آیا وردپرس امنیت دارد؟

سلام، به نظر شما آیا وردپرس امنیت دارد؟

این سوال همه وبمستر های تازه کار و صاحبان کسب و کار های اینترنتی هست که سایت خود را با وردپرس طراحی کرده اند. در این مقاله می‌خواهم به شما به صورت کامل به این موضوع پاسخ بدم و راجب آن باهم گفت و گو کنیم. در ادامه با من و تیم ورا وب همراه باشید.

آیا وردپرس امنیت دارد؟

پیش از خواندن مقاله زیر بهتر است این را بدانید که اگر در تهران زندگی میکنید و نیاز به طراحی سایت دارید، ورا وب این امکان را فراهم کرده تا بتوانید درخواست طراحی سایت در تهران خود را ثبت کنید و هزینه آن را در 4 قسط پرداخت کنید و کسب و کار خودتا را اینترنتی کنید و از فروش 24 ساعته خود لذت ببرید.

اگر بخواهم با شما صادقانه و بدون در نظر گرفتن منافع شخصی صحبت کنم، باید بگویم که هر چیزی که در بستر وب و موبایل قرار بگیرد چه اختصاصی باشد و چه از cms ها برای طراحی آن استفاده شده باشد، باز هم امکان هک و نفوذ به آن وجود دارد.

پس لطفا اگر مشکل شما تنها امنیت است، پول اضافی خرج طراحی سایت اختصاصی نکنید و آن هزینه را نگه دارید و برای تبلیغات و لینک سازی سایتتان از آن استفاده کنید.

ولی این موضوع به این معنا نیست که نه وردپرس و نه سایت های اختصاصی امنیت ندارد.

شما در وردپرس می‌توانید با انجام کارهایی که در اینجا به شما می‌گویم امنیت سایت خودتان را تا حد زیادی ارتقاء دهید و راه نفوذ به سایت خودتان را به شدت سخت و زمان‌بر کنید.

1.رمز عبور قوی

حتما برای کاربران سایتتون با دسترسی بالا مانند مدیر کل و مدیر فروشگاه از رمز های بسیار قوی و ترکیب شده از : حروف کوچک و بزرگ، کاراکتر ها، نقطه و اعداد استفاده کنید تا راه نفوذ سخت تر شود.

بهتر است بدانید که رمز های ساده و تکراری در کمتر از 1 ساعت قابل شناسایی و نفوذ هستند پس حتما این توصیه من را جدی بگیرید و به سراغ رمز های قوی بروید.

2.تغییر متداول رمز عبور

بهتر است هر 1 ماه یا هر 2 هفته یکبار رمز عبور کاربران خود را با دسترسی بالا تعویض کنید.
شاید در ابتدا این کار سخت به نظر بیاید ولی تاثیری بی‌نظیر دارد که با یک مثال بیشتر به شما آن را توضیح خواهم داد.

اگر از رمز های قوی و ترکیبی استفاده کنید به مراتب زمان نفوذ به سایت شما زیاد می‌شود. اگر که از رمز هایی استفاده کنید که پیدا کردن آن حداقل 1 ماه زمان نیاز داشته باشد، وقتی که شما پس از 1 ماه رمز خود را مجدد عوض کنید،  هکر محبور می‌شود که از اول و دوباره به سراغ پیدا کردن رمز عبور شما و نفوذ به سایت شما برود.

3.تغییر لینک ورود

به طور پیش‌فرض لینک ورود به بخش ادمین سایت های وردپرسی yourdomin.com/wp-admin است که اگر کسی بخواهد به سایت شما نفوذ کند و با رباتی بخواهد سایت شما را بهم بریزد اولین لینکی که وارد آن می‌شود، همین لینک است.

حتی اگر هم که نمی‌خواهید رمز خود را به طور متداوم تغییر دهید، باید این کار را انجام دهید تا راه نفوذ را تا 50% کاهش دهید.

4.بستن دسترسی فایل ها

یکی دیگر از راه های داشتن اطمينان خاطر از هک نشدن این است که از سرویس هاست خود بخواهید تا دسترسی به پوشه wp-content سایت شما را مسدود کنند تا هم بتوانید دوره های خودتان را بدون اینکه به دست دیگران بیفتد بفروشید و هم بتوانید این اطمینان را داشته باشید که فایل های سایت شما لو نخواهد رفت.

این روش راحت ترین راه و ساده ترین راه مسدود کردن دسترسی به فایل های سایت شماست

5.استفاده از کپچا

یکی دیگر از روش هایی که می‌توانید استفاده کنید تا بخش ادمین را کاملا قفل کنید و دسترسی ربات ها رو به سایت محدود کنید استفاده از کپچا یا همان ثابت کنید ربات نیستید است.

با این روش‌ دیگر ربات ها امکان نفوذ به سایت شما را ندارند و اصلا نمی‌توانند درخواست های ورود خود را ارسال کنند چرا که باید پیش از ارسال درخواست ورود ثابت کنند که ربات نیستند.

این 5 روش جزو بهترین روش های حفظ امنیت سایت های وردپرسی است که نرخ نفوذ به سایت شما را تا 70% کاهش می‌دهد که رقم زیادی است.

اگر که برای کسب و کار خودتان سایت طراحی نکردید و هنوز به صورت کسب و کار سنتی فروش دارید، می‌توانید از سرویس طراحی سایت ورا وب استفاده کنید و از 30% تخفیف ویژه برای طراحی سایت بهره مند شوید.

پیشنهاد ویژه

اگر که سایت خود را با وردپرس طراحی کرده اید و می‌خواهید صفحات خود را بسازید و آنها را به ساده ترین شکل ممکن ویرایش کنید، پیشنهاد من این است که از المنتور پرو ورا وب استفاده کنید که محبوب ترین افزونه صفحه ساز وردپرس است.
حتی اگر که از طریق سایت همیار سوشال از ما خرید می‌کنید، می‌توانید با کد تخفیف زیر 10% تخفیف ویژه بگیرید.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشه و از آن بهترین استفاده رو کرده باشید.
همچنین امیدوارم که هرگز سایت شما دچار مشکل و نفوذ نشود و از امنیت بالایی برخوردار باشد.

منبع : ورا وب | varaweb

دیدگاهتان را بنویسید