بهترین و ارزانترین روش خرید تتر چیست؟ چگونه می‌توان بدون احراز هویت تتر ارزان خرید؟

خرید تتر ارزان از صرافی ایرانی و انتقال آن به صرافی خارجی

بازار ارزهای دیجیتال، بیش از هر چیز با نوسانات یکباره و افت‌وخیزهای بسیارش شناخته می‌شود. در این میان، بیشتر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این بازار برای در امان ماندن از نوسان‌ها و افت ارزش دارایی‌های خود از رمز ارزهایی همچون تتر (USDT) استفاده می‌کنند. تتر، یک استیبل کوین یا رمز ارز پایداری است که نسبت یک‌به‌یک با دلار آمریکا دارد و هر واحد از آن معادل با یک دلار است. این استیبل کوین همچون پلی میان دنیای رمز ارزها و دنیای ارزهای رسمی عمل می‌کند و کاربرانی که می‌خواهند قدم به دنیای رمز ارزها بگذارند یا برعکس، سود خود از خرید و فروش رمز ارزها را به ارزهای رسمی تبدیل کنند، از تتر و دیگر ارزهای پایدار استفاده می‌کنند.

در این میان، آن دسته از کاربران ایرانی که توانسته‌اند با عبور از سد تحریم‌ها در صرافی های خارجی ثبت‌نام و احراز هویت کنند، نیازمند تبدیل دارایی‌های خود به تتر و انتقال آن به صرافی خارجی هستند. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که چگونه می‌توان موجودی ریالی خود را به تتر تبدیل و سپس آن را به صرافی های خارجی منتقل کرد.

چگونگی خرید تتر ارزان

روش‌های مختلفی برای خرید تتر وجود دارد. بااین‌حال، بسیاری از کاربران برای خرید ارز تتر به صرافی هایی همچون صرافی ارزپایا مراجعه می‌کنند. ارزپایا فارغ از برخورداری از پایین‌ترین نرخ کارمزد در میان دیگر همتایان خود، یکی از امن‌ترین و قابل اعتمادترین پلتفرم‌های تبادل دارایی دیجیتال در کشور است.

برای خرید تتر کافی است این مراحل را به‌ترتیب طی کنید:

۱- انتخاب صرافی دلخواه

گام اول در خرید تتر، انتخاب یک صرافی مناسب است. در میان انبوه صرافی ها دنبال مجموعه‌ای باشید که تتر ارزان در اختیار شما می‌گذارد. به خاطر داشته باشید که بسیاری از صرافی های رمز ارزی، علاوه‌بر اخذ کارمزد از ارزش معاملات شما، کارمزدی هم بابت برداشت موجودی از حسابتان کسر می‌کنند؛ بنابراین به اطلاعات مندرج در وب‌سایت صرافی ها اکتفا نکنید و با دقت بیشتری پلتفرم مناسب خود را برای خرید تتر و دیگر رمز ارزها انتخاب کنید.

۲- خرید تتر

پس از انتخاب صرافی و بررسی قیمت تتر، اکنون نوبت افتتاح حساب کاربری و خرید تتر است. پس از ساخت حساب کاربری و احراز هویت و در نهایت دریافت تأییدیه از طرف صرافی، می‌توانید عملیات خرید را آغاز کنید. ابتدا کارت بانکی متصل به شتاب خود را آماده کنید و در ادامه به مقدار دلخواه رمز ارز تتر را که با نماد USDT نمایش داده می‌شود، بخرید. پس از نهایی‌شدن تراکنش، تترهای خریداری‌شده به حسابتان واریز می‌شود.

۳- ذخیره تتر

برای ذخیره تتر بهتر است یک کیف پول رمز ارزی تهیه کنید. کیف پول‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند، از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری. کیف پول‌های سخت‌افزاری، دستگاه‌هایی مشابه حافظه‌های فلش هستند که دارایی‌های رمز ارزی از جمله تترهای شما را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌کنند.

در مقابل، کیف پول‌های نرم‌افزاری، برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌هایی هستند که به‌راحتی روی کامپیوتر یا موبایل شما نصب می‌شوند. این کیف پول‌ها در مقایسه با همتایان سخت‌افزاری خود امنیت کمتری دارند؛ اما رایگان بوده و کار با آن‌ها راحت‌تر است.

چرا نمی‌توان تتر را به طور مستقیم از صرافی خارجی خریداری کرد؟

خرید تتر از صرافی خارجی

برای خریداری تتر، شما باید دارای حساب بانکی ارزی باشید. درحال‌حاضر، به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، کاربران ایرانی از افتتاح حساب‌های ارزی محروم‌اند و نمی‌توانند به‌طور مستقیم، اقدام به خرید دلار، یورو یا دیگر ارزهای رایج کنند. به همین دلیل، مناسب‌ترین راه برای فعالیت در صرافی های خارجی یا خرید از فروشگاه‌های آنلاین پذیرنده تتر، خرید این رمز ارز از یک صرافی ایرانی و سپس انتقال آن به پلتفرم‌های خارجی است. همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شد، این روزها خرید تتر با دسترسی آسان به ده‌ها صرافی داخلی، بسیار ساده است؛ اما در این میان، نکاتی وجود دارد که برای امنیت بیشتر نباید از آن‌ها غافل شوید.

۱- دقت در انتخاب صرافی

مهم‌ترین مرحله در خریداری و انتقال تتر، انتخاب یک صرافی رمز ارزی مناسب است. ابتدا مجوزهای قانونی صرافی موردنظر خود را بررسی کنید تا در دام سایت‌ها و شبه‌صرافی های جعلی نیفتید. پس از این کار، کارمزدهای و هزینه‌های خریداری و برداشت تتر صرافی یادشده را واکاوی کنید. برخی از صرافی ها کارمزدهای گزافی را از کاربران خود دریافت می‌کنند که در مقادیر کم شاید به چشم نیاید؛ اما در تراکنش‌های پرحجم، هزینه زیادی را بر کاربر تحمیل می‌کند.

۲- زمان انجام خرید

تتر نسبتی یک‌به‌یک با دلار دارد؛ یعنی هر تتر برابر با یک دلار آمریکا است؛ اما گاهی اوقات، این نسبت دچار نوسان می‌شود. برای مثال، وقتی جوی نزولی بر بازار حاکم می‌شود و همه می‌خواهند رمز ارزهای خود را بفروشند و تتر بخرند، تقاضا برای این استیبل کوین رو به افزایش می‌گذارد و باعث افزایش اندک بهای آن می‌شود.

این افت‌وخیزها به بروز نوسان‌های چنددرصدی در بهای تتر دامن می‌زند و ممکن است در برخی مواقع، بهای این رمز ارز به ۱.۰۲ یا ۰.۹۸ دلار آمریکا برسد. این بدان معنی است که اگر زمان مناسبی را برای خرید تتر انتخاب نکنید، ممکن است چند سنت به‌ازای هر دلار ضرر کنید. بنابراین اگر دیدید که به هر دلیلی، نرخ برابر تتر با دلار آمریکا از مرز عدد ۱ فراتر رفته، بهتر است خرید خود را به وقت دیگری موکول کنید.

۳- عدم انتقال مستقیم از صرافی

به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی، بهتر است که پس از خریداری تتر، موجودی خود را ابتدا به کیف‌پول شخصی خود منتقل کنید و در ادامه، تترهایتان را به صرافی خارجی انتقال دهید. تتر یک رمز ارز متمرکز است و نهاد ناشر آن به‌ناچار باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشد. با انتقال مستقیم از صرافی داخلی به صرافی خارجی،‌ احتمال شناسایی آدرس IP مبدأ و مسدودسازی تترها بیشتر می‌شود.

خرید تتر و انتقال آن به کیف پول یا صرافی خارجی

انتقال تتر به کیف پول

همان طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، اکثر صرافی‌های خارجی ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌ و از ریال نیز پشتیبانی نمی‌کنند؛ امکان خرید تتر با ریال برای ایرانیان در این پلتفرم‌ها وجود ندارد. با این حال معامله‌گران می‌توانند ریال خود را در یک صرافی معتبر داخلی به تتر تبدیل کرده و آن را به صرافی یا کیف پول‌های خارجی انتقال دهند. اگر تتر را به این قصد خریداری می‌کنید، بهتر است از تتر بر روی شبکه ترون استفاده کنید تا کارمزد انتقال کمتری بپردازید.

صرافی ارزپایا، امکان خرید تتر و انتقال آن به آدرس‌های دیگر را فراهم کرده است. برای این کار کافی است پس از خرید تتر از ارزپایا، در قسمت کیف پول، گزینه “برداشت” کنار ارز تتر را انتخاب کرده و آدرس کیف پول مقصد را در کادر مربوطه وارد کنید. با تایید نهایی تراکنش، ارزهای شما به آدرس مقصد منتقل خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم در صرافی‌های خارجی که ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند فعالیت نکنید اما اگر قصد دارید تترهای خود را به یک صرافی خارجی بفرستید، بهتر است ابتدا آن‌ها را به یک کیف پول منتقل کرده و سپس از کیف پول به صرافی بفرستید. در این صورت پی بردن به هویت ایرانی شما برای صرافی دشوار می‌شود.

خرید تتر در سال ۲۰۲۲

تتر همچنان یکه‌تاز بازار رمز ارزهای باثبات است و به‌رغم هجمه‌های بسیار، جایگاهی مستحکم نزد فعالان بازار ارزهای دیجیتال دارد. این استیبل کوین را می‌توان پل ورود و خروج از بازار رمز ارزها دانست و بسیاری از معامله‌گران برای اتخاذ موقعیت‌های معاملاتی خرید و فروش از جفت‌ارزهای تتری استفاده می‌کنند. برخی از کارشناسان حوزه رمز ارزها مدعی‌اند که بنیاد تتر در انتشار گزارش‌های عملکردی خود کوتاهی کرده و به‌طور شفاف موجودی خزانه دلاری خود را در اختیار فعالان بازار قرار نداده است. بااین‌حال، بنیاد تتر تا به امروز توانسته از تیررس نهادهای نظارتی بیرون بماند و به فعالیت خود ادامه دهد.

برای خریداری تتر و خرید ارز دیجیتال می‌توانید به صرافی ارزپایا مراجعه کنید. ارزپایا از جمله صرافی هایی است که کمترین نرخ کارمزد را از کاربران دریافت و با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب، علاوه بر تأمین امنیت حداکثری، در کوتاه‌ترین زمان، برداشت‌های ریالی و رمز ارزی کاربران را تسویه می‌کند.

 

برچسب ها : ارز دیجیتال,ارز تتر,خرید تتر

دیدگاهتان را بنویسید