همه گیری را به خاطر دارید که همه دو سال در خانه ماندند و به خرید آنلاین معتاد شدند؟ در سال 2020، خرید آنلاین و تجارت الکترونیک 3.4 درصد رشد کرد و اکنون پیش بینی می شود که فروش تجارت الکترونیک از 792 میلیارد دلار در سال 2020 به 1.6 تریلیون دلار در سال 2025 افزایش یابد زیرا خریداران به دنبال ادامه روند صعودی خرید آنلاین هستند. فروشگاه های فیس بوک نقش مهمی در همه این موارد دارند.

متا فروشگاه‌های فیس‌بوک را در می ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد و پلتفرم خرید آنلاین را به عنوان منبعی برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک در فروش آنلاین قرار داد. زمان خوب، خیلی؟

فهرست مطالب
فروشگاه فیسبوک چیست؟

چرا یک فروشگاه فیس بوک راه اندازی کنیم؟

نحوه ایجاد یک فروشگاه فیس بوک: 6 مرحله آسان

الزامات فروشگاه فیس بوک

سفارشی سازی فروشگاه فیس بوک

چگونه محصولات را به فروشگاه فیس بوک اضافه کنیم

هزینه های فروشگاه فیس بوک چیست؟

بهترین نمونه های فروشگاه فیس بوک برای الهام بخشیدن به شما

جایزه: دانلود راهنمای رایگان که به شما می آموزد که چگونه با استفاده از Hootsuite، ترافیک فیس بوک را در چهار مرحله ساده به فروش تبدیل کنید.

فروشگاه فیسبوک چیست؟

فروشگاه فیس بوک یک فروشگاه است فروشگاه آنلاینی که در فیس بوک و اینستاگرام زندگی می کند و به کاربران امکان می دهد مستقیماً در فیس بوک مرور، خرید و خرید کنند یا با کلیک کردن روی وب سایت یک شرکت برای تکمیل فروش.

کاربران فیس بوک و اینستاگرام می توانند از طریق صفحه فیس بوک یا نمایه اینستاگرام کسب و کارها را در فروشگاه فیس بوک بیابند.

نکته جالب در مورد فروشگاه های فیس بوک این است که این ویژگی به صورت ارگانیک یا از طریق تبلیغات قابل کشف است، به این معنی که فرصت های زیادی برای بازاریابان رسانه های اجتماعی برای بهینه سازی مشاغل برای هر دو کانال وجود دارد.

چرا یک فروشگاه فیس بوک راه اندازی کنیم؟

مزایای بسیاری برای کسب و کارها در هر اندازه ای وجود دارد که سوار قطار فروشگاه های فیس بوک شوند. این ها تعدادی از علاقمندی های ماست.

تسویه حساب بدون درز و آسان

فروشگاه های فیس بوک یک تجربه خرید یک مرحله ای برای مشتریان شما برای مارک های مستقیم به مصرف کنندگان است. آنها می توانند از طریق مسنجر فیس بوک با تجارت شما درگیر شوند، به یک محصول مرتبط هدایت شوند و سپس مستقیماً در فیس بوک تسویه حساب کنند.

این یک تجربه خرید یکپارچه را فراهم می کند. نیازی نیست مشتری را به یک وب سایت خارجی هدایت کنید که در آن راحت تر حواس او پرت شود و تصمیم به خرید نکند.

فهرست نویسی ساده

اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک برای کسب و کار خود دارید، خواهید فهمید که فهرست نویسی چقدر می تواند پیچیده باشد. با این حال، با فروشگاه های فیس بوک، ذخیره اطلاعات محصول و به روز رسانی آن بسیار آسان است. هر زمان که نیاز به ایجاد تغییرات در اطلاعات محصول خود داشتید – به عنوان مثال، تصاویر، توضیحات، قیمت و غیره – به سادگی به Commerce Manager بروید و موارد خود را در عرض چند دقیقه به روز کنید.


پیراهن اصلی آستین بلند رافا

نمونه ای از یک محصول Rapha در صفحه فروشگاه فیس بوک آنها. منبع: فیسبوک

فرآیند حمل و نقل آسان

هر کاری که با حمل و نقل ربطی داشته باشد دردناک است. ما آن را دریافت می کنیم.

خوشبختانه، فروشگاه‌های فیس‌بوک با ارائه فرصتی به فروشنده (این شما هستید!) برای استفاده از هر روشی که ترجیح می‌دهید، کارها را بسیار ساده نگه می‌دارد، تا زمانی که ردیابی و تأیید تحویل را ارائه می‌دهد.

