اینستاگرام مارکتینگ به حوزه محبوبی تبدیل شده و کسب و کارهای بزرگ و کوچک زیادی هم از آن استفاده می کنند. اما چیزی که کمتر به آن میپردازند، برگزاری لایوهای اینستاگرامی است.

چرا برگزاری لایو در اینستاگرام تا این حد دارای اهمیت است؟

تا حرف از اینستاگرام می شود، برخی عکس و استوری را در نظر می گیرند. در حالی که برخی از مردم تنها از اینستاگرام خود برای گذاشتن چندتا عکس و … استفاده می کنند، برخی دیگر متوجه قابلیت های فوق العاده آن به عنوان یک فروشگاه آنلاین حرفه ای شده اند.

اگر شما هم می خواهید از این قابلیت نهایت استفاده را ببرید و آنلاین شاپ خود را ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم قبل از شروع کمی درباره آن مطالعه کنید. یکی از بهترین مقالات در این باره مقاله”چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟” مجموعه دارکوب است.

اینستاگرام مارکتینگ به حوزه محبوبی تبدیل شده و کسب و کارهای بزرگ و کوچک زیادی هم از آن استفاده می کنند. اما چیزی که کمتر به آن می پردازند، برگزاری لایوهای اینستاگرامی است. اینستاگرام قابلیت پخش زنده داشته و می توانید به صورت زنده با مخاطبان خود در ارتباط باشید.

فواید برگزاری لایو در اینستا

 

چرا برگزاری لایو در اینستاگرام تا این حد مهم است؟

در این مطلب قرار است کلی در مورد آن صحبت کنیم.

 

استفاده از حداکثر امکانات اینستاگرام

شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام از حالت تک بعدی خود خارج شده و به مارکت پلیس های قدرتمندی تبدیل شده اند که هر کس هر محصولی را می تواند تبلیغ کرده و آن را بفروشد.

اما لازمه این کار دانستن دانش کافی در مورد آن است. اینستاگرام برخلاف تصور عموم، یک سوشال مدیای پیچیده با کلی کارایی جالب است. از قابلیت های مثل بررسی بازدیدها گرفته، تا تحلیل رفتار کاربران را در اختیار شما قرار می دهد.

حتی می توانید اکانت تجاری ساخته و ایمیل، شماره تلفن، آدرس فروشگاه اینترنتی و … خود را نیز در آن قرار دهید. به سادگی می توانید از قابلیت هایی مثل پست، استوری، ریلیز و لایو آن استفاده کنید.

استفاده از حداکثر امکانات اینستاگرام ملزم به دانش اینستاگرام مارکتینگ است. اما به صورت کلی در مورد لایو و چرایی اهمیت برگزاری لایو در اینستاگرام چند نکته طلایی را با هم مرور می کنیم.

 

تعامل خود با کاربران تان را افزایش می دهید

ما دنبال جذب حمایت، احترام و اعتماد مشتریان فعلی و تبدیل مخاطبان کنونی به مشتریان آینده هستیم. لایو اینستاگرام این فرصت را برای ما ایجاد کرده است. برگزاری لایو های اینستاگرامی بهترین فرصت است تا به صورت کاملا واقعی با دنبال کنندگان خود تعامل داشته باشید.

در یک پخش زنده، برشی از زندگی، کار و خودتان را بدون فیلتر و بدون ویرایش به نمایش می گذارید. ناخودآگاه به کاربر القا می کنید که پشت کسب و کاری که از آن حمایت و خرید می کنند، آدم های واقعی نشسته است.

اهمیت تعامل در اینستاگرام

آدم هایی که حالا پشت دوربین نشسته و با آن ها گپ و گفتگو دارد. حس خوب اعتماد و تعامل دوجانبه را به مشتریان خود القا می کنید. ارتباط چشمی حتی به آنهایی که شما را نمی شناسند، فرصت شناخت و جذب شدن به شما را می دهد.

بی اغراق، بهترین ابزار برای ایجاد تعامل و افزایش مشتریان وفادار، همین لایو اینستاگرامی است. اینکار یکی از مهمترین فرآیندها به منظور افزایش فالوور نیز هست.

می توانید به صورت منظم در هفته، ماه و… پخش زنده داشته و در مورد موضوعات مرتبط با کارتان صحبت کنید.

 

به صورت زنده محصولات خود را معرفی کرده و همانجا بفروشید

شرکت متا هر روز به دنبال افزایش گزینه های خرید بیشتر در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. حالا قابلیت خرید زنده را نیز اضافه کرده است. قابلیتی که با لایو اینستاگرامی یک ترکیب طلایی به حساب می آید.

ممکن است شما یک کسب و کار داشته باشید که هر چند وقت یکبار محصولات جدیدی دارد. پروموت کردن آن ها در یک پخش زنده، بهترین گزینه برای جذب مخاطبان است. در حین لایو محصولات را معرفی می کنید و نه تنها نحوه کار و قیمت آن را بیان می کنید، بلکه می توانید به کمک خرید زنده همزمان آن ها را نیز به فروش برسانید.

این کار را برای معرفی خدمات جدید خود نیز می توانید انجام دهید. حتی می توانید از کاربران بخواهید که آن ها هم در مورد ایده ها و نیازهای خود در لایو شما صحبت کنند. در هر حال، شما برای رفع نیاز کاربران خود تلاش می کنید.

پس چه بهتر که با نیاز آن ها بیشتر آشنا شده و خدمات آینده خود را بر مبنای آن ها بست و گسترش دهید.

 

 

بیشتر بخوانید: سایت یا اینستاگرام، کدام بهتر است؟

 

 

به سوالات مشتریان پاسخ دهید

برگزاری لایو در اینستاگرام، نه تنها بهترین راه تعامل است، بلکه فرصت این را هم فراهم می کند که به سوالات مشتریان خود پاسخ دهید.

چطور خرید از سایت را انجام دهند، چطور از محصول جدید استفاده کنند. بهترین خدمات شما کدام است؟ حتی در مورد نحوه کار و پروسه آن شاید سوال داشته باشند.

وقتی به عنوان صاحب یک کسب و کار چه بزرگ و چه کوچک در کنار مخاطبان خود قرار می گیرید و به سوالاتشان پاسخ می دهید، یک پل ارتباطی بین خودتان و آن ها ایجاد می کنید.

پاسخ به سوالات مشتریان در لایو اینستاگرام

این پل اعتمادی است که ایجاد می شود. اعتمادی که قطعا مشتریان فعلی را حفظ کرده و مخاطبان عادی را به مشتریان وفادار شما تبدیل می کند.

حتی شاید عجیب بنظر برسد، اما وقتی مخاطبان در مورد یک محصول یا خدمات شما سوال می پرسند و شما صادقانه جواب می دهید، بیشتر آن ها را جذب خرید می کنید. حتی می توانید خیلی هوشمندانه نیاز در کاربران خود ایجاد کرده و آن ها را ترغیب به خرید کنید.

 

لایوهایی جهت آموزش رایگان قرار دهید

قطعا باید این واقعیت را قبول کنیم که همه چیز در خرید و فروش خلاصه نمی شود. نمی توان به دنبال کنندگان خود به چشم کسانی نگاه کنیم که همواره در خدمت ما باشند تا برای خدمات و محصولات ما پول پرداخت کنند.

در واقع ما مدیون حمایت آن ها از کسب و کار خود هستیم. برای جبران این حمایت می توانیم از روش های زیادی استفاده کنیم. یکی از این روش ها، برگزاری لایو اینستاگرامی جهت آموزش رایگان است.

می توانید بخشی از تجربه خود را به عنوان آموزش در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. مطمئن باشید این کار نه تنها ضرری به کسب و کار شما وارد نمی کند، بلکه به آن کمک می کند که بیشتر دیده شود.

شما با آموزش های ساده و کاربردی رایگان نه تنها اعتماد کسب می کنید، بلکه احترام مخاطبان خود را نیز به دست می آورید. به من اعتماد کنید، کسب احترام همانقدر که در دنیای واقعی مهم است، همان اندازه هم در دنیای مجازی مهم است.

 

 

نکاتی در مورد برگزاری لایو در اینستاگرام

نکات برگزاری لایو در اینستاگرام

قطعا همان اندازه که برای محتوای سایت خود زحمت می کشید، همان مقدار زمان و هزینه را نیز صرف اینستاگرام خود می کنید. اما برای برگزاری یک لایو اینستاگرامی موثر نکات ساده اما کاربردی وجود دارد که رعایت آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

  • لایو خود را حتما ذخیره کنید تا کاربرانی که لایو را از دست دادند بعدا بتوانند آن را ببینند.
  • لایو را زیاد طولانی برگزار نکنید. در حد 15 دقیقه تا نیم ساعت و در صورت صحبت با دیگران یک ساعت کافی خواهد بود.
  • سعی کنید به کامنت هایی که در طی لایو برای شما می گذارند واکنش نشان دهید.
  • در آخر از کسانی که در کنار شما بودند تشکر کرده و می توانید کد تخفیف یا یک امکان جذاب نیز در اختیارشان قرار دهید.
  • در تمام لایو صادقانه صحبت کرده و خود واقعی خودتان باشید.

 

سخن آخر

طی یکی دو سال گذشته، شبکه اجتماعی اینستاگرام، از یک سوشال مدیای مخصوص سرگرمی، به محلی عالی برای کسب و کارها تبدیل شده است. الگوریتم ها و سختگیری های آن نیز به موازات پیشرفتی که دارد، افزایش یافته است.

به همون اندازه که رتبه اول گوگل بودن می تواند برای شما درآمد ایجاد کند، کسب فالوور هدفمند نیز همینکار را در اینستاگرام انجام می دهد.

راستی اگه نمیدونی سایت چجوری می تونه رتبه اول گوگل بشه، راجع به سئو سایت بخون!

 

استفاده از لایو های اینستاگرامی، استفاده از محتواهای جذاب، پست های یونیک و استفاده از روش های بهینه سازی، تماما جدید بوده و نیازمند تجربه بالا و آشنایی با خود اینستاگرام است.

چه چیزی لذت بخش تر از این است که بتوانید به کمک اینستاگرام کسب و کار خود را رونق بخشید؟ اما شاید به طور کامل با این موضوع آشنا نباشید، اما همیشه برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد.

شرکت دارکوب، یکی از قدیمی ترین فعالین بازار دیجیتال مارکتینگ است. این شرکت نه تنها در زمینه سئو و طراحی سایت فعالیت دارد، بلکه با فعالیت گسترده در زمینه دیجیتال مارکتینگ، هم به بهبود بازاریابی شما در دنیای اینترنت از طریقی مثل اینستاگرام مارکتینگ کمک می کند و هم فرصت یادگیری را هم برای شما فراهم کرده  است.

یادگیری اینستاگرام مارکتینگ می تواند نقش به سزایی در افزایش فروش و جذب مشتری داشته باشد. با یک هزینه اولیه کم می توانید سود خود را چندین برابر کنید. تنها کافی است طبق قواعد اینستاگرام بازی کنید تا برنده بازی شما باشید.

 

امیدوارم همه شما یک روزی به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید