زباله الکترونیکی چیست؟

آیا می دانستید تعداد تلفن های همراه از تعداد افراد روی زمین بیشتر است؟ چیزی که برای اکثر مصرف کنندگان ناشناخته باقی مانده است، محل استراحت نهایی این وسایل الکترونیکی است. برای اکثر مصرف کنندگان، وضعیت موجود دور از چشم و خارج از ذهن است. با این حال، این دستگاه ها فقط ناپدید نمی شوند.

زباله های الکترونیکی یا زباله های الکترونیکی، اصطلاحی است که برای توصیف محصولات الکترونیکی که ناخواسته، غیرفعال یا منسوخ شده اند یا به پایان عمر مفید خود رسیده اند، استفاده می شود.

برخی از نمونه‌های زباله‌های الکترونیکی شامل رایانه‌ها و اجزای رایانه (صفحه‌کلید، ماوس)، چاپگرها، نمایشگرها، تلفن‌های هوشمند، مایکروویو، تلویزیون، رادیو، خشک‌کن، ماشین لباسشویی و اسباب‌بازی‌های الکترونیکی است. اساساً هر چیزی که دارای سیم کابل یا باتری باشد.

ضایعات قطعات الکترونیکی یا زباله های الکترونیکی، اصطلاحی است که برای توصیف محصولات الکترونیکی که ناخواسته، غیرفعال یا منسوخ شده اند یا به پایان عمر مفید خود رسیده اند، استفاده می شود.

برخی از نمونه‌های زباله‌های الکترونیکی شامل ضایعات کامپیوتر و اجزای رایانه (ضایعات مادربرد، ضایعات رم،صفحه‌کلید، ماوس)، ضایعات چاپگرها، ضایعات مانیتور، تلفن‌های هوشمند، مایکروویو، تلویزیون، رادیو، خشک‌کن، ماشین لباسشویی و اسباب‌بازی‌های الکترونیکی است. اساساً هر چیزی که دارای سیم کابل یا باتری باشد.

بازیافت زباله الکترونیکی

چرا باید وسایل الکترونیکی خود را بازیافت یا تعمیر کنید؟

آیا می‌دانستید زباله‌های الکترونیکی سریع‌ترین جریان زباله در سطح جهان را دارند؟ این به دلیل کوتاه شدن طول عمر دستگاه های الکترونیکی ما و تقاضای جوامع برای جدیدترین محصولات با فناوری پیشرفته است.

 

آژانس حفاظت از محیط زیست تخمین می زند که تنها 15 تا 20 درصد زباله های الکترونیکی بازیافت می شوند، بقیه این وسایل الکترونیکی مستقیماً به محل های دفن زباله، زباله سوزها می روند و به طور غیرقانونی به کشورهای در حال توسعه صادر می شوند. این خطرناک است زیرا اکثر قطعات الکترونیکی دارای عناصر سمی از جمله سرب، بریلیم، پلی وینیل کلراید و جیوه هستند. همه این مواد برای محیط زیست و انسان به شدت سمی هستند. به همین دلیل مهم است که وسایل الکترونیکی خود را به درستی بازیافت کنید.

بازیافت زباله الکترونیکی

صادرات زباله های الکترونیکی

دلیل دیگری که چرا بازیافت صحیح وسایل الکترونیکی مهم است این است که زباله های الکترونیکی به طور معمول توسط بازیافت کنندگان غیرمسئول به کشورهای در حال توسعه صادر می شود و به مکان هایی که ابزار لازم برای بازیافت ایمن این محصولات را ندارند، صادر می شود.

 

وسایل الکترونیکی کجا بازیافت می شوند؟

الکترونیک را می توان به درستی در یک بازیافت الکترونیک مورد اعتماد محلی بازیافت کرد. وب‌سایت حامی بازیافت به کاربران این امکان را می‌دهد که ایالت و شهر خود را برای یافتن بازیافت‌کننده مورد اعتماد در نزدیکی خود انتخاب کنند. علاوه بر این، بسیاری از ضایعات قطعات الکترونیکی اصفهان خدمات جمع‌آوری و جمع‌آوری را ارائه می‌کنند.

