حضور در متاورس ، ورودی به دنیای مجازی سه بعدی و شگفت انگیز است که کاربران می توانند در آن زندگی مجازی به معنای واقعی تجربه کنند .

اما سوال اینجاست که چگونه میتوان وارد این سرزمین مجازی شد ؟

به نقل از سایت متاوبز ، متاورس در حقیقت به یک دنیای مجازی اشاره میکند که این فضاء تجربه کاملاً متفاوتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد . در واقع سایت متاورس با بهره‌گیری از فناوری واقعیت مجازی فضایی را برای کاربران ایجاد می‌کند که در آن میتوانند زمین خرید و فروش کنند ، بازی کنند ، با آواتارهای دیگر ( نسخه های مجازی افراد دیگر ) تعامل برقرار کنند . از حضور در آن فضاء نهایت لذت را تجربه کنند .

ورود به متاورس در ایران چگونه است؟

چگونه وارد متاورس شویم و برای خود آواتار بسازیم ؟ 

از نگاه یک فرد معمولی ، متاورس همان واقعیت مجازی ( آواتار ) می باشد که رنگ و لعاب بیشتری به آن اضافه کردند . وبعضی از افراد خیال می‌کنند که این تکنولوژی ، آینده اینترنت و به جای اینترنت می‌باشد .

در دنیای متاورس ، به‌جای استفاده از کامپیوتر با یک هدست واقعیت مجازی، وارد دنیایی می‌شوید که شما را به انواع فضاهای مجازی متصل می‌کند.

برخلاف آواتار‌های امروزی که بیشتر برای بازی استفاده می‌شوند، متاورس می‌تواند برای همه‌چیز مانند کار، بازی، سینما و کنسرت و حتی معاشرت‌های عادی استفاده شود.

ان‌اف‌ تی چیست و چگونه کار می‌کند؟

NFT به دارایی دیجیتالی می‌گویند که قابل جمع‌کردن می‌باشد. این دارایی دیجیتال، ارزش خود را به صورت نوعی از رمزارز حفظ می‌کند. در حقیقت، همانطور که یک فرش دستبافت یا تابلوی نقاشی، ارزش خود را در طول زمان حفظ می‌کند و نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید، در رابطه با NFT نیز همین امر صدق می‌کند .

ان اف تی چیست ؟

بازار NFT چگونه کار می کند؟

معمولاً تمامی سایت های NFT از یک روش پیروی می کنند. برای شروع، کاربر باید یک حساب کاربری در وب سایت ایجاد کند و یک کیف پول دیجیتال برای نگهداری NFT های خود ایجاد کند. پس از آن، کاربران ممکن است دارایی ها خود را با خرید و فروش ارزهای دیجیتال توسعه دهند. کاربران می‌توانند نوع ارز دیجیتال خود را انتخاب کنند.

مرحله بعدی فرآیند ، شامل قرار دادن کالا یا عکس برای فروش در بازار است . کاربر می تواند یک پیشنهاد قیمت ثابت بگذارد یا در یک مزایده شرکت کند. زمانی که کاربر کالایی را برای فروش فهرست می کند، معامله ای برای شروع یک قرارداد هوشمند تجاری شخصی برای کیف پول کاربر انجام می شود. NFT  ها پس از تایید به حساب کاربر اضافه خواهند شد.

نکات قبل از ورد به متاورس

قبل از هر چیز برای ورود به دنیای متاورس و غرق شدن در این دنیای مجازی حتماً باید گجت‌هایی مانند عینک هوشمند و هدست واقعیت مجازی را نیز تهیه کنید تا بتوانید از تمام ویژگی‌هایی منحصر به فرد این فضا نهایت لذت را ببرید.

اما اگر این تجهیزات را ندارید از ورود به این فضای مجازی ناامید نشوید زیرا بدون داشتن این وسایل نیز می توان حضور در متاورس را تجربه کرد؛ مثلا شما می توانید با نصب نرم افزار Sensorium Galaxy بر روی گوشی همراه خود نیز می توانید این واقعیت مجازی را تجربه کنید البته تنها می توانید از بعضی از قابلیت های این فضا استفاده کنید.

توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن آواتارهایی با استایل و شخصیت‌های متفاوت ایجاد کرده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی کنترل می‌شوند. کاربران می‌توانند از طریق ویدیوهای تعاملی یا چت کردن با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

عکس

 

اولین مرحله برای ورود به متاورس، انتخاب پلتفرم مناسب می باشد.

پلتفرم مناسب و خوب به راحتی می‌تواند از فعالیت های مانند کسب درآمد از طریق این تکنولوژی و همچنین بازی ، خرید و فروش کالاهای دیجیتالی از جمله ان اف تی ، خرید و فروش زمین و … پشتیبانی کند .

در بین بهترین پلتفرم ها تا کنون به آن اشاره شده است ، سند باکس و دیسنترالند رایج ترین آن ها می‌باشد.

برای ورود به پلتفرم سند باکس مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد سایت سندباکس شوید.

روی گزینه Sign In در قسمت بالای سمت راست صفحه کلیک کنید.

پس از کلیک روی این گزینه از شما خواسته می‌شود در صورتی‌که کیف پول ارز دیجیتالی ندارید؛ وارد کیف پول Meta Mask شوید؛ البته ما در این آموزش فرض را بر این گذاشته‌ایم که کاربر از قبل کیف پول دارد و به کیف پول Meta Mask نیازی ندارد .

رمز عبور موردنظرتان و آدرس ایمیل‌تان را وارد کنید.

روی گزینه Create در پنل سمت چپ کلیک کنید تا حساب کاربری شما ایجاد شود.

اپلیکیشن Game Maker را دانلود و آن را روی کامپیوتر خود نصب کنید.

پس از اجرای اپلیکیشن نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

راهنمای نصب سند باکس

برای ورود به پلتفرم دی‌سنترالند مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد سایت دیسنترالند شوید.

روی گزینه START EXPLORING در قسمت بالای سمت راست صفحه کلیک کنید.

پس از ورود به پلتفرم دو گزینه را مشاهده خواهید کرد که شامل  Play as a guestبازی در پلتفرم به‌ عنوان مهمان و Play using your wallet  بازی با استفاده از کیف پول می‌شود.

در صورت انتخاب گزینه Play using your wallet از شما خواسته می‌شود یکی از ۳ کیف پول متامسک MetaMask یا والت کانکت WalletConnect یا فرمتیک والت Fortmatic wallet را انتخاب و آن را به بازار مجازی پلتفرم خود متصل کنید.

پس از انجام این کار بازی متاورس شروع به بارگذاری می‌کند

در صورت انتخاب گزینه Play as a guest، بدون اینکه نیاز باشد وارد حساب کاربری خود شوید، مستقیما وارد دنیای متاورس می‌شوید.

توجه: در صورت ورود به این پلتفرم به‌عنوان مهمان تنها می‌توانید از ویژگی‌ها و قابلیت‌های محدودی مثل جستجو در زمین متاورس و شخصی‌سازی آواتارها استفاده کنید و برای خرید زمین در متاورس یا بازی‌ها یا ایجاد دارایی‌های دیجیتالی باید از کیف پول خود استفاده کنید.

لازم به ذکر است که قابلیت‌ها و ویژگی‌های این پلتفرم هم کاملاً شبیه به سندباکس است. با این تفاوت که برای استفاده از آن نیازی به دانلود نرم‌افزار ندارید و می‌توانید از طریق مرورگر و نسخه وب نیز از آن استفاده کنید.

راهنمای نصب دیسنترالند

انتخاب کیف پول دیجیتال (Crypto wallet) :

کاربران برای انجام فعالیت های ذکر شده در بالا مانند خرید و فروش زمین در متاورس باید از ارزهای دیجیتالی استفاده کنند . در ضمن در صورت فروش هر چیزی در متاورس، وجه آن به‌صورت ارز دیجیتال به شما پرداخت می‌شود. برای پرداخت وجه با ارزهای دیجیتال یا دریافت آن‌ها باید کیف پول ایجاد کنید

در صورت تمایل برای انتخاب کیف پول ارز دیجیتال ، می‌توانید از یک کیف پول دیجیتالی مبتنی بر مرورگر یا کیف پول موبایل یا کیف پول استفاده کنید؛ در صورت انتخاب کیف پول مبتنی بر مرورگر با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.

اتصال کیف پول به بازار مجازی پلتفرم :

برای اتصال کیف پول دیجیتال خود به بازار مجازی پلتفرم مورد نظر خود باید :

  1. با روشی که در بالا توضیح دادیم یک حساب کاربری ایجاد کنید وارد آن شوید. (در پلتفرم سندباکس و دیسنترالایزد حساب کاربری خود را با استفاده از گزینه Metamask ایجاد کنید) .
  2. پس از انتخاب گزینه Metamask پنجره‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که باید روی گزینه Next در قسمت چپ پایین پنجره کلیک کنید.
  3. در مرحله بعدی با کلیک روی گزینه Connect اتصال کیف پول به پلتفرم را آغاز کنید.
  4. در مرحله بعدی آدرس ایمیل و نام مستعار خود را وارد کنید و گزینه Continue را انتخاب کنید.
  5. در مرحله بعدی با کلیک روی گزینه Sign در سمت چپ پایین پنجره نمایش‌داده‌شده، روند اتصال کیف پول به پلتفرم را تکمیل کنید.

پس از انجام مراحل بالا به راحتی می توانید کیف پول دیجیتالی خود را به بازار های مجازی متصل کنید.

اتصال کیف پول در متاورس

با ورود به متاورس می‌توانید از روی نقشه پلتفرم، یک تکه زمین دیجیتالی بخرید و از آن برای اهداف مختلف مثل ایجاد فروشگاه مجازی و … استفاده کنید. زمین‌های متاورس قابل خریدوفروش هستند و می‌توانید با خریدوفروش آن‌ها کسب درآمد کنید و سود خوبی به دست آورید. حتی می توانید این زمین ها را اجاره دهید و بدین واسطه درآمدزایی کنید.

جهت اطلاعات بیشتر درمورد متاورس میتوانید در گوگل عبارت (( متاورس در متاوبز )) را جستجو نمائید و اطلاعات بیشتری کسب کنید و از خدمات آن بهره مند شوید .

دیدگاهتان را بنویسید