اینورتر چیست؟

دستگاهی که بتواند جریان مستقیم برق dc را به جریان متناوب ac تبدیل کند به اصطلاح اینورتر (Inverter) نام دارد. در اینورتر برق شهری (ac) که برق متناوب با ولتاژ 220 ولت و فرکانس 50 هرتز می باشد به برق dc تبدیل می شود. کاربرد اینورتر زمانی است که این برق با ولتاژ و فرکانس مورد نظر می خواهد دوباره به برق  acتبدیل شود. سرعت گردش موتور که با عنوان rpm نیز شناخته می شود مستقیما با ولتاژ و فرکانس موتور ارتباط دارد، به صورتی که هر چقدر ولتاژ و فرکانس افزایش یابد سرعت گردش موتور نیز افزایش می یابد.

مزایای اینورتر در کولر گازی

اگر بار موتورالکتریکی به ولتاژ و فرکانس پایین تری نیاز داشته باشد اینورتر ولتاز و فرکانس را پایین می آورد. همچنین اگر بخواهیم سرعت موتور الکتریکی را نیز پایین بیاوریم به کمک اینورتر این کار امکان پذیر خواهد بود. امروزه از این تکنولوژی در دستگاه های بسیاری از جمله کولر گازی به جهت کاهش مصرف برق و هزینه ها و بالا بردن طول عمر دستگاه استفاده می شود. در ادامه می توانید با ویژگی های کولر گازی اینورتر، فرق آن با کولر گازی معمولی و مزایای اینورتر در کولر گازی بیشتر آشنا شوید:

کولر گازی اینورتر

کولر گازی اینورتر که به عنوان کولر گازی کم مصرف نیز شناخته می شود از محبوبیت زیادی میان خریداران برخوردار است. این دستگاه به دلیل عملکرد بهینه، کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها توانسته رضایت مصرف کنندگان را در بازار تهویه مطبوع کسب نماید. کولر اسپلیت اینورتر مجهز به یک بورد الکترونیکی می باشد که نقش تبدیل جریان را ایفا می کند. منظور از تبدیل جریان بدین معناست که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند. این تغییر فرکانس و ولتاژ سبب چرخش موتور اسپلیت می گردد. این کار سبب صرفه جویی در مصرف برق تا حدود یک سوم مصرف عادی خواهد شد. کمپرسور کولر اسپلیت های نوع اینورتر، دور متغییر می باشد و دارای رده انرژی کم مصرف A هستند.

images_1658728112.webp

از ویژگی های مهم کولر گازی اینورتر که سبب کاهش مصرف برق و بالارفتن راندمان و طول عمر دستگاه شده می توان به خاموش و روشن نشدن مکرر کمپرسور اشاره نمود. یعنی زمانی که دمایی برا محیط تعیین می کنید، دستگاه هوای محیط را به آن دما رسانده و به جای خاموش شدن دور موتور کاهش می یابد. این کار سبب می شود تا اسپلیت از شوک های الکترونیکی متناوب به موتور و استارت ها  که انرژی زیادی نیز مصرف می کند در امان باشد.

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی

کولر گازی های معمولی از کمپرسور دور ثابت به جهت تنظیم دما و ایجاد سرمایش و گرمایش در فصول مختلف استفاده می کنند. نحوه عملکرد آن ها به این گونه است که با تنظیم دمای اسپلیت، دستگاه تا زمانی که به دمای مشخص شده برسد کار میکند و هنگامی که دمای محیط با دمای تعیین شده یکی شد سیستم به صورت خودکار خاموش می شود. اگر دمای محیط دوباره پایین بیاید با روشن کردن سیستم این روند دوباره تکرار می شود تا محیط مورد نظر دوباره خنک گردد. اما در کولر گازی های اینورتر اینگونه نمی باشد و دستگاه با رساندن دمای محیط به درجه تعیین شده به صورت مداوم خاموش نمی شود بلکه به حالت دور کند موتور در می آید تا هنگامی که دوباره دمای محیط تغییر یافت با زیاد شدن دور موتور دما را به میزان دلخواه برساند.

images_1658728129.webp

این قابلیت از استهلاک دستگاه می کاهد به همین دلیل علاوه بر کاهش مصرف برق، طول عمر کولر گازی را افزایش می دهد. البته بهره مندی از تکنولوژی بیشتر پرداخت هزینه بیشتری نیز به همراه دارد به همین دلیل کولر گازی اینورتر نسبت به کولر گازی معمولی گران تر است اما به خاطر قابلیت های خوبی که به همراه دارد سبب شده خریداران به سمت تهیه این مدل کولر گازی برای خانه و محل کارشان روی بیاورند.

مزایای اینورتر در کولر گازی

1.    از مهم ترین مزایای اینورتر در کولر گازی، کاهش مصرف انرژی و برق می باشد. کولر اسپلیت های نوع اینورتر نسبت به کولر گازی نوع معمولی تا مقدار 30 الی 60 درصد امکان صرفه جویی را برای مصرف کنندگان فراهم می آورند.
2.    سرعت خنک کنندگی محیط توسط اسپلیت های اینورتر نسبت به کولر اسپلیت معمولی بیشتر است.
3.    در مکان های مختلف مثل اتاق های کنفرانس، سالن های بزرگ و… در صورتی که نوسان بار نیز در آنجا زیاد باشد، می توان از اسپلیت اینورتر استفاده نمود.
4.    کولر گازی های اینورتر هوا را به صورت یکنواخت تر انتقال می دهند و شه خاطر خاموشو روشن نشدن کامل دستگاه از هوای مطلوب و پایداری بهره مند خواهید بود.
5.    از دیگر مزایای اینورتر در کولر گازی می توان به عملکرد کم صدا و آرام آن اشاره نمود.

معایب کولر گازی اینورتر

images_1658728141.webp

1.    قیمت کولرگازی اینورتر نسبت به نوع معمولی بیشتر می باشد که با وجود تکنولوژی های پیشرفته تری که دارد قابل قبول است. همچنین اگرچه شما در ابتدا هزینه بیشتری برای خرید دستگاه می پردازید اما به دلیل استهلاک کمتر این دستگاه به نسبت کولر گازی معمولی هزینه های بعدی شما از جمله هزینه برق کاهش می دهد. همچنین درصد خرابی دستگاه نیز کمتر خواهد بود.
2.    در صورتی که برد اینورتر دستگاه بسوزد امکان راه اندازی مجدد آن وجود نخواهد داشت.
3.    کولر گازی های اینورتر در زمانی که دمای محیط بیرون از 46 درجه سانتیگراد گرم تر باشد قدرت خنک کنندگی کمتری خواهند داشت.

تشخیص اینورتر بودن کولر گازی

حالا که با اصطلاح اینورتر و کولر های گازی اینورتر آشنا شدید سایت تهویه مطبوع مهاجر به شما کمک می کند تا هنگام خرید کولر گازی اینورتر از مجهز بودن دستگاه به فناوری اینورتر اطمینان یابید و اسپلیت اینورتر اصل را خریداری کنید. زیرا امروزه بسیاری از افراد سودجو کولر گازی های تقلبی را به جای کولر گازی اینورتر اصل به مصرف کنندگان می فروشند و خریداران به اشتباه با پرداخت هزینه بیشتر همان کولر گاز معمولی را دریافت می نمایند. ابتدا مطمئن ترین کاری که می توانید انجام دهید خرید از مراکز معتبر با ارائه دهنده ضمانت گارانتی اصلی می باشد. همچنین دستگاهی که اصل باشد از ظاهر و بسته بندی مناسب و قابل قبولی برخودار است. سپس با چک کردن مجهز بودن کندانسور یا یونیت خارجی به برد فرمان، چک کردن برچسب فنی یا پلاک کولر گازی، چک کردن آمپر دستگاه که کولر گازی های کم مصرف دارای آمپر پایین تری نسبت به کولر گازی معمولی هستند و چک کردن رده انرژی و گاز مبرد کولر گازی که معمولا کولرگازی های نوع اینورتر دارای رده انرژی کم مصرف A و گاز مبرد R410A  هستند، می توانید از اصلی بودن کولر گازی اینورتر مطمئن شوید. در صورتی که همچنان شک دارید و نیاز به راهنمایی بیشتر در رابطه با این موضوع و حتی اطلاع بیشتر درباره مزایای اینورتر در کولر گازی دارید می توانید از کارشناسان فنی و مهندسی سایت مهاجر کمک بگیرید.

در صفحه air conditioner در سایت تهویه مطبوع مهاجر، تمامی کولر گازی ها موجود در بازار با قیمت های پایین و با تخفیفات ویژه قرار گرفته که در ادامه می توانید با استفاده از فیلتر قیمت، نوع و مدل محصول، مشخصات فنی و قیمت ها را مشاهده نمایید که در صورت پسند می توانید خرید کولر گازی خود را از تهویه مهاجر تکمیل نموده و محصول را به صورت غیر حضوری دریافت نمایید و توسط نمایندگی هر شرکت، آن را با اصالت محصول و گارانتی، نصب و راه اندازی نمایید.

 

برچسب ها : تهویه مطبوع,لوازم خانگی,سرما,گرما

دیدگاهتان را بنویسید