سوالی پر پرسش مشتری ها این است که پایه و اساس قیمت گذاری وب سایت ها به چه صورت می باشد. یعنی شخص طراح چه پارامتر ها و فاکتور هایی را در جهت افزایش قیمت طراحی در نظر میگرد. ببینید کار طراحی وب سایت یک کار تخصصی است که شخص باید با بهره گیری از ذهن خودش آن را پیاده سازی کند و توسعه دهد. در ادامه ده فاکتور مهم و اساسی قیمت گذاری وب سایت را بررسی می کنیم.

کد نویسی

یکی از فاکتور های مهم قیمت گذاری طراحی وب سایت همین مبحث کد نویسی وب سایت می باشد. زبان هایی که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرند:

  • html (hypertext markup language)
  • CSS (Cascading Style Sheets)
  • JavaScript
  • PHP: Hypertext Preprocessor
  • ASP: (Active Server Pages)

کد نویسی وب سایت قالبا با این پنچ زبان پیاده سازی می شود. که قیمت هر کدام متفاوت می باشد. امروزه پیش از هشتاد درصد وب سایت های موجود در گوگل وردپرسی هستند و کد نویسی نقش کمرنگ تری نسبت به سال های گذشته دارد.

نوع قالب

قالب های که بر روی وب سایت ها اعمال می شوند نقش مهمی در قیمت یک وب سایت دارند. به عنوان مثال اگر یک وب سایت از قالب آماده استفاده کند مزایا و معایب را در گرو خود دارد. یکی از معایب بزرگ قالب های آماده عدم open source  بودن و ویرایش سخت آنها است.همچنین داشتن لایسنس سالانه یکی دیگر از معایب قالب های آماده می باشد. از این رو بیشتر متقاضیان طراحی وب سایت تمایل به ساخت قالب اختصاصی یا نیمه اختصاصی دارند. تا از نظر open source بودن وب سایت و سرویس اطمینان خاطر داشته باشند.

امکانات اختصاصی

در بعضی از پروژه ها کارفرما نیاز به یک سری امکانات اختصاصی دارد. که باید با بهره گیری از زبان های برنامه نویسی که در این مورد بیشتر از زبان PHP Hypertext Preprocessor استفاده میشود. امکانات مورد نظر کارفرما را پیاده سازی کند. این مورد تاثیر بسیار پر رنگی بر روی قیمت طراحی وب سایت دارد.

نوع هاست و دامنه

هاست و دامنه که وب سایت بر روی آن ست می شود بر روی قیمت پروژه تاثیر میگذارد. هاست ها از نظر میزان حجم،پهنای باند،نوع بکاپ گیری،بیمه،ارائه گواهینامه SSL،پشتیبانی،نوع کنترل پنل که در دو نوع پنل Cpanel و پنل  direct admin  تقسیم بندی می شود.

محتوا وب سایت

محتوا یک وب سایت هم می تواند در قیمت گذاری آن نقش پر رنگی را ایفا کند. زیرا محتوا یونیک (محتوا غیر کپی) بسیار با ارزش است. زیرا با تحقیق درباره موضوع وب سایت بدست می آید و ساعت ها وقت باید صرف آن شود. همچنین تاثیر مستقیمی در سئو وب سایت دارد به عنوان مثال اگر کار شما فروش موبایل است باید چندین و چند مقاله یونیک با کلمه کلیدی مورد نظر بنویس و منتشر کنید به عنوان مثال کلمه مورد نظر شما گوشی شیائومی  پوکو ایکس 3  است شما باید محتوای مفید و جذاب در برای این گوشی بنویسد تا بتوانید کاربر را جذب کنید. شما در هر حوضه که فعالیت دارید موظف به تولید محتوا جذاب هستید.

سئو

به جرعت می توانم بگویم سئو بیشترین تاثیر را بر روی قیمت یک وب سایت می تواند بگذارد به صورت کلی سئو در دو حالت سئو داخلی سایت (On Page SEO) و سئو خارجی (Off Page SEO) انجام می گیرد. که در همان ابتدا کار کارفرما آن را مشخص می کند که خدمات را می خواهد یا نه ! کلمات کوتاه مانند:کفش،لباس،طراحی وب سایت و … سئو سخت تری نسبت به کلمات دو کلمه ای و طولانی تر دارد همچنین کلمات لوکیشن دار سئو نسبتا سختی دارد به عنوان مثال لباس تهران،زعفران نیشابور، طراحی سایت و سئو نیشابور و … سئو نسبتا سختی دارد.

حرف آخر

در پایان می خواهم به شما موضوعی را گوش زد کنم حدودا در بهمن ماه سال 1385 دو برادر به نام های حمید و سعید محمدی فروشگاهی اینترنتی دیجی کالا را پایه گذاری کردند و امروزه فروش روزانه وب سایت دیجی کالا پیش از 40 میلیارد تومان در روز می باشد. پس اگر شما هم کسب و کار خود را اینترنتی کنید حتما می توانید به درآمد های چشم گیری برسید و هزینه که بابت طراحی وب سایت و سئو وب سایت می دهید یک سرمایه گذاری مطمئن با بازده بسیار خوب است.

اگر با این دید به این موضوع نگاه کنیم قطعا این هزینه را ناچیز می بینیم. و با کمی تلاش و پشت کار به زودی به درآمد مورد نظر خود میرسید و این درآمد شیرین ترین درآمد شما خواهد بود زیرا شما یک ماشین پول ساز نیمه اتوماتیک را در اختیار دارید که روزانه در حال پیشرفت و توسعه می باشد و همچنین مباحث آنلاین شاپ ها در دنیا روزانه در حال گسترش است و فراگیری بیشتری در انتظار فروشگاه های آنلاین و اشخاصی است که صاحب امتیاز این فروشگاه هستند. در آخر امیدوارم این مقاله برای شما مفید و جذاب بوده باشد

موفق و تحت وب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید