چگونه لینکدین را برترین پلتفرم بازاریابی شبکه های اجتماعی B2B خود تبدیل کنیم؟

از هر 10 بازاریاب B2B، هشت نفر از لینکدین برای بازاریابی برند خود استفاده می کنند. از این گروه، 40 درصد می گویند که این پلت فرم شماره 1 آنهاست.

در سال آینده، 54 درصد از بازاریابان می خواهند که فعالیت خود را در لینکدین بر اساس گزارش 2022 صنعت بازاریابی شبکه های اجتماعی از Social Media Examiner افزایش دهند. چهل و سه درصد از لینکدین به عنوان تولید کننده سرنخ استفاده می کنند، در حالی که بیش از یک سوم تبلیغات لینکدین خریداری می کنند.

این یعنی موقعیت فعالیت‌های زیادی در لینکدین وجود دارد. البته، این بدین معنا نیست که از تمام آن فعالیت ها آنچه را که می خواهید به دست خواهید آورد. برای استفاده موفقیت آمیز از لینکدین بیش از حضور در لینکدین نیاز دارید. یعنی باید بهینه سازی حضور برند و توسعه محتوای پولی و ارگانیک با کیفیت را در جلوی چشم خود قرار دهید.

 

نکات داخل این مقاله می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند – و ما در eBgroup از مدیریت شبکه های اجتماعی چهار شرکت معتبر الهام گرفته‌ایم که در حال حاضر بیشترین استفاده و سود را از حضور خود در لینکدین می‌برند.

 

بهینه سازی فقط برای جستجوی سنتی نیست

شرکت شما در لینکدین حضور دارد، اما آیا از این وجود نهایت استفاده را می‌کند؟ با پنج نکته زیر می توانید از حضور در لینکدین بهره زیادی ببرید.

 

سئو را انجام دهید

سئو و بهینه سازی و گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان می تواند به مخاطبان هدف شما با استفاده از ویژگی جستجوی LinkedIn کمک کند تا صفحه شما را پیدا کنند.

مرتبط ترین ها را در عنوان، برچسب و خلاصه صفحه خود بگنجانید. کلمات کلیدی بیشتری را به پست های خود اضافه کنید. مطمئن شوید که زیاده روی نکنید – تکرار کلمات کلیدی روش خوبی برای جستجوی سنتی نیست و برای جستجوی لینکدین هم همین موضوع صادق است. در عوض، باید از کلمات کلیدی به اندازه کافی استفاده کنید تا به طور یکپارچه در محتوای شما قرار بگیرند.

 

url خود را سفارشی سازی کنید

شما مجبور نیستید اعداد و حروف تصادفی را که لینکدین برای ایجاد URL صفحه خود استفاده کرده است، نگه دارید. شما می توانید URL خود را تغییر دهید تا با کسب و کار شما هماهنگ شود.

 

این نشانی لینکدینی ما– https://www.linkedin.com/98kdf8Vlio49/446JpwWx – تغییر داده شد تا به این شکل به نظر برسد :  https://www.linkedin.com/company/ebgroup-ir

اولین شکل url  مزخرف است. دومی کاملاً نشان دهنده نام تجاری ما است.

 

تغییر url در لینکدین

 

برای تغییر URL خود، به صفحه کسب و کار بروید:

در نوار کناری سمت چپ، Edit Page  را انتخاب کنید، سپس بر روی صفحه info کلیک کنید.

در زیر هدر URL عمومی LinkedIn، می توانید پسوند URL خود را در کادر متن تغییر دهید.

روی ذخیره در بالای کادر کلیک کنید.

اکنون، می‌توانید به بازدیدکنندگان کمک کنید تا برند را در URL به وضوح ببینند، و همچنین آگاهی از برند را هنگام تبلیغ لینک صفحه بهبود ببخشید.

 

لینک‌های خارجی اضافه کنید

خواه هدف شما از لینکدین ایجاد سرنخ، فروش یا افزایش آگاهی از برندتان باشد، خواه چیز دیگر، باید ترافیک را به صفحات خارجی خود هدایت کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که لینک‌های خارجی به سبد کسب و کار و لینک مستقیم به وب سایت خود را در پروفایل وارد کنید.

 

 یک طراحی منسجم اجرا کنید

طراحی برند در شناخت برند بسیار حیاتی است. در واقع، حتی داشتن یک رنگ امضا می تواند منجر به افزایش شناخت برند شود. برند شما باید لوگو، طرح رنگ و نوع متن فورا قابل تشخیص باشد. صفحه لینکدین شما نباید متفاوت باشد.

در لینکدین، هم یک عکس پروفایل و هم یک تصویر بنر دارید. مطمئن شوید که با هویت بصری برند خود مطابقت دارید و فوراً آنچه را که مخاطبان شما می توانند انتظار داشته باشند، به اشتراک بگذارید زیرا آنها اولین چیزهایی هستند که وقتی روی صفحه شما کلیک می کنند می بینند. برای مدرن‌تر جلوه دادن صفحه لینکدین و پست‌های خود، استفاده از ترندهای فعلی طراحی فراموش کنید. وقتی یک پست از نظر بصری جذاب باشد، ناگزیر توجه و تعامل بیشتری را به خود جلب می کند.

 

 به داده ها گوش دهید

خوشبختانه، لینکدین با سیستم تجزیه و تحلیل باورنکردنی خود بهترین پلتفرم را برای خواندن ذهن مردم دارد.

شما می توانید تعدادی از معیارهای مهم را ردیابی کنید – کل بازدیدهای صفحه، کلیک های بازدیدکنندگان منحصر به فرد و تعداد کلیک ها روی لینک‌های خارجی.

همچنین به شما این امکان را می دهد که نتایج خود را با رقبای خود مقایسه کنید تا ببینید که چگونه اندازه گیری می شود، علاوه بر اینکه تجزیه و تحلیل کامل تولید سرنخ مختص به خود را ارائه می دهد.

با مطالعه داده ها، می توانید بفهمید که کدام ویژگی های صفحه شما بهتر کار می کند و کدامیک کار نمی کند. سپس می‌توانید هر یک از جنبه‌های صفحه خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

 

مطلب تخصصی: بازاریابی در لینکدین چیست + چند راهکار قدرتمند برای بازاریابی در لینکدین

 

سرمایه گذاری روی محتوای پولی در لینکدین

فرصت های محتوای پولی لینکدین متنوع و مفید هستند. این فرصت‌ها شامل محتوای حمایت شده، پیام های حمایت شده، تبلیغات متنی و تبلیغات پویا هستند. بیایید هر کدام را یک بررسی کنیم.

 

1. محتوای حمایت شده

برای تبلیغ بخشی از محتوای پست شده و گسترش دسترسی خود هزینه کنید. این به عنوان محتوای «تبلیغ شده» در صفحه اصلی کاربران لینکدین که توسط برند شما هدف قرار گرفته اند نشان داده می شود. محتوای حمایت‌شده می‌تواند فقط متن باشد، تصویر، ویدیو یا چرخ شانس را در خود جای دهد یا یک رویداد باشد.

 

تبلیغ در لینکدین

 

2. پیام های حمایت شده

در حالی که محتوای حمایت شده در فید بخش اخبار ظاهر می شود، پیام های حمایت شده مستقیماً به صندوق ورودی کاربر لینکدین ارسال می شود. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که مصرف‌کنندگان فردی را با یک پیام شخصی‌سازی شده هدف قرار دهید.

 

به نظر می رسد این یک فرصت است، درست است؟ اما جالب است که طبق گفته لینکدین، در حالی که 89 درصد از مصرف کنندگان می گویند که مایلند از پیام رسانی با مشاغل استفاده کنند، تنها 48 درصد از کسب و کارها از این تاکتیک برای تعامل با مخاطبان خود استفاده می کنند.

 

3. تبلیغات متنی

اگر وارد صفحه اصلی لینکدین خود شوید، می توانید در گوشه سمت راست بالا کادر کوچکی با عنوان «تبلیغ شده» با سه آگهی کوچک ببینید. هر کدام یک عنوان بالای کمتر از دو خط متن دارند.

این تبلیغات متنی لینکدین کوتاه و سریع هستند. شما می توانید با استفاده از عوامل گسترده ای مانند موقعیت مکانی تا معیارهای دقیق مانند عناوین شغلی، مخاطب را هدف قرار دهید.

 

4. تبلیغات پویا

تبلیغات پویا منابع شگفت انگیزی هستند. اساساً، هر تبلیغ بر اساس داده‌های پروفایل لینکدین – عکس‌های پروفایل، نام شرکت، عناوین شغلی و غیره، برای بیننده تنظیم می‌شود.

تبلیغات پویا به‌خوبی دامنه وسیعی را با تبلیغات فردی متناسب با یکدیگر ترکیب می‌کنند. این یک بازی برد-برد در استراتژی تبلیغات شبکه های اجتماعی است.

 

استراتژی استفاده از لینکدین

بیایید ببینیم که چگونه برخی از برندها از لینکدین به روش های استراتژیک و موثر استفاده می کنند.

1. محتوایی را ارسال کنید که طنین انداز باشد

شما باید مطمئن شوید که محتوای ارسال شده شما پر از ارزش است. داستان بگویید، نشان دهید که چگونه کسب و کار شما می تواند کمک کند، نظر خود را در مورد یک موضوع صنعتی بیان کنید، و آماری را که یادداشت کرده اید توضیح دهید. به طور خلاصه، محتوایی را ایجاد کنید که مخاطب شما بخواهد بخواند.

 

2. از صدای معتبر استفاده کنید

مردم از شرکت هایی که به آنها اعتماد دارند خرید می کنند. اطمینان حاصل کنید که پست های شما با در نظر گرفتن این اعتماد سازی ایجاد شده اند.

دادن صدای معتبر به کسب‌وکارتان به این معنی است که کسب‌وکار شما به‌عنوان یک سازمان واقعی زنده و نفس‌گیر که حس انسان‌دوستی دارد، به جای یک شرکت سرد، سخت و بی‌تفاوت شناخته می‌شود.

 

3. از هشتگ ها به درستی استفاده کنید

هشتگ ها یک ابزار قدرتمند در لینکدین هستند. می‌توان از آن‌ها برای افزودن کمی تأکید به پست‌های شما استفاده کرد، اما آنها ابزاری کلیدی برای دستیابی به مخاطبان جدید و بهبود قابلیت کشف شما هستند.

اما از هشتگ ها باید کم و به طور خاص استفاده کرد. بهتر است تعداد هشتگ ها را کمتر از پنج تا هشتگ در بدنه یا پایین پست نگه دارید.

 

4. پست را چند رسانه ای (مالتی مدیا) کنید

هنگام ایجاد یک پست، می توانید فقط متن بنویسید. اما چرا فرصت رسانه ها را هدر می دهیم؟ می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها را اضافه کنید، رویدادی را به اشتراک بگذارید یا حتی از طریق نظرسنجی با مخاطبان خود درگیر شوید.

استفاده از رسانه در پست های لینکدین به جلب توجه محتوای شما کمک می کند. در واقع، طبق گفته لینکدین، پست هایی که حاوی یک تصویر هستند می توانند تا 98 درصد نظرات بیشتری را به همراه داشته باشند. بنابراین می توانید تعامل را به سادگی با استفاده نکردن از یک عنصر بصری در پست خود کاهش دهید.

 

یکی دیگر از عناصر موفقیت لینکدین

شما صفحه خود را بهینه کرده اید و بهترین شیوه ها را در تولید محتوا دنبال کرده اید. اما یک عامل مهم وجود دارد که باید به آن پرداخته شود – اینکه چقدر باید آن محتوای با کیفیت، مرتبط و بهینه را منتشر کنید.

لینکدین یکی از طولانی‌ترین ها در طول عمر محتوا را بین تمام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی دارد، به طوری که انتظار می‌رود هر پست حدود 24 ساعت در صفحه شخص باقی بماند – یعنی 18 ساعت بیشتر از فیسبوک.

بنابراین به جای تمرکز بر ارسال مداوم محتوا، روی پست محتوای با کیفیت تمرکز کنید. برنامه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد و به آن پایبند باشید.

به مخاطبان شما این امکان را بدهد که به شما اعتماد کنند تا محتوای شما بدون پست پیاپی و بی ارزش ارسال خواهد شد. و همانطور که می دانید، اعتماد مخاطبان شما بهترین و گسترده ترین نتیجه محتوای لینکدین شما است.

 

شما می‌توانید با آژانس دیجیتال مارکتینگ eBgroup در ارتباط باشید تا بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی خودتان را از کارشناسان ما دریافت کنید و یا از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید