اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً نام داشبورد شبکه های اجتماعی را شنیده اید. اما ممکن است دقیقاً مطمئن نباشید که چیست، یا چگونه می تواند به شما کمک کند.

خوب، چه در حال مدیریت یک حساب رسانه اجتماعی باشید یا ده حساب، استراتژی‌دهی محتوا، ایجاد پست و واکنش به روندهای در حال پرواز می‌تواند بسیار دشوار باشد. ناگفته نماند، ردیابی تجزیه و تحلیل در پلتفرم‌ها، برنامه‌ها و دستگاه‌ها می‌تواند به شما احساس این را بدهد که دنبال دنبال خود هستید.

توسط ادغام تمام حساب های رسانه های اجتماعی خود در یک پلت فرم، می توانید به سرعت آنچه را که در سراسر صفحه اتفاق می افتد مشاهده کنید و بر اساس آن اقدام کنید – بدون اینکه موهای خود را بیرون بیاورید.

در این مقاله، اصول اولیه ابزارهای داشبورد رسانه های اجتماعی و نحوه استفاده از آن را برای صرفه جویی در وقت و تبدیل شدن به یک بازاریاب رسانه های اجتماعی بهتر به شما آموزش می دهیم.

فهرست مطالب
داشبورد شبکه های اجتماعی چیست؟

داشبورد تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی چیست؟

چرا از داشبورد رسانه های اجتماعی استفاده کنیم؟

داشبورد رسانه های اجتماعی باید شامل چه ویژگی هایی باشد؟

آیا می توانید داشبورد رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کنید؟

داشبورد رسانه های اجتماعی که در وقت شما صرفه جویی می کند (و شما را به یک بازاریاب بهتر تبدیل می کند)

جایزه: یک الگوی گزارش رسانه اجتماعی رایگان دریافت کنید برای ارائه آسان و موثر عملکرد رسانه های اجتماعی خود به سهامداران کلیدی.

داشبورد شبکه های اجتماعی چیست؟

آ داشبورد رسانه های اجتماعی پلتفرمی است که به شما امکان می دهد تمام فعالیت های رسانه های اجتماعی خود را در یک مکان مشاهده کنید. این شامل زمان‌بندی و ایجاد پست‌ها، ردیابی تجزیه و تحلیل و تعامل با فالوورهای شما می‌شود.

بهترین داشبوردهای رسانه های اجتماعی همچنین به شما امکان می دهند کارهایی مانند ردیابی محتوای پرطرفدار، مدیریت کمپین های تبلیغاتی و تجزیه و تحلیل نتایج را در پلتفرم ها انجام دهید. این نه تنها باعث بازاریابی شبکه های اجتماعی می شود کارآمدتر، اما همچنین به شما امکان می دهد درک بهتری از خود داشته باشید عملکرد کلی رسانه های اجتماعی – کاری که تقریباً غیرممکن است در حین جابجایی بین راه‌حل‌های پروفایل کسب‌وکار رسانه‌های اجتماعی بومی.

آیا می خواهید ببینید که داشبورد رسانه های اجتماعی در عمل چگونه کار می کند؟ ویدیوی زیر نمای کلی از داشبورد Hootsuite را نشان می دهد.

داشبورد تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی چیست؟

داشبورد تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی مکانی است که می توانید عملکرد پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید. می‌توانید از داشبورد تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی برای پیگیری تعداد لایک‌ها و کامنت‌هایی که پست‌های شما دریافت می‌کنند، نوع تعاملی که محتوای شما دریافت می‌کند و میزان ترافیک جدیدی که دریافت می‌کنید، استفاده کنید. این به طور خاص بر تجزیه و تحلیل متمرکز است تا داشبورد رسانه های اجتماعی.


داشبورد تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی در Hootsuite

در حالی که ابزارهای زیادی مانند Hootsuite Analytics وجود دارد که این را به عنوان یک سرویس ارائه می دهد، شما همچنین می توانید داشبورد تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود را با استفاده از الگوی گزارش رسانه های اجتماعی ما ایجاد کنید (گاهی اوقات به عنوان الگوی داشبورد رسانه های اجتماعی شناخته می شود). یا با استفاده از Excel یا Google Sheets قالب های خود را ایجاد کنید.


عکس فوری موفقیت در قالب داشبورد رسانه های اجتماعی نشان داده شده است

چرا از داشبورد رسانه های اجتماعی استفاده کنیم؟

استفاده از داشبورد رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد نمای کلی روشن عملکرد رسانه های اجتماعی شما، بنابراین می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. همچنین به شما این امکان را می دهد پیشرفت خود را پیگیری کنید در طول زمان و نحوه عملکرد محتوای شما را درک کنید. این به شما امکان می دهد در بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود در پول و زمان صرفه جویی کنید.

در اینجا برخی از بزرگترین مزایای داشبورد بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است:

  • به دست آوردن بینش با یک نگاه: داشبورد رسانه های اجتماعی همه معیارهای شما را در یک مکان نمایش می دهد تا بتوانید به سرعت ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.
  • به اشتراک گذاری عملکرد با تیم خود: داشبوردهای رسانه های اجتماعی اشتراک گذاری عملکرد خود را با تیم خود آسان می کنند تا بتوانید در بالای استراتژی خود باقی بمانید.
  • افزایش نرخ تبدیل: با درک معیارهای رسانه های اجتماعی خود، می توانید استراتژی بازاریابی خود را برای افزایش نرخ تبدیل شکل دهید.
  • ایجاد درآمد: اطلاعات آماری ارائه شده توسط داشبورد رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد قیف فروش بگیرید.

داشبورد رسانه های اجتماعی باید شامل چه ویژگی هایی باشد؟

به دنبال داشبورد رسانه های اجتماعی بعدی خود هستید؟ در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که نمی توانید از دست بدهید.

ردیابی عملکرد

داشبورد رسانه‌های اجتماعی باید ردیابی عملکرد شما را در تمام کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله معیارهای برداشت، دسترسی و تعامل آسان کند. هرچه بتوانید داده های بیشتری جمع آوری کنید، بهتر می توانید درک کنید چه کار می کند و چه چیزی نیست.

به عنوان مثال، اگر می بینید که پست های شما درگیر زیادی می شود اما کلیک های زیادی نمی شود، ممکن است بخواهید روی ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری بیشتر تمرکز کنید. یا اگر متوجه شدید که مخاطبان شما در زمان‌های خاصی از روز بیشترین درگیر شدن را دارند، می‌توانید برنامه ارسال خود را بر این اساس تنظیم کنید.


اسکرین شات داشبورد تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی hootsuite

تولید محتوا

داشبورد رسانه‌های اجتماعی نیز باید با ارائه بینش‌هایی در مورد چیستی محتوا به شما در تولید محتوا کمک کند عملکرد خوبی دارد و کدام موضوعات هستند طنین انداز با مخاطبان خود

فرض کنید در حال تلاش برای افزایش تعامل در صفحه فیس بوک خود هستید. با نگاه کردن به داشبورد خود، ممکن است متوجه شوید که پست‌های دارای تصویر بهتر از پست‌های بدون عکس عمل می‌کنند. با افزودن تصاویر به دسته بعدی پست‌های خود، آنچه را که دوست دارند به مخاطبان خود بیشتر می‌کنید.


داشبورد hootsuite بهترین زمان‌ها را برای پست کردن پیشنهاد می‌کند

Hootsuite Analytics بهترین زمان برای پست کردن یک کسب‌وکار در فیس‌بوک را نشان می‌دهد تا حداکثر تعداد بازدید را دریافت کند.

یک داشبورد خوب رسانه‌های اجتماعی می‌تواند با گنجاندن ویرایشگرهای تصویر یا ویدیو یا حتی کمک به نوشتن زیرنویس برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما به کمک هوش مصنوعی به تولید محتوا کمک کند.


ادغام Hootsuite با Lately.ai از هوش مصنوعی برای کمک به شما برای ایجاد کپی بهینه برای همه انواع پست های رسانه های اجتماعی استفاده می کند.

صرفه جویی در زمان

یکی دیگر از مزایای استفاده از داشبورد رسانه های اجتماعی این است که می تواند در وقت شما صرفه جویی کند. با آوردن تمام داده های رسانه های اجتماعی خود در یک مکان مرکزی، می توانید به سرعت و به راحتی الگوها و فرصت ها را شناسایی کنید. در غیر این صورت این امر مستلزم ساعت‌ها ورود و تجزیه و تحلیل دستی داده‌ها، استخراج ارقام از پلتفرم‌های بومی فردی است.

پیام رسانی

تعامل با مخاطبان برای موفقیت در رسانه های اجتماعی ضروری است. داشبورد رسانه‌های اجتماعی همه پیام‌های اجتماعی شما را در یک مکان قرار می‌دهد و به شما امکان می‌دهد بدون توجه به پلتفرمی که استفاده می‌کنند، سریع و آسان به مشتریان پاسخ دهید.

بهترین داشبوردهای رسانه های اجتماعی نیز به شما اجازه می دهند پاسخ های پیام را اختصاص دهید به اعضای تیم شما به این ترتیب، مشتریان شما همیشه بهترین پاسخ را دریافت می‌کنند و هیچ چیز پشت سر نمی‌گذارد.


گرافیک صندوق ورودی hootsuite برای پیام رسانی

گزارش نویسی

داشبورد رسانه های اجتماعی باید ایجاد کند به اشتراک گذاشتن نتایج خود با سهامداران آسان گزارش، بازگشت سرمایه (ROI) تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی شما را ثابت می‌کند و به ایجاد یک مورد برای منابع بیشتر کمک می‌کند.

داشبورد گزارش رسانه های اجتماعی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد تولید کنید گزارش های سفارشی. اگر می‌توانید لوگوی سازمان خود را اضافه کنید، امتیازات پاداش و گزارش های برنامه ریزی به صورت خودکار در طول سال ارسال می شود.


دو نفر کارتونی کاشی ها را روی داشبورد گزارش رسانه های اجتماعی هوت سوئیت جابجا می کنند

تحلیل رقابتی

اگر مشتریان شما در رسانه های اجتماعی در مورد شما صحبت می کنند، می خواهید بدانید که آنها چه می گویند. اما این کافی نیست که فقط نام تجاری خود را دنبال کنید. شما همچنین باید از آنچه مردم در مورد رقابت شما می گویند آگاه باشید. و باید مکالمات بزرگتری را که در صنعت شما در حال انجام است، درک کنید.

داشبوردهای رسانه های اجتماعی که ویژگی های گوش دادن اجتماعی را ارائه می دهند می توانند به شما کمک کنند نظارت بر مکالمات در مورد نام تجاری خود، یا مارک های رقیب شما، به صورت آنلاین. از این داده ها می توان برای اطلاع رسانی محتوای جدید یا پیشی گرفتن از فرصت های مهم پیام رسانی استفاده کرد.


نمای داشبورد پخش جریانی hootsuite

بهبود همکاری

در نهایت، داشبورد رسانه های اجتماعی نیز می تواند بهبود همکاری در تیم شما

با به اشتراک گذاشتن داشبورد با اعضای تیم خود، می‌توانید عملکرد رسانه‌های اجتماعی خود را به آن‌ها نشان دهید و به آن‌ها اجازه دهید بینش‌های خود را به اشتراک بگذارند. این می تواند به کارآمدتر و موثرتر کردن تیم شما کمک کند و در نهایت شما را در مسیر دستیابی به اهداف رسانه های اجتماعی خود قرار دهد.

جایزه: یک الگوی گزارش رسانه اجتماعی رایگان دریافت کنید برای ارائه آسان و موثر عملکرد رسانه های اجتماعی خود به سهامداران کلیدی.

اکنون قالب رایگان را دریافت کنید!

در بازاریابی شبکه های اجتماعی بهتر شوید

یک داشبورد خوب رسانه های اجتماعی نه تنها به شما کمک می کند تا با نمایش داده های عملکرد در یک مکان آسان برای تجزیه و تحلیل، به یک بازاریاب رسانه اجتماعی بهتر تبدیل شوید. بهترین ها نکات و آموخته هایی را ارائه می دهند تا در واقع به شما کمک کنند تا نتایج بهتری کسب کنید.

به عنوان مثال، داشبورد رسانه‌های اجتماعی Hootsuite به هر مشتری بر اساس عملکرد چند ماه گذشته یک «امتیاز اجتماعی» می‌دهد. بسته به امتیاز شما، زمینه‌های بهبود و تاکتیک‌هایی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانید برای بهبود امتیاز خود (و دریافت نتایج بهتر در رسانه‌های اجتماعی) از آنها استفاده کنید.


نمره اجتماعی 90

آیا می خواهید نمره اجتماعی خود را بدانید؟ Hootsuite را به مدت 30 روز (بدون خطر) امتحان کنید.

آیا می توانید داشبورد رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کنید؟

البته! تو می توانی از قالب ما استفاده کنید تا داشبورد گزارش رسانه های اجتماعی خود را بسازید (آن را در بالا بیابید). یا، می‌توانید یک راه‌حل داشبورد رسانه‌های اجتماعی واقعی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد عملکرد خود را پیگیری کنید و همچنین تمام رسانه‌های اجتماعی خود را در یک مکان مدیریت کنید. *چشمک*

داشبورد رسانه های اجتماعی که در وقت شما صرفه جویی می کند (و شما را به یک بازاریاب بهتر تبدیل می کند)

مدیران شبکه های اجتماعی و صاحبان مشاغل کوچک همیشه به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در زمان هستند. داشبورد رسانه های اجتماعی می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. با ادغام همه گزارش های رسانه های اجتماعی خود در یک مکان، به راحتی می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به شما کمک می کند تا استراتژی شبکه های اجتماعی خود را در آینده بهبود بخشید.

Hootsuite ارائه می دهد نمای 360 درجه از نتایج همه شبکه های اجتماعی شما در داشبورد معیارهای رسانه های اجتماعی ما. شما همچنین می توانید

  • در مورد بهترین زمان‌ها برای پست برای مخاطبان و کانال‌های خود اطلاعاتی کسب کنید تا تعامل خود را به حداکثر برسانید،
  • نظارت و پاسخ به پیام ها از یک مکان، بهبود زمان پاسخ شما،
  • ایجاد گزارش های خودکار سفارشی برای اثبات بازگشت سرمایه خود،
  • و مکالمات مربوط به نام تجاری خود را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید و از بحران های روابط عمومی قبل از وقوع آنها جلوگیری کنید.

Hootsuite Pro Trial را امتحان کنید و به همه این ویژگی ها، به علاوه جلسات مربیگری زنده رسانه های اجتماعی هر دوشنبه دسترسی داشته باشید. جلسات گذشته شامل نحوه افزایش فالوور اینستاگرام، نحوه رشد در TikTok و موارد دیگر بود.

آزمایشی رایگان 30 روزه (بدون ریسک!)


بهتر انجامش بده با هوت سوئیت، مجموعه ابزار رسانه های اجتماعی همه در یک در بالای همه چیز بمانید، رشد کنید و رقبا را شکست دهید.

آزمایشی رایگان 30 روزه (بدون خطر!)

دیدگاهتان را بنویسید