برای یک شرکت رسانه های اجتماعی، می توانید استدلال کنید که ما برای بازی TikTok کمی دیر آمدیم. اما در حالی که ما استراتژی رسمی TikTok خود را فقط در جولای 2021 راه اندازی کردیم، در کمین TikTok بودیم. سال ها پیش از آن.

ما تماشا کردیم، دنبال کردیم، زبان را یاد گرفتیم و سپس به هیجان انگیزترین اتفاقی که از زمان اختراع سلفی در رسانه های اجتماعی رخ داده است، افتادیم. ما تنها چند ماه از سفر خود به TikTok سپری شده‌ایم، اما چقدر سفر فوق‌العاده‌ای بوده است—و سفری که کمتر از یک سال بعد ما را به ۱۱۸۰۰ دنبال‌کننده رساند.

ما خندیده‌ایم، گریه کرده‌ایم، رقصیده‌ایم، ویروسی شده‌ایم، به طرز شگفت‌انگیزی شکست خورده‌ایم، و با دیگر برندهای جغد پیشرو دوئل کرده‌ایم (ما به شما نگاه می‌کنیم، Duolingo). مهم‌تر از همه، ما هزاران درس آموخته‌ایم که می‌خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم تا استفاده از TikTok برای کسب‌وکارتان کمی کمتر ترسناک شود.

چگونه استراتژی TikTok خود را توسعه دادیم

آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، نادیده گرفتن TikTok به طور فزاینده ای سخت می شود. با بیش از 2 میلیارد بارگیری در کل، با سرعت زیادی در حال رشد است. این اپلیکیشن با 656 میلیون بار دانلود (بیش از 100 میلیون بیشتر از نزدیک ترین رقیب خود، اینستاگرام) پربارترین اپلیکیشن سال 2021 بود.

TikTok به جایی نمی‌رود، بنابراین می‌دانستیم که به حضور در آنجا نیاز داریم. اما مانند اکثر برندها، ما از نقشی که TikTok در استراتژی گسترده تر رسانه های اجتماعی خود بازی می کند، نگران بودیم. ما نمی‌خواستیم فقط به خاطر این موضوع از روی بند بپریم، بنابراین تحقیقات خود را انجام دادیم.

  • ما بررسی کردیم که سایر برندها در TikTok چه می‌کنند و چگونه برندهای موفق با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند.
  • ما نظرات را مرور کردیم و متوجه شدیم که TikTokers به ​​زبان دیگری صحبت می کند. کلمات و ایموجی ها معانی مختلفی دارند. (مثلا 💀=😂)
  • ما یاد گرفتیم که روندها با سرعتی سرگیجه‌آور می‌آیند و می‌روند و اگر برای واکنش خیلی طولانی صبر کنید، «شاد» در نظر گرفته می‌شوید (این یعنی TikTok که به‌عنوان نامرتب یا قدیمی صحبت می‌کند).
  • ما متوجه شدیم که TikTok یک پلت فرم منحصر به فرد و وحشتناک است. اما فرصتی باورنکردنی برای امتحان کردن چیزهای سرگرم کننده و واقعی بودن ارائه می دهد.

ما در فوریه 2021 یک حساب TikTok برای نام تجاری خود ایجاد کردیم، دسته @Hootsuite خود را ایمن کردیم و استراتژی اولیه خود را تهیه کردیم. ما یک برنامه محتوا با پنج رکن کلیدی را در راستای اهداف کلی بازاریابی خود گنجانده‌ایم و موافقت کردیم که رویکرد آزمایش و یادگیری را در پیش بگیریم.

ما استراتژی خود را در جولای 2021 راه اندازی کردیم. ما یک شبه موفق بودیم. اولی به عنوان پادشاه تاج گذاری کرد و ملکه TikTok; پایان.

شوخی کردم جیرجیرک بود.

@hootsuite نگران نباشید، ما همچنان سعی می کنیم سرمان را روی این یکی هم ببندیم 🙃 #رسانه های اجتماعی #اینستاگرام #قرقره ها ♬ صدای اصلی – Hootsuite

چرا استراتژی خود را از پنجره بیرون انداختیم

یکی از بزرگترین آموخته‌های ما در روزهای اولیه این بود که محتوایی که در سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کردیم جایی در TikTok نداشت.

