چگونه می توان هنر برند را در رسانه های اجتماعی نشان داد
نگاه کنید، توییتر ممکن است به خاطر گفتمان سیاسی بی پایان و میم های قدیمی شهرت داشته باشد. و مطمئنا، گاهی اوقات این درست است. اما همچنان یک پلت فرم مهم برای برند شماست. به خصوص اگر می خواهید هنر بازگشت ریسک برند را تمرین کنید.
این روزها، توییتر با نام تجاری snarky شروع به کمی بازی کرده است. اما هنوز فضای زیادی برای ایجاد موج با حضور مناسب آنلاین وجود دارد. و تنها به توییتر محدود نمی شود. تیک تاک، اینستاگرام و فیس بوک فضای زیادی برای انعطاف پذیری شخصیت اجتماعی شما ارائه می دهند.
برای یادگیری از حرفه ای ها آماده اید؟ بیایید برخی از ریسکپذیران اجتماعی موفق را که میتوانند الهامبخش بازگشت برند شما باشند، بررسی کنیم.
جایزه: راهنمای گام به گام استراتژی رسانه های اجتماعی را بخوانید با نکات حرفه ای در مورد چگونگی افزایش حضور خود در رسانه های اجتماعی.
بازگشت ریسک برند چیست؟
در سالهای اخیر، برندها با پذیرش ریسکهای بزرگ، طرفداران زیادی را جذب کردهاند. آنها بداخلاق (Wendy’s)، حواس پرت (Moonpie)، unhinged (Duolingo) و emo کاملاً (Steakums) شده اند. این برندها با اندیشیدن خارج از چارچوب، پوشش زیادی از منابع غیرمنتظره به دست آورده اند.
این ممکن است برای آن برندها نتیجه داده باشد، اما درس این است که استراتژی آنها را کپی نکنید. تفسیر Aggro از حساب کوچک شما ممکن است منطقی نباشد. به علاوه، روندها به سرعت حرکت می کنند. آخرین کاری که میخواهید انجام دهید این است که از شخص دیگری کپی کنید و در نهایت محتوای قدیمی یا ارزشمند بسازید.
درس در اینجا این است با ریسک پاداش هم می آید – به خصوص اگر به صدا و هدف خود وفادار بمانید. بازگشت نام تجاری ممکن است به معنای فشار دادن به پاکت، قبول اشتباهات یا حتی اتخاذ یک موضع سیاسی باشد.
خطر همچنین ممکن است به معنای جدی بودن باشد. روزهای بازگشت طعنه آمیز و طعنه آمیز به شماره افتاده است. این روزها به نظر می رسد که برندها با بودن موفقیت بیشتری پیدا می کنند خوب.
اما هنوز راههای تازه زیادی برای ترکیب آنلاین آن وجود دارد. در اینجا برخی از بهترین بازگشت هایی که ما شاهد بوده ایم برندها در رسانه های اجتماعی خود انجام داده اند آورده شده است. ببین و یاد بگیر.
1. بازی پاشنه
شما همیشه نیازی به پاسخگویی ندارید تا ریسک هایی را بپذیرید که نتیجه می دهد. به یاد داشته باشید، همه در جستجوی چیزی برای “دوک کردن” در توییتر هستند.
وقتی Weetabix وجود دارد، چرا نان باید همه سرگرم کننده باشد؟ در حال خدمت کردن @HeinzUK Beanz on Bix برای صبحانه با پیچ و تاب. #HasToBeHeinz #Weetabix خود را داشته باشید pic.twitter.com/R0xq4Plbd0
— Weetabix (@weetabix) 9 فوریه 2021
بارون های صبحانه بریتانیایی در Weetabix با ساختن خود در توییتر به یک پیروزی بزرگ دست یافتند. عکس غذای خندهدار آنها به یک موضوع پرطرفدار جهانی تبدیل شد. (امیدواریم عمدی بوده باشد، اما واقعاً مهم نیست.)
مدیران برندهای کوچکتر ممکن است توییت را زمانی که مورد تمسخر قرار می گرفت، حذف کرده باشند. اما Weetabix با ماندن در این دوره پیروز شد و حتی در جشنواره شوخی شرکت کرد.
به Kellogg’s ادامه دهید، شیر سال 2020 است.
— Weetabix (@weetabix) 9 فوریه 2021
2. به سگک بپیوندید (در صورت لزوم)
نبوغ عکس غذای نفرت انگیز Weetabix در توانایی آن برای متحد کردن جمعیت نهفته است. پس از همه، این یک تصویر بسیار ناخوشایند به نظر می رسد (اگرچه ما اعتراف می کنیم، ما کمی کنجکاو هستیم).
با این حال، این یک نوع پست “بد” غیر بحث انگیز است که می تواند اینترنت را متحد کند. و افراد زیادی سوار شدند.
ما: آناناس روی پیتزا جنجالی ترین غذای تاریخ است.
ویتابیکس: قاشق من را نگه دارید.
— Domino’s Pizza UK (@Dominos_UK) 9 فوریه 2021
این پست مورد تمسخر همه مردم بریتانیا قرار گرفت راه آهن ملی به یک مسئول موزه بیتلز. شرکت هدیه Moonpig لوبیا را روی یکی از کارت های تبریک خودشان قرار دهند. رقیب فروشندگان مرغ KFC و Nando’s حتی درگیر کمی شوخی دوستانه بودند در پاسخ ها زوج فایزر وارد کارها شد
این یک هانی پات واقعی برای برند توییتر بود، همه به لطف Weetabix. اما برخی از احزاب هنوز نباید ظاهر می شدند. را حساب رسمی اسرائیلبرای مثال، پاسخ دقیقاً مورد استقبال قرار نگرفت.
3. توئیت های نقل قول را هدف بگیرید
در این مرحله، بزرگترین ریسکی که میتوانید در توییتر بپذیرید این است که خودتان را بیرون بگذارید. به هر حال، اگر توییت شما توجه زیادی را به خود جلب کند، به احتمال زیاد کسی بی ادب خواهد بود.
اما شما با ایمن بازی کردن برنده بزرگی نمی شوید. درعوض، اگر میخواهید توجه داشته باشید، سعی کنید با اعلانهای طعمهگذاری درگیر شوید. اگر آنها به برند شما مربوط می شوند، حتی بهتر است.
خبرنامه جشنواره موسیقی The Festive Owl اخیراً با یک دستور ساده موفقیت چشمگیری داشت. نتیجه داد و بیش از 5000 توئیت نقل قول به دست آورد و همچنان در حال افزایش است.
اولین کنسرت:
آخرین کنسرت:
بهترین کنسرت:
بدترین کنسرت:— جغد جشن (@TheFestiveOwl) 14 آگوست 2022
باز هم – خطر در اینجا این است که مردم ممکن است بی ادب باشند. اگر این مسیر را انتخاب کردید، درخواست خود را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که با برند شما مرتبط است. اگر توییت شما بوی ناامیدی بدهد، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.
4. آن را یواشکی نگه دارید
راههایی وجود دارد که میتوانید بدون اینکه از کسی @@ کنید، خود را وارد گفتمان کنید. افراد مریام وبستر در این استراتژی مهارت خود را ثابت کرده اند.
جای تعجب نیست که یکی از محبوب ترین دیکشنری های جهان راهی با کلمات دارد. اما کلمه سال 2021 آنها یک نبوغ بسیار ظریف بود.
کلمه “واکسن”
– شاهد افزایش 601 درصدی جستجوها در سال جاری نسبت به سال گذشته بودیم.
– در طول سال به طور مداوم مورد توجه قرار گرفت.
– در سال 2021 بسیار بیشتر از پزشکی بود.“واکسن” سال 2021 ما است #WordOfTheYar.https://t.co/i7QlIv15M3
— Merriam-Webster (@MerriamWebster) 29 نوامبر 2021
با انتخاب «واکسن»، این برند بدون خطر واکنش منفی، موضوع مهمی را مطرح کرد. گفتگوهای واقعی در نقل قول-توئیت ها ادامه یافت، اما مریام وبستر آن را شروع کرد.
5. واقعا شامل مخاطب می شود
تاجران شکر در Skittles ممکن است شیرین باشند، اما از خوردن کمی نمک نمی ترسند. آنها مخاطبان خود را در بسیاری از کامبک های خنده دار بدون اینکه گستاخی کنند، وارد کرده اند.
این کار به این دلیل کار می کند که آنها خود را به شوخی تبدیل می کنند. برای اثبات، این فهرست پوچ هزاران نفری را که از تغییرات اخیر شکایت کردهاند، بررسی کنید.
بازاریابی از 130880 نفر به دلیل برداشتن آهک عذرخواهی می کند. متأسفانه، همه آنها نمی توانند در یک پست قرار بگیرند.
برای دریافت عذرخواهی خود jpg کامل را دانلود کنید: https://t.co/8enSa8mAB7 pic.twitter.com/He4ns7M4Bm
– SKITTLES (@Skittles) 5 آوریل 2022
و نتیجه داد. Skittles حتی براکت رسمی بهترین برند توییتر در سال 2022 را از آن خود کرد:
شما به آنها کمک کردید #رالی برای رنگین کمان، حالا نایب قهرمان سال گذشته می تواند رسماً تاج خود را تصاحب کند.
تبریک میگم @Skittles، ما #بهترین توییت ها قهرمان برند براکت ’22! 🌈 pic.twitter.com/RamCOWRZxN
– بازاریابی توییتر (@TwitterMktg) 5 آوریل 2022
6. در صورت لزوم از snark استفاده کنید
به راحتی می توان یک پرچم غرور را روی عکس پروفایل خود زد و آن را یک روز نامید، درست است؟ اشتباه. جامعه LGBTQA+ (به درستی) شروع به فراخوانی برندهایی کرده است که راه نمی روند. یکی از راههایی که نشان میدهد واقعاً به شما اهمیت میدهید، این است که وقتی مناسب به نظر میرسد، ترولها را مورد خطاب قرار دهید.
هنگامی که ایکس باکس از سخت افزار جدید با مضمون غرور رونمایی کرد، یک ترول توییتر پاسخ داد: «هیچکس این را نخواست». ایکس باکس با یک بازگشت سریع بازگشت.
کنترلر پراید ما دارای 34 پرچم است که نشان دهنده بسیاری از جوامع LGBTQIA+ است! 🏳️🏳️🌈
با برخی از افراد شگفتانگیز که الهامبخش این طرح هستند آشنا شوید و معنی هر پرچم را در اینجا بیاموزید: https://t.co/s3c6bp9ZhL pic.twitter.com/xQ99z5WpKg
— ایکس باکس (@Xbox) 8 ژوئن 2022
بی ادبانه یا جلب توجه خاصی نبود. اما این برای ایکسباکس و کنترلکننده جدید آنها به اندازه کافی یک ضربه زدن بود.
و هیچ کس از شما نخواست که پاسخ دهید، اما ما اینجا هستیم.
— ایکس باکس (@Xbox) 8 ژوئن 2022
مجدداً، برای شرکت در گفتمان انتقادی در توییتر، لازم نیست تابلوی غول پیکر «من را انتخاب کن» نگه دارید. با موضوعات حساس، می توان از طریق هنر ظرافت، ظرافت و متانت را نشان داد.
این دقیقاً همان چیزی است که جنگ ستارگان حساب توییتر برای رسیدگی به یک گروه سمی از طرفداران خود اقدام کرد. این فرنچایز طولانی مدت اغلب مورد هدف ترول های وسواسی قرار می گیرد. با هر نسخه جدید، اکانت ویتریول بی وقفه را با هدف بازیگران رنگین پوستی که در پروژه هایشان ظاهر می شوند، وارد می کند.
ما مفتخریم که به موزس اینگرام به خانواده جنگ ستارگان خوش آمد می گوییم و از باز شدن داستان Reva هیجان زده ایم. اگر کسی قصد دارد او را به هر طریقی احساس ناخوشایندی کند، فقط یک چیز برای گفتن داریم: مقاومت می کنیم. pic.twitter.com/lZW0yvseBk
— جنگ ستارگان | آندور در 21 سپتامبر در Disney+ (@starwars) 31 مه 2022
پس از اعلام اینکه موزس اینگرام، ستاره The Queen’s Gambit برای بازی در Obi-Wan Kenobi انتخاب شده است، آنها با سیل گفتمان سمی مواجه شدند. روشی که آنها برای پاسخ دادن انتخاب کردند به ویژه قانع کننده است. این ترولهای نژادپرست را بدون استفاده از لفاظیهای نفرتآمیز آنها مورد خطاب قرار میدهد.
بیش از 20 میلیون گونه حساس در کهکشان جنگ ستارگان وجود دارد، نژادپرست را انتخاب نکنید.
— جنگ ستارگان | آندور در 21 سپتامبر در Disney+ (@starwars) 31 مه 2022
8. فقط خوب باش
اگر هنوز متوجه نشدهاید، به نظر میرسد که لحن وندی بداخلاق در دوران مدرن توییتر در راه است. گاهی اوقات، “ریسک” به معنای جرأت متفاوت بودن است. و تولید کننده لوازم آرایش Glossier پیشتاز این بسته است.
@aanasmira “گلس-ای-ای!”✨
– براق (@glossier) 11 مارس 2018
آنها فضایی مهربان و دوستانه را به صورت آنلاین ایجاد کرده اند – و این واقعاً می تواند برجسته باشد. نسخه بازگشتی برند Glossier شامل لحن ملایم و قابل ربط و ایموجی های فراوان است. آنها با ماموریت Glossier هماهنگ می مانند و در عین حال مراقبت عالی از مشتری را ارائه می دهند.
این فقط برای مدت محدودی در دسترس بود، اما ما در اواخر امسال شمع را برمی گردانیم! با ما همراه باشید 💕
– براق (@glossier) 12 آگوست 2022
9. با جریان بروید
توییتر مطمئناً به عنوان مکانی برای احمق شدن برندها با آن آرام شده است. اما در TikTok، همه چیز می تواند و انجام می شود عجیب و غریب.
در یک استاد کلاس اخیر، کاربر @ramblingsanchez جمعیت را طعمه کرد. ویدیوی کاملا بی ضرر آنها از خوردن کلم بروکلی نباید در فضای مجازی منتشر می شد. اما عنوان آنها، «تعدادی از حسابهای برند باید بدون دلیل در این مورد نظر بدهند»، تفاوت را ایجاد کرد.
بخش نظرات ویدیو به سرعت منفجر شد. برندهایی مانند Trojan Condoms، lululemon و حتی حساب رسمی TikTok ظاهر شدند.
@tellmemore.agency @ramblingsanchez موفق شد همه مدیران رسانه های اجتماعی را دور هم جمع کند 🪑 #brandsontiktok
♬ صدای اصلی – tellmemore.agency
10. ایده خود را مطرح کنید
@ramblingsanchez TikTok (اکنون حذف شده است) یک آزمایش سرگرم کننده بود که در تاریخ باقی خواهد ماند. اما اینترنت به سرعت حرکت میکند و ایدههای سرگرمکننده میتوانند بهسرعت کهنه به نظر برسند.
تولید کنندگان فوم دارت Nerf سعی کردند فرمت @ramblingsanchez را با بازدهی کاهشی کپی کنند. کارشناس TikTok آنها در نظرات به برندها گفته است که یکدیگر را در دوئل Nerf به چالش بکشند. متأسفانه، آن را به همان شیوه پرداخت نمی کند.
@nerf ما فقط در نظرات اینجا خواهیم بود و کمی پاپ کورن می خوریم🍿 با تشکر از @ramblingsanchez برای این اطلاعات. #نرف
♬ موسیقی فانک هیپ هاپ (814197) – پاول
مطمئناً، چند برند دست خود را در نظرات امتحان کردند. اما بقیه فید مملو از افرادی است که ویدیو را به خاطر تلاش زیاد برشته می کنند.
با الهام از این بازگشت های نام تجاری؟ از Hootsuite برای نظارت بر تمام مکالمات مرتبط و درگیر کردن مخاطبان خود استفاده کنید (در صورت لزوم، کمی سادهتر). امروز آن را رایگان امتحان کنید.
شروع کنید
بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، مجموعه ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.