سید محسن حسینی خراسانی و راز راه اندازی بیش از ۸۰ واحد صنعتی

سید محسن حسینی (زاده۳۰ شهریور ماه 1363، قم) است.

سید محسن حسینی خراسانی فرزند سید کاظم حسینی از علمای برجسته سبزوار است که از شاگردان آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله منتظری ایضاً همرزم شخصیت هایی مانند سید علی خامنه ای رهبرجمهوری اسلامی ایران، شهید صیاد شیرازی و شهید مصطفی چمران، شهید آبشناسان بوده است.

سید محسن حسینی (زاده۳۰ شهریور ماه 1363، قم) است.

سید محسن حسینی خراسانی ریاست مجمع رهپویان اوراسیا را به عهده دارد همچنین مؤسس و مدیر عامل شرکت سامان صنعت مبتکر، دبیر کل اتحادیه بین المللی صنایع آسیا و اروپا (مستقر در نیویورک)، و چندین مجموعه صنعتی و اقتصادی مطرح در ایران است وی در خانواده ای مذهبی در شهر مقدس قم به دنیا آمد و از همان دوران کودکی با سیره امامت و ولایت از لسان پدر آشنا شد.

سید محسن حسینی (زاده۳۰ شهریور ماه 1363، قم) است.

سید محسن حسینی خراسانی پس از مدتی ضمن گذراندن تحصیلات ابتدایی در شهر قم از محضر پر فیض علما و فضلای بیشماری در استان قم بهره برد. پس از اتمام دوره راهنمایی و دبیرستان در شهر قم با کسب رتبه ممتاز و شرکت در آزمون ورودی حوزه علمیه قم نفر اول این آزمون در سراسر کشور شد. پس از ورود به حوزه علمیه قم و شرکت در آزمون کنکور سراسری وارد دانشگاه شهید بهشتی تهران شد و در دانشگاه نیز درخشان ظاهر شد.

سید محسن حسینی (زاده۳۰ شهریور ماه 1363، قم) است.

سید محسن حسینی خراسانی در حال حاضر ضمن ادامه تحصیلات خود در رشته شیمی در مقطع تحصیلات تکمیلی و رشته حقوق تجارت بین الملل یکی از فعالان اقتصادی در حوزه صنایع شیمیایی، پلیمری، نفت، گاز و پتروشیمی محسوب می گردد که سابقه راه اندازی بیش از ۸۰ واحد صنعتی فعال در کشور را دارد و زمینه اشتغال پایدار بیش از ۳۰۰۰ نفر را فراهم نموده است.

سید محسن حسینی (زاده۳۰ شهریور ماه 1363، قم) است.

سید محسن حسینی خراسانی در ۳۰ شهریور ماه ۱۳۶۳ در شهر مقدس قم در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد ، پدرش از علمای برجسته سبزوار ولی ساکن قم بود . زندگی در فضای مذهبی و طلبگی خانواده از همان ابتدا وی را با آموزه های دین مبین اسلام آشنا کرد از آنجا که دوران کودکی اش همزمان با سالهای دفاع مقدس بود از همان ابتدا شناخت مختصری با ادبیات مقاومت و شهادت نیز پیدا کرد . پدرش هر چند از علمای به نام و مشهور سبزوار بود ولی از همان ابتدا برای مبارزه با دشمن بعثی وارد کارزار جنگ شد و با بسیاری من جمله شهید عالی مقام صیاد شیرازی ، شهید آبشناسان ، شهید باکری ، شهید همت و در ستاد جنگ های نا منظم با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب همرزم بود و تا پایان جنگ تحمیلی سرپرست سیاسی ایدئولوژیک ( عقیدتی سیاسی) پایگاه یکم شکاری مهرآباد خدمت کرد .

سید محسن حسینی (زاده۳۰ شهریور ماه 1363، قم) است.
پس از اتمام جنگ تحمیلی وارد عرصه کشاورزی در استان قم شد در تمام این سالها مرارت ها و مشکلات و مقاومت های عقیدتی و آرمانی پدر ، شخصیت پسر را شکل داد و روحیه انقلابی را در وی تقویت نمود .
دوران ابتدایی را در مدرسه ملاهادی سبزواری در منطقه زنبیل آباد قم گذراند و سپس در مدرسه راهنمایی محتشم کاشانی ادامه تحصیل داد . علی رغم مسافت زیاد محل سکونت با محل تحصیل در دوران دبیرستان به عنوان شاگرد ممتاز وارد دبیرستان شهید معلم قم واقع در سالاریه شد و در آن جا نیز با معدل ۲۰ و به عنوان شاگرد اول و ممتاز فارغ التحصیل شد این در حالی بود که در تمام دوران تحصیل همزمان به پدر در امور کشاورزی در شرایط آب و هوای طاقت فرسای قم کمک میکرد .
سپس وارد پیش دانشگاهی شهید گیوه چی قم شد و در سال ۱۳۸۱ به عنوان شاگرد اول استان قم و رتبه یک استان وارد دانشگاه شهید بهشتی تهران شد .
قبل از کنکور سراسری و اخذ رتبه ۳۴۷ کنکور در کنکور حوزه های علمیه کل کشور نیز شرکت نمود و در کمال تعجب نفر اول کنکور سراسری حوزه های علمیه کل کشور شد با ارزیابی سطح علمی یکی از برجسته تریم ممتحنین حوزه علمیه قم وارد مدرسه علمیه شهید دل آذر  ( مدرسه علوی ) شد .
ولی بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری به دلیل علاقه مندی به رشته شیمی وارد دانشگاه شهید بهشتی شد این علاقه مندی نه تنها باعث تقویت روحیه علمی و سیر مدارج علمی شد بلکه عامل اصلی ایجاد واحد های صنعتی بسیاری در حوزه صنایع شیمیایی و بازیافت شد .