در حالی که هدف ما این بود که مطمئن شویم محتوای ما بیش از حد بر بازاریابان اجتماعی متمرکز است، اما متوجه شدیم که این تنها چیزی نیست که مردم می‌خواهند درباره آن در TikTok صحبت کنند.

ما آموختیم که فرصتی برای دستیابی به مخاطبان جدید، ایجاد عشق به برند بیشتر، و انسانی کردن سازمانمان با مطرح کردن طلسم Owly به خط مقدم وجود دارد. ما بیوگرافی خود را از «کارشناسان دوستانه رسانه های اجتماعی ما 👋» به «فقط یک جغد در TikTok که از اینترنت می خواهد مرا دوست داشته باشد» تغییر دادیم تا این تغییر را منعکس کنیم.

چیزی که برای ما کار نکرد

ما اشتباه کلاسیک را مرتکب شدیم که محتوای ویدیویی تولید شده حرفه‌ای برای ویدیوهای اولیه TikTok خود ایجاد کردیم. آنها عملکرد خوبی داشتند، اما به سرعت مشخص شد که سبک در TikTok نامناسب است.

تحقیقات TikTok این را تأیید کرد – 65٪ از کاربران TikTok موافق هستند که طبق تحقیقات (مطالعه اجتماعی جهانی علم بازاریابی و خود بیانی 2021) ویدیوهای حرفه ای از برندها در TikTok نامناسب یا عجیب هستند.

بنابراین ما استراتژی خود را از پنجره بیرون انداختیم و دوباره شروع کردیم.

ما از ستون‌های محتوای اصلی خود فاصله گرفتیم و ستون‌های محتوای اصلاح‌شده‌ای را معرفی کردیم که به گرایش‌های TikTok متمایل شدند و از استراتژی کوتاه‌مدت انعطاف‌پذیرتر و مناسب‌تری برای سرعت سریع پلتفرم استفاده کردند.

برای تولید محتوای معتبرتر با بودجه، با برخی از تأثیرگذاران TikTok تماس گرفتیم تا محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) برای اشتراک‌گذاری ایجاد کنند. UGC واقعاً خوب عمل کرد و شکافی را در محتوای ما پر کرد، با این حال، با استفاده از فید ما با افراد مختلف، کمی صدای برند خود را از دست دادیم.

آن زمان بود که متوجه شدیم به سازندگان محتوای TikTok خود نیاز داریم.

چه چیزی برای ما در TikTok کار کرد – به طرز شگفت انگیزی

نبرد برندها

هنگامی که ما برای اولین بار طلسم خود Owly را به TikTok معرفی کردیم، متوجه شدیم که آنها تنها جغد در شهر نیستند.

آنها به سرعت “نسخه Walmart” برنامه یادگیری زبان، طلسم جغد محبوب Duolingo، Duo نام گرفتند. ما می توانستیم این را به دل بگیریم و اوولی را به لانه آنها بفرستیم.

در عوض، فرصتی را دیدیم که کمی خوش بگذرانیم.

@hootsuite پاسخ به @duolingo ♬ Monkeyshine-JP – ستوان FitzGibbons Men

ما “نبرد برندها” را برانگیختیم – روند رو به رشدی در TikTok – و سبک ویدیوی TikTok Duolingo را کمی سرگرم کردیم. مردم لحن تند ما را دوست داشتند و شروع به ساختن روایت های خود در مورد Owly در مقابل Duolingo کردند – برخی از ما می خواستند با یکدیگر بجنگیم. دیگران می خواستند ما عاشق شویم.

رویکرد «نبرد برندها» ما منجر به افزایش 5205 درصدی فالوور شد. حتی یک ویدیو با 647000 بازدید در یک هفته در فضای مجازی منتشر شد!

اسکرین شات ویدیوی ویروسی Hootsuite TikTok

چالش 7 ثانیه ای

در ابتدای سال 2022، سازندگان TikTok شروع به گزارش تعامل باورنکردنی کردند، به سادگی با ارسال ویدیوهای هفت ثانیه ای هفت ثانیه ای حاوی کلیپ های صوتی پرطرفدار برای شکست دادن الگوریتم TikTok.

