خرید سیستم گیمینگ در صورت نداشتن اطلاعات کافی می‌تواند کار سخت و پیچیده‌ای باشد. از این رو نگاهی به نکات مهم تهیه این سیستم خواهیم داشت.

 

خرید سیستم گیمینگ

خرید سیستم گیمینگ

گستردگی دنیای گیم به قدری است که که امروزه گیمینگ را به عنوان صنعتی پولساز و پرطرفدار می‌شناسند. علاقه بسیاری افراد به دنیای گیم باعث می‌شود که آن‌ها به دنبال تهیه سیستم گیمینگ مناسب خود بروند. در جایی که لپ تاپ‌های گیمینگ نیز روزانه در حال ورود به بازار هستند، اما همچنان عده زیادی خرید سیستم گیمینگ را برای انجام بازی بیشتر می‌پسندند. دلیل آن نیز می‌تواند در اختیار داشتن امکانات بیشتر و همچنین ساکن بودن این سیستم‌ها در مکانی مشخص باشد.

اما چه معیارهایی برای تهیه سیستم‌های گیمینگ وجود دارد و در هنگام خرید باید چه مواردی را مورد توجه قرار داد؟ این‌ها موضوعاتی است که در این مطلب به طور ویژه در مورد آن‌ها صحبت خواهد شد. بنابراین اگر به فکر خرید کامپیوتر گیمینگ مناسب شرایطتان هستید، حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

چه کسانی به خرید سیستم گیمینگ نیاز دارند؟

در ابتدا به این موضوع می‌پردازیم که اصلا چه افرادی باید به سراغ خرید سیستم گیمینگ بروند و در حقیقت انتخاب آن‌ها باید از بین لپ تاپ گیمینگ و سیستم، سیستم کامپیوتری باشد.

در ابتدا گرفتن این تصمیم شاید کار سختی به نظر برسد؛ اما با کمی دقت و بررسی و همچنین متناسب‌سازی نیازها می‌توان به راحتی انتخابی مناسب را تجربه کرد. اولین نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید آن است که معمولا قطعاتی که روی لپ تاپ‌های گیمینگ قرار می‌گیرند، در مقایسه با قطعات قرارگرفته روی سیستم گیمینگ دارای قدرت و راندمان کمتری هستند. دلیل این بحث نیز می‌تواند تاثیر حرارت و انرژی روی آن باشد.

نکته بعدی قابل‌توجه امکان حمل و جابجایی لپ تاپ است که این مورد برای سیستم گیمینگ وجود ندارد. البته اگر به دنبال طراحی و فراهم کردن محیط و اتاقی برای بازی هستید، قطعا سیستم گیمینگ می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند. باید توجه کنید که لپ تاپ‌ها دارای محدوده اندازه نمایشگر هستند؛ چیزی که برای سیستم گیمینگ وجود ندارد و شما نمایشگرهایی با اندازه بسیار بزرگ را نیز می‌توانید برای محل مورد نظرتان انتخاب کنید.

نکته بسیار مهم دیگر آن است که ارتقای برخی از قطعات لپ تاپ مانند کارت گرافیک و پردازنده کار بسیار سخت و گاه نشدنی است در حالی که این کار در سیستم های گیمینگ بسیار راحت است. از طرفی ممکن است که برای خرید سیستم گیمینگ قدرتمند هزینه بسیار بالایی را متحمل شوید و خرید لپ تاپ شاید از این نظر به‌صرفه‌تر باشد اما در نهایت همه چیز به نظر و شرایط شما بستگی دارد. بنابراین پیش از تصمیم‌گیری حتما این موارد مهم را بررسی کرده و با اطمینان تصمیم خود را نهایی کنید.

قطعات مهم در تهیه سیستم گیمینگ

برای خرید کیس گیمینگ باید در نظر داشته باشید که این سیستم دارای قسمت‌های مختلفی است که قبل خرید باید حتما با آن‌ها توجه کنید و مطابق با نیاز و سلیقه اقدام به خرید کنید، لازم به ذکر است که اگر قصد خرید کامپیوتر گیم حرفه ای را دارید می توانید از طریق سایت استوک پی سی اقدام به خرید کنید.

قاب کیس گیمینگ

اولین چیزی که در چنین سیستم‌هایی به چشم می‌خورد، کیس آن‌ها است. البته این مورد بیشتر جنبه ظاهری و زیبایی دارد و برای افرادی اهمیت دارد که می‌خواهند اتاق گیمینگ مناسبی را برای خودشان آماده کنند. البته اندازه و وزن کیس نیز می‌تواند برای افرادی که محدودیت مکانی دارند هم مهم باشد.

اگر محیطی کوچک در اختیار دارید، بهتر است از کیس‌های متناسب با همان محیط استفاده کنید؛ اما اگر محدودیتی برای جا ندارید، انواع کیس‌های زیبا و بزرگ نیز موجود هستند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین کیس‌ها با چراغ‌ها و نورهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند اتاق شما را تبدیل به اتاق گیمینگ زیبا کنند.

صفحه نمایشگر

در خرید کامپیوتر گیمینگ نمی‌توان به راحتی از نقش صفحه نمایشگر گذشت. در حقیقت تمام آن چیزی که در کیس پردازش می‌شود، در نهایت روی نمایشگر قرار می‌گیرد و اگر این نمایشگر توانایی نمایش باکیفیت تصاویر را نداشته باشد، لذت چندانی به گیمر منتقل نمی‌شود.

این روزها شرکت‌های مختلف به دلیل اهمیت گیمینگ، مانیتورهای مخصوص گیمینگ با تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های خاصی را به بازار معرفی می‌کنند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. یکی از موارد مهم در انتخاب نمایشگر برای سیستم‌های گیمینگ همین تکنولوژی‌ها و نرخ نوسازی صفحه است. نرخ نوسازی به طور ساده همان سرعت نمایشگر است که باید بتواند بازی‌های سریع را بدون مشکل و تار شدن و جا ماندن به تصویر بکشد. همچنین برای بررسی اندازه نمایشگر مد نظر نیز باید شرایط محیطی خود را در وهله اول سنجش کنید.

بررسی CPU

بخش بسیار مهم یک کیس گیمینگ CPU است. در حقیقت این بخش است که به شما تجربه بازی روان و فوق‌العاده هدیه می‌کند. پردازنده‌های CORE از بهترین انتخاب‌های ممکن هستند که در انواع مختلف با قیمت‌های گوناگون موجود هستند. حتما پیش از خرید مدل‌های مختلف آن را بررسی کنید و ببینید انتظاری که شما از سیستم گیمینگ دارید را برآورده می‌کنند یا خیر. پردازنده از خانواده اینتل CORE I9 از جدیدترین و بهترین گزینه‌های موجود است که تجربه شیرینی را برایتان رقم خواهد شد. البته در صورتی که نخواهید هزینه زیادی کنید نیز گزینه‌های بیشتر و مناسب‌تری هم وجود دارند.

کارت گرافیک

بخش بسیار مهم و کلیدی که مانند پردازنده نقش کاملا پررنگی در عملکرد کامپیوتر گیمینگ دارد، کارت گرافیک است. وقتی صحبت از پردازش تصویر به میان می‌آید، قطعا این بخش حرف اول را خواهد زد. البته فراموش نکنید برای داشتن سیستم قدرتمند و عالی، برقرار کردن تعادل بین کارت گرافیک و پردازنده اصلی بسیار مهم است و نباید انتظار داشت با پردازنده ضعیف و گرافیکی فوق قوی، نتیجه دلخواه را به دست بیاورید. گیگابایت از جمله معروف ترین شرکت های تولید کننده کارت گرافیک و مادربرد به شمار می رود.

مشورت کردن با افراد آگاه و مطلع در زمان خرید قطعات موردنیاز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد؛ بنابراین به عنوان بخش مهم و کلیدی در حین خرید سیستم گیمینگ حتما این بخش را نیز مد نظر داشته باشید.

حافظه رم و حافظه داخلی

از مهم‌ترین پارامترهای خرید کیس‌های گیمینگ، بررسی حافظه رم است. به طور کلی باید گفت هرچه میزان حافظه رم سیستم بالاتر باشد، عملکرد آن نیز بهتر خواهد بود. بنابراین در هنگام جمع کردن سیستم برای گیمینگ، ابتدا بدانید که می‌خواهید چه سیستمی و به چه منظوری داشته باشید. سپس مطابق با آن و همچنین بودجه‌تان میزان رم را نیز بررسی کنید.

هرچه میزان رم بالاتر برود، سیستم برنامه‌ها و بازی‌های سنگین‌‌تر را بهتر و روان‌تر اجرا خواهد کرد و همچنین در هنگام باز کردن چندین تب و چندین برنامه نیز مشکلی برای سیستم به وجود نخواهد آمد. در کنار آن حافظه داخلی نیز تاثیر مهمی دارد؛ برای ذخیره‌سازی اطلاعات مختلف شما نیاز به حافظه داخلی دارید. بسته به نیازتان می‌توانید حافظه‌های متغیری را انتخاب کنید اما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از نوع SSD به دلیل سرعت بالاتر آن استفاده کنید.

سیستم خنک کننده

سیستم خنک‌کننده بخش مهم دیگری است که باید توجه بسیاری به آن شود. سیستم‌های گیمینگ به دلیل مشخصات فنی بالایی که دارند، گرمای زیادی هم تولید می‌کنند که این گرمای تولیدشده باید توسط سیستم خنک کاری مناسب مهار شود. در غیر این صورت سیستم و قطعات آن دچار مشکلات جدی خواهند شد. بنابراین در خرید سیستم گیمینگ حتما به فکر تهیه و تعبیه سیستم خنک کننده قدرتمند و باکیفیت باشید که در ادامه مشکلی برای سیستم شما به وجود نیاید.

سایر تجهیزات

علاوه بر موارد گفته شده که موارد اصلی برای جمع کردن سیستم گیمینگ هستند، تجهیزات و لوازم دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند برای گیمرها کمک‌کننده باشند. یکی از این تجهیزات موس است. موس‌های گیمینگ امکانات و اختیارات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و باعث می‌شوند که گیمر با سرعت و دقت بیشتری کار خود را دنبال کند. همچنین کیبورد نیز می‌تواند چنین کارایی مشابهی را داشته باشد.

هدفون‌ها و تجهیزات صدایی هم برای بازی‌هایی که به صدا و صحبت کردن نیاز دارند، بین گیمرها پرطرفدار شده‌اند. شما با بررسی تمامی این موارد و بررسی شرایط خودتان باید سیستم گیمینگ مناسبی را تهیه کنید که از داشتن آن نهایت لذت و استفاده را ببرید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد خرید سیستم های گیمینگ کلیک کنید.

جمع‌بندی

برای خرید سیستم گیمینگ باید نکات مهم و کلیدی را مد نظر قرار دهید. از بودجه گرفته تا انتخاب نوع کیس و مانیتور و سخت افزار سیستم. بنابراین حتما برای داشتن سیستم مناسب خودتان، وقت کافی را صرف کنید و در این بین از افراد مطلع و باتجربه هم درخواست راهنمایی کنید.

برای خرید انواع کامپیوتر گیمینگ ارزان قیمت وحرفه ای می‌توانید از طریق استوک پی سی اقدام به خرید کنید و سیستم مورد نظر خود را با بهترین قیمت ممکن خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید