چکیده : چاپ فلزات به سبب ویژگی های مختلف، در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از فلزات به تهیه و تولید محصولات و ابزارآلات محدود نمی‌شود.

 

چاپ فلزات به سبب ویژگی های مختلف، در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از فلزات به تهیه و تولید محصولات و ابزارآلات محدود نمی‌شود. مقاومت و درخشندگی فلزات در حوزه تبلیغات و پلاک سازی نیز بسیار حائز اهمیت است. تابلوهای ورودی ساختمان ها، تابلوهای سر در دفاتر، تابلوهای راهنما در ادارات و بیمارستان ها، تابلوهای تبلیغاتی و حتی تابلوهای تزئینی با بهره گیری از چاپ فلزات تهیه و تولید می‌شوند.

با بهترین مرکز چاپ فلزات در ایران آشنا بشوید

اگر در اطراف خود نگاه کنید وسایل بسیاری را می بینید که از تکنیک چاپ فلزات برای ارائه طرح ها و یا هدف های دیگر استفاده کرده اند. نقش و نگارهایی که در اطرافتان می بینید که بر روی قطعات فلزی در ابعاد کوچک تا ابعاد بزرگ چاپ شده اند. با استفاده از تکنیک های قدیمی و تکنیک های جدید می توان عملیات چاپ را انجام داد.

با استفاده از این تکنیک می توانید طرح خود را در ذهن مشتری حک کنید. این شیوه یکی از موثرترین و بهترین روشهای تبلیغ نیز می باشد که بازدهی بالایی دارد. راهای متفاوتی نیز برای چاپ انواع تصاویر گرافیکی وجود دارد که می توانید تصاویرتان را با بهترین کیفیت بر روی متریال مورد نظر چاپ کنید.

چاپ پلاک در ایران که بر روی فلز،آهن و برنج صورت می گیرد. چاپ فلزی ساخته شده از کامپوزیت آلومینیومی با دوام ، برای تبلیغات طولانی مدت در فضای باز و علامت گذاری در املاک و مستغلات ایده آل هستند. این علائم آلومینیومی دارای چاپ تمام رنگی یک یا دو طرفه هستند و بیشترین عمر را در بین موارد تبلیغاتی دیگر دارند.

نکات مهم در تولید پلاک

پلاک ها دارای نکات فراوانی هستند که در ادامه به قسمتی از آن ها اشاره می شود:

پلاک های چاپ شده در صنایع مختلف کاربرد دارند و استفاده های فراوانی از آن ها می شود.

پلاک ها در جنس های مختلفی تولید می شوند و هرکدام از جنس ها دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد و هر کدام از جنس ها در قسمتی از این ویژگی ها دارای برتری می باشند. بر روی پلاک ها می توان به صورت تک رو و یا پشت و رو طرح ها را اجرا کرد، که این کار می تواند باعث افزایش بهره وری آن نیز شود.

با استفاده از ترکیب انواع روشهای چاپ مانند اسید کاری، لیزر و افست می توان ترکیب های جدید، جذاب و با کیفیتی را به وجود آورد. پلاک های چاپی به سبب تنوع و ظرافتی که دارند در انواع تزئینات از آن ها استفاده می شود.

روش های چاپ روی پلاک

با توجه به کاربرد گسترده پلاک ها در امور مختلف از جمله تزئین، تبلیغات و معرفی سبب شده است تا روش های متفاوت و گوناگونی برای این کار ابداع شود. چاپ پلاک یکی از روش های ساخت پلاک فلزی می باشد که با استفاده از دستگاه های مختلف امکان پذیر است. چاپ افست چاپ الکسال و چاپ سیلک اسکرین از روش های مختلف چاپ پلاک می باشند. بر روی پلاک های فلزی، پلی کربنات و پلی استر می توان چاپ پلاک را انجام داد. این تنوع سبب شده است که به کمک جوهرهای رنگی، دستگاه چاپ و کوره پخت بتوان این کار را انجام داد.

چاپ پلاک ، علائم فلزی بر روی ان به شکل های گوناگون و با استفاده از نوشته و اعداد حک می شود. به دلیل جنس آنها بسیار بادوام و ضدآب هستند و رطوبت بر روی ان ها تاثیری ندارد و هم چنین دچار زنگ زدگی نمی شوند.

روشی بادوام برای نمایش اطلاعات کسب و کار چاپ پلاک است:

  • 2 ورق آلومینیوم روکش دار ضد زنگ
  • زمینه آلومینیومی یا سفید موجود است
  • ضخامت 3 میلی متر با یک هسته پلاستیکی جامد
  • قبل سوراخ شده برای نصب آسان
  • مقاوم در برابر محو شدن انچه روی پلاک حک می شود – استفاده در محیط داخلی یا خارجی

چاپ پلاک بر روی آلومینیوم:

چاپ پلاک آلومینیومی سفید روشن از ورقهای سبک و در عین حال مقاوم آلومینیوم و یک هسته پلاستیکی جامد ساخته شده اند و برای استفاده در محیط داخلی یا خارجی بسیار مناسب هستند و برای ساخت برخی موارد کارتی نیز می توان از آنها استفاده کرد در هر ابعادی که مشتری بخواهد پلاک ساخته می شود. رنگ روکش سفید زمینه ای نیمه مات ایجاد می کند که جلوه ای منحصر به فرد به پلاک مورد نظر شما می بخشد.

پلاک آلومینیوم به دلیل وزن سبک و توانایی مقاومت در برابر خوردگی ، گزینه ای محبوب هستند. آلومینیوم یک فلز قوی است که به دلیل چگالی کم شناخته شده و نسبت به آلومینیوم آنودایز نرمتر است و به راحتی امکان شکل گیری آن فراهم می شود. جلای سفید و نقره ای آشنا آن تقریباً در هر رنگی کنتراست و خوانایی بسیار خوبی دارد. پلاک آلومینیوم نسبت به پلاک های فلزی دیگر مقرون به صرفه ترند.

گرافیک ها و کپی ها ممکن است روی صفحه چاپ شوند یا با رنگ پر کردن یا بدون آن به صورت شیمیایی حکاکی شوند. یک پوشش محافظ اختیاری اغلب برای افزایش مقاومت در برابر سایش و خراش اعمال می شود. عمر خارجی مورد انتظار تا 10 سال است. گزینه های رنگی مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش محدود هستند و برای برنامه های طولانی مدت در فضای باز توصیه نمی شوند.

مارک سازی:

با یک جستجو در اینترنت می توانید انواع مارک های شرکتی تجاری با علائم متفاوت که دارای جنس های متنوعی است مشاهده کنید، این نوع مارک ها که به صورت برچسب بر روی جنس هایی مانند برنج، فلز، استیل، آلومینیوم حک می شوند در اصل شروع مارک سازی را نشان می دهد. درست است مارک سازی از همانند برندهایی می آید که برای تبلیغات انجام می گیرد.

مارک سازی از جنس برنج:

این نوع مارک ها که از جنس برنج است و بر روی ان نیز حکاکی می شود به دلیل اینکه رنگ ان متفاوت است مورد علاقه افراد زیادی است و حکاکی که بر روی انها انجام می شود معمولا به شکل اسیدی و استفاده از لیزر خواهد بود.

مارک سازی از جنس استیل:

شاید بتوان گفت این نوع مارک در صنعت مارک سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل آن مقاومت عالی است که دارد، مارک هایی که بسیار براق و زیبا هستند،ضخامت آنها با توجه به نوع طراحی و حکاکی انجام شده توسط کاربر می تواند تعیین شود، به طور معمول ضخامت مارک استیل در حدود 2. تا 5. میلی متر خواهد بود و این ضخامت تا حدودی قابل تغییر است، به شکل معمول می توان این نوع مارک را رنگ کرد و بنابراین برای برخی پلاکاردها نیز مورد استفاده قرار می گیرد، حکاکی بر روی انها به شکل لیزری و هم چنین از روش اسیدی نیز استفاده می شود، اگر توجه کرده باشید بیشتر پلاک هایی که بر سر در خانه ها دیده می شود از نوع مارک استیل است.

مارک آلومینیومی :

این نوع مارک در مارک سازی زیباترین نوع محسوب می شود زیرا دارای رنگی نقره ای دخشان و زیبا است که چشم ها را خیره می کند، حکاکی بر روی مارک آلومینیومی نیز به دو روش اسیدی و لیزری انجام می شود و این نوع مارک بسیار محکم و عایق بندی خوبی در برابر شرایط متفاوت آب و هوا است.

البته باید این را نیز باین کنم که همه انواع مارک ها به شکل معمول در برابر آب بسیار مقاوم هستند بنابراین زنگ زدگی ندارند و دارای مقاومت بسیار خوبی هستند، مارک سازی معمولا برای تبلیغات جوابگوی بسیار خوبی است و می تواند محصول و یا تولیدات شما را با توجه به حکاکی های روی آن به همه معرفی کند و این در حالی است که تغییری در آن تا سالها بوجود نمی آید و این باعث می شود که بتوان از آنها سالها استفاده کرد. در صنعت مارک سازی مواردی ساخته می شود که به عنوان شناسنامه عمل می کنند، مثلا وقتی به موزه ها می روید و مارک ها یا پلاک هایی را مشاهده می کنید نشان از شناسنامه یک شی است و یا اینکه برای برخی تولیدات نیز شناسنامه هایی را تهیه می کند که نشان از توضیحات اولیه و ابتدایی محصول است، بنابراین مارک سازی صنعتی است که همیشه در حال پیشرفت است و می توان از آن به عنوان تبلیغات و شناسایی محصول و یا اینکه برای پلاک های مکان های متفاوتی استفاده کرد.

لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جهت آشنایی بیشتر می توانید نمونه های چاپ شده توسط نادین مارک را در قسمت نمونه کارها مشاهده نمایید.

آدرس و تلفن تماس : بازار آهن شادآباد-بلوار بهاران 1-بلوک 30-پلاک 3

تلفن ثابت : 02166321555

تلفن همراه : 09123670288

nadinmark375@yahoo.com

دیدگاهتان را بنویسید