حتماً تا به حال نام لپ تاپ ‌های لمسی را شنیده‌اید و یا اینکه در بین دوستان و آشنایان خود کسانی را سراغ دارید که از چنین سیستم‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند. به طور کلی لپ تاپ‌ های لمسی به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی از آن‌ها قابلیت خم شدن داشته و در نتیجه تبدیل به یک تبلت نیز می‌شوند و شما به کمک یک قلم لمسی می‌توانید از این سیستم استفاده کنید.

اما نوع دیگری از لپ تاپ ‌های لمسی، فرم معمولی داشته و نمی‌توانید آن را خم کنید. بنابراین دقیقاً شبیه به یک لپ ‌تاپ معمولی هستند. اما به نظر شما آیا خرید لپ تاپ  استوک لمسی، مناسب است؟

با مزایا و معایب لپ تاپ ‌های لمسی آشنا شوید

در این مطلب با مزایا و معایب لپ تاپ لمسی آشنا خواهید شد.

اگر به شما پیشنهاد شده است به سراغ چنین لپ‌تاپ‌های بروید، قبل از اینکه خرید را انجام دهید حتماً این مطلب را مطالعه نمایید.

 

 

 

بررسی مزایای لپ تاپ‌ های لمسی

 

همانگونه که متوجه شدید لپ تاپ ‌های لمسی کارایی بسیار راحت‌تری دارند. شما به کمک قلم یا به کمک انگشت خود می‌توانید از صفحه لپ تاپ استفاده کنید بدون اینکه نیازی به موس باشد. مهمترین مزیت ‌های لپ تاپ لمسی عبارتند از:

  • خلاقیت لپ تاپ‌ های لمسی بسیار بالا است. شما به کمکی لپ تاپ‌ لمسی می‌توانید کار‌هایی را انجام دهید که امکان انجام آن با لپ تاپ‌ های معمولی وجود نداشته است. برای مثال با انگشت یا قلم لمسی می‌توانید نقاشی دلخواه خود را بر روی صفحه لپ تاپ بکشید در صورتی که با کمک موس، چنین قابلیتی برای شما وجود ندارد.

 

  • بهتر است در مورد شفافیت و میزان روشنایی لپ تاپ‌ های لمسی نیز صحبت کنیم. به طور کلی صفحات نمایشی لپ تاپ ‌های لمسی از نوع براق بوده و شفاف‌تر هستند در نتیجه روشنایی آن‌ها بیشتر از لپ تاپ ‌های معمولی است. همچنین رنگ‌ها وضوح بهتری در داخل لپ ‌تاپ ‌های لمسی دارند.

 

معایب لپ تاپ‌ های لمسی

 

در کنار برتری‌ها و مزیت‌هایی که لپ تاپ‌ های لمسی بیان کردیم، بد نیست نگاهی به معایب آن‌ها نیز داشته باشیم:

  • اولین و مهمترین عیب لپ تاپ لمسی، قیمت بالای آن است. این بالاتر بودن قیمت، به دلیل قابلیت‌هایی است که داخل لپ تاپ تعریف شده است.

 

  • دومین عیب لپ تاپ‌ های لمسی، میزان مصرف برق این سیستم‌ها است که نسبت به لپ تاپ‌ های معمولی بسیار بیشتر بوده و باتری آن‌ها سریع‌تر خالی می‌شود. بنابراین اگر شما مدام در حال سفر هستید و از لپ تاپ در مکان‌های مختلف استفاده می‌کنید، حتماً باید پاوربانک با قدرت بالا در اختیار داشته باشید تا بتوانید سریعتر باتری را شارژ کنید.

 

 

  • یکی از مشکلاتی که درتعمیر لپ تاپ در اصفهان ‌های لمسی وجود دارد این است که چون صفحه نمایش براق در آن استفاده شده است، به همین دلیل نور را منعکس کرده و اگر شما در یک محیط پر نور نشسته باشید، این انعکاس نور چشم شما را اذیت می‌کند.
  • جالب است بدانید که وزن لپ تاپ‌ های لمسی نسبت به لپ تاپ‌های معمولی بیشتر است. البته تفاوت فاحشی بین این دو لپ تاپ وجود ندارد اما به هر حال چون قابلیت‌ها و امکانات سخت‌افزاری بیشتری در صفحه نمایشگر لپ تاپ‌ های لمسی قرار گرفته است و همین موضوع موجب افزایش وزن آن‌ها خواهد شد.
  • درست است که ما به کمک لپ تاپ‌ های لمسی می‌توانیم کار‌های بسیار زیادی را با سیستم رایانه‌ای انجام داده و حتی به راحتی می‌توانیم با این سیستم طراحی انجام دهیم اما به هر حال کار کردن زیاد با دست، باعث می‌شود دست شما اذیت شده و خیلی زود دچار مچ درد شوید.

 

بازرگانی سیپک مرکز تخصصی فروش لپ تاپ و کیس استوک با گارانتی 1 ساله

 

سخن پایانی

 

لپ تاپ های لمسی تحول بسیار زیادی در تکنولوژی ایجاد کردند و به همین دلیل به محض معرفی به دنیا، با استقبال بسیار زیادی از جانب کاربران مواجه شدند. مسلما برای کسانی که می‌خواهند از کامپیوتر‌های خود  برای طراحی استفاده کنند، لپ تاپ لمسی یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید.

 

اما ما در این مطلب سعی کردیم مهمترین مزایا و معایب لپ تاپ ‌های لمسی را برای شما عزیزان بیان کنیم تا در نهایت براساس اهداف کاری خود بتوانید یک تصمیم‌گیری درست و عاقلانه داشته باشید. فراموش نکنید شما قرار است تا سالیان طولانی از این لپ ‌تاپ استفاده کنید. در نتیجه اگر انتخاب شما اشتباه باشد، در مدت زمان کوتاهی باید برای خرید هزینه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید