در دنیای مدرن با توجه به پیشرفت‌هایی که در صنایع ایجاد شده، لازم است در هر زمینه‌ای به متخصص آن مراجعه کرد. تکنولوژی دائم سیر صعودی خود را طی می‌کند و محصولاتی جدید با ویژگی‌های منحصربه‌فرد به جامعه معرفی می‌شود.

اثر افزودنی بتن و روان کننده بتن بر روی بتن تزیینی!

آیا شما در حوزه صنعت ساختمان و مسائل مربوط به مقاوم‌سازی بتن اطلاعاتی در دست دارید؟ این روزها اهمیت انواع افزودنی بتن در این صنعت بسیار زیاد شده و در اکثر پروژه‌ها از آنها استفاده می‌کنند. ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با اثر فوق روان کننده بتن بر روی بتن تزیینی آشنا کنیم.

روان کننده های بتن و فوق روان کننده بتن چیست؟

قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم بهتر است یک تعریف کلی از این محصول محبوب داشته باشیم. منظور از فوق روان کننده بتن همان افزودنی‌های بتن هستند که به‌عنوان عوامل کاهنده آب و افزایش کارایی بتن برای تسهیل بتن‌ریزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایده این محصولات تقریبا از اوایل دهه 50 میلادی در ژاپن داده شد و چندی نگذشت که در آلمان نیز نوع متفاوتی از آنها مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر این افزودنی بتن مصرف فراوانی در صنعت ساختمان دارند و بیشترین نوع آنها بر پایه پلی کربوکسیلات می‏باشد.

با گذشت سالها در این زمینه نیز تحولات زیادی اتفاق افتاد و اکنون شاهد محصولات فوق‌العاده و متنوع هستیم که از هر کدام می‌توان در یک جای مناسب استفاده کرد. یکی از مزایای این روان کننده‌ های بتن این است که حباب‌زایی کمتری دارند و به همین دلیل در بسیاری از مکان‌ها کارایی خوبی از خود نشان می‌دهند.

فوق روان کننده

بتن تزیینی چیست؟

شاید برای برخی از افراد که با این حوزه آشنا نیستند بتن تزیینی یا دکوراتیو یک واژه جدید باشد اما این تکنیک نیز بیش از 50 سال قدمت دارد. منظور از بتن دکوراتیو همان روش‌های خلاقانه‌ای است که با آنها نظر مخاطب جذب می‌شود.

از این تکنیک‌ها می‌توان در کف، دیوار و هر جای دیگری استفاده کرد و تاثیر به‌سزایی در دکوراسیون محیط گذاشت. این بتن‌ها در دو دسته مختلف کاربرد دارند که در اولین مدل از ابزار دیگری برای زیباتر شدن طرح استفاده می‌شود. در دسته دوم نیز از پودرها و رنگ‌های خاص بهره برده می‌شود تا زیبایی محیط و دکور فراهم شود.

حال که تعریف مختصری از فوق روان کننده و بتن دکوراتیو ارائه کردیم می‌توانیم به تاثیر این افزودنی در صنعت بتن و جزئیات بیشتر بپردازیم. با کسب اطلاعات بیشتر می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد و بهترین تکنیک را برای محیط در نظر گرفت.

تاثیر فوق روان کننده‌ها بر روی بتن تزیینی

برای آشنایی بیشتر با بتن دکوراتیو می‌توانید پروژه‌های مختلفی که به کمک این ابزار انجام شده‌اند را از نزدیک ببینید. همانطور که از نام آن مشخص است باید حداقل خطا در این شیوه وجود داشته باشد تا بیننده حس خوبی را در خود داشته باشد.

خوشبختانه در ایران همیشه معمارانی بوده است که از ابزارهای مناسب بهره برده و آثار ماندگاری را ثبت کنند. در داخل کشور تولید افزودنی‌های بتن نیز با توجه بیشتری انجام می‌شود تا کاربران بتوانند با قیمتی مناسب از این محصولات استفاده کنند.

قالب بندی

در تزیینات بتنی قالب‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید با توجه به نوع مواد اولیه مانند انواع روان کننده بتن از بهترین نوع آنها بهره برد. اغلب برای چنین پروژه‌هایی یک طرح آزمایشی اختلاط اجرا می‌شود تا بهترین نمونه برای کار انتخاب و در طول مدت زمان فعالیت از آنها استفاده شود.

توجه داشته باشید که زمانی‌که از روان کننده بتن یا فوق روان کننده بتن استفاده می‌شود باید قالب‌ها از نظر استحکام و مقاومت بالاتر از هنگام استفاده از بتن‌های معمولی باشد. دلیل این امر افزایش فشار وارد بر قالب از سمت مواد است که با روان‌تر شدن آنها به وجود می‌آید. شاید شما بگویید که پس بهتر است از این محصولات استفاده نشود اما در ادامه به این موضوع نیز می‌پردازیم و دلیل استفاده را مطرح می‌کنیم.

ظاهر مناسب

توجه داشته باشید که تهیه و خرید فوق روان کننده بتن یکی از ملزومات است. شاید دلیل اصلی آن این باشد که برای یکنواخت کردن ظاهر و یکدست کردن آن، این افزودنی بتن تاثیر به‌سزایی دارد. قطعا تا اینجا متوجه شده‌اید که ظاهر این نماها برای جلب توجه افراد باید زیبا و بی‌نقص باشند.

استفاده از بتن معمولی در این مورد کارساز نخواهد بود، چرا که خط و خش و ناهمواری‌هایی را روی سطح مشاهده می‌شود. هدف اصلی از این تزیینات این است که مخاطب از ظرافت کار لذت ببرد. بنابراین این افزودنی‌ها بدون تردید مهم‌ترین تاثیر را در ایجاد نقش و نگار مناسب خواهند داشت.

پرداخت

در برخی پروژه‌ها پرداخت بتن از اهمیت بالایی برخوردار است و در این شرایط استفاده از روان کننده بتن می‌تواند موثر باشد. حتما می‌دانید که منظور از پرداخت یکسان کردن شرایط سطحی است که نظم و نظام خاصی به سطوح مورد نظر داده می‌شود.

در بتن‌های تزیینی این مسئله بیش از موارد دیگر مورد توجه است و افراد به همین دلیل از محصولاتی همچون فوق روان کننده‌ها استفاده می‌کنند. این محصولات به دلیل عدم حباب سازی که در مواد معمولی اغلب ایجاد می‌شود، محبوبیت پیدا کرده‌اند که بیشتر می‌توانید این مسئله را بررسی کنید.

رنگ

در بتن‌های تزیینی در برخی موارد از رنگ‌ها نیز استفاده می‌کنند تا جلوه خاصی به محیط داده شود. اگر کمی بیشتر تامل کنید متوجه می‌شوید که در بتن معمولی اختلاط رنگ با مواد کمی دشوار خواهد بود و نتیجه مناسبی حاصل نمی‌شود.

برای استفاده بهینه لازم است از افزودنی‌های بتن بهره برد تا آمیخته شدن رنگ نیز به بهترین نحو ممکن انجام گیرد. با توجه به این نکات مشخص می‌شود که قیمت فوق روان کننده بتن با کیفیت‌دهی به پروژه بسیار ناچیز است و یک ابزار کارآمد محسوب می‌شود.

قیمت افزودنی بتن

یکی از پارامترهای اساسی در خریدوفروش مواد، قیمت آنها است که امروزه به دلیل تنوع بالای محصول همواره زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم که بیشتر از قیمت به کیفیت محصول توجه داشته باشید و اطلاعات خودتان را در این باره بیشتر کنید.

از عوامل موثر بر قیمت فوق روان کننده بتن می‌توان به برند، حجم، نوع بسته‌بندی، محصول وارداتی یا داخلی، نوع مصرف و … اشاره کرد. باید خاطر نشان کرد که انتخاب مجموعه معتبر برای خرید نیز یک امر بسیار مهم است که بهتر است با شرکت‌های مطرح و صاحب نام ارتباط برقرار کرد.

یکی از بهترین محصولاتی که می‌توان در بتن تزیینی از آن بهره برد، محصول CapcoCrete SPC100 است که می‌توانید به‌سادگی از شرکت همگرایان تولید (کپکو) آن را سفارش دهید. ما در این مجموعه همیشه بهترین و مرغوب‌ترین مواد را برای هموطنان عرضه می‌کنیم.

با شرکت همگرایان تولید (کپکو) بیشتر آشنا شوید

همانطور که اشاره کردیم انتخاب یک مجموعه معتبر و باسابقه می‌تواند فرآیند خرید شما را آسان کند و شما محصولات باکیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کنید. ما در وندشیمی ساختمان نزدیک به 20 سال است که فعالیت بی‌وقفه‌ای داریم و همیشه رضایت مشتریان را در نظر گرفته‌ایم.

از سال 1382 با تولید انواع مواد شیمیایی ساختمانی و افزودنی بتن و روان کننده بتن کار خود را آغاز کرده‌ایم و اکنون یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولیدکننده در این عرصه هستیم. ما با نام تجاری شرکت همگرایان تولید (کپکو) همیشه در خط مقدم این صنعت بوده‌ایم و روزبه‌روز به دانش خود در این زمینه می‌افزاییم.

اگر شما نیز در پروژه‌های خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید مشاورین ما می‌توانند به شما کمک کنند. تنها کافی است با شماره تماس 02189331 ارتباط برقرار کنید تا از تجارب متخصصین مجموعه بهره‌مند شوید.

جمع بندی

در دنیای امروز افراد به جزئیات بیشتر از قبل اهمیت می‌دهند و به همین دلیل ظرافت کاری بالا رفته است. این روزها در صنعت بتن از مواد مختلفی استفاده می‌شود تا کارها با سهولت و بهترین نتیجه به اتمام برسند. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با تاثیر مواد روان کننده بتن و فوق روان کننده بتن بر روی بتن‌های تزیینی آشنا کنیم.

برای مشاوره و خرید مواد شیمیایی و افزودنی‌های بتنی می‌توانید با ما در شرکت تولید کننده مواد شیمیایی ساختمانی کپکو (همگرایان تولید) تماس بگیرید. تمام تلاش ما در این مجموعه آگاهی دادن به مشتری و انتخاب بهترین محصولات در پروژه‌های مختلف است. با مراجعه به سایت می‌توانید پروژه‌های مختلف انجام شده توسط متخصصین ما را مشاهده کنید.

 

برچسب ها : افزودنی بتن,روان کننده بتن,فوق روان کننده بتن,کپکو

دیدگاهتان را بنویسید