چگونه می توان سرمایه گذار مناسب را پیدا کرد؟

دیگه پول مفت نیست!

خب دیگه اون دوره‌ها که سرمایه‌گذارای خطرپذیر پول رو مثل آب می‌ریختن تموم شده. سال ۲۰۲۳ وضعیت سرمایه‌گذاری خیلی خراب بود و سرمایه‌گذارها کیف پولاشون رو بستن تا خودشونو برای رکود اقتصادی آماده کنن.

خب حالا که داریم از این وضعیت بد بیرون میایم، باید قوانین جدیدی برای پیدا کردن، ارائه ایده و همکاری با یه سرمایه‌گذار خوب یاد بگیریم. این روزا سرمایه‌گذارای اصلی خیلی سختگیر شدن و معیارای سرمایه‌گذاری هم خیلی بالا رفته. پل هسو، بنیان‌گذار و مدیرعامل دکسانیک، یه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر و دیجیتال، ۱۲ تا راهکار برای پیدا کردن یه شریک سرمایه‌گذاری خوب تو این شرایط جدید رو گفته.

چطور با یه سرمایه‌گذار خطرپذیر که به نوآوران تکنولوژی اهمیت می‌ده، همکاری کنیم؟

حجه کامپس، کارشناس حرفه‌ای ارائه ایده، بعد از بررسی ارائه ایده شرکت پپر بیو که بیشتر از ۶ میلیون دلار سرمایه جذب کرده، اعتراف می‌کنه که زیاد از بیوتک سر در نمیاره و مخاطب اصلی این شرکت نیست. اما بازم چند تا ایده داره که چطور داستان‌گویی تو این ارائه رو بهتر کنن.

با عادی شدن هوش مصنوعی، حواست به این ۴ تا روند دیو‌سکس‌آپس باشه

بچه‌های دیو‌سکس‌آپس گوش کنید! باید بیشتر از قبل برای استفاده موثر و مسئولانه از هوش مصنوعی تلاش کنید. دیوید دسانتو، مدیر ارشد محصول گیت لب میگه: «با حرکت سازمان‌ها به سمت مدل‌های کسب و کار محور هوش مصنوعی، فقط بحث رقابت نیست، بلکه بقای شرکت هم در میونه.»

۵ قدم برای استقرار موفق مدل‌های زبانی بزرگ

حالا که حرف از هوش مصنوعی شد، بیشتر از ۵۰ درصد شرکت‌کننده‌های یه نظرسنجی آرایز گفتن که قصد دارن تو یه سال آینده از مدل‌های زبانی بزرگ استفاده کنن. قبل از اینکه شیرجه برید تو این کار، این پنج قدم رو برای استقرار موفق دنبال کنید.

ساخت مدل قیمت‌گذاری مناسب برای قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد خیلی چالش‌برانگیزه

و در آخر، با عادی شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد، شرکت‌ها دارن می‌فهمن که پول درآوردن از این افزونه‌ها سخته. رون میلر، گزارشگر حوزه کسب و کار میگه: «مسئله اینه که باید بین فراهم کردن قابلیت‌هایی که مشتریا بهشون نیاز دارن و پیدا کردن راهی برای قیمت‌گذاری که هم برای مشتری ارزش ایجاد کنه و هم برای شرکت پول بیاره، تعادل برقرار کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید