چه روش هایی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد؟

 

 

در چند سال گذشته مهاجرت به ترکیه به یکی از انتخاب های محبوب جهت مهاجرت برای ایرانیان تبدیل شده است. ترکیه کشوری وسیعی می باشد که قسمتی از آن در قاره آسیا و بخشی از آن در قاره اروپا واقع شده است.از لحاظ  شرایط اقلیمی، ترکیه در مجموع کشوری سرسبز و معتدل است. راه‌های متعددی برای مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت آن وجود دارد که در ادامه  به معرفی انواع روش های مهاجرت به ترکیه در ترامند می پردازیم.

در کل می‌توان نتیجه گیری کرد که شرایط دریافت اقامت کشور ترکیه در مقایسه با سایر کشورها بسیار ساده می باشد. با در نظر گرفتن تشابه های فرهنگی و تاریخی، این کشور برای مهاجران ایرانی از جذابیت زیادی برخوردار است.به علاوه اینکه، ترکیه برای سرمایه‌گذاران شرایط مناسبی را فراهم کرده است و این موضوع سبب شده تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران ایرانی نسبت به مهاجرت  به ترکیه جدی‌تر فکر کنند.

شیوه های مهاجرت به ترکیه همانگونه که در بالاتر به آن اشاره کردیم شیوه های متعددی جهت مهاجرت به ترکیه وجود دارد. هر یک از این شیوه ها شرایط و نیازمندی‌های مختص به خود را دارد که با برخوردار بودن از آنها افراد به سادگی قارد خواهند بود از اقامت ترکیه برخوردار شوند. از جمله مهم‌ترین شیوه های مهاجرت به این کشور به شرح زیر می باشد:

  • مهاجرت از راه تحصیل
  • مهاجرت از راه کار
  • مهاجرت از راه سرمایه‌گذاری
  • دریافت اقامت به واسطه تولد
  • مهاجرت از راه ازدواج
  • مهاجرت افراد مشهور
  • اقامت از راه خرید ملک
  • اقامت ترکیه از راه به ثبت رساندن شرکت

 

مهاجرت به ترکیه از راه تحصیل

دانشجویانی که در دانشگاه‌های ترکیه تحصیل می‌کنند می‌توانند از اقامت موقت این کشور برخوردار باشند. برای اخذ این نوع اقامت دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور الزامی است. مطلوب است در نظر داشته باشید که ترکیه شرایط خاصی برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم کرده است.در صورتی که داوطلبان قصد تحصیل به زبان ترکی داشته باشند، لازم است که در آزمون شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب نمایند. YOSداوطلبانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه داشته باشند نیز لازم است در آزمون را شرکت کرده و نمره لازم برای قبولی در این آزمون را کسب کنند.

SATدانشجویانی که در ترکیه تحصیل می‌کنند، می‌توانند از انواع بورس‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی بهره ببرند. برای این موضوع لازم است که آنها نمرات و سابقه تحصیلی بسیار خوبی داشته باشند. همچنین تسلط به زبان ترکی برای دریافت بورس‌های تحصیلی در ترکیه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.به این موضوع توجه داشته باشید که اخذ ویزای تحصیلی ترکیه مستقیما منتهی به دریافت اقامت دائم این کشور نمی‌شود. دانشجویان با تحصیل در این کشور در مقطع لیسانس اجازه کار ندارند و علت این موضوع آمار بالای بیکاری در این کشور است. با اخذ مدرک، دانشجویان مانند بسیاری از کشورهای دیگر یک فرصت 6 ماهه برای پیدا کردن کار مناسب برایشان فراهم می شود. آنها در صورتی که بتوانند کار پیدا کنند، ویزای موقت کاری دریافت می‌کنند که مطابق شرایط، بعد از گذشت 3 تا 5 سال، این ویزا قابلیت تبدیل به اقامت دائم را دارد.

آزمون‌های مهم جهت مهاجرت تحصیلی

YOSآزمون TOMERآزمون آزمون OSSمهاجرت به ترکیه از راه کارشرایط کار در ترکیه چندان فراهم نیست. از جمله مواردی که باعث سخت پیدا شدن کار در ترکیه شود می توان به آمار بالای بیکاری و ضرورت تسلط به زبان ترکی استانبولی اشاره کرد. با این حال بسیاری از ایرانیان، به ویژه آذری ‌زبان‌ها، به آسانی می‌توانند به زبان ترکی استانبولی تسلط پیدا کنند. این نزدیکی فرهنگی سبب شده ترکیه به مقصد ساده‌ای برای مهاجرت کاری بسیاری از ایرانیان تبدیل گردد.دریافت اقامت کاری اینگونه است که متقاضی ابتدا با یک کارفرمای ترک به توافق رسیده و در این کشور کاری پیدا می‌کند. بعد از این مرحله لازم است که متقاضی از وزارت کار و رفاه اجتماعی این کشور مجوز کار دریافت نماید.

این مجوز با ارائه مدارک از سوی کارفرما، از سوی وزارت کار به متقاضی ارائه می‌شود. اقامتی که از این راه ارائه می‌شود، اقامت موقت یک ساله است. با این وجود در صورت تمدید قرارداد متقاضی، این اقامت تمدید شده و می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود.از آنجا که این کشور از لحاظ اقتصادی و آمار بیکاری اوضاع چندان مساعدی ندارد این شیوه مهاجرت به ترکیه با خود مشکلات و سختی‌هایی را به همراه دارد. با این حال با توجه  به شباهت‌های فرهنگی می‌توان گفت این مهاجرت برای عده‌ای از شهروندان ایرانی دارای جذابیت زیادی می باشد.

 

مهاجرت به ترکیه از راه سرمایه‌گذاری ترکیه

در سال‌های گذشته سیاست‌هایی به منظور جذب سرمایه‌های خارجی تدوین کرده که سبب شده مهاجرت به این کشور از راه سرمایه‌گذاری به سادگی انجام شود.اکنون چندین راه برای دریافت اقامت این کشور از طریق سرمایه‌گذاری وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

خرید ملک با ارزش 400 هزار دلار امریکا

اقامت موقت با خرید ملک

امکان دریافت اقامت دائم با خرید خانه در ترکیه

اگر میخواهید در رابطه با سرمایه گذاری در ترکیه بیشتر بدانید، مقاله منتشر شده در سایت گیل خبر به آدرس زیر مطالعه کنید.

https://gilkhabar.ir/481267

 

مهاجرت به ترکیه از راه ثبت شرکت

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت از راه سرمایه‌گذاری به ترکیه شامل ثبت شرکت و استخدام شهروندان ترک می باشد. چنانچه بتوانید کسب و کاری در ترکیه راه‌اندازی کنید و در آن 5 نفر کارمند شهروند ترکیه استخدام کنید، این شرایط برای شما فراهم می شود که طی مدت 5 سال اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید. در این شیوه لازم است بتوانید یک کسب و کار مناسب در این کشور راه‌اندازی کرده و بیمه کارمندان و مالیات‌های مرتبط را پرداخت کنید تا اقامت ترکیه را دریافت کنید.به عنوان نمونه در صورتی که ایده استارت‌آپ مناسبی داشته باشید، با اجرایی کردن آن در کشور ترکیه می‌توانید اقامت موقت و دائم این کشور را از آن خود کنید. این شیوه مخصوصا برای فعالان اقتصادی و کسب و کارهایی که به توزیع محصولات ایرانی در کشورهای اروپایی و خود ترکیه می‌پردازند، مناسب است. آنها می‌توانند به این ترتیب با گذشت 5 سال از فعالیت کسب و کار و شرکت خود، اقامت دائمی ترکیه را اخذ کنند.

 

اخذ اقامت ترکیه به واسطه تولد

قوانین کشورهای مختلف در مورد تولد فرزند در خاک کشور با هم متفاوت می باشد. در کل دو نوع روش در باب تولد در قوانین بین‌المللی وجود دارد:

خاک خون کشورهایی که خاک را معیار قرار می‌دهند، به فردی که در خاک این کشورها متولد شده باشد فارغ از تابعیت والدین، تابعیت کشور را می‌دهند به عنوان مثال کشور آمریکا از این دسته کشورها به حساب می آید. در مقابل، معیار تابعیت فرزند متولد شده در کشورهایی که اصل را روی خون می‌گذارند تابعیت والدین است و ترکیه از جمله این کشورها محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، تولد فرزند در خاک ترکیه به خودی خود منجر به دریافت تابعیت این کشور نمی‌شود.با این حال در صورتی که والدین فرزند در این کشور اقامت دریافت کرده باشند، یا از راه ازدواج اقامت موقت ترکیه را دریافت کرده باشند، با تولد فرزند به سادگی می‌توانند اقامت فرزند را دریافت کنند. این شیوه به ویژه برای متقاضیان اقامت ترکیه که از راه ازدواج وارد این کشور شده‌اند، شیوه مناسبی می باشد.