ما روند چالش هفت ثانیه ای را آزمایش کردیم و کار کرد! ما ویدیوی خود را در 2 فوریه 2022 پست کردیم و ویروسی شد و 700000 بازدید داشت.

@hootsuitetry این خودت را هک کن 🙌💯♬ صدای اصلی – غرغر مواد 😘

استفاده از صدای پرطرفدار

ما متوجه شدیم که افرادی که روی پست‌های ما نظر می‌دادند در دو سطل قرار گرفتند: افرادی که Hootsuite را می‌شناختند و دوست داشتند و افرادی که اصلاً نمی‌دانستند Hootsuite چیست.

برای نمایش محتوای بیشتر در مورد کارهایی که Hootsuite انجام می‌دهد، پست‌های محصول محور را معرفی کردیم، از جمله مجموعه‌ای از «هک‌های محصول» که محبوب‌ترین ویژگی‌های Hootsuite و ترفندهای کمتر شناخته شده را نشان می‌دهد.

یکی از پست‌هایی که نمای برنامه‌ریز جدید ما را در داشبورد Hootsuite نشان می‌داد، از برخی صداهای پرطرفدار استفاده می‌کرد و موفقیت بزرگی بود که منجر به احساسات مثبت بسیاری از طرفداران ما شد.

@hootsuitescheduling در شبکه‌های اجتماعی خیلی بهتر شد 😉♬ صدای اصلی – Barstool Sports

چالش رقص (ما مجبور شدیم!)

سپس، در مارس 2022، ما با برایان اسپرون – طراح رقص پشت رقص WAP کاردی بی – برای ایجاد یک چالش رقص منحصر به فرد برای Hootsuite به عنوان بخشی از کمپین خود در SXSW، یک کنفرانس بزرگ فناوری و سرگرمی، کار کردیم.

اولی و برایان با حرکات بیمار خود به خیابان‌های آستین، تگزاس آمدند و افراد مختلف را درگیر کردند. به طور کلی ویدیوهای کمپین بیش از 56000 بازدید در TikTok داشتند.

در حالی که ویدیوهای رقص موفقیت آمیز بودند، نحوه اجرای این کمپین با نحوه مصرف مردم از محتوا در TikTok همخوانی نداشت. در آستانه این رویداد، ما یک مجموعه ویدیویی تیزر چند قسمتی را راه اندازی کردیم که برای مصرف متوالی ساخته شده بود. ما یاد گرفتیم که ویدیوهای مستقل در TikTok بهتر کار می کنند.

چرا؟ علاوه بر سرعت فوق العاده، TikTok یک پلتفرم زمانی خاص نیست، بنابراین شما نمی دانید چه چیزی و چه زمانی در #fyp مخاطبانتان قرار می گیرد. افراد ممکن است ویدیوهای موجود در مجموعه شما را نامرتب ببینند یا فقط یکی از آنها را ببینند و جزئیات مهم ورودی های دیگر را از دست بدهند. نگه داشتن کل داستان خود در یک ویدیو به شما بهترین شانس را می دهد تا اطمینان حاصل کنید که مخاطب شما کل داستان را می بیند – به خصوص اگر آن یک ویدیو را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.

@hootsuite 🚨هشدار روند جدید

نکات کلیدی برای مبتدیان TikTok

نقش مدیر رسانه های اجتماعی در حال تحول است

در گذشته، مدیران رسانه‌های اجتماعی می‌توانستند پشت صحنه بنشینند، کپی بنویسند، گرافیک بسازند و اعداد را خرد کنند. با ورود TikTok (و ویژگی‌های مشابه مانند حلقه‌های اینستاگرام)، فرصتی برای نقش‌های ما فراهم می‌شود تا با انعطاف‌پذیری عضلات خلاق خود، نقش‌هایمان به خوبی گردتر شوند.

درک پیچیدگی های ایجاد ویدیو در ابتدا می تواند دلهره آور باشد. همه راحت نیستند که خودشان را ضبط کنند یا جلوی دوربین قرار بگیرند، اما با تمرین، آسان‌تر می‌شود.

اگر می توانید، سازندگان محتوا را استخدام کنید یا افرادی را در تیم خود بیابید که واقعاً از TikTok هیجان زده هستند و از حضور در مقابل دوربین لذت می برند.

آیلین کووک، هماهنگ کننده بازاریابی اجتماعی و طرفدار داخلی TikTok ما در حال شکست دادن آن است. ما را در TikTok دنبال کنید تا ببینید او تعادل کاملی بین استفاده از روندهای TikTok و ارائه مشاوره و حمایت همیشه سبز مفید به مخاطبان اصلی ما از مدیران رسانه های اجتماعی ایجاد می کند.

@hootsuitehootsuite همیشه در وقت من صرفه جویی می کند 😍♬ صدای اصلی – Hootsuite

معتبر بهترین کار می کند

زمانی که بازاریابان به ایجاد ویدیو فکر می کنند، ما معمولاً به تولید پرهزینه یا وقت گیر فکر می کنیم که یک تن از بودجه و منابع را می خورد.

TikTok به آن محتوای با تولید بالا نیاز ندارد. در واقع، ویدیوهای معتبر و صیقل‌نشده کم‌تولید بسیار بهتر در میان کاربران TikTok طنین‌انداز می‌شوند.

یاد بگیرید با TikTok صحبت کنید

TikTok زبان و سبک خاص خود را دارد. شما می توانید با یادگیری نحوه برقراری ارتباط بر روی پلت فرم به مخاطب خود نشان دهید که آن را درک می کنید. با مطالعه بخش نظرات یا خواندن راهنمای فرهنگ TikTok ما برای نکات، تماشا کنید که مارک های دیگر چگونه این کار را انجام می دهند.

در مورد سایر اکانت های برند نظر دهید

بخش نظرات ویدیوهای TikTok یک مکان هیجان انگیز (و به طور شگفت انگیزی مثبت) است. بسیاری از کاربران در واقع قبل از تماشای کامل ویدیو مستقیماً به نظرات می روند تا ببینند دیگران در مورد آن چه می گویند. (نظرات همچنین مکان بسیار خوبی برای یادگیری نحوه صحبت کردن با TikTok هستند.)

ما شروع به اظهار نظر فعالانه روی حساب های مارک های دیگر کردیم و برخی از نظرات ما هزاران لایک دریافت کرد که ترافیک زیادی را به حساب ما وارد کرد.

روندهای TikTok منتظر نمی مانند

گرایش به روندهای مختلف TikTok ساده ترین راه برای ایجاد دنبال کنندگان است. بنابراین اگر گرایشی را پیدا کردید که مناسب برند شما باشد، زمان را صرف فکر کردن بیش از حد تولید محتوا نکنید.

سریع عمل کنید وگرنه این روند ممکن است از شما عبور کند. (نکته: اگر برای ترند در TikTok خیلی دیر کرده اید، نگران نباشید: ممکن است هنوز در اینستاگرام زودتر باشید.)

با روندهایی که روی آن ها می پرید انتخابی باشید

بسیاری از طنزهای TikTok تیره و NSFW هستند (برای کار ایمن نیستند). مراقب باشید که بر روی کدام روندها حرکت می کنید (و کدام آهنگ ها را برای تراک های پشتیبان انتخاب می کنید).

مخاطب خود را همیشه در ذهن داشته باشید و از خود بپرسید که آیا آنها با شوخ طبعی شما ارتباط برقرار می کنند یا از آنها قدردانی می کنند.

کلاژ دو تصویر اسکرین شات که Hootsuite را در حال تعامل با نظرات در TikTok نشان می دهد

روندهای TikTok به سرعت حرکت می کنند. با خبرنامه Trends TikTok ما به روز باشید. برای دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها، توصیه‌های ما در مورد اینکه آیا کسب‌وکارتان باید از آن‌ها استفاده کند یا خیر، اطلاعاتی از مارک‌هایی که کارهای جالبی در TikTok انجام می‌دهند و نکات جالب، ثبت‌نام کنید.

روندها را برای من بفرست

دیدگاهتان را بنویسید