اگر نیاز به سفارشی کردن جزئیات یک محموله دارید، برای ویرایش جزئیات حمل و نقل، از جمله قیمت، سرعت و مقصد، به مدیر بازرگانی مراجعه کنید.

با تبلیغات دسترسی خود را افزایش دهید

فیس‌بوک با تقریباً 3 میلیارد کاربر فعال ماهانه، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است و صدها هزار نفر در سراسر جهان در هر لحظه در حال مرور این پلت فرم هستند. با اجرای تبلیغات فیس بوک برای محصولات و صفحه فروشگاه فیس بوک، بلافاصله کسب و کار خود را در معرض دید مخاطبان جدید و مشتریان بالقوه قرار می دهید و در عین حال باعث ایجاد تبدیل برای فروشگاه خود می شوید.

تجربه خدمات مشتری در سطح بعدی را ارائه دهید

توانایی چت کردن با یک برند و حل شکایت من بدون ترک کاناپه؟ من را ثبت نام کن

فروشگاه‌های فیس‌بوک به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از طریق مسنجر، واتس‌اپ و اینستاگرام با یک کسب‌وکار درگیر شوند تا به سؤالات پاسخ دهند، سفارش‌ها را پیگیری کنند یا سؤالات مشتری را حل و فصل کنند. درست مثل یک فروشگاه سنتی آجر و ملات.

نکته حرفه ای: اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید که از مسنجر فیس بوک یا هر یک از برنامه های مرتبط با آن برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می کنید، می توانید با استفاده از یک چت ربات خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Heyday، ساعات کار در هفته را صرفه جویی کنید.

یک نسخه ی نمایشی رایگان دریافت کنید!

شما نیازی به وب سایت ندارید

این ممکن است تعجب آور باشد، اما هر کسب و کار تجارت آنلاین به یک وب سایت نیاز ندارد. با استفاده از فروشگاه‌های فیسبوک، کسب‌وکارها می‌توانند نیاز به یک وب‌سایت را از بین ببرند، زیرا مشتریان می‌توانند دقیقاً همان تجربه خرید را در بستر فروشگاه فیس‌بوک داشته باشند.

به پول و زمانی که صرف توسعه دهندگان و هاستینگ و سایر هزینه های مربوط به راه اندازی یک وب سایت می کنید فکر کنید. اضافه می شود!

نحوه ایجاد یک فروشگاه فیس بوک: 6 مرحله آسان

راه اندازی فروشگاه فیس بوک

1. برای شروع به facebook.com/commerce_manager بروید و روی Next کلیک کنید


شروع به فروش در فیس بوک، اینستاگرام یا هر دو کنید

منبع: فیسبوک

2. انتخاب کنید روش پرداخت مشتری متوجه خواهید شد که می توانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

آ. پرداخت در وب سایت دیگر (مخاطبان خود را به دامنه ای که متعلق به شما هستید هدایت کنید)

ب پرداخت با فیس بوک یا اینستاگرام (مشتریان می توانند برای محصول خود در پلت فرم فیس بوک یا اینستاگرام پرداخت کنند)

ج پرداخت با پیام (مشتریان خود را به مکالمه مسنجر هدایت کنید)

توجه داشته باشید که امکان پرداخت مستقیم در یک پلتفرم متعلق به متا با استفاده از Shop Pay فقط در ایالات متحده موجود است.


در یکی دیگر از گزینه های وب سایت پرداخت کنید

3. انتخاب کنید صفحه فیسبوکی که می خواهید از آن بفروشید. اگر صفحه فیسبوکی برای کسب و کار خود ندارید، اکنون زمان آن است که آن را راه اندازی کنید. Next را کلیک کنید.


کانال های فروش را انتخاب کنید

4. اتصال حساب تجاری فیس بوک شما اگر ندارید یکی را تنظیم کنید. Next را کلیک کنید.


اتصال یک حساب تجاری

5. انتخاب کنید جایی که محصولات خود را تحویل می دهید Next را کلیک کنید.


مقصدهای تحویل را اضافه کنید

6. پیش نمایش فروشگاه فیس بوک خود را مشاهده کنید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات صحیح است، سپس روی Finish Setup کلیک کنید


روش تسویه حساب و کانال های فروش نمای کلی فروشگاه شما

الزامات فروشگاه فیس بوک

برای شروع فروش محصولات در فروشگاه فیس بوک، چند الزام وجود دارد که مشاغل باید آنها را برآورده کنند. به گفته متا، این موارد عبارتند از:

  • مطابقت با خط مشی های فیس بوک، از جمله شرایط خدمات، شرایط تجاری، و استانداردهای انجمن
  • تایید مالکیت دامنه
  • در یک بازار پشتیبانی شده قرار بگیرید
  • حضور معتبر و قابل اعتماد (و تعداد فالوور کافی!) را حفظ کنید.
  • ارائه اطلاعات دقیق با سیاست های بازپرداخت و بازپرداخت واضح

سفارشی سازی فروشگاه فیس بوک

مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک، کسب و کارها می توانند محصولاتی را از کاتالوگ خود ارائه دهند و فروشگاه فیس بوک خود را مطابق با رنگ و سبک برند خود سفارشی کنند.

  1. وقتی وارد Commerce Manager شدید، به فروشگاه ها سر بزنید
  2. سپس، روی Layout کلیک کنید برای سفارشی کردن عناصر فروشگاه فیس بوک خود
  3. سپس می‌توانید فروشگاه فیس‌بوک خود را سفارشی کنید، از جمله افزودن مجموعه‌ها و تبلیغات ویژه، مرتب کردن محصولات، افزودن مجموعه ویژه، تغییر رنگ دکمه‌های خود، و پیش‌نمایش فروشگاه فیسبوک خود در حالت روشن و تاریک.

چگونه محصولات را به فروشگاه فیس بوک اضافه کنیم

افزودن محصولات به فروشگاه فیسبوک شما یک فرآیند آسان و گام به گام است که تضمین می کند مشتریان تمام اطلاعات مورد نیاز برای خرید را دریافت می کنند.

جایی که محصولات شما ذخیره می شوند a نامیده می شود کاتالوگو می توانید کاتالوگ خود را به تبلیغات و کانال های فروش مختلف برای تبلیغ اقلام خود متصل کنید.

جایزه: دانلود راهنمای رایگان که به شما می آموزد که چگونه با استفاده از Hootsuite، ترافیک فیس بوک را در چهار مرحله ساده به فروش تبدیل کنید.

همین حالا راهنمای رایگان را دریافت کنید!

برای ایجاد اولین کاتالوگ خود، این مراحل را دنبال کنید:

1. وارد Commerce Manager شوید.

2. کلیک کنید +افزودن کاتالوگ.


فروشگاه ها و کاتالوگ های دارایی

3. نوع کاتالوگ را انتخاب کنید که به بهترین شکل کسب و کار شما را نشان می دهد، سپس کلیک کنید بعد.


نوع کاتالوگ از جمله اموال مسافرتی تجارت الکترونیکی خودکار یا سرگرمی و رسانه را انتخاب کنید

4. نحوه آپلود کاتالوگ خود را انتخاب کنید. فروشگاه‌های فیس‌بوک دو گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهند: کاتالوگ خود را به‌صورت دستی آپلود یا از یک پلتفرم شریک وصل کنید، به عنوان مثال، Shopify یا BigCommerce.

5. کاتالوگ خود را با یک نام مناسب نامگذاری کنید، سپس کلیک کنید ایجاد کردن.

6. با کلیک بر روی آیتم ها در نوار پیمایش سمت راست، موارد را به کاتالوگ خود اضافه کنید، سپس انتخاب کنید موارد را اضافه کنید.


موارد را به Commerce Manager اضافه کنید

7. صفحه بعدی به شما امکان می دهد تمام اطلاعات کالای خود را وارد کنید، از جمله تصاویر، عنوان، توضیحات محصول، URL وب سایت برای خرید، قیمت و شرایط.


ارائه اطلاعات اولیه از جمله عنوان تصویر اصلی و توضیحات

در مثال بالا، روش دستی آپلود اقلام در فروشگاه فیسبوک خود را به شما نشان دادیم. اما، ارزش آن را دارد که روش‌های مختلف آپلود اقلام در فروشگاه فیس‌بوک را بررسی کنید، زیرا برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر، فید فیس‌بوک پیکسل یا داده ممکن است مناسب‌تر باشد.

مجموعه های محصولات را در فروشگاه فیس بوک خود ایجاد کنید

مجموعه محصولات این فرصت را به شما می دهد تا محصولات خود را در نوری جدید به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، یک مجموعه بهاری، یک مجموعه تعطیلات، یا مجموعه یک مادر جدید – بسته به محصولاتی که واقعاً در فروشگاه های فیس بوک ارائه می دهید.

مجموعه‌ها می‌توانند در صفحه اصلی فروشگاه فیس‌بوک شما نمایش داده شوند و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهند تا موارد خاصی را که با هم گروه‌بندی شده‌اند را مرور کنند.

برای ایجاد مجموعه محصولات فروشگاه فیسبوک، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد Commerce Manager شوید و کلیک کنید مغازه ها
  2. سپس روی Edit Shop کلیک کنید روی +افزودن جدید کلیک کنید
  3. روی Collection کلیک کنید و سپس روی Create New Collection کلیک کنید
  4. مجموعه خود را نام ببرید (فروش بهاره، تازه واردها، آخرین فرصت و غیره) و سپس اقلام را از موجودی خود اضافه کنید که می خواهید به آن اختصاص دهید. روی تایید کلیک کنید.
  5. جزئیات اضافی مانند تصاویر را اضافه کنید (فیس بوک نسبت 4:3 ​​و حداقل اندازه پیکسل 800 در 600 را توصیه می کند)، عنوان و متن.
  6. وقتی کارتان تمام شد، روی انتشار کلیک کنید.

نکته حرفه ای: اگر از Shopify برای اجرای فروشگاه تجارت الکترونیک خود استفاده می کنید، می توانید محصولات خود را مستقیماً بدون آپلود دستی هر مورد یکپارچه کنید.


Shopify مشاهده مجموعه بازدیدکنندگان جدید

برند مد Everlane جدیدترین مجموعه ورودی خود را در بالای فروشگاه فیس بوک خود نشان می دهد. منبع: فیسبوک

هزینه های فروشگاه فیس بوک چیست؟

چی؟ انتظار داشتید متا به شما اجازه دهد تا یک فروشگاه را به صورت رایگان در پلتفرم خود راه اندازی کنید؟ فیس بوک باید به نحوی پول خود را به دست آورد، و هزینه های فروشگاه فیس بوک به متا کاهش کوچکی از فروش شما می دهد. خوشبختانه، هزینه های فروش اخاذی نیستند. بیایید آنها را تجزیه کنیم:

  • هر زمان که در فروشگاه های فیس بوک اقدام به فروش کنید، متا 5 درصد به ازای هر محموله دریافت می کند
  • اگر ارسال شما کمتر از 8 دلار باشد، متا هزینه ثابتی معادل 0.40 دلار دریافت می کند
  • کارمزد فروش شامل مالیات، هزینه پردازش پرداخت می‌شود و برای تمام مراحل پرداخت برای همه محصولات در فروشگاه‌های فیسبوک و اینستاگرام اعمال می‌شود.

بهترین نمونه های فروشگاه فیس بوک برای الهام بخشیدن به شما

رافا


پیراهن رنگ های فصل جدید رافا

نام تجاری دوچرخه سواری Rapha با فروشگاه فیس بوک خود کار درخشانی انجام می دهد. ما به خصوص مجموعه هایی را که آنها ساخته اند و سهولت پیمایش در نوار ناوبری بالا را دوست داریم.

تنتره


مجموعه جدید لباس های فعال پایدار Tentree

Tentree از استراتژی مشابه Rapha پیروی می کند و بر مجموعه هایی با قابلیت مرور آسان و عناوین ساده و جذاب برای محصولات خود تأکید دارد.

صفورا


گزینه های آرایش Sephora از جمله برس پالت و رژگونه

فروشگاه محبوب لوازم آرایش، Sephora، از تصاویری چشم نواز در برخی از تصاویر خود استفاده کرده است تا محصولات تخفیف خورده را در صفحه اصلی فیس بوک برجسته کند.

هر چند تصمیم دارید با یک فروشگاه فیس بوک فروش آنلاین را راه اندازی کنید و شروع به فروش کنید، می دانید که Hootsuite در هر مرحله از روز برای شما اینجاست. برای یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه ثبت نام کنید و ببینید چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم تا ویترین فروشگاه جدید خود را امروز رشد دهید.

لولو لیمون


کیسه کمربند خطوط تمیز lululemon

Lululemon همه چیز را تمیز، واضح و مستقیم در لیست اقلام خود نگه می دارد. با استفاده از تصاویر واضح، تمرکز بر روی محصول است (نه آنچه در اطراف آن می گذرد) که باید به افزایش فروش کمک کند.

آیا احساس اطمینان می کنید که راه اندازی فروشگاه فیس بوک گام بعدی در سفر تجارت الکترونیک شماست؟ Hootsuite به شما امکان می‌دهد همه کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد مرتب مدیریت کنید، و به شما زمان بیشتری برای تمرکز بر سایر زمینه‌های مقیاس‌بندی کسب‌وکارتان (مانند نوشتن توضیحات مورد مزاحم محصول!) می‌دهد تا برای یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه، اکنون بپیوندید.

شروع کنید


با Heyday گفتگوهای خدمات مشتری را به فروش تبدیل کنید. زمان پاسخگویی را بهبود ببخشید و محصولات بیشتری بفروشید. آن را در عمل ببینید.

نسخه ی نمایشی رایگان

دیدگاهتان را بنویسید