 

همچنین راه هایی وجود دارد که می توانید اطمینان حاصل کنید که تجهیزات الکترونیکی قدیمی شما توسط یک بازیافت معتبر اداره می شود. این مهم است که بررسی کنید که آیا بازیافت کننده لوازم الکترونیکی شما ابتدا به دنبال این است که آیا تجهیزات قدیمی می توانند قبل از فروخته شدن برای قطعات دوباره استفاده شوند یا خیر. استفاده مجدد همیشه از نظر محیطی سالم تر است و به دستگاه ها چند سال قابلیت استفاده اضافی می دهد.

اگر نوسازی گزینه ای نباشد، بازیافت های معتبر از خرد کردن مکانیکی و یک دستگاه جداسازی پیشرفته برای خارج کردن فلزات قابل استفاده استفاده می کنند و سپس می توانند به یک کارخانه ذوب فرستاده شوند.

بازیافت زباله الکترونیکی

توده ای از انکار

تقریباً هر خانه ای دارای انبوهی از وسایل الکترونیکی ناخواسته و بدون استفاده است. و در دنیای الکترونیک بازیافتی، به این «انباشته انکار» می گویند. این توده معمولاً با گذشت زمان شروع به رشد می‌کند، و معمولاً زمانی که شخصی در حال حرکت است بالاخره از شر این موارد خلاص می‌شود.

با توجه به آنچه گفته شد، بهتر است به محض اینکه متوجه شدید که استفاده از آنها تمام شده است، آنها را بازیافت کنید. این به این دلیل است که استهلاک الکترونیکی سریع اتفاق می‌افتد، بنابراین تا زمانی که دستگاه به یک بازیافت‌کننده می‌رسد، تقریباً تمام ارزش اولیه از بین می‌رود و بازسازی دستگاه را دشوارتر می‌کند.

 

فراموش نکنید که داده های خود را پاک کنید

قبل از بازیافت یا اهدای رایانه یا تلفن همراه خود، مطمئن شوید که اطلاعات خود را از دستگاه پاک کنید. شما باید بیشتر از پاک کردن فایل ها انجام دهید، باید هارد دیسک را پاک کنید تا توسط شخص دیگری قابل بازیابی نباشد. گاهی اوقات بازیافت شما این کار را برای شما انجام می دهد یا با هزینه اضافی این کار را انجام می دهد. همچنین نرم افزارهای دانلودی رایگانی وجود دارند که داده های شما را بازنویسی می کنند.

 

پرداخت برای انجام درست کارها

لوله اشعه کاتدی یا تلویزیون های CRT به طور متوسط حاوی شش پوند سرب هستند. این امر بازیافت صحیح آنها را بسیار خطرناک و پرهزینه می کند. با این اوصاف، همه وسایل الکترونیکی برای اهدا و تحویل به یک بازیافت الکترونیکی رایگان نیستند. تلویزیون های CRT، چاپگرها، کارتریج ها و بسیاری از لوازم خانگی بزرگ برای بازیافت خطرناک هستند، بنابراین مصرف کنندگان باید انتظار داشته باشند که هزینه کمی برای بازیافت آنها بپردازند. بهتر است اکنون کمی هزینه کنید تا اینکه بعداً عواقب زیست محیطی را متحمل شوید.

 

با زباله های الکترونیکی چه می توان کرد؟

هر دستگاه الکترونیکی از فلزات گرانبها مانند طلا در تخته های مدار، مس برای سیم های اتصال و نقره در لحیم ساخته شده است. هنگامی که این وسایل الکترونیکی به درستی بازیافت می شوند، مواد گرانبها برای سود فروخته می شوند و به چیزی جدید تبدیل می شوند. به عنوان مثال، باتری تلفن های همراه را می توان برای ساخت گوشی های هوشمند و باتری های جدید استفاده کرد، در حالی که روی و آلومینیوم موجود در لپ تاپ ها و تبلت ها را می توان برای صفحات فلزی، جواهرات، اتومبیل یا هنر استفاده کرد.

اگر قصد فروش ضایعات قطعات الکترونیکی خود را دارید شرکت حامی بازیافت به طور کامل عملیات خرید ضایعات قطعات الکترونیکی چه به صورت خرید ضایعات الکترونیکی در اصفهان چه در بقیه شهر ها انجام میدهد.

بازیافت زباله الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید