به‌هم متصل می‌کنند. فاصله ایستگاه اول و ایستگاه آخر خط 3 چیزی در حدود 5. 37 کیلومتر است و طی‌کردن آن 60 دقیقه طول می‌کشد. برای استفاده از این خط مترو هم از 5:30 دقیقه صبح تا 22:30 فرصت دارید.

شهید کلاه‌دوز – ارم سبز (علامه جعفری)؛ خط 4

ایستگاه‌های خط 4 متروی تهران را روی نقشه با رنگ زرد مشاهده می‌کنید. یکی از خطوط انشعابی مترو متعلق به این خط است که تا ایستگاه فرودگاه مهرآباد ادامه دارد. پس اگر قرار است از مترو به سمت فروشگاه بروید، باید از این خط استفاده کنید. فاصله ایستگاه اول تا ایستگاه شماره 20 این خط 5. 22 کیلومتر است و چیزی در حدود 42 زمان می‌برد تا کل ایستگاه‌های خط 3 را طی کنید. برای استفاده از این خط مترو تهران هم تا 22:30 شب فرصت دارید.

خط گلشهر – صادقیه (تهران)؛ خط 5

ایستگاه‌های خط 5 مترو را روی نقشه با رنگ سبز مشاهده می‌کنید. این یکی از مهم‌ترین خطوط مترو است که تهران و کرج را به هم متصل می‌کند. فاصله ایستگاه اول تا ایستگاه آخر این خط 5. 67 کیلومتر است و طی‌کردن آن چیزی در حدود 57 دقیقه طول می‌کشد. برای استفاده از خط 5 مترو تهران نیز از 5:30 صبح تا 22:30 فرصت دارید.

دولت‌ آباد – امام حسین و خط شهید ستاری – دانشگاه تربیت مدرس؛ خط 6

ایستگاه‌های خط 6 مترو را روی نقشه با رنگ صورتی مشاهده می‌کنید. این خط یکی از خطوط تازه تاسیس مترو تهران است که شاید کمتر با آن آشنا باشید. خط 6 دارای 17 ایستگاه است و چیزی در حدود 27 کیلومتر را طی می‌کند. هر 15 دقیقه حرکت قطار را در این خط مشاهده می‌کنید و باید دقت داشته باشید که ایستگاه‌های خط 6 هنوز کامل نشده‌اند و برخی ایستگاه‌ها در دست ساخت و بهره‌برداری هستند.

میدان بسیج – میدان کتاب؛ خط 7

ایستگاه‌های خط 7 مترو تهران را روی نقشه با رنگ بنفش مشاهده می‌کنید. خط 7 مترو تهران دارای 21 ایستگاه تازه تاسیس است که چیزی در حدود 27 کیلومتر است و طی کردن آن 45 دقیقه طول می‌کشد. در این خط هر 12 دقیقه حرکت قطار انجام می‌شود، و تا 22:30 شب ادامه دارد.شاهد – فرودگاه امام خمینی

این خط مترو دارای سه ایستگاه شاهد- باقرشهر، ایستگاه نمایشگاه شهر آفتاب و ایستگاه فرودگاه امام خمینی است. کل مسافت 30 کیلومتر است و طی کردن آن چیزی در حدود 40 دقیقه به‌طول می‌انجامد. برای استفاده از ایستگاه‌های این خط که از خطوط انشعابی خط یک مترو است از ساعت 7:30 تا 19:20 فرصت دارید. بیمه – پایانه ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد

ایستگاه‌های این خط در واقع انشعابی از خط چهار مترو هستند و با رنگ زرد در نقشه مشخص می‌شوند. ایستگاه بیمه، پایانه ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد و ایستگاه پایانه ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد را در این مشاهده می‌کنید. فاصله این ایستگاه‌ها 2 کیلومتر است و طی‌کردن آن 4 دقیقه طول می‌کشد. برای استفاده از این خط از ساعت 5:37 تا 22:30 فرصت دارید.

گل‌شهر – شهید سپهبد قاسم سلیمانی

این خط دارای 2 ایستگاه است که طی‌کردن آن 40 دقیقه طول می‌کشد. برای استفاده از این خط از ساعت 8 صبح تا ساعت 15:30 فرصت دارید.

ارزان‌ترین و بهترین بلیط بوشهر تهران در فلای تودی

آیا می‌دانستید که در وب سایت فلای تودی امکان رزرو بلیط هواپیما از بهترین شرکت‌های هوایی را با مناسب‌ترین قیمت دارید؟ برای سفر به تهران با بهترین پروازها و بهترین قیمت‌ها کافی است، همین حالا به وب سایت فلای تودی وارد شده و مسیر مورد نظرتان را جست‌و‌جو کنید. همین‌جا می‌توانید از فیلترها برای یافتن ارزان‌ترین بلیط‌ها، بلیط‌های لحظه آخری و پروازهای چارتری استفاده کنید.

علاوه‌بر این‌ها فلای تودی به شما امکان رزرو هتل، رزرو خدمات سفر مانند ترانسفر فرودگاهی و استرداد بلیط در صورت تغییر برنامه سفر را می‌دهد. همچنین تقویم فلای تودی به شما کمک می‌کند، ارزان‌ترین بلیط‌ها را برای تاریخ موردنظرتان پیدا کنید. پس برای بهترین سفرهای داخلی و خارجی به فلای تودی سر بزنید، ثبت نام کرده و با جست‌و‌جوی مسیر مورد نظرتان یک سفر بی‌نظیر را آغاز کنید. فلای تودی در کنار شماست تا راحت سفر کنید و خاطرات به‌یادماندنی بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید