کاربران ایرانی در کدام شبکه های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند؟
شاید برای شما جالب باشد که بدانید یک مدیر آژانس مسافرتی برای فروش بیشتر تور کیش از تهران خود، نیاز دارد تا محبوب ترین شبکه اجتماعی میان مردم ایران را بشناسد؛ چراکه دانستن این اطلاعات به او کمک می کند تا بودجه بیشتری را به تبلیغات آن پیام رسان اختصاص دهد. برای دیگر کسب و کار ها نیز چنین شرایطی حاکم است. در ادامه به برسی محبوب ترین شبکه های اجتماعی نزد کاربران ایرانی می پردازیم. با ما همراه باشید.
محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران
واتس آپ یک برنامه پیام رسان است که در سال 2009 ساخته شد و از آن برای انتقال پیام، عکس، فایل و فیلم استفاده می شود. واتس آپ برای موبایل های هوشمند اندروید و آی او اس ارائه شده و مدیریت آن در سال 2016 اعلام کرد که این برنامه همیشه رایگان خواهد ماند.
به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی میان کاربران ایرانی، واتس آپ با 50 میلیون کاربر ایرانی مقام اول را دارد. البته در نظر داشته باشید که واتس آپ این رشد سریع را مدیون فیلترینگ تلگرام و قدری هم مجازی شدن دروس دانشگاه ها می باشد؛ چراکه بسیاری از اساتید گروه های درسی خود را در این شبکه اجتماعی می سازند و دانشجویان نیز برای شرکت در کلاس وارد واتس آپ می شوند.
رتبه بندی شبکه های اجتماعی در ایران
همانطور که پیش تر گفته شد، اپلیکیشن واتس آپ محبوب ترین شبکه اجتماعی در نزد ایرانیان می باشد.
بدون شک رتبه دوم این رتبه بندی به شبکه اجتماعی محبوب تلگرام می رسد که با وجود فیلترینگ 49 میلیون کاربر ایرانی دارد. بخشی از دلایل محبوبیت تلگرام امکانات فوق العاده ای است که در طی هر آپدیت خود اضافه کرده و طرفداران خود را شگفت زده می کند. این برنامه در سال 2013 آغاز به کار کرد و برای گوشی های هوشمند اندروید، آی او اس و ویندوز فون ارائه شد. تلگرام قابلیت هایی نظیر انتقال پیام، عکس، فیلم و صوت دارد و به تازگی امکان گفت و گوی صوتی را نیز به خود اضافه کرده است.
برنامه اینستاگرام در رتبه سوم قرار می گیرد. این شبکه اجتماعی 47 میلیون کاربر ایرانی داشته و از نظر میزان زمان صرف شده و حجم مصرفی اینترنت در رتبه اول قرار می گیرد. این برنامه در 2010 برای گوشی های هوشمند اندروید و آی او اس ارائه شد و هدف آن اتشار عکس و فیلم های کوتاه زیر یک دقیقه بود.
رتبه چهارم این رتبه بندی به شبکه اجتماعی سروش با 12 میلیون کاربر ایرانی می رسد و پس از آن برنامه لایکی با 11 میلیون کاربر قرار می گیرد. رتبه ششم به شبکه اجتماعی بله با 7.5 میلیون کاربر می رسد و برنامه لینکدین با 3.5 میلیون کاربر ایرانی رتبه هفتم را از آن خود می کند.