مهاجرت به ترکیه از راه ازدواج

اکثر کشورهای دنیا برای شهروندان خود این شرایط را فراهم می کنند که برای همسر خارجی خود اقامت کشور را اخذ کنند. ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورها این شرایط را فراهم می سازد. برای این نوع مهاجرت کافی است متقاضی مدارک ازدواج را ارائه داده و ثابت کند که ازدواج او صوری نیست.متقاضیانی که از راه ازدواج برای دریافت اقامت این کشور اقدام می‌کنند، یک اقامت موقت 3 تا 5 ساله دریافت می‌کنند.

چنانچه ازدواج آنها در این مدت معتبر باقی بماند، بعد از این اقامت موقت، متقاضیان می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. این شیوه یکی از آسان ترین شیوه های مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت آن است. برای این کار متقاضی تنها باید ثابت کند که هدف از ازدواج دریافت اقامت نمی باشد، بلکه خواهان زندگی مشترک است.برای این منظور شیوه های راستی‌آزمایی مختلفی وجود دارد. به هر حال در صورتی که قصد ازدواج با یک شهروند ترکیه و مهاجرت به ترکیه برای زندگی مشترک را دارید، شانس زیادی برای دریافت اقامت این کشور خواهید داشت.

همینطور در صورتی که در طول اقامت خود در این کشور بچه‌‌دار شوید، فرزند شما نیز اقامت و پاسپورت کشور ترکیه را دریافت می‌کند.اما به هر حال توصیه می شود در نظر داشته باشید که در کشور ترکیه نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، ازدواج صوری برای دریافت اقامت جرم به حساب می آید. برای همین در صورت روشن شدن این موضوع، متقاضیان با جریمه‌ها و حتی محکومیت‌های زندان رو به رو خواهند شد.

 

مهاجرت افراد مشهور به ترکیه

ترکیه شرایط ویژه‌ای برای ارائه اقامت به افراد مشهور و متقاضیانی که رزومه‌ بین‌المللی مناسبی دارند فراهم کرده است. اگر در رشته تحصیلی خود از جمله استعدادهای بین‌المللی محسوب می‌شوید که در آزمون‌های بین‌المللی رتبه  آورده‌اید، یا ورزشکاری هستید که در صحنه‌های جهانی خودی نشان داده‌اید، یا فیلم‌سازی هستید که در جشنواره‌های بین‌المللی جوایزی دریافت کرده‌اید، به راحتی می‌توانید برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کنید.همینطور افرادی که دارای رزومه‌ کاری بین‌المللی مناسبی می باشند، و در زمینه شغلی خود در جهان مطرح می باشند، همچون تاجر و برنامه‌نویس و مدیر پروژه نیز می‌توانند با ارائه مدارک و رزومه خود اقامت ترکیه را اخذ نمایند.

 

شرایط لازم برای اخذ شهروندی ترکیه

  • داشتن ملکی در ترکیه
  • سرمایه‌گذاری در ترکیه
  • کار در ترکیه با اجازه کار
  • ازدواج با یک شهروند ترک
  • ارتباط نزدیک فامیلی با یک فردی که قبلاً تابعیت ترکیه را به دست آورده است.
  • اتمام تحصیلات در ترکیه
  • نداشتن بیماری که باعث تهدید بهداشت عمومی نگردد.
  • دارا بودن درآمد و یا حرفه‌ای که بتواند خود و اعضای خانواده خود را در ترکیه اداره کند.
  • احترام به امنیت ملی و نظم عمومی.

 

چنانچه در زمینه مهاجرت به ترکیه و انتخاب یکی از شیوه های مهاجرت نیاز به راهنمایی داشتید می توانید به سایت مهاجرتی معتبر ترامند مراجعه کنید و از کارشناسان خبره این مجموعه راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید