دندادن پزشکی برای عملیات خود از انواع دستگا ها استفاده می کند که اتوکلاو بوستر یکی از آن ها بوده که بسیار کاربردی است. این دستگاه جهت سترون سازی استفاده می شود. استریلیزاسیون در این تجهیز توسط قرار گرفتن ابزار در محیطی با فشار منفی و بخار در دمای بالا صورت می گیرد. با وجود آنکه پرچم دار تولید و فناوری اتوکلا و شرکت های ایرانی نمی باشند ولی دانش تولید اتوکلاو پزشکی در چند دهه اخیر بومی سازی گردیده است. به طور کلی شرکت های زیادی با بهره مندی از تخصص فعالان این زمینه اقدام به طراحی و تولید اتوکلاوهای پیشرفته و مدرن می نمایند. در حال حاضر اتوکلاو کلاس B برای استفاده در مراکز دندانپزشکی مناسب بوده و در کیفیت و طراحی های قابل رقابت با مدل های خارجی در کشور تولید می گردد. امروزه شرکت های زیادی انواع این محصول را تولید می کنند که در این میان نیز اقدام به تولید کمپرسور دندانپزشکی و یونیت اطفال نیز می نمایند.

معرفی تجهیزات دندانپزشکی به صورت تخصصی

مشخصات و ویژگی‌های اتوکلاو

  • برخورداری از تست های اندیکاتور PCD ، B&D و Helix
  • برخورداری از سیکل استریل سریع
  • امکان استریل لوازم به شکل پک شده و بدون پک و مجهز
  • پمپ دو محفظه ای بسیار دقیق برای میزان وکیوم بالا مطابق استاندارد
  • قفل مکانیکی برای بالا بردن ایمنی درب دستگاه
  • میکروپروسسور کاملا به شکل الکترونیکی برای کنترل دما و فشار به صورت جدا
  • برخورداری از سیستم خشک کن پیشرفته
  • دارای دو مخزن مجزای آب تیز و استفاده شده و امکان اتصال آب خروجی به فاضلاب
  • برخورداری از سیستم کنترل نوسانات برق
  • دارای سیستم کنترل نشت بخار
  • دارای سیستم کنترل تمام اتوماتیک

کمپرسور دندانپزشکی چیست ؟

کمپرسور دندانپزشکی جهت ایجاد هوای فشرده در هندپیس ها و بخش های مختلف یونیت کاربرد دارد. این دستگاه ها دارای مدل های متفاوتی است، هوای فشرده لازم جهت استفاده دندان پزشکان را مهیا می سازد. به طور کلی انواع پمپ باد دندانپزشکی با تفاوتی که در سایز مخزن دارند از قیمت های متفاوتی برخوردار می باشند. قیمت کمپرسور دندانپزشکی اغلب از 6 میلیون و 700 هزار تومان تا حدود 19 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

کمپرسور دندانپزشکی چیست؟ | قیمت | انواع | بی صدا

طرز کار کمپرسور دندانپزشکی :

طرز کار با کمپرسور دندان پزشکی سخت و پیچیده نخواهد بود و جهت کار با آن می بایست تنها با استفاده از پدال نصب شده بر روی کمپرسور و دستگاه ها اعمال نمود به این صورت که با کمک پا، فشار را ری پدال اجرا کرده تا هوای فشرده از کمپرسور خارج شود و وارد به دستگاه ها شود تا هندپیس ها نیز شروع به حرکت و فعالیت نمایند. کمپرسور ها از نظر کارایی راحت بوده ولی در زمان استفاده از آن ها می بایست به نکات ایمنی و بهداشتی توجه کرده و رعایت شود تا با مشکلی مواجه نشوید و بتوان بهترین عملکرد را بر روی دندان های بیماران اعمال نمود.

انواع کمپرسور دندانپزشکی :

انواع مختلفی از کمپرسور دندانپزشکی در بازار ها به فروش می رود که تفوت زیادی از نظر ابعاد و وزن و کیفیت و کارایی و قدرت با یکدیگر دارند و ضمن اینکه هر یک عملکردی متفاوت از خود نشان می دهد، از انواع کمپرسور های دندانپزشکی می توان به موارد زیر هم اشاره داشت:

  • کمپرسور تسمه ای
  • کمپرسور های کویله
  • کمپرسور های بدون روغن
  • کمپرسور های یخچالی

بهترین گزینه و انتخاب برای دندان ‌پزشک در زمان کار کمپرسور بدون روغن خواهد بود چرا که هم عملکرد خوبی داشته و هم بدون صدا و بدون روغن است. در نمونه های بدون روغن همواره هوا کاملا سالم و پاک در اختیار دندانپزشکان قرار می گیرد تا فعالیت های درمانی خود را با کمک دستگاه ها انجام نماید.

کاربرد کمپرسور دندانپزشکی :

کمپرسور دندانپزشکی جهت فعالیت های دندانپزشکی کاربردی بوده که در کار های زیادی همچون هندپیس ها برای عصب کشی دندان، جراحی دندان و ایمپلنت و بسیاری فعالیت دیگر که به هوای فشرده و با شدت دارند نیاز است بسیار کاربردی هستند. تامین هوای پاک مورد نیاز دستگاه ها کاربرد اصلی این دستگاه بوده و کاربرد خاص و عملکرد عالی آن باعث شده تا دندان ‌پزشکی ها جهت فعالیت به آن نیازی ضروری داشته باشند.

کاربرد یونیت اطفال

یونیت اصلی ترین ابزار کار دندانپزشک به شمار می رود، در صورتی که در عملکرد آن کوچک ترین مشکل ایجاد شود اختلال در مطب دندانپزشکی رخ خواهد داد. یونیت های دندانپزشکی در برگیرنده ی تابلت، باکس اصلی و یک صندلی می باشند. آرامش و راحتی بیمار، تسلط پزشک در هنگام معاینه، دسترسی آسان دندانپزشک به وسایل و ابزارها، حفظ استریلیزاسیون مواد مصرفی برای جلوگیری از انتشار عفونت در زمان کار از ویژگی های اولیه و مهم یک یونیت به شمار می رود. یونیت اطفال صندلی دندانپزشکی اطفال بوده که در مدل های مختلفی تولید می شود. استفاده از این نوع صندلی ها باعث کاهش استرس کودک و نمرکز بهتر دندان پزشک هنگام کار می شود.

 

دنتی شاین Denty Shine به عنوان یکی از مراکز تجارت دندان پزشکی ایران شناخته می شود که در گرایش فروش تجهیزات دندان پزشکی فعالیت دارد. این مجموعه به عنوان یکی از مراکز معتبر و شناخته شده بوده که انواع تجهیزات دندان پزشکی را ارائه می دهد. به طور کلی این محصولات ضمن کیفیت و برخورداری از گارانتی های معتبر از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. شایان ذکر است که می توانید از طرق وب سایت این مجموعه به نشانی dentyshine.com اقدام به خرید غیر حضوری نموده و اطلاعات جامعی از این تجهیزات کسب نمایید. شایان ذکر است این مجموعه دارای سابقه بالایی در ارائه انواع محصولات و تجهیزات دندان پزشکی بوده و طی این سالها ثمر و بازخورد تمامی سخت کوشی ها منجر فروش تجهیزات دندان پزشکی به کلیه ی مراکز استان ها و شهرستان ها شده است.

 

برچسب ها : اتوکلاو بوستر,کمپرسور دندانپزشکی,یونیت اطفال,دنتی شاین

دیدگاهتان را بنویسید