فرقی نمی‌کند در چه زمینه کاری مشغول به فعالیت باشید، در هر صورت رقابت بالا سبب می‌شود تا یکی از روش‌های تبلیغاتی را برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش انتخاب کنید. روش‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارد که با توجه به هدف کمپین تبلیغاتی و بودجه یک برند، می‌توان بهترین گزینه را انتخاب کرد. هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

به طور مثال تبلیغات تلویزیونی نیاز به بودجه زیادی دارند، در نتیجه برای کسب و کارهای کوچک مناسب نیستند. تبلیغات در فضای مجازی قیمت مناسب‌تری داشته اما از سمت دیگر پس از 24 ساعت حذف شده و اثر کوتاه مدت بر ذهن خواننده دارند. چاپ خدمات یا معرفی محصولات بر روی کاغذ هم معمولا نتیجه خوبی ندارد. یکی از بهترین روش‌های افزایش فروش و بهبود رابطه با مشتریان، ارائه هدایای تبلیغاتی است که هیچ کدام از این مشکلات را نخواهند داشت.

برای خرید هدایای تبلیغاتی نیاز به بودجه‌های سنگین نیست و از سمت دیگر می‌توانند در طولانی مدت وظیفه تبلیغاتی خود را انجام دهند. این هدایا تاثیر خوبی بر ذهن مشتریان بالقوه بر جای گذاشته و می‌تواند زمینه رشد بیشتر کسب و کارتان را فراهم سازد. هدیه تبلیغاتی به هر محصولی گفته می‌شود که بر روی آن نام برند شما ثبت شده و به صورت رایگان در اختیار جامعه هدف‌تان قرار می‌گیرد. برای اثر بخشی بهتر، باید به دنبال انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب باشید تا بتوانید جامعه هدف خود را تحت تاثیر قرار دهید.

هدایای تبلیغاتی علاوه بر جذب مشتریان جدید، روشی عالی برای قدردانی از مشتریان قدیمی است. برخی افراد در دوره فعالیت برند، از محصولات شما استفاده کرده و جز خریداران وفادار قرار می‌گیرند. برای اینکه از همراهی آن‌ها تشکر کنید، می‌توانید یک هدیه تبلیغاتی مناسب انتخاب کرده و به آن‌ها تقدیم کنید. این کار باعث افزایش اعتماد آن‌ها به برند و حفظ مشتریان فعلی کسب و کارتان می‌شود.

انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب

از آنجایی که کسب و کارها دارای ماهیت متفاوتی هستند، یک هدیه تبلیغاتی نمی‌تواند برای تمام کمپین‌ها مناسب باشد. بهتر است پیش از انتخاب و خرید عمده یک هدیه، نکات زیر را در نظر بگیرید.

• جامعه هدف را مشخص کنید.

اولین موضوعی که برای انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب باید در نظر بگیرید، انتخاب جامعه هدف است. ممکن است یک برند محصولات خود را برای قشر جوان عرضه کند و برندی دیگر محدودیت سنی یا شغلی خاصی نداشته باشد. پیش از خرید هدیه باید اطمینان حاصل کنید که هدیه تبلیغاتی انتخاب شده، مناسب جامعه هدف کسب و کار شماست. یک دانش آموز یا دانشجو از هدایایی مثل پاور بانک یا فلش استقبال بیشتری می‌کند و فردی که کارمند یک شرکت است، با گرفتن ست رومیزی خوشحال خواهد شد. پس از تعیین جامعه هدف، لیست هدایای تبلیغاتی مناسب کوتاه‌تر شده و انتخاب آساان‌تر می‌شود.

• به کیفیت هدیه تبلیغاتی اهمیت زیادی بدهید.

برای کسب اعتماد بیشتر مشتریان فعلی و آینده، حتما باید به کیفیت محصول انتخابی اهمیت زیادی بدهید. اگر یک وسیله همان روز اول خراب شود، نمی‌تواند وظیفه تبلیغاتی خود را انجام دهد و از سمت دیگر باعث از بین رفتن اعتماد مشتریان به کسب و کار شما می‌شود. حتما از محصولاتی با کیفیت به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنید تا اثربخشی آن‌ها چندین برابر شود.

• به کارایی هدیه توجه داشته باشید.

برای اینکه یک هدیه تبلیغاتی بتواند وظیفه انتقال پیام و معرفی برند را به خوبی انجام دهید، باید به کارایی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. هدیه تبلیغاتی را از بین محصولاتی انتخاب کنید که در زندگی روزمره کاربرد زیادی دارند. اگر نام برند دائما در معرض دید افراد قرار گیرد، رشد کسب و کار شما افزایش خواهد یافت و اگر یک هدیه تبلیغاتی کاربرد زیادی نداشته باشد، نمی‌تواند به خوبی وظیفه تبلیغاتی خود را انجام دهد.


با توجه به این نکات ممکن است یک برند تصمیم بگیرد از خودکار تبلیغاتی به عنوان محصول تبلیغاتی استفاده کرده و برند دیگری ترجیح دهد یک فلش تبلیغاتی یا پاور بانک تبلیغاتی خریداری کند. اگر برای خرید هدایای تبلیغاتی مناسب نیاز به مشاوره دارید، همین حالا با کارشناسان مجموعه ویرا گیفت تماس بگیرید تا نکات لازم برای خرید هدایای تبلیغاتی و بهترین انتخاب‌های ممکن خدمت شما ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید