هدف از ارائه این مطلب بررسی موارد مربوط به آموزش روبیک 3در3 می باشد. در ادامه اطلاعات لازم درباره آموزش روبیک را به شما ارائه می دهیم.

روش حل روبیک سه در سه با تیچ روبیک

قصد داریم در این مطلب به آموزش روبیک 3در3 بپردازیم. روبیک یک بازی فکری است که در میان نوجوانان بسیار رواج پیدا کرده است به طوری که هر ساله مسابقات کشوری و جهانی این بازی، برگزار می شود. روبیک را برای اولین بار یک دانشمند مجارستانی به نام ارنو روبیک ابداع گردید. رکورد حل کردن روبیک چیزی در حدود سه ثانیه می باشد و هر ساله هزاران نفر می کوشند که آن رکورد را بشکنند. حل کردن این مکعب چندین روش مختلف دارد. ما در این مطلب قصد داریم ساده ترین روش را برای افراد مبتدی توضیح دهیم.

بررسی موارد مربوط به آموزش روبیک 3در3

گام اول در آموزش مکعب روبیک سه در سه

در نخستین گام آموزش روبیک 3در3 باید یک صلیب سفید رنگ تشکیل دهید. در ابتدا سراغ وجه سفید رفته و سعی کنید هنگام تشکیل صلیب، رنگ مربع های کناری با یکدیگر همخوانی داشته باشند. تشکیل صلیب تکنیک خاصی ندارد، شما باید با تمرین های مکرر، ساختن صلیب سفید را یاد بگیرید. سعی کنید در هنگامی که یک خانه را درست می کنید، تا پایان تشکیل صلیب سفید رنگ آن را تغییر ندهید و به اصلاح سایر خانه ها بپردازید.

گام دوم آموزش روبیک 3در3

در این بخش از آموزش روبیک 3در3، برای تکمیل کردن یک وجه از این مکعب، باید در ابتدا گوشه های سفید رنگ را بیابیم. اگر مرحله قبلی را به درستی انجام داده باشید، در این قسمت به مشکل خاصی بر نخواهید خورد. سعی کنید لایه زیرین را طوری بچرخانید تا یکی از مربع های سفید در مکانی قرار گیرد که باید در لایه بالایی قرار داشته باشد. در ادامه با در نظر گرفتن مکان مربع سفید سعی کنید باقی مربع های سفید را در کنار همدیگر قرار دهید. به این صورت یک وجه سفید رنگ را تکمیل می کنید.

آموزش روبیک با تیچ روبیک

گام سوم آموزش روبیک 3در3

تا این قسمت مراحل ساده ای را برای حل روبیک 3 در 3 پشت سر گذاشتیم. در ادامه قصد داریم از الگوریتم های خاصی برای تکمیل کردن این مکعب بهره ببریم. در این بخش باید وجه سفید رنگی را که در مراحل قبلی تکمیل کردیم کنار بذاریم و مکعب را برعکس کنیم. در ابتدا دو لایه زیرین را حل کنید. برای انجام این کار، دو الگوریتم به نام الگوریتم راست و چپ وجود دارد. در این الگوریتم لبه قسمت بالایی از لایه آخر را بدون انجام تغییرات در لایه های حل شده به لایه میانی مکعب منتقل می کنیم. به این شکل دو ردیف پایینی این وجه تکمیل می شود.

روبیک سه در سه

گام چهارم، تشکیل صلیب زرد

برای حل روبیک 3 در 3 باید یک صلیب زرد رنگ بسازید. در این بخش مکان سایر قطعات مهم نمی باشد. بنابراین در این مرحله نیازی به رنگ بقیه وجه ها نیست. در این مرحله نیز مانند مرحله اول که صلیب سفید ساختید، اقدام می کنید. برای انجام این کار میتوانید از فرمول های بیان شده در شکل زیر استفاده نمایید. لازم به ذکر است که روش های بیان شده در تصویر را تا زمانی ادامه بدید، که یک صلیب زرد رنگ روی وجه روبیکتان نمایان شود.

روبیک سه در سه

روبیک سه در سه آموزش

آموزش روبیک 3در3

گام پنجم و ششم آموزش روبیک 3در3

در گام پنجم آموزش روبیک 3در3 باید در قسمت لبه ها، مربع های زرد رنگ را طوری ایجاد کنیم که سایر وجه ها در لایه آخر، با رنگ مربع مرکزیشان برابر باشند. در مرحله بعدی فقط لایه آخر به طور کامل حل نشده است. در این قسمت باید مربع ها را به محل اصلی خود منتقل کنیم. در واقع سعی کنید قطعه ای را پیدا نمایید که در جای صحیح خود قرار داشته باشد. در ادامه آن را به گوشه بالا سمت راست منتقل نمایید. در نهایت با کمک الگوریتم زیر سه قطعه دیگر را به مکان معین شده در تصویر منتقل نمایید. اگر میخواهید چرخش را به صورت برعکس انجام دهید، کافی است الگوریتم پایین را دو بار پشت سر هم انجام دهید. الگوریتم را به قدری تکرار کنید تا در آخر به مقصود خود دست پیدا کنید. الگوریتم مربوط به این گام را میتوانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.

روبیک سه در سه چیست؟

آموزش روبیک 3در3 به روش مبتدی

گام آخر با تیچ روبیک

در این بخش تمامی اجزای مکعب روبیک در جای خود مستقر هستند. در این مرحله کافی است با چرخاندن گوشه های زرد رنگ، حل روبیک 3 در 3 را به پایان برسانید. این بخش جزو سخت ترین مراحل حل مکعب روبیک به شمار می آید. در نتیجه این مرحله را باید با تمرکز بیشتری انجام دهید. برای حل این مکعب در گام هفتم باید نوع چینش مربع ها را تغییر داد. سعی کنید در هنگام انجام این مرحله مکعب را طوری در دست بگیرید که وجه روی مکعب، دارای مربع های حل نشده در گوشه های خود باشد. سپس الگوریتم مورد نظر را دو الی چهار بار تکرار کنید تا مربع ها در جای درست خود قرار بگیرند. ممکن است در این مرحله مکعب روبیکتان در ظاهر بهم بریزد اما نیازی به نگرانی نیست چون زمانی که این مرحله انجام شود تمام وجه های روبیکتان تکمیل می گردند.

آموزش روبیک 3در3 برای کودکان

دیدگاهتان را بنویسید