سید محسن حسینی (زاده۳۰ شهریور ماه 1363، قم) است.
علاقه به احداث کارخانجات و واحد های صنعتی در حوزه صنایع شیمیایی و روحیه کارآفرینی از همان سال اول ورود به دانشگاه نامبرده را به سمت احداث اولین واحد صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه قم با هدف تولید بلوک های سقفی پلی استایرن تحت عنوان محسن فوم سوق داد .
احداث این کارخانه با سرمایه گذاری شخص ثالث و۴  نمونه مشابه تا سال ۱۳۸۶ و کسب تجربیات داخلی و بین المللی ، فنی و مالی وی را بر آن داشت تا شرکت سامان صنعت مبتکر را با هدف مشاوره صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار تأسیس نماید شرکتی که تا پایان زمستان ۱۴۰۲ موفق به احداث بیش از ۸۰ واحد صنعتی فعال در کشور شد و زمینه اشتغال حداقل ۳۰۰۰ نفر را در کشور مستقیماً فرام نمود. شرکت سامان صنعت مبتکر با مدیریت نامبرده موفق به کسب افتخارات و جوایز متعدد داخلی و خارجی از جمله عضویت در کانون مشاوران اعتباری وسرمایه گذاری بانکی ، عضویت در انجمن مهندسان مشاور ، عضویت در مجمع متخصصین ایران ، اخذ رتبه شرکت فنی مهندسی برتر کشور از وزارت صنعت ،معدن و تجارت ، و….شد .
شناخت عمیق معضلات و مشکلات ایجاد اشتغال و حوزه تولید با روحیه انقلابی و ارزشی سید محسن حسینی وی را به سمت جذب سرمایه گذاری خارجی و فعالیت کلان در حوزه دیپلماسی اقتصادی کشور متمایل ساخت و زمینه تاسیس مجمع رهپویان اوراسیا فراهم شد یک شخصیت حقوقی بی‌نظیر با اهداف کلان و ساختار سازمانی و حقوقی جامع الاطراف که طی اسناد رسمی بیش از ۲۷ معاونت تخصصی در حوزه اقتصاد خرد و کلان و ۳ معاونت حاکمیتی ( معاونت مجلس شورای اسلامی ، معاونت امور دولت ، معاونت حقوقی و قضایی ) دارد و تا کنون با سفرای بیش از ده کشور همسایه و ۵ کشور حوزه اتحادیه اقتصادی اوراسیا ( روسیه ، ارمنستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ،بلاروس ) توافقات ارزشمندی در زمینه توسعه مناسبات اقتصادی منعقد نموده و در حال اجراست.

سید محسن حسینی (زاده۳۰ شهریور ماه 1363، قم) است.
ضرورت شناخت عمیق از روابط بین الملل نامبرده مشتاق به ادامه تحصیل و کسب علم در زمینه حقوق تجارت بین الملل نمود و در حال حاضر هم در داخل کشور و هم در دانشگاه استنفورد مشغول ادامه تحصیل است
از دیگر فعالیت های کلیدی و کلان اقتصادی نامبرده میتوان به تأسیس اتحادیه بین‌المللی صنایع آسیا و اروپا در ایالت نیویورک آمریکا ( شهر آلبانی ، ساختمان one commerce plaza) اشاره نمود یکی از مهم تریم و معتبرین تریم مراکز ثبت مجامع بین المللی دنیا است  که بسیاری از مجامع بزرگ بین المللی نیز مانند یونیسف ، یونیدو ، دفتر امور حقوقی سازمان ملل متحد و …در همین مرکز ثبت شده اند از نوع فعالیت و چگونگی ارتباطات این اتحادیه اطلاع بیشتری در دسترس نیست .

منبع: سید محسن حسینی در ویکی

 

برچسب ها : سید محسن حسینی خراسانی,سید محسن حسینی,حسینی خراسانی

دیدگاهتان را بنویسید